Een soort htmlentities combined met addslashes of magic quotes.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:41 schreef Ro�a� het volgende:
andere escape character set
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | // Quote variable to make safe function quote_smart($value) { // Stripslashes if (get_magic_quotes_gpc()) { $value = stripslashes($value); } // Quote if not integer if (!is_numeric($value)) { $value = "'" . mysql_real_escape_string($value) . "'"; } return $value; } // Connect $link = mysql_connect('mysql_host', 'mysql_user', 'mysql_password') OR die(mysql_error()); // Make a safe query $query = sprintf("SELECT * FROM users WHERE user=%s AND password=%s", quote_smart($_POST['username']), quote_smart($_POST['password'])); mysql_query($query); ?> |
htmlentities doet iets compleets anders, die zet bepaalde tekens om naar een HTML entity zoals & lt;quote:Op donderdag 1 december 2005 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een soort htmlentities combined met addslashes of magic quotes.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | { if (!get_magic_quotes_gpc()) { return; } while (list($key, $value) = each($_GET)) { $_GET[$key] = stripslashes($value); } while (list($key, $value) = each($_POST)) { $_POST[$key] = stripslashes($value); } while (list($key, $value) = each($_COOKIE)) { $_COOKIE[$key] = stripslashes($value); } } |
quote:You have completed the Self Test!
Your score is 1 out of 8. Check out the answers and explanations of the questions
Dat is waar. Ik maak dan ook zelden gebruik van arrays in de $_POST- of $_GET-variabelenquote:Op donderdag 1 december 2005 19:54 schreef Ro�a� het volgende:
Jera,
jouw code stript niet goed. Immers geneste array worden niet meegenomen en daarvan zou zelfs de waarde verloren kunnen gaan door de re-assignment.
Kijk even naar deze: http://www.roonaan.nl/lib/php/view/snippet.magicquotes.php
-r-
edit: hier stond een spoilerquote:You have completed the Self Test!
Your score is 8 out of 8. Check out the answers and explanations of the questions.
yup idd.. hele logische dingen..quote:Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je de antwoorden leest is veel van een erg hoog 'Ow ja' gehalte.
komt volgens mij door het brakke js based menu in de website. Die vertraagd enorm.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
edit: hier stond een spoilermisschien dat ik over een paar maanden maar eens ga kijken naar dat ZCE.
Overigens, voor een bedrijf wat een scripting taal heeft ontworpen mogen ze die test wel wat sneller makenzat af en toe 30 seconden te wachten op de nieuwe vraag.
edit: heb antwoord maar weggehaald, die test geeft telkens dezelfde vragen.
Dat kan roonaan of Light je beter vertellen. Zover als ik begreep wel. Het is veel kennis van de syntax en functies en dergelijke.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:08 schreef Jimmy het volgende:
Ja, ik vond die vragen wel een erg strikvraag gehalte hebben.
Is dat hetzelfde soort vragen dat je op het daadwerkelijke examen krijgt?
Die vragen hebben een hoog gehalte "zo zou ik het nooit doen" gehalte. Waarom zou je count toepassen op een stringquote:Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je de antwoorden leest is veel van een erg hoog 'Ow ja' gehalte.
1 |
Nah, ik kreeg na 30 seconden de pagina pas fysiek binnen, voordat er ook maar javascript uitgevoerd kon wordenquote:Op donderdag 1 december 2005 20:34 schreef Ro�a� het volgende:
[..]
komt volgens mij door het brakke js based menu in de website. Die vertraagd enorm.
Niet natuurlijkquote:Op donderdag 1 december 2005 21:06 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Die vragen hebben een hoog gehalte "zo zou ik het nooit doen" gehalte. Waarom zou je count toepassen op een string
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:56 schreef Light het volgende:
[..]
Niet natuurlijkMaar 't is handig om te weten wat er gebeurt als je die functie per ongeluk toch een string voert.
En het niveau van het examen ligt wel boven dat van die 8 testvragen
Ik zie het probleem hier niet zo aan? Wat is er mis met eenquote:Op donderdag 1 december 2005 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar nu maak je een nieuw menuitem 'kwartshorloges' en wil je seiko,casio en citizen uit 'horloges' halen en koppelen aan 'kwartshorloges'. Nu kun je natuurlijk stuk voor stuk seiko, casio en citizen uit de database trekken en de koppeling aanpassen, maar dat is natuurlijk gepijpzeik.
quote:Op donderdag 1 december 2005 22:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik zie het probleem hier niet zo aan? Wat is er mis met een
UPDATE tabel SET parent (of left/right-gedoe) = waarde WHERE id IN (item1, item2, item3)
?je link werkt niet overigens.
Hij werkt wéér nietquote:Op donderdag 1 december 2005 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]http://www.pandora.nl/admin/koppelen.php
JeRa, ja maar dan moet je wel meerdere produkten in 1 keer door kunnen geven met een submit. Kortom meerdere produkten kunnen selecteren om te kunnen koppelenZie de link.
Rechts krijg je toch meerdere producten? Bij de submit krijg je toch de IDs van die producten door? Kun je daar niet mee werken? Of snap ik er niets van?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JeRa, ja maar dan moet je wel meerdere produkten in 1 keer door kunnen geven met een submit. Kortom meerdere produkten kunnen selecteren om te kunnen koppelenZie de link.
Rechts krijg je wat je wil koppelen aan het gekozen menuitem.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:21 schreef JeRa het volgende:
[..]
Rechts krijg je toch meerdere producten? Bij de submit krijg je toch de IDs van die producten door? Kun je daar niet mee werken? Of snap ik er niets van?
Je kunt ook met Javascript alle items uitlezen en door middel van Javascript/DOM velden toevoegen aan het formulier dat je wil submitten?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het probleem is, dat alle produkten rechts dus onsubmit geselecteert moeten worden
Bij die (werkende) link die je gaf krijg ik niets van links naar rechts verschoven hoor. Andersom ook niet, maar dat was kennelijk niet de bedoeling.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rechts krijg je wat je wil koppelen aan het gekozen menuitem.
Je kan dus van links naar rechts schuiven.
Vervolgens klik je submit en moet wat rechts staat gekoppeld worden aan het menu item welke je bovenin kiest in de pulldown.
Het probleem is, dat alle produkten rechts dus onsubmit geselecteert moeten worden
Ja zoiets moet ik gaan doen.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:26 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je kunt ook met Javascript alle items uitlezen en door middel van Javascript/DOM velden toevoegen aan het formulier dat je wil submitten?en vervolgens een submit() uitvoeren natuurlijk.
Dubbelklikken geprobeerd?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:28 schreef Light het volgende:
[..]
Bij die (werkende) link die je gaf krijg ik niets van links naar rechts verschoven hoor. Andersom ook niet, maar dat was kennelijk niet de bedoeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |