Daarom gebruiken wij Brabanders vaak de 3 voudige ontkenning.quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:24 schreef SinCerEly het volgende:
wat ik vaak kansloos vind: "ik heb nooit niet bla bla" dan zeg ik altijd: "Oh dus je hebt wel wel bla bla"en ze gaan er altijd boos op in ... "nee, ik zeg toch NOOIT NIET!" hahaha
Ehh, dit klopt voor geen meter volgens mij. Het ziet er niet uit als een correcte zin.quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:01 schreef brrrrrrt het volgende:
- "Maar niet Sun Tzu, doch zijn zoon Shang Di slaagde er uiteindelijk in om Tibet te veroveren"
Wat klopt er volgens jou niet aan?quote:Op zondag 27 november 2005 15:57 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Ehh, dit klopt voor geen meter volgens mij. Het ziet er niet uit als een correcte zin.
ja hier in het oosten zeggen we ook altijd dat de winkels los zijn enzo.quote:Op zondag 27 november 2005 08:41 schreef Fester het volgende:
Niet echt bekend in heel NL, maar in het noorden hebben ze het altijd over los ipv open.
Bijvoorbeeld:
Ik ben wat later want de brug was los.
of
Het tocht hier, de deur is vast en zeker los.
d'r NEFFE !!!quote:Op zondag 27 november 2005 19:48 schreef BrauN het volgende:
Typisch Brabants en tenenkrommend... 'langs' gebruiken in plaats van 'naast'.
Zo van: "Die vent? Ja, die woont langs ons moeder."
Zonder die "van" zeggen ze het hier ook vrij vaak.quote:Op zondag 27 november 2005 20:33 schreef Flyingdutchman het volgende:
Waar kom jij van weg?
Posts van BrauN symboliseren maar al te vaak een bijna absolute vorm van genialiteit.quote:Op zondag 27 november 2005 19:48 schreef BrauN het volgende:
Typisch Brabants en tenenkrommend... 'langs' gebruiken in plaats van 'naast'.
Zo van: "Die vent? Ja, die woont langs ons moeder."
Wat doorgestreept is hè, wat stond daar!?quote:Op zondag 27 november 2005 21:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Posts van BrauN symboliseren maar al te vaak een bijna absolute vorm van genialiteit.
Eensch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |