1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | function check_login() { $bLogin='Onwaar'; if(empty($_SESSION['ingelogd'])) { //niet aangemeld volgens sessie, wel volgens db? if(isset($_COOKIE['user_id'])) { $bLogin='Waar'; //de sessie gegevens schrijven $_SESSION['ingelogd']=TRUE; $_SESSION['user_id']=$_COOKIE['user_id']; //cookies setten voor 7dagen setcookie('validate',$sValidate,time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); setcookie('user_id',$_SESSION['user_id'],time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); return $bLogin; } else { return $bLogin; } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if (check_login() == 'Onwaar') { echo "blabla"; } elseif (check_login() == 'Waar') { echo "blabla"; } else { echo check_login() ; ?> |
Dit ook aangepast?:quote:Op zondag 27 november 2005 00:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
@existenz , dat heb ik nu gedaan en krijg nu uberhaubt geen antwoord terug uit de code die
the_disheaver gegeven heeft (ja ik heb de laaste } er aan toegevoegd)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | function check_login() { $bLogin= false; if(empty($_SESSION['ingelogd'])) { //niet aangemeld volgens sessie, wel volgens db? if(isset($_COOKIE['user_id'])) { $bLogin= true; //de sessie gegevens schrijven $_SESSION['ingelogd']=TRUE; $_SESSION['user_id']=$_COOKIE['user_id']; //cookies setten voor 7dagen setcookie('validate',$sValidate,time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); setcookie('user_id',$_SESSION['user_id'],time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); return $bLogin; } else { return $bLogin; } } } ?> |
Maakt weinig uit, dan zou de else statement uitgevoerd moeten worden, ofwel het echo'en van de waarde van check_login();quote:Op zondag 27 november 2005 00:13 schreef existenz het volgende:
[..]
Dit ook aangepast?:
[ code verwijderd ]
Daar zit inderdaad nog een fout in! Niet alle paden in de functie check_login() geven een waarde terug zie ik nu! Deze functie doet dat wel:quote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maakt weinig uit, dan zou de else statement uitgevoerd moeten worden, ofwel het echo'en van de waarde van check_login();
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | php function check_login() { $bLogin= false; if(empty($_SESSION['ingelogd'])) { //niet aangemeld volgens sessie, wel volgens db? if(isset($_COOKIE['user_id'])) { $bLogin= true; //de sessie gegevens schrijven $_SESSION['ingelogd']=TRUE; $_SESSION['user_id']=$_COOKIE['user_id']; //cookies setten voor 7dagen setcookie('validate',$sValidate,time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); setcookie('user_id',$_SESSION['user_id'],time()+60*60*24*7,'/','www.vkdev.nl'); } } return $bLogin; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if($aap != 2 OR $aap != 3) { echo "Kiekeboe"; } ?> |
Dat is simpel. Het is namelijk:quote:Op zondag 27 november 2005 17:33 schreef wobbel het volgende:
Ik heb de volgende code, maar ik krijg altijd "Kiekeboe" in beeld., terwijl $aap gewoon 2 is.
Hij moet ALLEEN kiekeboe weergeven als kiekeboe GEEN 2 is of GEEN 3 is.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | if($aap != 2 AND $aap != 3) { echo "Kiekeboe"; } ?> |
Haakjes vergeten.quote:Op zondag 27 november 2005 20:17 schreef wobbel het volgende:
Ik zit met een heel gek probleem (voor mij dan)
Ik heb deze query:
SELECT * FROM Huiswerk WHERE Gekeurd = '2' AND Type = '7' AND Titel LIKE '%prak%' OR Huiswerk LIKE '%prak%'
Nu geeft hij alles weer waar prak in de Titel staat of in Huiswerk, maar hij trekt zich niks aan van Type en Gekeurd...
Voorbeeld: in de db staat bij 1 record Gekeurd = 1, en ik vraag alle rijen met Gekeurd = 2 op, en toch geeft ie de rij met Gekeurd = 1 ook weer
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ( isset($_COOKIE["member_id"]) && $_COOKIE["member_id"] < 1) {Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { $CheckMemID = $_COOKIE["member_id"]; // Controlleren of de user niet toevallig "Guest" is if ($CheckMemID < 1) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | if ( isset($_COOKIE["member_id"]) && $_COOKIE["member_id"] < 1) {Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { if (!isset($_COOKIE["member_id"])) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { ?> |
Nee, voor de eerste else, (die voor de laatste else moet staan)quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op het laatst? die staat ergens onderin het document..
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ( isset($_COOKIE["member_id"]) && $_COOKIE["member_id"] < 1) {Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { $CheckMemID = $_COOKIE["member_id"]; // Controlleren of de user niet toevallig "Guest" is if ($CheckMemID < 1) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; }} ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if (empty($_COOKIE["member_id"]) or $_COOKIE["member_id"] < 1) { Echo "Welkom gast! log in voor meer opties."; } else { // Validate session } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $x = count($_POST); $i = 0; while ($i <= $x) { $x = "data" .$i; $$x = $_POST[$x]; $i++ } ?> |
dat lijkt prima te werkenquote:
Die while van mij klopte niet echt. Aangezien $i niet werd verhoogd blijft ie een oneinde loop (aangezien $i altijd kleiner is dan $x.quote:Op maandag 28 november 2005 12:41 schreef Desdinova het volgende:
[..]
dat lijkt prima te werken
ik vind die loops met $i altijd beetje lastig te begrijpen
moet er maar n keertje mee werken denk ik, wordt het waarschijnlijk n stuk duidelijker van
Naar aanleiding van dit bericht heb ik hem werkend gekregenquote:Op maandag 28 november 2005 07:54 schreef SuperRembo het volgende:
Op jouw stukje code krijg ik geen parse errors. Ik krijg wel een undefined index warning, dat komt doordat er in de eerste if een and staat in plaats van een or.
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |