abonnement Unibet Coolblue
pi_32693403
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:10 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Heel veel mensen denken dat Spinvis de pretentie heeft om een soort filosofische poezie te maken, maar dat is dus duidelijk niet zo. In plaats van "het kan niet oppervlakkiger" zou ik haast zeggen "het kan niet pretentielozer". Ik vind echt dat hij de invulling aan de luisteraar overlaat, dat is juist zo mooi.

Toen hij de Annie MG Schmidt prijs kreeg voor het lied Voor ik Vergeet was zijn commentaar ook dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, omdat dat de tekst van het lied veel te belangrijk maakt.
Helemaal mee eens. Als ik echt zin voor zin ga ontleden blijft er niks moois over, als ik dromerig zijn liedjes luister vallen al die zinnetjes op zijn plaats. Niet omdat hij het zo diep bedoelt heeft, maar omdat het tot je eigen verbeelding gaat spreken... Dat is mijn ervaring althans, heerlijk!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32693770
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:16 schreef gr8w8 het volgende:
Zometeen (nu?) Spinvis bij Claudia d'r op op 3fm.
nu!
  woensdag 30 november 2005 @ 12:53:08 #153
15869 gr8w8
Better by design.
pi_32693878
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:48 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

nu!
Het voordeel van video.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_32694998
pfff...hoelang duurt het nog voordat ze nog een keertje gaan spelen?
pi_32698296
Heb de plaat nu ook. Klinkt niet onaardig op het eerste gehoor. Recensie zal volgende week wel volgen denk ik, in ons alom geliefde topic.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 november 2005 @ 21:34:39 #156
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_32709552
Ik weet niet of het al opgevallen was, maar de clip van 'aan de oevers van de tijd' op spinvis.nl doet het. Niet echt een snelheidsduivel, maar toch.
Ik ga naar huis.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:36:52 #157
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_32709631
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:34 schreef nietzman het volgende:
Ik weet niet of het al opgevallen was, maar de clip van 'aan de oevers van de tijd' op spinvis.nl doet het. Niet echt een snelheidsduivel, maar toch.
Mocht eens tijd worden!
pi_32733938
quote:
* Uitzending 3VOOR12FM: donderdag 1 december, 23.02-01.00 uur, 3FM
* Daarna on demand via http://3voor12.vpro.nl/3voor12fm. Uitzending op 3VOOR12TV: Concert van de week vanaf 3 december, via digitale tv en internet via http://3voor12.vpro.nl/webtv
Vanavond dus!
For great justice!
pi_32734457
Review van MusicFrom.nl
quote:
Die man is briljant! "Dit is het begin, maar het lijkt wel een einde" aldus Erik de Jong in 'De Zevende Nacht', het geldt al evenzeer voor de recensie van 'Dagen Van Gras, Dagen Van Stro'. Spinvis heeft de opvallende uitwerking dat er fanatieke voor en tegenstanders zijn, dat zal niet veranderen na dit officieel tweede album. Hooguit zullen de liefhebbers nog harder jubelen, maar de "spinvis-haters" zullen hun mening waarschijnlijk niet herzien, hoewel, er is genoeg reden toe. De muziek afdoen als knip en plakwerk gaat bijvoorbeeld absoluut niet meer op, "echte instrumenten" voeren zondermeer de boventoon. Ook is het geluid niet meer "leeg", dat wat bij de eersteling het kinderlijke werd genoemd, werd vooral veroorzaakt door het open geluid waarin elk sampletje aandacht opeiste. 'Dagen Van Gras, Dagen Van Stro' daarentegen zit boordevol lagen, het duurt tientallen luisterbeurten voordat je alle nuances een keer hebt kunnen proeven. En... natuurlijk het belangrijkste van alles, er staan veel, heel veel, of zelfs louter wonderschone liedjes op deze langspeler.

De liefhebber van De Jong's doen en laten heeft kans genoeg gehad om de logische lijn tussen album 1 en 2 te volgen. De tussentijdse liedjes als bijvoorbeeld 'Kindje Van God', 'Goochelaars En Geesten' en 'Wat Zei Alice Ook Alweer' en zijn optredens met de ensembles (oud en nieuw) lieten al heel duidelijk horen wat we mochten verwachten. Voor wie wat minder op de hoogte is en van album 1 naar 2 gaat zonder tussenstops, is Spinvis zo slim geweest om het begin van 'Dagen Van Gras, Dagen Van Stro' naadloos aan te laten sluiten bij het debuut, je voelt je meteen thuis. Een minuut later komt dan al de vernieuwde Spinvis duidelijk in beeld; een vol, maar tevens heel doorzichtig geluid dat je laat zuigen, want vanaf nu blijkt album 2 een toverbal met de wonderlijkste kleuren en vooral veel zoete smaken. Zelfs de doorgewinterde Spinvis adept zal regelmatig verrast opkijken. Elk nummer is een universumpje op zich, net als bij de vooruitgesnelde single 'Het Voordeel Van Video' is elke compositie echt weer heel anders dan de voorgaande.

Aanvankelijk was er de intentie track voor track langs te lopen, maar het zou een te grote lap tekst worden, in korte vorm een paar opmerkingen: Spinvis goes punk in 'Kom In De Cockpit', hemeltjelief hoe stoer! Bezoekers van de Lotus Europa tour kennen 'Aan De Oevers Van De Tijd' al, het nummer laat goed horen waarom Spinvis een logische gast was op het nieuwste at the close of everyday album. De 'Flamingo' van het album is een duidelijk andere 'Flamingo' dan die van de single 'Het Voordeel Van Video'. Deze 'Flamingo' komt met een Spinvis-boog uit Latijns-Amerika en is een enorm geil nummer met alweer een (andersklinkende) hoofdrol voor Hans Dagelet. Het eveneens tijdens Lotus Europa uitgevoerde gelijkluidende 'Lotus Europa' is een soort verhaal. De vraag was of dat op cd overeind zou blijven of dat je na een paar keer draaien tot skippen zou overgaan. Het elf minuten durende stuk verveelt ook na vele draaibeurten geen seconde. De sterk ritmisch voorgedragen tekst en de bijgaande muzikale omlijsting vormen een verbluffend geheel. Favoriet momenteel (want het wijzigt steeds) is 'Bijt Mijn Tong Af', het vertrekt als een nummer uit de beginjaren van Depeche Mode, wordt groter en transformeert dan ineens in een soort Suffjan Spinvis, over toverbal gesproken!

Van Muzzy mag Spinvis na de Zilveren Harp in 2006 gelijk aanschuiven voor de Gouden Harp en/of de Popprijs krijgen, die man is namelijk, uh..., briljant!
For great justice!
pi_32734915
Kom in de cockpit ... verassend nummer .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_32736726
Die stem!!! Kan er niet over uit; nog steeds niet!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_32737347
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Vanavond dus!
Zo laat!
Whatever I want.
pi_32741180
Ik zag bij Plato Utrecht een DVD vol met live shit en poezie staan. Koste iets van 24.99 euri's. Kon niet zien wat 't precies was, want het zat in zo'n gewoon cd-hoesje met een blauw papiertje erin. Leek me wel interessant.
pi_32741269
Paar keer geluisterd. Vind Flamingo tot nu toe het beste nummer.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32741409
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:00 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Paar keer geluisterd. Vind Flamingo tot nu toe het beste nummer.
Mijn favo is tot nu toe 'Aan de oevers van de tijd'. Prachtig mooi nummer!
pi_32741569
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:04 schreef PeRi het volgende:

[..]

Zo laat!
Nu dus! Ik luister!
For great justice!
pi_32741579
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Die stem!!! Kan er niet over uit; nog steeds niet!
Het was tof hè?
For great justice!
  donderdag 1 december 2005 @ 23:17:18 #168
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_32741849
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:09 schreef QyRoZ het volgende:
Nu dus! Ik luister!
Ik ook!

* Bent u graag alleen... *
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 1 december 2005 @ 23:19:56 #169
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_32741928
Oe, mooi. .

Maar ik hoop dat de on-demand versie van een wat hogere bitrate is als deze 3FMstream.
Ik ga naar huis.
  donderdag 1 december 2005 @ 23:21:20 #170
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_32741980
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:19 schreef nietzman het volgende:
Oe, mooi. .

Maar ik hoop dat de on-demand versie van een wat hogere bitrate is als deze 3FMstream.
Het is inderdaad wat blikkerig ja... Wel een machtige muur van geluid zo!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_32742083
Beetje blikkerig, maar als ik mijn ogen dichtdoe sta ik zo weer in Desmet. Subliem mooi.
For great justice!
  donderdag 1 december 2005 @ 23:26:16 #172
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_32742139
Ik ben errrrrg benieuwd naar de live uitvoering van Bijt mijn tong af... Briljant nummer!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_32742367
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:26 schreef AirwiN het volgende:
Ik ben errrrrg benieuwd naar de live uitvoering van Bijt mijn tong af... Briljant nummer!
Die is super!
For great justice!
pi_32742411
De volgorde van de setlist is niet per sé correct hè? Ik zuip teveel dus slecht geheugen. _
For great justice!
  donderdag 1 december 2005 @ 23:35:17 #175
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_32742455
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:33 schreef QyRoZ het volgende:
De volgorde van de setlist is niet per sé correct hè? Ik zuip teveel dus slecht geheugen. _
Ik dacht al, ik kan me niet herinneren dat dat bassijntje zo leek op die van Ronnie gaat naar huis...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')