1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | function check_login() { $bLogin='Onwaar'; if(empty($_SESSION['ingelogd'])) { //niet aangemeld volgens sessie, wel volgens db? if(isset($_COOKIE['user_id'])) { $bLogin='Waar'; //de sessie gegevens schrijven $_SESSION['ingelogd']=TRUE; $_SESSION['user_id']=$_COOKIE['user_id']; //cookies setten voor 7dagen setcookie('validate',$sValidate,time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); setcookie('user_id',$_SESSION['user_id'],time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); return $bLogin; } else { return $bLogin; } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if (check_login() == 'Onwaar') { echo "blabla"; } elseif (check_login() == 'Waar') { echo "blabla"; } else { echo check_login() ; ?> |
Dit ook aangepast?:quote:Op zondag 27 november 2005 00:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
@existenz , dat heb ik nu gedaan en krijg nu uberhaubt geen antwoord terug uit de code die
the_disheaver gegeven heeft (ja ik heb de laaste } er aan toegevoegd)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | function check_login() { $bLogin= false; if(empty($_SESSION['ingelogd'])) { //niet aangemeld volgens sessie, wel volgens db? if(isset($_COOKIE['user_id'])) { $bLogin= true; //de sessie gegevens schrijven $_SESSION['ingelogd']=TRUE; $_SESSION['user_id']=$_COOKIE['user_id']; //cookies setten voor 7dagen setcookie('validate',$sValidate,time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); setcookie('user_id',$_SESSION['user_id'],time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); return $bLogin; } else { return $bLogin; } } } ?> |
Maakt weinig uit, dan zou de else statement uitgevoerd moeten worden, ofwel het echo'en van de waarde van check_login();quote:Op zondag 27 november 2005 00:13 schreef existenz het volgende:
[..]
Dit ook aangepast?:
[ code verwijderd ]
Daar zit inderdaad nog een fout in! Niet alle paden in de functie check_login() geven een waarde terug zie ik nu! Deze functie doet dat wel:quote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maakt weinig uit, dan zou de else statement uitgevoerd moeten worden, ofwel het echo'en van de waarde van check_login();
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | php function check_login() { $bLogin= false; if(empty($_SESSION['ingelogd'])) { //niet aangemeld volgens sessie, wel volgens db? if(isset($_COOKIE['user_id'])) { $bLogin= true; //de sessie gegevens schrijven $_SESSION['ingelogd']=TRUE; $_SESSION['user_id']=$_COOKIE['user_id']; //cookies setten voor 7dagen setcookie('validate',$sValidate,time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); setcookie('user_id',$_SESSION['user_id'],time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); } } return $bLogin; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if($aap != 2 OR $aap != 3) { echo "Kiekeboe"; } ?> |
Dat is simpel. Het is namelijk:quote:Op zondag 27 november 2005 17:33 schreef wobbel het volgende:
Ik heb de volgende code, maar ik krijg altijd "Kiekeboe" in beeld., terwijl $aap gewoon 2 is.
Hij moet ALLEEN kiekeboe weergeven als kiekeboe GEEN 2 is of GEEN 3 is.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | if($aap != 2 AND $aap != 3) { echo "Kiekeboe"; } ?> |
Haakjes vergeten.quote:Op zondag 27 november 2005 20:17 schreef wobbel het volgende:
Ik zit met een heel gek probleem (voor mij dan)
Ik heb deze query:
SELECT * FROM Huiswerk WHERE Gekeurd = '2' AND Type = '7' AND Titel LIKE '%prak%' OR Huiswerk LIKE '%prak%'
Nu geeft hij alles weer waar prak in de Titel staat of in Huiswerk, maar hij trekt zich niks aan van Type en Gekeurd...
Voorbeeld: in de db staat bij 1 record Gekeurd = 1, en ik vraag alle rijen met Gekeurd = 2 op, en toch geeft ie de rij met Gekeurd = 1 ook weer
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ( isset($_COOKIE["member_id"]) && $_COOKIE["member_id"] < 1) {Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { $CheckMemID = $_COOKIE["member_id"]; // Controlleren of de user niet toevallig "Guest" is if ($CheckMemID < 1) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | if ( isset($_COOKIE["member_id"]) && $_COOKIE["member_id"] < 1) {Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { if (!isset($_COOKIE["member_id"])) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { ?> |
Nee, voor de eerste else, (die voor de laatste else moet staan)quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op het laatst? die staat ergens onderin het document..
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ( isset($_COOKIE["member_id"]) && $_COOKIE["member_id"] < 1) {Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { $CheckMemID = $_COOKIE["member_id"]; // Controlleren of de user niet toevallig "Guest" is if ($CheckMemID < 1) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; }} ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if (empty($_COOKIE["member_id"]) or $_COOKIE["member_id"] < 1) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { // Validate session } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $x = count($_POST); $i = 0; while ($i <= $x) { $x = "data" .$i; $$x = $_POST[$x]; $i++ } ?> |
dat lijkt prima te werkenquote:
Die while van mij klopte niet echt. Aangezien $i niet werd verhoogd blijft ie een oneinde loop (aangezien $i altijd kleiner is dan $x.quote:Op maandag 28 november 2005 12:41 schreef Desdinova het volgende:
[..]
dat lijkt prima te werken
ik vind die loops met $i altijd beetje lastig te begrijpen
moet er maar n keertje mee werken denk ik, wordt het waarschijnlijk n stuk duidelijker van
Naar aanleiding van dit bericht heb ik hem werkend gekregenquote:Op maandag 28 november 2005 07:54 schreef SuperRembo het volgende:
Op jouw stukje code krijg ik geen parse errors. Ik krijg wel een undefined index warning, dat komt doordat er in de eerste if een and staat in plaats van een or.
[ code verwijderd ]
over dat forum:Erg irritant dat je een popup krijgt met de melding dat je niet ingelogd bent (ja, dat weet ik ook wel...)quote:Op maandag 28 november 2005 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dit bericht heb ik hem werkend gekregenDank u
![]()
Het gaat trouwens om de slowchat box die te zien is onder http://pestforum.nl/forum (of niet te zien, voor gasten)
Hmm alle topic punten zijn ooit door een spellingcheck gehaald, thnxquote:Op maandag 28 november 2005 13:37 schreef Desdinova het volgende:
en mishandelt, in het subforum Mishandeling beschrijvingstekstje, is met een D
bij Discussie algemeen, is betekend met een T. verder zal ik niet meer op zoek gaan
Die popup die gaat er ook uit, in de begin tijd van het forum hadden we zo'n 6 gasten per dag die in de statistieken pagina stonden 'tikt een bericht'.quote:Op maandag 28 november 2005 13:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
over dat forum:Erg irritant dat je een popup krijgt met de melding dat je niet ingelogd bent (ja, dat weet ik ook wel...)
het is verboden delen, teksten, publicaties, verhalen, gedichten, ed. te kopieëren zonder schriftelijke toestemming van pestforum.nl.
wijzigen in 'het is niet toegestaan ...blablalba' (wat vriendelijker)
En ik zie niks onder 'PestForum wordt mede mogelijk gemaakt door:'
Kun je dan niet gewoon beter voorkomen dat een gast uberhaupt op de reactiepagina kan komen? (a: if ingelogd op reactie pagina, en b) geen 'reageer' link bij gast in thread pagina)quote:Op maandag 28 november 2005 14:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die popup die gaat er ook uit, in de begin tijd van het forum hadden we zo'n 6 gasten per dag die in de statistieken pagina stonden 'tikt een bericht'.
Zo lullig dat je als gast niet kan posten, en sommige mensen dus ineens een compleet levensverhaal van 4 pagina's kwijt waren![]()
Als je OR en/of AND gebruikt, doe je dit het beste met || en &&. In textvorm wil het anders nog wel eens onjuist uitpakken, dus:quote:Op maandag 28 november 2005 07:54 schreef SuperRembo het volgende:
Op jouw stukje code krijg ik geen parse errors. Ik krijg wel een undefined index warning, dat komt doordat er in de eerste if een and staat in plaats van een or.
[ code verwijderd ]
Zou je dat even willen uitleggen?quote:Op maandag 28 november 2005 17:14 schreef TheUnreal het volgende:
[..]
Als je OR en/of AND gebruikt, doe je dit het beste met || en &&. In textvorm wil het anders nog wel eens onjuist uitpakken
Dat is de grootste onzin die je maar kunt bedenken!quote:Op maandag 28 november 2005 17:14 schreef TheUnreal het volgende:
[..]
Als je OR en/of AND gebruikt, doe je dit het beste met || en &&. In textvorm wil het anders nog wel eens onjuist uitpakken, dus:
AND word &&
OR word ||
En een paar dozijn programmeertalen hoorquote:Op maandag 28 november 2005 18:26 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is de grootste onzin die je maar kunt bedenken!
Het maakt niet uit wat je gebruikt, echter zijn && en || meer gebruikte vormen in programmeertalen dan AND en OR. AND en OR worden eigenlijk alleen toegepast in SQL.
is dat zo?quote:Op maandag 28 november 2005 18:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
En een paar dozijn programmeertalen hoorand en or hebben gewoon een andere precedence dan && en ||
het gaat erom dat && eerder wordt uitgevoerd dan AND. && en AND door elkaar gebruiken is dus niet zo handig omdat dat wel eens onverwachte resultaten kan opleveren.quote:Op maandag 28 november 2005 19:06 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
is dat zo?waarom zo onduidelijk. Ik denk dan gebruik voor beide notities dezelfde volgorde, eerst &&, AND en vervolgens ||, OR.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $msg = preg_replace("/\[quote\](.+?)\[\/quote\]/is",' <br><table cellspacing=0 cellpadding=0 border=0 width=100%> <tr><td width=40><td class=date>Quote</td></tr> <tr><td height=1><td bgcolor=808080 height=1></tr> <tr><td><td align=left valign=top>\1</tr> <tr><td height=1><td bgcolor=808080 height=1></tr> </table><p>', $msg); ?> |
1 |
1 |
kan ik \1 dan als $string maken, deze string controleren en desnoods afkorten en html filteren, en dan weer $string weergeven als naam?quote:Op maandag 28 november 2005 21:00 schreef DionysuZ het volgende:
bijvoorbeeld [quote=(.+?)\], en dan \1 voor de naam en \2 voor de quote. Maar dan kun je wel nog een hoeveelheid onzin als naam neerzetten
Ik zou eerst even bedenken of je dat niet in de bestaande regex kunt inbouwen (als range in de [quote=(.+?)] inbouwen bijvoorbeeld) en anders zul je de /e-modifier moeten gebruikenquote:Op maandag 28 november 2005 21:02 schreef wobbel het volgende:
[..]
kan ik \1 dan als $string maken, deze string controleren en desnoods afkorten en html filteren, en dan weer $string weergeven als naam?
Waarom zou je een post-variable definen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:40 schreef Desdinova het volgende:
$_POST['show'] is 'bla'.
En wat is je vraag nou precies?quote:$show = $_POST['show'];
$bericht = $$show."bla";
waarom komt dit niet overeen met:
$bericht = $blabla; ?
Omdat $bla niet gedefinieerd is?quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:40 schreef Desdinova het volgende:
$_POST['show'] is 'bla'.
$show = $_POST['show'];
$bericht = $$show."bla";
waarom komt dit niet overeen met:
$bericht = $blabla; ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |