abonnement Unibet Coolblue
pi_32613382
Ik ben zelf sinds een paar weken bezig met de Gateway Experience (Hemi-Sync, van the Monroe Institute), maar ik moet zeggen dat bijvoorbeeld de X-Mind Series van Mind-tek en verscheidene producten (Brainwave Journey / Theta Meditation System) van Jeffrey Thompson me ook ontzettend trekken. Zijn er mensen met ervaringen met producten met binaural beats? En zo ja, welke producten en hoe waren de ervaringen?
pi_32647991
oeff, het zelfde als wat er met je gebeurt als je met een flinke dosis in de discotheek staat te springen..
alpha, beta, gamma; delta.. of wil je serieus stoppen met roken??


anyhow, je bent dus al een paar weken bezig. welke bewustzijns verandering had je voor ogen?
zijn er vorderingen, ervaringen?
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
pi_32651559
Ha, tenminste iemand die reageert :-)

Wat had ik voor ogen?
Welnu, het ging mij eigenlijk voornamelijk om het OOB-gedeelte van de Gateway Experience, maar behalve OOBs is de 'cursus' (om het zo maar eens te noemen) op vrij veel dingen gericht. Het gaat er vooral om 'om bewust met je eigen energieën om te leren gaan', concreet komt het erop neer dat je een aantal skills, zoals positief denken, levensplanningen maken, remote viewing, communiceren met entiteiten, etc., leert. Volgens the Monroe Institute is het OOB-gedeelte dan ook maar een klein facet van de hele Gateway Experience.

Ik heb een aantal boeken gelezen van Robert Monroe, had een 'lekker gevoel' van hem als persoon, en had daarom ook eigenlijk niet het gevoel dat ik moest twijfelen aan de statements op de website van TMI. Toch blijf je een beetje zenuwachtig als je 400 euro (6 delen, 3 cd's per deel) voor een aantal cd's dokt ;-) Uiteraard had ik ook eerst één deel kunnen kopen om te proberen, maar kennelijk gok ik graag, hehehe.

Bovendien had ik van te voren wat research gedaan over binaural beats, en had een aantal boeiende semi-wetenschappelijke documenten weten te vinden. Heb zo snel geen link voor je (jullie), maar als je googled op 'hemispheric synchronisation' of 'binaural beats' vind je vast iets boeiends. Niet alleen op mentaal maar ook op fysiek vlak blijken er postitieve effecten gekoppeld te zijn aan synchronisatie van beiden hersenhelften, te bereiken met binaural beats.

De ervaringen.
Moeilijk uit te leggen en ik weet ook niet of ik goed referentiemateriaal ben. Ik ben pas bij oefening drie van in totaal 36 oefeningen. In ieder geval is er moeilijk omheen te komen dat er inderdaad een bewustzijnsverandering optreedt, of in ieder geval kan optreden. Niet iedere keer is gelijk, natuurlijk. Mensen die mediteren weten wel hoe sommige ervaringen heel diep, en de volgende juist heel 'crappy' kunnen zijn. Soms lig ik alleen maar een beetje ontspannen te wezen, soms val ik in slaap.

Maar... een aantal keren waren wel duidelijk anders dan anders. De fysieke ontspanning was vreemd te noemen. Ledematen werden eerst zwaarder en zwaarder, om vervolgens juist weer super licht aan te voelen (alsof ik zwoof in mijn eigen lichaam?) Mijn bewustzijn voelde 'ruimer'. Normaal gesproken heb je een beetje een idee van een 3d-ruimte als je je ogen gesloten hebt en voel je ook duidelijk waar je hoofd / bewustzijn ophoudt, tijdens sommige sessies leek deze ruimte wat groter en 'kalmer'. Ook is vaak een inwendige trilling te voelen, net alsof mijn geest vibreert. Dit treedt meestal op bij diepe ontspanning, maar het nadeel is dat ik bij diepe ontspanning en trillingen op den duur een harstslag van-heb-ik-jou-daar krijg, waardoor ontspannen niet echt mogelijk blijft. Ademhalen blijft ook een probleem, op de een of andere manier adem ik te kunstmatig diep in en uit. Tot slot wil ik nog vermelden dat af en toe spontaan een erectie optreedt. Misschien een beetje raar om dit hier te vermelden, maar ik vind het zelf vrij opmerkelijk omdat ik bij een aantal auteurs van OOB-boeken gelezen heb dat ze overvallen werden door sexuele gevoelens tijdens een OOBE, en dat bovendien de penis erect was na de OOBE (ze vermoeden dan ook een verband met de zogenaamde ODOL ;-)).

Ik hoop dat het een beetje informatief is allemaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jutima op 28-11-2005 18:58:48 ]
pi_32659534
Heel informatief dank je. Geen moeite met de teksten in het Engels?, ik bedoel: niet om ze te verstaan, maar om je er als Nederlander een beetje bij te kunnen ontspannen?

De astrale erotiek, daar heb je haar weer.
pi_32664774
Ben benieuwd naar je verdere bevindingen!

Heb je ook ervaring met dingen als bio-feedback?
pi_32666580
Ik ook, ik hoor het heel graag, Jutima
pi_32670652
Het feit dat ik moest googlen op biofeedback geeft denk ik wel aan dat ik er geen ervaring mee heb, hehe Ik heb er maar even vluchtig naar gekeken (ik ben op mijn werk) maar het ziet er wel boeiend uit. Wellicht weer wat nieuws om te proberen! Ik zal jullie 'feeback' geven, hehe. Ik zal jullie verder ook up to date houden. Ben nu druk bezig met de derde oefening, heb het nog niet helemaal onder de knie.

Jammer dat (kennelijk) niemand anders ervaring heeft met binaural beats. De beschrijving van de X-Mind Series ziet er ronuit 'geil' uit, maar om nu weer $100 uit te gaan geven... (Bovendien vind ik de site te commercieel uitzien en heb ik dus een beetje mijn twijfels bij het product) Ik ben bezig met het downloaden van flacjes (free losless audio codec) zodat ik ze kan testen, maar de files zijn niet echt populair. ETA 100000000hrs

Jullie horen van me
Later!
pi_32673195
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:10 schreef Jutima het volgende:
Het feit dat ik moest googlen op biofeedback geeft denk ik wel aan dat ik er geen ervaring mee heb, hehe Ik heb er maar even vluchtig naar gekeken (ik ben op mijn werk) maar het ziet er wel boeiend uit. Wellicht weer wat nieuws om te proberen! Ik zal jullie 'feeback' geven, hehe. Ik zal jullie verder ook up to date houden. Ben nu druk bezig met de derde oefening, heb het nog niet helemaal onder de knie.

Jammer dat (kennelijk) niemand anders ervaring heeft met binaural beats. De beschrijving van de X-Mind Series ziet er ronuit 'geil' uit, maar om nu weer $100 uit te gaan geven... (Bovendien vind ik de site te commercieel uitzien en heb ik dus een beetje mijn twijfels bij het product) Ik ben bezig met het downloaden van flacjes (free losless audio codec) zodat ik ze kan testen, maar de files zijn niet echt populair. ETA 100000000hrs

Jullie horen van me
Later!
Nou geen ervaring is teveel gezegd.
k ben jaren lang lid geweest van het Monroe Institute en ontving elk kwartaal een cassettebandje met allerlei soorten oefeningen onder andere natuurlijk met de hemi sync methode en de binaural beats.
Ze hebben er hele goede tussen zitten, en sommige bandjes prikkelden mij wel om mijn bewustzijn te verruimen, maar ik heb er er niet zo hard voor nodig omdat ik zelf al zeer geregeld spontaan astrale ervaringen heb.
Ik zou de door jou gekochte serie graag inzien/kopiëren/overnemen, maar aangezien jij daar zoveel voor betaald heb, is dat natuurlijk een beetje lullig.
Als je hem kwijt wilt, noem maar een prijs, dan zal ik kijken of ik dat uit mijn geldbuidel kan halen. Ik wil me er eigenlijk best meer in verdiepen. In België zit ook een tak van het Monroe Institute in de persoon van Lucas Flamed, die werkt ook volgens de Monroe Institute methodes met de focussen en de beats.
pi_32680737
@ Stenny:

Aan de ene kant zou ik zelf nog niet eens moeite ermee hebben de serie te kopiëren. Ik heb Wave I en II (de totale serie is ingedeeld in 6 'Waves') ook voor mijn beste vriend gekopieerd en heb een boeddhistische monnik die ik ken (Jutima is zelf ook een poosje monnik geweest ) een kopie van de gehele serie beloofd...

Aan de andere kant vind ik dat juist dit soort instellingen als TMI het geld dat ze verdienen, moeten krijgen. Het gaat me niet zo zeer om het geld dat ik er voor betaald heb, maar meer om het geld waar zij recht op hebben. Nu wil ik niet de moraalridder gaan uithangen -ik heb legio gedownloade stuff- maar met dit soort producten vind ik het toch anders. Je snapt me vast wel

Wat ik wel wil doen (zodra ik tijd heb) is scans maken van de meegeleverde boekjes. De oefeningen zijn in de boekjes beschreven en geven een heel aardige indruk van wat met de serie mogelijk is (of in ieder geval mogelijk zou moeten zijn, aldus TMI). Het lezen van de boekjes maakte mij in ieder geval heel erg verheugd... "Omg, de MOGELIJKHEDEN!"

@Iedereen (dus ook @Stenny, hehe):

Mijn zoektocht naar binaural beats begint aardig vruchten af te werpen. Ik heb héél veel info gevonden, misschien ga ik wel neurologie studeren, hehe. Maar even serieus, ik heb een boeiend tooltje gevonden: the Brainwave Generator. Ik had het tooltje al eens getest, maar slechts met de standaard presets (de standaard entrainmentprogramma's). Vond het toen redelijk waardeloos.

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mensen die het programma aangekocht hebben op de website hun eigen entrainmentprogramma's kunnen uploaden en aan de beschrijvingen (van heel wat gebruikers van het programma) te zien, zitten er een aantal vrij 'krachtige' of op zijn minst boeiende uploads tussen. Uploads voor meditatie, chakra's, OOB's, enz. Anyways, bekijk de uploads zelf maar eens.

De uploads
Mainpage van Brainwave Generator

De trialversie kan gratis gedownload worden. Je kunt het voor 30 dagen proberen ofzo? Het nadeel is dat je met de trialversie volgens mij geen presets anders dan de standaard presets kunt gebruiken, en daar gaat het nu juist allemaal om... Programaatje kost overigens $40 om te registreren, heel wat minder dan de Gateway Experience. Als je handig googled kun je het wellicht voor niets proberen

Ik hoop dat ik erin geslaagd ben iets in jullie los te maken. Ik ben heeel benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik ga vanavond nog de volgende twee presets testen:

- Nummertje één
- Nummertje twee

Jutima houdt jullie up to date... Houden jullie Jutima up to date?
Bye!
pi_32692842
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef Jutima het volgende:
@ Stenny:

Aan de ene kant zou ik zelf nog niet eens moeite ermee hebben de serie te kopiëren. Ik heb Wave I en II (de totale serie is ingedeeld in 6 'Waves') ook voor mijn beste vriend gekopieerd en heb een boeddhistische monnik die ik ken (Jutima is zelf ook een poosje monnik geweest ) een kopie van de gehele serie beloofd...

Aan de andere kant vind ik dat juist dit soort instellingen als TMI het geld dat ze verdienen, moeten krijgen. Het gaat me niet zo zeer om het geld dat ik er voor betaald heb, maar meer om het geld waar zij recht op hebben. Nu wil ik niet de moraalridder gaan uithangen -ik heb legio gedownloade stuff- maar met dit soort producten vind ik het toch anders. Je snapt me vast wel

Wat ik wel wil doen (zodra ik tijd heb) is scans maken van de meegeleverde boekjes. De oefeningen zijn in de boekjes beschreven en geven een heel aardige indruk van wat met de serie mogelijk is (of in ieder geval mogelijk zou moeten zijn, aldus TMI). Het lezen van de boekjes maakte mij in ieder geval heel erg verheugd... "Omg, de MOGELIJKHEDEN!"
Okay, maar daarom wou ik hem dus ook van je overkopen t.z.t., voor een eerlijke prijs.
Erg bedankt voor de tips, als ik gelegenheid zie, ga ik het een en ander bekijken en beluisteren.
pi_32699947
Jutima, ik ga ff met de FOK!-PR dsmes en heren babbelen, proberen of het mogelijk is review-versies van die zooi te krijgen. Die we dan hier kunnen reviewen. Al zullen de resultaten daarvan ook op review.fok cq de FP terecht komen.
Zou je me daarom zoveel mogelijk adressen/linkjes van dat soort dingen kunnen mailen? (iteejer@fok.nl)
Ik hoop dat men bereid is proefexemplaren af te staan

Mocht dat lukken zijn er natuurlijk ook testers nodig
pi_32704030
@ iteejer:

Wauw, ik word er helemaal warm van, hehe . Ik zal je zo dadelijk een aantal linkjes mailen! Ik meld me bij deze ook meteen aan als potentiële tester en reviewschrijver.

Mocht het nu niet lukken om testversies los te pulken, dan ben ik overigens ook bereid om reviews te schrijven over mijn zelf aangekocht producten (in ieder geval, als daar interesse in is). Dat betreft dan sowieso de Gateway Experience van TMI en misschien ook wel Brainwave Generator (ik ben van plan het aan te schaffen, de test gisteren beviel goed, daarover straks meer).

Wellicht is Stenny ook geïnteresseerd? Volgens mij kunnen we best een aardig team vormen, grikkink Met die serie cd's regelen we wel iets. Als het je wat lijkt, dan mail iteejer maar even voor mijn e-mailadres. Ik geef hem bij deze toestemming om jou mijn adres door te geven.

Anyway, ik ben ff joggen nu Straks meer over mijn Brainwave Generator-test van gisteren!
  woensdag 30 november 2005 @ 18:58:35 #13
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32704230
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:33 schreef iteejer het volgende:
Jutima, ik ga ff met de FOK!-PR dsmes en heren babbelen, proberen of het mogelijk is review-versies van die zooi te krijgen. Die we dan hier kunnen reviewen. Al zullen de resultaten daarvan ook op review.fok cq de FP terecht komen.
Zou je me daarom zoveel mogelijk adressen/linkjes van dat soort dingen kunnen mailen? (iteejer@fok.nl)
Ik hoop dat men bereid is proefexemplaren af te staan

Mocht dat lukken zijn er natuurlijk ook testers nodig
als test persoon zou ik wel willen helpen. heb er veel over gelezen op een ander forum en hoe het precies werkt. maar zelf nog niet geprobeerd aangezien ik het gevoel van "nodig hebben" er niet bij heb. dus het geld er voor neerleggen doe ik dan ook niet. maar puur uit interesse lijkt het me wel een aparte ervaring.

schrijven ben ik minder goed in, maar ervaringen delen en meningen dan weer wel

proefexemplaren. ben benieuwd iteejer. het is een aardig setje...en prijzig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Enyalius op 30-11-2005 19:10:15 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32704963
Zo, hier is (en gaat) er iemand bezig zeg!
Erg interessant, ben ook erg benieuwd naar de vorderingen etc.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef Jutima het volgende:
... "Omg, de MOGELIJKHEDEN!"
En ik ben natuurlijk weer zo nieuwsgierig om te vragen, wat dan?
Al heb ik wel al wat gelezen inmiddels.
quote:
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mensen die het programma aangekocht hebben op de website hun eigen entrainmentprogramma's kunnen uploaden en aan de beschrijvingen (van heel wat gebruikers van het programma) te zien, zitten er een aantal vrij 'krachtige' of op zijn minst boeiende uploads tussen. Uploads voor meditatie, chakra's, OOB's, enz. Anyways, bekijk de uploads zelf maar eens.
Hubbabubba .
Ga er terzijnertijd mezelf misschien ook wat meer in verdiepen. Genoeg states of minds hier soms . Soms leuk (geweldig zelfs ), soms . Of iig dit topic in de gaten houden. Het lezen/volgen lijkt me al interessant. Cool ook van die muziek(golven) enzo en dat ze met dit soort bezig zijn, zegt toch wel wat.

Mooi/interessant hoor allemaal
pi_32706522
Sorry mensen, toevallig heb ik zojuist bezoek van het mooiste meisje ter wereld gekregen
Vanavond geen reviews dus, maar tijd voor niet-astrale erotiek!

Als het morgen rustig is op kantoor schrijf ik ff over Brainwave Generator. Laters!
  woensdag 30 november 2005 @ 20:56:29 #16
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32708179
enjoy

echt wat voor me pa. zit nog geen 20meter van me vandaan maar stuurde mail om te zeggen dat ie zo'n beetje alles heeft wat gateway en xminds etc betreft. ff op dvd gebrand en wave 1 - orientate gedaan. het valt me op dat, in tegenstelling van andere sets, deze gozer een prettige stem heeft.

het was de bedoeling bij dit eerste deel om je 2 hersendelen samen te laten werken (synchroniseren)e.d. maar voel me nu best vaag. zie de teksten op scherm nu met een lichte schaduw alsof ik de teksten zie en dat het dan nogmaals lichtjes eronder staat. ene kant irritant, andere kant voegt het een extra diepte aan dingen toe. lag half te slapen en op het eind zo van "when i count down to 1 you'll be energized, awake, feeling beautifully and all senses will work better blabla". ik voel me inderdaad niet zo duf als dat ik de hele dag deed tot die 2 tellen voor hij bij de 1 was.

de rest liep ik steeds vooruit op de oefening dus lag daar te wachten van...gaan we nog een keer verder of hoe zit dat

lag ontspannen ogen dicht. merkte op een gegeven moment golf bewegingen te zien en daarna werd alles een stuk lichter van kleur.

behalve dat ik nu alles dubbel zie en niet meer duf voel is er niks veranderd. me bewustzijn is nog steeds hetzelfde als ervoor. maar voel me wel relaxed, net zoals na een meditatie.

zometeen es het volgende stuk proberen van wave 1.

[ Bericht 3% gewijzigd door Enyalius op 30-11-2005 21:04:57 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  woensdag 30 november 2005 @ 21:49:28 #17
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32710066
wave 2 was ook wel relaxed. zie nu de tekst niet meer met schaduw. scheelt. helemaal ontspannen. voelde wel aan alsof me persoonlijk energieveld zich in moest houden en aan te passen met wat er gedaan moest worden. gewoon alle spieren ontspannen en niks doen. op eind gozer begon met aftellen tot 10. voordat ie begon had ik me al tig keer uitgerekt en gedaan wat ie zei nadat ik het al gedaan had :S

ideaal om te ontspannen. voor de rest merk ik er weinig tot niks van dus ver. hier en daar wat energie tintelingen door me rug en mijn eigen veld dat zich aan moest passen. that's it.

de kaarsen gaan 1 voor 1 uit. bijna tijd om naar bed te gaan dus
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32710405
Heb die generator gedownload, van die eerste 'attention focussing', schrok ik mezelf het ape.. uhh hoedje . Wel leuk zeg!

En wou eerst nog zeggen of mompelen * ik en techniek gaan niet samen.
Want die uploads krijg ik niet geopend in mijn media player, zijn bwg-bestanden ofzo.
Alleen eentje van 22 sec. lukte wel, maar was ander bestandje en die pakte die weer met real one player. Naja .

Ga weer even verder wat luisteren, al heb ik geen idee hoe hard of zacht je het nou moet luisteren.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:59:52 #19
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32710499
dacht ik mail ff link waar je alles kunt halen in mp3, maar zie geen mail adres van je.
als je wilt kun je mij mailen en geef ik je wel de plek waar je het kan lenen.

je kan het zo hard luisteren als je zelf wilt. bij mij werd er geadviseerd niet te hard te doen anders schrik je je kapot als die gozer zijn mond na een tijdje weer eens opentrekt. en ook worden je zintuigen na tijdje versterkt zegt ie en dan ga je het duidelijk genoeg horen, dus zo hard hoeft niet. en dat klopt op zich wel.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32710732
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:59 schreef Enyalius het volgende:
dacht ik mail ff link waar je alles kunt halen in mp3, maar zie geen mail adres van je.
als je wilt kun je mij mailen en geef ik je wel de plek waar je het kan lenen.

je kan het zo hard luisteren als je zelf wilt. bij mij werd er geadviseerd niet te hard te doen anders schrik je je kapot als die gozer zijn mond na een tijdje weer eens opentrekt.
Hé c'est moi?
Zo ja, bedankt!
Snap ook niks van die bwg-dingen eigenlijk of dus

Laatste hehe, heb nog geen stem gehoord bij die brainwave generator, al schrok ik wel even, maar dat kan ook de bedoeling geweest zijn bij die 'attention huppeldepup', geattentioneerd was ik wel iig!

naja, ik lach iig weer wat
  woensdag 30 november 2005 @ 22:11:07 #21
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32710949
ja jij en eventueel iemand anders die ook interesse heeft
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32711849
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:11 schreef Enyalius het volgende:
ja jij en eventueel iemand anders die ook interesse heeft
Mailtje is (of was) onderweg

En fuck op zijn beschaafds dan zeg, ik ging even (was die generator eerst ff kwijt, wist niet meer waar ik hem had opgeslagen , ja suf, nu maar snelkoppeling gemaakt) 'sleep induction' luisteren, heb hem maar gauw uitgezet, want ik voelde mezelf gewoon echt wegglippen (kan dat?), althans kreeg dat gevoel, dus dacht 'oeh, snel maar uit' .

Kan het eigenlijk kwaad als je die sets niet helemaal hebt af)geluisterd?
Zodrekt heb ik allemaal verschillende braintonen in mijn koppie ofzo .
Ook staan er, of ik ben weer kippig, geen tijden bij die sets. Of is dat juist de bedoeling?

Naja, braingeval nog even uitpluizen gaat , dan naar bed.
Doe maar geen active dingen enzo dan maar nu aan.

Ahhh, en megabedankt Enyalius!
Mailtje terug ontvangen, wat een info en bestanden weer * slurp!

hoop alleen dat ik genoeg geheugen heb/overhou , super (ook)!
pi_32712701
LOL, dit moet ik nog even meedelen.
Ik heb net hypnosis aan, wat begint met wat vogelgeluiden, en mijn poes, die in haar hangmatje lag, zit toch stom te kijken. Ze snapt er geen jojo meer van . Nu is ze juist heel actief a/h klauteren in mijn bank . De sfeer lijkt ook wel te veranderen. Of misschien ligt dat aan mij. Naja.

tis toch niet schadelijk voor mijn poes eigenlijk? Naja, nu stop ik maar, voordat ik het topic volspam.. sorry
  donderdag 1 december 2005 @ 09:07:51 #24
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32719121
nee het kan geen kwaad om het niet af te luisteren lijkt mij. wat kan er voor schade gedaan worden dan? niks lijkt me.

je begint elke sessie op dezelfde manier. dat vindt ik persoonlijk na een tijdje al irritant en langdradig worden omdat ik al relaxt ben 24/7. maar goed je moet gaan liggen en je problemen/zorgen etc in zo'n energy conversion box zetten. en dan in/uitademen voor 30seconden om in hemi-sync te raken en na 5minuten dat allemaal gedaan te hebben gaat het weer verder met de rest van de oefening die je dan op hebt staan.

het lijkt me niet dat het slechte invloeden heeft om al je zorgen weg te hebben gedaanvoor een tijdje. het kan ook geen kwaad om in sync te zijn. dus... je raakt er hoogstens relaxed door en je poes ook.

merkte gisteravond wel dat ik al aan het dromen was terwijl ik nog wakker was. nou ja dat ik dezelfde soort droombeelden ziag in ieder geval en er op een lucide manier mee om kon gaan. toen ik daarna in slaap viel heb ik op dezelfde manier gedroomd als altijd. ook lucide en ze zo'n beetje allemaal onthouden. dus het enige nieuwe is dat ik al lucide beelden zag van een droom voordat ik daadwerkelijk lag te slapen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32719188
Volgens mij spreken jullie (Sweetgirly en Enyalius) langs elkaar heen Enyalius heeft de eerste twee oefeningen van the Gateway Experience (cd's) geprobeerd, Sweetgirly is bezig geweest met the Brainwave Generator (software).

Om je even op weg te helpen Sweetgirly (en anderen):
De bwg-files die je downloadt (de door anderen geüploade presets), kun je inderdaad niet openen met je Media Player. Deze files zijn bedoeld om te importeren in Brainwave Generator. De file die je wel hebt kunnen openen (die korte van een aantal seconden) is een .wav-file geweest. Dit soort bestanden wordt soms gebruikt in Bwgen om een achtergrondgeluid toe te voegen aan een preset. Een voorbeeld hiervan is de chakrameditatie-preset die ik laatst getest heb. Bij deze preset hoor je op de achtergrond een soort van monnikengechant. Dit geluid kan niet gegenereert worden met Bwgen, daarom wordt het toegevoegd aan de preset met een .wav-file.

Een user upload kan dus bestaan uit een .bwg-file of uit een .bwg-file + .wav-file. In het laatste geval heb je echt beide bestanden nodig om de preset te kunnen beluisteren en je dient beide bestanden in dezelfde map te plaatsen.

Importen gaat zo:
menu 'Presets' > 'Import...' > .bgw-file selecteren

Vrij logisch lijkt me Als de upload tevens een .wav-file bevat, hoef je deze niet extra te importeren (ervoor zorgen dat de .bwg-file en de .wav-file in dezelfde map staan is voldoende).

Als je een trialversie van Bwgen hebt gedownload is het volgens mij niet mogelijk om de uploads van andere users te proberen. De presets die je tot nu toe geprobeerd hebt, zijn in de lijst met presets waarschijnlijk ook allemaal voorafgegaan door "BUILTIN". Uiteraard zijn er 'trucjes' om de software niet te hoeven kopen maar toch andere presets te kunnnen gebruiken... Helaas kan ik hier daar niet over uitweiden

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is? Het zou wel moeten eigenlijk, als ik mijn vak een beetje versta (ik lever soft- en hardware support via e-mail en chat ).

Trouwens, als je (Sweetgirly) vertelt dat je kat de geluiden van Bwgen heeft gehoord, dan ga ik ervan uit dat je zonder hoofdtelefoon hebt geluisterd? Je zou eigenlijk juist mét hoofdtelefoon moeten luisteren, dit maximaliseert het effect van de binaural beats. Ik moet helaas even aan het werk, maar misschien dat ik zo even wat uitleg geef over hoe binuaral beats precies werken (dan weet je direct waarom een hoofdtelefoon eigenlijk wel zo nuttig is).

Later!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')