abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32727771
andere escape character set
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 16:05:17 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32728463
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:41 schreef Ro�a� het volgende:
andere escape character set
Een soort htmlentities combined met addslashes of magic quotes.

Mooi stukje kant en klare code op php.net

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
// Quote variable to make safe
function quote_smart($value)
{

// Stripslashes

if (get_magic_quotes_gpc()) {

$value = stripslashes($value);
   }

// Quote if not integer

if (!is_numeric($value)) {

$value = "'" . mysql_real_escape_string($value) . "'";
   }
   return
$value;
}

// Connect
$link = mysql_connect('mysql_host', 'mysql_user', 'mysql_password')
   OR die(
mysql_error());

// Make a safe query
$query = sprintf("SELECT * FROM users WHERE user=%s AND password=%s",

quote_smart($_POST['username']),

quote_smart($_POST['password']));

mysql_query($query);
?>
pi_32734350
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een soort htmlentities combined met addslashes of magic quotes.
htmlentities doet iets compleets anders, die zet bepaalde tekens om naar een HTML entity zoals & lt; mysql(i )_real_escape_string() weet welke character set de MySQL-verbinding voert en zorgt ervoor dat bepaalde tekens afhankelijk van de character set worden escaped.

Overigens doe ik altijd dit op het begin van mijn (hoofd)scripts, afhankelijk van de situatie gewoon zo of in een functie/class:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function stripGPC()
{
    if (!get_magic_quotes_gpc()) {
        return;
    }
    while (list($key, $value) = each($_GET)) {
        $_GET[$key] = stripslashes($value);
    }
    while (list($key, $value) = each($_POST)) {
        $_POST[$key] = stripslashes($value);
    }
    while (list($key, $value) = each($_COOKIE)) {
        $_COOKIE[$key] = stripslashes($value);
    }
}

En dan iets compleets anders. Jaar of 2 geleden liep ik tegen een probleem aan met preg_replace() met de /e-modifier. Deze modifier zorgt ervoor dat er een functie-aanroep naar keuze plaatsvindt. Echter bleek dat de parameters die ik doorgaf aan de functie via die preg_replace() allemaal ge-escaped waren, terwijl ik nergens had opgegeven dat dat moest? in een uitzonderlijk geval waren ze zelfs dubbel ge-escaped en ik kon het nergens terugvinden in de manual.
pi_32735048
Jera,

jouw code stript niet goed. Immers geneste array worden niet meegenomen en daarvan zou zelfs de waarde verloren kunnen gaan door de re-assignment.

Kijk even naar deze: http://www.roonaan.nl/lib/php/view/snippet.magicquotes.php

-r-
pi_32735122
quote:
You have completed the Self Test!
Your score is 1 out of 8. Check out the answers and explanations of the questions
pi_32735231
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:54 schreef Ro�a� het volgende:
Jera,

jouw code stript niet goed. Immers geneste array worden niet meegenomen en daarvan zou zelfs de waarde verloren kunnen gaan door de re-assignment.

Kijk even naar deze: http://www.roonaan.nl/lib/php/view/snippet.magicquotes.php

-r-
Dat is waar. Ik maak dan ook zelden gebruik van arrays in de $_POST- of $_GET-variabelen normaal doe ik ook een recursieve stripslashes, maar het was maar even voor het (foute) voorbeeld
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 20:02:08 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32735274
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:56 schreef mschol het volgende:

[..]

Als je de antwoorden leest is veel van een erg hoog 'Ow ja ' gehalte.
  donderdag 1 december 2005 @ 20:08:36 #218
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32735462
Ja, ik vond die vragen wel een erg strikvraag gehalte hebben.

Is dat hetzelfde soort vragen dat je op het daadwerkelijke examen krijgt?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_32735548
quote:
You have completed the Self Test!
Your score is 8 out of 8. Check out the answers and explanations of the questions.
edit: hier stond een spoiler misschien dat ik over een paar maanden maar eens ga kijken naar dat ZCE.

Overigens, voor een bedrijf wat een scripting taal heeft ontworpen mogen ze die test wel wat sneller maken zat af en toe 30 seconden te wachten op de nieuwe vraag.

edit: heb antwoord maar weggehaald, die test geeft telkens dezelfde vragen.
pi_32736094
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

yup idd.. hele logische dingen..
pi_32736317
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:11 schreef JeRa het volgende:

[..]

edit: hier stond een spoiler misschien dat ik over een paar maanden maar eens ga kijken naar dat ZCE.

Overigens, voor een bedrijf wat een scripting taal heeft ontworpen mogen ze die test wel wat sneller maken zat af en toe 30 seconden te wachten op de nieuwe vraag.

edit: heb antwoord maar weggehaald, die test geeft telkens dezelfde vragen.
komt volgens mij door het brakke js based menu in de website. Die vertraagd enorm.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 20:38:55 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32736479
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:08 schreef Jimmy het volgende:
Ja, ik vond die vragen wel een erg strikvraag gehalte hebben.

Is dat hetzelfde soort vragen dat je op het daadwerkelijke examen krijgt?
Dat kan roonaan of Light je beter vertellen. Zover als ik begreep wel. Het is veel kennis van de syntax en functies en dergelijke.
pi_32737405
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die vragen hebben een hoog gehalte "zo zou ik het nooit doen" gehalte. Waarom zou je count toepassen op een string

Als je dat soort vragen gaat stellen dan weet ik er ook nog een. Wat is de output van:

1echo strlen(0123)

0, 1, 2, 3 of 4?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32737910
Ehm, gokje, 2? (0123 wordt omgezet van octaal naar decimale integer, integer wordt omgezet naar naar string, lengte van string == 2 )

edit: ja dus, net getest overigens is het niet helemaal triviaal dit soort vragen. Doen ze bij Java ook, dit soort ongein het is meer het idee dat je kunt achterhalen waarom bepaalde dingen fout gaan en waarom je niet van PHP moet verwachten dat het een foutmelding geeft bij elke fout die de scripter maakt

Helaas is 'zonder de compiler' iets programmeren of scripten nog erg moeilijk voor velen en met dat in het achterhoofd vind ik het eigenlijk best goede opgaven

[ Bericht 34% gewijzigd door JeRa op 01-12-2005 21:28:03 ]
pi_32738209
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:34 schreef Ro�a� het volgende:

[..]

komt volgens mij door het brakke js based menu in de website. Die vertraagd enorm.
Nah, ik kreeg na 30 seconden de pagina pas fysiek binnen, voordat er ook maar javascript uitgevoerd kon worden
pi_32739133
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:06 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Die vragen hebben een hoog gehalte "zo zou ik het nooit doen" gehalte. Waarom zou je count toepassen op een string
Niet natuurlijk Maar 't is handig om te weten wat er gebeurt als je die functie per ongeluk toch een string voert.

En het niveau van het examen ligt wel boven dat van die 8 testvragen
pi_32739218
Dit lijkt mij een beetje offtopic
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 22:06:21 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32739446
Een probleem, wat ik hier even voorleg. Misschien dat jullie een idee hebben hoe ik dit moet aanpakken.

Stel je voor dat je meerdere items (produkten) kan koppelen aan verschillende items.

Bv de produkten 'seiko' 'casio' 'citizen' en 'rolex' koppel je aan menu 'horloges'.
So far so good.

Maar nu maak je een nieuw menuitem 'kwartshorloges' en wil je seiko,casio en citizen uit 'horloges' halen en koppelen aan 'kwartshorloges'. Nu kun je natuurlijk stuk voor stuk seiko, casio en citizen uit de database trekken en de koppeling aanpassen, maar dat is natuurlijk gepijpzeik.

Je wilt dus de mogelijkheid om produkten met meerdere tegelijk te kunnen koppelen en ontkoppelen.
Het idee is eenvoudig. Je neemt een dropdown met de menuitems en twee multiple selectboxen: gekoppeld en niet-gekoppeld.

Afhankelijk van welke menuitem je kiest, zie je links de items welke NIET aan deze groep gekoppeld zitten, en rechts de items welke WEL aan de groep gekoppeld zitten.

Met javascript moet je vervolgens de produkten van links naar rechts kunnen schuiven, en uiteindelijk submitten. Wanneer je gesubmit hebt, lees je alleen de values uit de rechterkolom in en update je produkt tabel. Maar, het probleem bij een selectbox is dat je de waardes moet ....selecteren. Anders geeft je submit niets terug.

Vaag verhaal, maar kijk even op <link> ter verduidelijking. Het stuk wat nu werkt heb ik gejat

Bij dubbelklikken schuif je een produkt in de andere selectbox.. Voor je submit moet je nu handmatig alle produkten in de rechterkolom selecteren, hoe los ik dat op dat de alles in de rechterkolom geselecteerd wordt voordat je submit (of eigenlijk, tijdens de submit)

[ Bericht 3% gewijzigd door Swetsenegger op 01-12-2005 22:19:20 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 22:07:22 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32739479
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:56 schreef Light het volgende:

[..]

Niet natuurlijk Maar 't is handig om te weten wat er gebeurt als je die functie per ongeluk toch een string voert.

En het niveau van het examen ligt wel boven dat van die 8 testvragen
ow
pi_32739595
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar nu maak je een nieuw menuitem 'kwartshorloges' en wil je seiko,casio en citizen uit 'horloges' halen en koppelen aan 'kwartshorloges'. Nu kun je natuurlijk stuk voor stuk seiko, casio en citizen uit de database trekken en de koppeling aanpassen, maar dat is natuurlijk gepijpzeik.
Ik zie het probleem hier niet zo aan? Wat is er mis met een

UPDATE tabel SET parent (of left/right-gedoe) = waarde WHERE id IN (item1, item2, item3)

? je link werkt niet overigens.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 22:13:39 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32739708
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:10 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ik zie het probleem hier niet zo aan? Wat is er mis met een

UPDATE tabel SET parent (of left/right-gedoe) = waarde WHERE id IN (item1, item2, item3)

? je link werkt niet overigens.
<nog een verkeerde link>

Jera, ja maar dan moet je wel meerdere produkten in 1 keer door kunnen geven met een submit. Kortom meerdere produkten kunnen selecteren om te kunnen koppelen Zie de link.

[ Bericht 7% gewijzigd door Swetsenegger op 01-12-2005 22:19:49 ]
pi_32739786
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

http://www.pandora.nl/admin/koppelen.php

JeRa, ja maar dan moet je wel meerdere produkten in 1 keer door kunnen geven met een submit. Kortom meerdere produkten kunnen selecteren om te kunnen koppelen Zie de link.
Hij werkt wéér niet
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 22:18:40 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32739850
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:16 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hij werkt wéér niet
Ow mijn god wat ben ik een lul

http://pandora.edoorebeek.nl/admin/koppelen.php
pi_32739944
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

JeRa, ja maar dan moet je wel meerdere produkten in 1 keer door kunnen geven met een submit. Kortom meerdere produkten kunnen selecteren om te kunnen koppelen Zie de link.
Rechts krijg je toch meerdere producten? Bij de submit krijg je toch de IDs van die producten door? Kun je daar niet mee werken? Of snap ik er niets van?
pi_32740016
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ow
Wacht maar tot je dat practise book ontvangt
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 22:24:26 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32740047
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:21 schreef JeRa het volgende:

[..]

Rechts krijg je toch meerdere producten? Bij de submit krijg je toch de IDs van die producten door? Kun je daar niet mee werken? Of snap ik er niets van?
Rechts krijg je wat je wil koppelen aan het gekozen menuitem.
Je kan dus van links naar rechts schuiven.

Vervolgens klik je submit en moet wat rechts staat gekoppeld worden aan het menu item welke je bovenin kiest in de pulldown.

Het probleem is, dat alle produkten rechts dus onsubmit geselecteert moeten worden
pi_32740104
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het probleem is, dat alle produkten rechts dus onsubmit geselecteert moeten worden
Je kunt ook met Javascript alle items uitlezen en door middel van Javascript/DOM velden toevoegen aan het formulier dat je wil submitten? en vervolgens een submit() uitvoeren natuurlijk.
pi_32740156
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rechts krijg je wat je wil koppelen aan het gekozen menuitem.
Je kan dus van links naar rechts schuiven.

Vervolgens klik je submit en moet wat rechts staat gekoppeld worden aan het menu item welke je bovenin kiest in de pulldown.

Bij die (werkende) link die je gaf krijg ik niets van links naar rechts verschoven hoor. Andersom ook niet, maar dat was kennelijk niet de bedoeling.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 22:29:35 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32740193
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:26 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je kunt ook met Javascript alle items uitlezen en door middel van Javascript/DOM velden toevoegen aan het formulier dat je wil submitten? en vervolgens een submit() uitvoeren natuurlijk.
Ja zoiets moet ik gaan doen.

Hmz, leuk idee dat heen en weer schuiven, maar ik maak het mezelf niet makkelijker
pi_32740215
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:28 schreef Light het volgende:

[..]

Bij die (werkende) link die je gaf krijg ik niets van links naar rechts verschoven hoor. Andersom ook niet, maar dat was kennelijk niet de bedoeling.
Dubbelklikken geprobeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')