abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32587902
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:40 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Manmanman, de NS, je gelooft het toch niet.

Ik was vandaag in Nederhorst den Berg (in de buurt van Weesp) en ik moest dus vanavond terug naar huis. Naar Enschede dus.
Tegen 2130 in Weesp de trein gepakt naar Enschede. Komen we aan in Deventer, krijgen we daar te horen dat de trein niet verder rijdt. Was ook wel te verwachten natuurlijk. Vet druk daar in Deventer. Maar helaas geen treinen meer richting het oosten. De schouwburg in Deventer werd al omgebouwd tot opvangruimte.
Gelukkig zie ik dat er wel treinen naar Zwolle rijden en aangezien ik daar familie heb wonen leek me het wel een ok plan om daar te overnachten. Altijd beter dan in een schouwburg, nietwaar?
Nou, dan maar naar Zwolle.
Nu komt het mooie, kom ik een 20 min later in Zwolle aan en zie ik daar tot mijn grote verbazing een trein staan die naar Enschede gaat!
Ik navragen bij de conducteur of de trein echt tot Enschede rijdt. De conducteur bevestigde dat.
Goed, een anderhalf uur later sta ik dus op station Enschede.

Wat ik nu niet snap is dat de NS dit niet in Deventer heeft omgeroepen? Veel mensen zouden gewoon via Zwolle naar Enschede hebben kunnen reizen ipv te overnachten in de schouwburg.

maar goed, ik ben in ieder geval thuis.
Dat boemeltje bedoel je.
Dat treintje rijdt idd richting enschedé. (2e station was Raalte, niet waar? )
Hoe laat was het dat jij die precies had vanuit Zwolle?
Ik moest vanavond eigenlijk nog met die trein naar Zwolle, maar ik durfde het niet aan vanwege al die uitval bij de NS.
Je had ook nog met de bus van Deventer naar Raalte kunnen gaan.. dan daar op die boemel stappen.. scheelt je een half uur in totaal (je hebt dan een boemel eerder).
edit: Never mind.. bussen reden ook niet in Deventer...

Ik ben overigens wel met de auto even naar Deventer geweest vanavond.. Wooaaah
Militairen liepen sneeuwballengevechten de houden op CS zag ik
't was echt dicht gesneeuwd.. best leuk zo weinig auto's op straat.. lekker driftent door de rotondes enzo
pi_32588070
De problemen hebben ook indirect tot mogelijk het eerste slachtoffer geleid.
quote:
VIANEN Op de Lekbrug bij Vianen is een
automobilist in het water gevallen.Hij
wilde een vrachtwagen op de andere baan
helpen en sprong over de vangrail,maar
wist niet dat de banen los van elkaar
over de rivier lopen.De man is nog niet
gevonden.
Ik vraag me af waarom hij niet even aan de andere kant van de vangrail keek voordat hij sprong
Hopelijk is hij naar de kant gezwommen en vinden ze hem zo.
pi_32588931
Wat zijn de verwachtingen voor vandaag?
  zaterdag 26 november 2005 @ 07:28:20 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32588947
Slecht
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32589007
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:57 schreef logisnack het volgende:
De problemen hebben ook indirect tot mogelijk het eerste slachtoffer geleid.
[..]

Ik vraag me af waarom hij niet even aan de andere kant van de vangrail keek voordat hij sprong
Hopelijk is hij naar de kant gezwommen en vinden ze hem zo.
sorry hoor, maar da's echt stom.
pi_32589429
Vanochtend ook eindelijk sneeuw in Zwolle!!

zaterdag 26 november 2005 @ 10:14:23 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32589828
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:40 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Manmanman, de NS, je gelooft het toch niet.

Ik was vandaag in Nederhorst den Berg (in de buurt van Weesp) en ik moest dus vanavond terug naar huis. Naar Enschede dus.
Tegen 2130 in Weesp de trein gepakt naar Enschede. Komen we aan in Deventer, krijgen we daar te horen dat de trein niet verder rijdt. Was ook wel te verwachten natuurlijk. Vet druk daar in Deventer. Maar helaas geen treinen meer richting het oosten. De schouwburg in Deventer werd al omgebouwd tot opvangruimte.
Gelukkig zie ik dat er wel treinen naar Zwolle rijden en aangezien ik daar familie heb wonen leek me het wel een ok plan om daar te overnachten. Altijd beter dan in een schouwburg, nietwaar?
Nou, dan maar naar Zwolle.
Nu komt het mooie, kom ik een 20 min later in Zwolle aan en zie ik daar tot mijn grote verbazing een trein staan die naar Enschede gaat!
Ik navragen bij de conducteur of de trein echt tot Enschede rijdt. De conducteur bevestigde dat.
Goed, een anderhalf uur later sta ik dus op station Enschede.

Wat ik nu niet snap is dat de NS dit niet in Deventer heeft omgeroepen? Veel mensen zouden gewoon via Zwolle naar Enschede hebben kunnen reizen ipv te overnachten in de schouwburg.

maar goed, ik ben in ieder geval thuis.
NS zou zijn kont niet kunnen vinden als ie in de fik stond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 10:31:52 #208
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32590035
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:46 schreef Keromane het volgende:
Misschien een hart onder de riem: zulke extreme weersomstandigheden als nu hebben zelden geleid naar een winter van niks. Dit is geen winterprikje, totaan Zuid-Frankrijk is het winters.
Dus het is de verwachting dat er nog meer komt van dit wonder "mooie" winterweer? Zal er aan denken als ik vanaf 1 januari veel verder moet reizen voor mijn werk.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32590309
Vooruitzichten...
De depressie doet gewoon waar ie zin in heeft en laat zich moeilijk voorspellen. Zoals het er nu naar uitziet blijft het bij kwakkelen met temperaturen nét boven nul in de koudste gebieden. Een natte dooiende bedoening dus, 's nachts kan het net even opvriezen. Wel maken nu steeds meer gebieden kans op sneeuw als er neerslag valt, maar het zal meestal geen blijvende sneeuw zijn voor een mooi pak. Ook is er kans op dichte mist en 's nachts kan de boel opvriezen. Kans op gladheid dus.

Mochten er in de toekomst weer (mogelijk) bijzondere omstandigheden voordoen dan laat ik het weten.

PS Kijk uit in de bossen c.q. bij bomen als het flink gesneeuwd heeft.
pi_32590323
ik vind het nu wel koud genoeg ja
Punk !
pi_32590423
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus het is de verwachting dat er nog meer komt van dit wonder "mooie" winterweer? Zal er aan denken als ik vanaf 1 januari veel verder moet reizen voor mijn werk.
Dat moet nog blijken natuurlijk, maar dergelijk vrij extreem weer kan wijzen op een tendens. We zien al een tijdje een tendens. Experimentele seizoensverwachtingen waar gekeken werd naar factoren die een rol kunnen spelen kwamen met dit soort scenario's. Nog steeds staat bij TWO bijv. eenzelfde soort winterinval op het programma voor halverwege December.

We zullen t.z.t. wel zien. Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 november 2005 @ 11:54:56 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32591461
foto's net gemaakt. Beetje donker, maar dat komt omdat ik er niet mee heb lopen photoshoppen.

zaterdag 26 november 2005 @ 11:57:08 #213
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32591501
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:09 schreef MouseOver het volgende:
Er dwarrelt nu een heel klein beetje uit de lucht. Bijna niet te zien, alleen als ze toevallig door een lichtstraal heenvallen. We zullen zien
Nou, het werd dus veel meer.. 5 cm, met op sommige plekker 15 cm door stuifsneeuw.

Om 1 uur 's nachts moest ik er met m'n scootertje doorheen. Dus heel voorzichtig gereden, maar daardoor bleef de motor ook koud. Na een kilometer of 4 sloeg de motor af en ik was pas halverwege. Waarschijnlijk ijsafzetting in de carburateur

Dat werd dus lopen. Na een helse toch met de scootert aan de hand was ik een uur en 2 valpartijen later thuis. Vooral die heuveltjes zijn hier vervelend als er sneeuw ligt. Het ding staat nu te ontdooien in de gang, ik denk dat ik de luchtinlaat van de koeling maar voor 3/4 afplak ofzo.
Vampire Romance O+
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 november 2005 @ 11:57:20 #214
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32591503
deze zijn van gisteren....

Wegrijden... dit gaat een lange rit worden... :[

Vrachtwagentje in de sloot...

Boompje deed knak. Ja en dan moet je draaien hè.

En dan vraag ik me af waarom die reporters allemaal in Apeldoorn staan, waar 5 cm sneeuw ligt...
pi_32591923
Je pics doen het niet
pi_32591930
Het weer van gister belooft trouwens veel goeds voor deze winter
pi_32592237
Vanaf volgende week zit de temperatuur weer op +7 overdag
pi_32592292
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:57 schreef Kreator het volgende:

En dan vraag ik me af waarom die reporters allemaal in Apeldoorn staan, waar 5 cm sneeuw ligt...
Omdat ze vanuit Hilversum niet verder dan Apeldoorn kwamen waarschijnlijk. Alles stond vast tenslotte
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:51:11 #219
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_32592619
Gister 7 uur over gedaan om an Waalwijk naar Deventer te komen...

tvp
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 november 2005 @ 12:58:29 #220
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32592766
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:19 schreef Burbo het volgende:
Je pics doen het niet
Allemaal niet?
pi_32592815
Waarom rijden zo veel treinen niet? Ze kunnen toch wel tegen een beetje sneeuw?

Btw, in friesland nog steeds geen sneeuw
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32592830
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Allemaal niet?
de laatste 3 niet

probeer tinypic.com
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32592867
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Waarom rijden zo veel treinen niet? Ze kunnen toch wel tegen een beetje sneeuw?

Btw, in friesland nog steeds geen sneeuw
Een beetje sneeuw gaat nog wel, bomen op de rails wordt wat anders
A mind with a heart of it's own
pi_32595937
Neerslaggebieden lijken nu te activeren, de resten van een occlusiefront waarover ik gisteren schreef. In het oosten wordt van tijd tot tijd flinke sneeuwval gemeld (bijv. Doetinchem) en er zijn zelfs weer files aan het ontstaan.

Ondanks dat de temperaturen oer-Hollands meest in de plus zitten is er kans dat het hier en daar weer witter kan worden. De komende dagen blijven de sneeuwkansen aanzienlijk.

Via deze link is goed te zien hoe de depressie over ons land schuift:
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=4&count=48&intervall=30&refresh=Off&playmode=Endlos

Beweegbare webcam Eindhoven:
http://robocam.eindhoven.nl/view/index.shtml

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')