Natuurlijk niet, dan pak je de vijf eerste berichten. Beter kun je de berichten eerst inladen en vervolgens array_reverse() gebruikenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef DionysuZ het volgende:
ORDER BY ID ASC?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op woensdag 30 november 2005 16:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan pak je de vijf eerste berichten. Beter kun je de berichten eerst inladen en vervolgens array_reverse() gebruikenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $reacties = array(); while ($result = mysql_fetch_array($query)) { $reacties[] = $result; } $reacties = array_reverse($reacties); foreach($reacties as $key=>$val) { ... } ?> |
Je kan ook gewoon ORDER BY ID DESC doen.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En hoe moet ik dat in dit geval toepasssen?
dat doet ie alquote:Op woensdag 30 november 2005 17:55 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon ORDER BY ID DESC doen.
1 2 3 4 | $reacties = array_reverse($reacties); foreach($reacties as $key=>$val) { ?> |
1 2 3 | while ($result = array_pop($reacties)) { ?> |
Weggemiktquote:Op woensdag 30 november 2005 17:54 schreef DionysuZ het volgende:
wat is je code nu dan?
it worksquote:Op woensdag 30 november 2005 18:09 schreef DionysuZ het volgende:
ipv
[ code verwijderd ]
in mijn bovenstaande code, kan ook array_pop gebruikt worden:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | $x = 'a,b,c,d,'; ?> |
substr() al geprobeerd?quote:Op woensdag 30 november 2005 18:29 schreef the_disheaver het volgende:
Hoe kan ik de laatste teken uit een variable eruit halen?
[ code verwijderd ]
Dus dat de laatste komma eruit gehaald wordt.
Ik zat te denken aan de aantal tekens in $x tellen, en $x kopieren tot aantal tekens - 1.
Kan het sneller? (en hoe bepaal ik het aantal tekens, hoe print ik een string tot een bepaald aantal tekens?
Weet iemand het uit het hoofd? scheelt mij weer zoeken...
edit: aantal tekens strlen()
1 2 3 | $rest = substr("a,b,c,d,e,f,", 0, -1); ?> |
Dank!quote:Op woensdag 30 november 2005 18:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
substr() al geprobeerd?
in jouw geval dus
[ code verwijderd ]
Die gebruik ik ookquote:Op woensdag 30 november 2005 20:09 schreef JeRa het volgende:
Als je raardere constructies tegenkomt kun je ook kijken naar explode() en implode() waarmee je strings die teken-gescheiden items bevatten uit elkaar kunt halen en weer in elkaar kunt zettenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dan moet je nog checken of het laatste teken een komma is.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die gebruik ik ookom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Maar als ik die laatste komma er niet uit haal komt er een lege waarde uit. En aangezien die vervolgens als key-waarde in een value gestopt wordt is dat niet zo netjes.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 |
waar kun je die bestellen?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een ZCE voucher besteld.
Dat wordt studerenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Daar heb jij het veel te druk voor, jij bent mij en andere n00bs helpenquote:
Ja, eigenlijk wel.. het komt wel uit een hidden field waar altijd een komma achter zou moeten staan, maar het kan idd gefaked worden... Ik zie niet in hoe er dan misbruik van kan worden gemaakt, maar het is idd beter van wel. Hoe dan?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:22 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dan moet je nog checken of het laatste teken een komma is.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 4 5 | if (substr$_POST['ma_fields'], -1, 1) == ',') { $_POST['ma_fields'] = substr($_POST['ma_fields'], 0, -1); } ?> |
Bij zendquote:
Je wilt dus een lijst met mensen die een IP-adres hebben die ze delen met andere mensen?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
SQL vraagje....
Op school ooit gehad met een query in een query zeg maar... weet niet meer precies hoe dat ging, maar dit is ongeveer wat ik wil:
[ code verwijderd ]
Zodat ik dus een overzicht krijg van IP's die meerdere keren voorkomen bij verschillende usersom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hoe krijg ik dit in mn PHP pagina werkend?
Iemand een idee? Thnx!
1 2 3 4 5 | FROM members AS m1 LEFT JOIN members AS m2 ON m2.ipaddress = m1.ipaddress WHERE m1.id <> m2.id ORDER BY m1.ipaddress |
Heb je altijd maar 1 teken tussen de komma's? Want anders zal je toch echt die explode moeten gebruiken, en als je zeker weet dat er altijd een komma achter staat dan doe je ipv -1 een -2.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.. het komt wel uit een hidden field waar altijd een komma achter zou moeten staan, maar het kan idd gefaked worden... Ik zie niet in hoe er dan misbruik van kan worden gemaakt, maar het is idd beter van wel. Hoe dan?
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop