Het begon als een leuke TV-comedie. In vergelijking tot het meeste wat van Nederlandse bodem komt was het zelfs hoogstaand. Simone Kleinsma zette haar rol goed neer, maar ook de andere acteurs waren grappig. Bijvoorbeeld dat (eerste) loodgietershulpje of die burgelijke schoonzus. Kees & Co was absoluut leuk.
Na een paar jaar werd het een beetje een parodie op zichzelf, omdat vaak dezelfde 'formule' werd toegepast. Maar het was toch nog steeds het aanzien wel waard. Dat veranderde toen de acteur die Ben speelde (Rick Hoogendoorn of zoiets?) wegging of uit de serie werd geschreven. Het niveau ging in één keer een heel stuk achteruit. Kees ging toen samen met haar beste vriendin Sonja in een restaurant werken en daarmee kwamen er nieuwe personages op het toneel. En daar werd de serie nou niet bepaald beter op.
De programmamakers kwamen daar zelf ook achter en veranderden de situatie opnieuw: Kees krijgt een nieuwe vriend. En wat voor één. Een dikke maar bovenal ontzettend domme aansteller die niks kan en daarom afhankelijk is van een vrouw. En hij heeft kinderen: een dochter en een zoon. Die laatste is een ontzettend irritant kutventje. ("Kijk pap, het is een vrouw en die moet je eerst teder aanpakken, maar daarna zwicht ze voor je en dan mag je erop los neuken!") Of ligt het aan mij en zijn dat soort vuilbekkende puberende klootzakjes aandoenlijk? Ik had laatst nog een aflevering gezien en toen gingen ze chili eten. En van chili ga je stinkende winden laten. Heerlijk om dat te moeten aanzien terwijl je zelf aan het eten bent.
Tja, mijn huisgenoten zetten dit altijd aan onder etenstijd. Dan moet ik het wel zien. En ze vinden het zelf niet eens leuk maar weten geen ander leuk programma. Ik ook niet trouwens.