FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Gesprekken afluisteren.
JohanV.zondag 27 november 2005 @ 07:30
Stel je bent een callcenter medewerker. Vaak worden de gevoerde gesprekken opgenomen.
Mag een leidinggevende zomaar gesprekken afluisteren? Of mag dit alleen in heel specifieke gevallen? Bijvoorbeeld als er klachten zijn omtrent de medewerker?
_-rally-_zondag 27 november 2005 @ 09:00
Het is bij een callcenter gebruikelijk dat die gesprekken tbv. kwaliteitsbewaking beluisterd worden en aangezien dat bij jou bekend is, mag dat.
JohanV.zondag 27 november 2005 @ 10:55
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:00 schreef _-rally-_ het volgende:
Het is bij een callcenter gebruikelijk dat die gesprekken tbv. kwaliteitsbewaking beluisterd worden en aangezien dat bij jou bekend is, mag dat.
Dus dat mag ongelimiteerd? Dus zonder enige aanwijzing dat er mogelijk klachten zouden kunnen zijn mbt een bepaalde werknemer kan de leidinggevende zijn gang maar gaan
_-rally-_zondag 27 november 2005 @ 11:03
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:55 schreef JohanV. het volgende:

[..]

Dus dat mag ongelimiteerd? Dus zonder enige aanwijzing dat er mogelijk klachten zouden kunnen zijn mbt een bepaalde werknemer kan de leidinggevende zijn gang maar gaan
Ja, hoe moeten ze anders de kwaliteit bewaken ? Ze kunnen moeilijk tegen hun klanten zeggen: 'we gaan pas kijken naar de kwaliteit als we klachten krijgen'.
JohanV.zondag 27 november 2005 @ 12:22
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:03 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ja, hoe moeten ze anders de kwaliteit bewaken ? Ze kunnen moeilijk tegen hun klanten zeggen: 'we gaan pas kijken naar de kwaliteit als we klachten krijgen'.
Nou ja, het lijkt me dat er ook andere wegen bewandeld kunnen worden. Waarom de medewerker in kwestie er niet even bijroepen indien er wat afgeluisterd gaat worden? Waarom allemaal zo geheimzinnig?
Xcaliburzondag 27 november 2005 @ 12:29
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:22 schreef JohanV. het volgende: Waarom de medewerker in kwestie er niet even bijroepen indien er wat afgeluisterd gaat worden? Waarom allemaal zo geheimzinnig?
omdat de medewerker het dan weet en z'n best gaat doen?
niet erg representatief dan natuurlijk...
JohanV.zondag 27 november 2005 @ 12:42
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:29 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

omdat de medewerker het dan weet en z'n best gaat doen?
niet erg representatief dan natuurlijk...
Nee ik bedoel het een beetje anders. Stel je houdt 2x per jaar een test. Mensen weten niet wanneer. Zodra je een willekeurig gesprek wilt gaan naluisteren roep je die medewerker erbij en ga je samen dat gesprek naluisteren en eventueel evalueren.
700MBzondag 27 november 2005 @ 14:48
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:55 schreef JohanV. het volgende:

[..]

Dus dat mag ongelimiteerd? Dus zonder enige aanwijzing dat er mogelijk klachten zouden kunnen zijn mbt een bepaalde werknemer kan de leidinggevende zijn gang maar gaan
Het mag niet ongelimiteerd, en als een gesprek wordt opgenomen moet je dat uiterlijk bij aanvang ervan weten.