abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:13:56 #1
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_32569859
Slecht weer buiten.
We hebben zojuist een lekkage ontdekt, onder een dak (plat, bitumineus) dat nog geen jaar geleden is gelegd met 10 jaar garantie op waterdichtheid.
Tuurlijk kunnen ze niet direct komen om de boel te repareren (te harde wind, en tis vrijdagmiddag), maar intussen lekt het door. En flink ook.
Kan ik dat dakdekkersbedrijf aansprakelijk stellen voor de bijkomende schade aan muren en plafond? Of slaat die garantie enkel op het repareren van het dak?
Hun kleine lettertjes maken mij niets wijzer.
Iemand ervaring hiermee?
Dat verandert alles
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:18:28 #2
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_32570019
gelijk bellen! misschien kunnen ze een nood reparatie doen wat je een hoop schade scheelt!
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_32570521
Als je kunt aantonen dat die schade aan muren en plafond veroorzaakt is door lekkage door nit goed-gelegde dakbedekking, dan lijkt me wel dat je ze aansprakelijk kunt stellen, ja. Maar ja, ben geen rechtsgeleerde, ik heb slechts gevoel voor rechtvaardigheid
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_32577308
Volgens mij kan je het dakdekkersbedrijf ook aansprakelijk stellen voor de vervolgschade. Je hebt echter wel een schadebeperkingsplicht. Dat wil zeggen dat je er zelf alles aan moet doen om de schade zo beperkt als mogelijk te houden.
pi_32589627
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:13 schreef rutger05 het volgende:
Volgens mij kan je het dakdekkersbedrijf ook aansprakelijk stellen voor de vervolgschade. Je hebt echter wel een schadebeperkingsplicht. Dat wil zeggen dat je er zelf alles aan moet doen om de schade zo beperkt als mogelijk te houden.
dus gewoon even het dak op en een stuk dakleer er overheen branden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')