moet je bij components kijkenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:50 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe importeer ik die bomen? En evt. andere textures? Bijv. een rietendak?
http://www.sketchup.com/?sid=38quote:Op woensdag 12 april 2006 14:50 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe importeer ik die bomen? En evt. andere textures? Bijv. een rietendak?
Dat veld heb ik dus niet...quote:Op zondag 16 april 2006 20:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dat kan helemaal onderin, hier staat het veld ; lenght
hierop met de muis gaan staan en de lenge ingeven
je moet dan wel iets geselecteerd/gemaakt hebben
inderdaad! Dank uquote:Op zondag 16 april 2006 20:48 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon een lijn trekken, "1cm" of "1m" of "1mm" intypen, en dan op enter drukken.
Je hoeft het niet in een bepaald vak te typen. Gewoon tijdens het maken van de lijn het getal intypen, en op enter drukken.
Bij een simpele schets: enkelquote:Op maandag 17 april 2006 18:11 schreef dujour het volgende:
even een vraagje als jullie muren tekenen doen jullie het dan dubbel zeg maar | | zo een muur of | zo
Sandboxquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:47 schreef mikezwet het volgende:
Wie weet hoe je een beetje natuurlijke bollingen in het grond oppervlak krijgt? Bijv een wal van aarde/grond of een oplopend stuk grond.
Zodra je een vlak/lijn/whatever hebt getekend zie je rechtsonderin de maten (Kan je in de config op metric zetten btw.)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:50 schreef JeroenH het volgende:
Ik zit ook te spelen met sketchup, en ik moet zeggen het is echt leuk gedaan. Mooie dingen worden er hier ook mee gemaakt!
Ik wil ook wel mijn huis natekenen, maar ik ik kom er niet achter hoe je dingen een maat kunt geven. Iemand een idee waar dat zit? (Ik zal wel weer niet goed kijken, dat is het meestal met dit soort dingen)
Die maten daar rechtsonder had ik al gezien ja, maar je kunt daar niets typen. Of doe ik iets verkeerd?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:53 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zodra je een vlak/lijn/whatever hebt getekend zie je rechtsonderin de maten (Kan je in de config op metric zetten btw.)
Je tekent iets en past daarna de maat rechtsonder aan en het is dan die maat...
Uuuhm.. Geen belediging bedoeld, of watdanook... maar dan doe je wat verkeerd.... Hier werkt het prima...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:57 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Die maten daar rechtsonder had ik al gezien ja, maar je kunt daar niets typen. Of doe ik iets verkeerd?
Ik deed inderdaad wat verkeerd... ik moet ook niet op zaterdagavond met een paar biertjes op met dit soort dingen zitten spelenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:36 schreef ChOas het volgende:
Uuuhm.. Geen belediging bedoeld, of watdanook... maar dan doe je wat verkeerd.... Hier werkt het prima...
Dat dacht ik ook. Maar je pakt een vierkant, zet dat vierkant neer en vervolgens typ je 10;10 en enter.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:57 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Die maten daar rechtsonder had ik al gezien ja, maar je kunt daar niets typen. Of doe ik iets verkeerd?
Gelukt, 4 lijnen vanaf het dak omhoog getrokken en vervolgens met elkaar verbonden, daarna kan je hem precies op maat uitrekken en indrukkenquote:Op zondag 28 mei 2006 09:17 schreef Kriebbel het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon vanuitieder hoekpunt in het grondvlak een lijn omhoog tekenen, en dan zelf je schoorsteen dus tekenen, ipv de extrude tool
Ziet er tof uitquote:Op zondag 28 mei 2006 19:32 schreef Kriebbel het volgende:
[[url=http://www.johandouma.nl/Fok/b2064_Presentatie0305_small.jpg]afbeelding][/url]
Klikbaar voor vergroting
Hee dankjewelquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:23 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ziet er tof uit, maar misschien wat weinig ramen aan de zijkanten voor zo'n groot gebouw?
Eeerm lijn trekken/beginnen en dan de lengte invoeren ?quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:04 schreef brtausi het volgende:
Is er ook een optie dat je een maat invoert en dat die automatisch een lijn trekt met die lengte?
'De architect had het liever niet'quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:39 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Hee dankjewel
Over die ramen, dit is een afbeelding van onze afstudeerproject, Meer ramen bovenin was opzich niet nodig, de architect had het liever niet, vandaar![]()
Lijn aanklikken startpunt klikken dan richting geven (zonder klik), afstand invoeren (gewoon typen) en dan enterquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:16 schreef brtausi het volgende:
Hoe zou dat dan moeten, als ik rechter muisknop doe kom ik niet verder
Kloptquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:22 schreef Hammet het volgende:
[..]
'De architect had het liever niet'.
Er zijn echt talloze voorbeelden van gebouwen, die zoveel beter hadden gekund als de architect niet zo arrogant/koppig was geweest.
Jep, t is wel mooi, maar t lijkt of er steeds een verdieping wordt over geslagen bijj de plaatsing van de ramen. Dan kan het nog zo mooi zijn, in het donker wonen/werken is ook geen pretjequote:Op donderdag 1 juni 2006 21:45 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Klopt
Maar eerlijk gezegd vind ik het hier nog wel mooi ook![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |