8 bits? jpg kan je ook als 15 bits bewaren. En de NEF was 12 bits dacht ik...quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:04 schreef bliepbliep het volgende:
Ik heb een vraagje over hoe jullie met RAW-files omgaan in PhotoShop CS (m.b.t. apart bewerken; geen batchproces dus).
[afbeelding]
Ik vind het speciale PS raw-scherm dus echt scheisse werken; dus ik stel dan alleen de WB in om het vervolgens dan te openen in het reguliere scherm (uiteraard nog steeds 16bits).
[afbeelding]
Dit scherm dus. Achteraf na het editten gewoon ff naar 8bits gooien om 'em als jpg te kunnen saven.
Ik neem aan dat ik (op deze manier) dan niet echt verlies heb t.o.v. wat jullie doen in de photoshop raw-bewerking??
18 januari dusquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef Furious het volgende:
Carl Zeiss komt met Nikon F-mount lenzen!
Klik. Morgen komen ze met meer informatie.![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 28 december 2005 10:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
18 januari dus
"The solution will be revealed on 01/18/06. Until then, you will find out a little more each week from our images."
Het worden ZF lenzen zo te zien, maar of dat dan ook echt Nikon F-mount objectieven zijn....
Met welke lens heb je hem nu gekocht..?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:49 schreef Cydex het volgende:
Mensen bedankt voor jullie replies. Heb een D50 gekocht.
de lenzen die de makro er bij doet zijn waarschijnlijk deze:quote:Op zondag 1 januari 2006 19:56 schreef day-dreamer het volgende:
thnx, AF - S is dus te prefereren boven normale AF.. die lenzen bij de makro kit zijn ook echt de goedkoopste die er te krijgen zijn, ben ik eigenlijk niet zo weg van..
18-55 / 55-200 mm (AF-S) kit zou dus redelijke keuze zijn (stof is dus verwaarloosbaar)
edit: bestaan er toevallig ook sites die lenzen testen?![]()
Lens van Nikon 18-55. Voor nu is het genoeg, omdat we de camera nog goed moeten leren kennen. Er zal wel nog een lens van 70-200 komen. 300 Hoeft niet zo zeer.quote:
Minolta viel toendertijd af omdat zij de vattign hun objectieven om de paar jaar veranderden (werd mij verteld), waardoor je gedwongen werd om om de paar jaar jezelf helemaal in het nieuw te steken. Canon en Nikon bleven toen over.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:49 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ben nog steeds sterk aan t twijfelen tussen een Konica Minolta 5d en een Nikon d50. Wie kan me vertellen waarom hij/zij voor de Nikon gekozen heeft en niet voor de Minolta?? Ik zie het voordeel van de Nikon namelijk niet echt, terwijl er zo veel mensen zijn die voor de Nikon hebben gekozen en niet voor de Minolta.
jawel, 1998 om precies te zijn.Maar ik zag nergens een tijdslimiet aan je vraagquote:Op maandag 2 januari 2006 19:47 schreef Oosthoek het volgende:
Is dat niet al een tijd geleden? Ik dacht gelezen te hebben dat alle autofocus objectieven op de 5d zouden passen.
Als je 500 euro in lenzen steekt en je zou dan nog een switch willen maken, vind ik dit niet een kwestie van geld teveel oid. Pas naarmate er meer geld naar het glas in gaat, kom je des te meer aan een systeem vast te zitten, maar een kitlens + Sigma 70-300 oid zou nog geen reden zijn om je leven lang bij Minolta te blijven bijv.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:00 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
jawel, 1998 om precies te zijn.Maar ik zag nergens een tijdslimiet aan je vraag
En eenmaal een systeem kiezen is jezelf eraan houden, tenzij je geld teveel hebt.
500 euro, daar koop je 1.5 objectief voor!quote:Op maandag 2 januari 2006 22:34 schreef miekd het volgende:
Als je 500 euro in lenzen steekt en je zou dan nog een switch willen maken, vind ik dit niet een kwestie van geld teveel oid. Pas naarmate er meer geld naar het glas in gaat, kom je des te meer aan een systeem vast te zitten, maar een kitlens + Sigma 70-300 oid zou nog geen reden zijn om je leven lang bij Minolta te blijven bijv.
1,5?? Dan zijn het nog colaflessen....quote:Op maandag 2 januari 2006 23:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
500 euro, daar koop je 1.5 objectief voor!
Ik stond voor ongeveer dezelfde keuze. Ik wou de D50 puur omdat die in mijn handen lekker aanvoelde. T was gewoon gevoel daarbij had ik ook al gespeeld met een D70 en dat beviel me erg. Uiteindelijk is het een 2de hands D70s geworden, vanwege de langere focal length, extra opties en CF.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:49 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ben nog steeds sterk aan t twijfelen tussen een Konica Minolta 5d en een Nikon d50. Wie kan me vertellen waarom hij/zij voor de Nikon gekozen heeft en niet voor de Minolta?? Ik zie het voordeel van de Nikon namelijk niet echt, terwijl er zo veel mensen zijn die voor de Nikon hebben gekozen en niet voor de Minolta.
probeer 't op www.fotoapparatuur.nlquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:43 schreef tizzit het volgende:
Iemand nog geïnteresseerd in een D100 + handgreep, niet veel gebruikt voor 600 Euro?
OF misschien in een Tokina ATX 300 f2,8 (Nikon) voor 800Euro ? (met zonnekap en nauwelijiks gebruikt?
Als jij met snelheid 't diafragma bedoelt... dan zijn er verder geen nadelen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:36 schreef tizzit het volgende:
ZIjn er, behalve dat je iets achteruitgaat in snelheid, nog meer nadelen aan het gebruik van een converter?
schattignen zijn er al:quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:02 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Carl Zeiss Objectieven voor F-mount![]()
Nu nog maar eens zien hoe duur ze zijn
Ze zijn MFquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:10 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ga ze beide aanschaffen, mits ze ook AF zijn...
quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:34 schreef CompuMess het volgende:
Ik gebruik een Sandisk Ultra II 1 Gig kaartje.
Niet te duur en snel zat.
brandpuntafstand als sluitertijd gebruiken is wat de meeste mensen doenquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:27 schreef tizzit het volgende:
Ik ben hard op zoek naar een telelens maar vraag me het volgende af. Op momenten dat ik deze niet met statief gebruik, welke sluitertijd icm welke brandpuntsafstand is dan nog goed genoeg om geen bewogen beelden te krijgen. Ik meen me te herinneren dat hier een stelregel voor was. En ik snap dat het uitmaakt hoe stabiel je je fototoestel vast kunt houden, maar om een gradatie aan te gevenL Ik ben een hobby fotograaf zonder parkinson.
Zekers, en 4gb ook. Heb je geen handleiding van D70(s) Staat acherin namelijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:12 schreef veldmuis het volgende:
Thanks voor de reacties! Kan die D70s ook 2GB CF kaartjes aan?
Thanks, en nee!quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:37 schreef tizzit het volgende:
[..]
Zekers, en 4gb ook. Heb je geen handleiding van D70(s) Staat acherin namelijk
Deze nummers waren ook al bekend bij de update van 6 decemberquote:Op maandag 23 januari 2006 20:18 schreef wendywendy het volgende:
51AA, 51AB, 51AC, 51AD,
51AE, 51AF, 51AG, 51AH, 53AA, 53AB, 54AE, 54AF, 54AH
Ook deze batterijen met deze serienummers kunnen terug gestuurd worden naar INCA.
Stond in de mail die ik vandaag ontving van INCA.
Komen ze lekker snel mee. Vind dus net die inca mail in mijn inbox. Terwijl ik drie dagen gelee mijn nieuwe accu al heb ontvangen.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Deze nummers waren ook al bekend bij de update van 6 december
Verwar je nu niet de d70 met de d70s ? De D70 is volgens mij nu niet meer te krijgen, maar werd tot voor kort tegen aanbiedingsprijzen verkocht wegens de komst van de d70s.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:56 schreef everkaik het volgende:
Sjeemig wat zijn die D70 kit's duur geworden![]()
Ik heb mijn D70 & 18-70DX een paar maanden geleden nog gekocht voor ¤850,- bij camernu.nl en nu kosten ze overal dik boven de ¤1000,- !
Mocht je interesse hebben in mijn kit voor die prijs, mail me maar op everkaik apenstaartje chello punt nl, ik ben in de ban van de D200![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |