abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:18:56 #1
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32564462
Ik moet een marketingplan maken voor mn stagebedrijf van school, maar school helpt hier duidelijk niet goed mee, omdat ze alleen korte vragen geven wat er in moet..wie heeft dit vaker gedaan en wie weet hoe het precies moet..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_32564532
Misschien kan je stagebegeleider je hiermee helpen?

Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:38:37 #3
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_32565014
Watr voor studie volg je?
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_32565018
misschien moet je eens een boek lezen over het desbetreffende onderwerp? Een btje zelfstudie kan geen kwaad denk ik. Wat voor studie doe je dan>?
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:46:38 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32565257
Denk eens aan doelstellingen, kansen en bedreigingen in de omgeving, doelgroepkeuze. Zoek eens naar SWOT analyse op google, vast e.e.a. over te vinden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_32565632
Wat Angel_of_Dth zegt.

Wat wil je? Welke kant wil je op? Wat is de doelstelling van het marketingplan? Op wie gericht? Bedrijfsfactoren (huidige marketingmix, etc.), omgevingsfactoren/ontwikkelingen, SWOT, Ontwikkelingsmogelijkheden, etc. Zoek eens op Google...
pi_32565648
kijk eens in 'de grondslagen van de marketing' van Bronis Verhage. daar staat stap voor stap in wat er in een marketingplan moet.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:11:55 #8
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_32566065
*grondslagen van de marketing, consumentengedrag, conceptuele tomaten en virtuele tomaten... Zucht...Mmm...dát waren nog eens tijden...

Afijn... misschien makkelijk(er): http://studenten.samenvattingen.com/documenten/show/3481462/

of beter nog: http://studenten.samenvat(...)?query=marketingplan
zie hfst. 4. van Marketing-communicatiestrategie (Floor en Van Raaij)
:: my weblog ::
pi_32566581
http://www.managementissues.com/marketing_&_verkoop/verkoop/een_marketingplan_in_dertien_stappen_20050210149.html

Misschien heb je hier iets aan. Raar trouwens dat je een marketingplan moet schrijven terwijl je hier blijkbaar nog nooit les in gehad hebt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:30:48 #10
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32566701
Ik heb er wel les in gehad, maar je hebt fases zoals actieplan en situatieanalyse etc, maar wat bij wat hoord zeg maar..
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 14:36:29 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32566923
Heb je écht geen enkele uitleg gehad?
Krijg je dat niet?
Heb je iets gemist?
Beetje slap zo van een docent

Laat maar even, reactie reeds gegeven
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32567071
Wat wil het bedrijf met je marketingplan? Waar gaan ze het voor gebruiken? Dat is wel handig om te weten. Zowiezo maak je een swot, maar voor je die kunt maken moet je eerst de markt en het bedrijf goed bekijken. Dat is dus je eerste stap.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:46:05 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32567200
Handig topic wel trouwens, ik moet volgens mij binnenkort ook zoiets doen voor een project, volgende week ofzo. Een bedrijf (vrij beknopt gelukkig) analyseren en een advies geven. Maar dan zowel een advies over te volgen lijn naar buiten (welke werkzaamheden, kansen, bedreigingen enzo, the usual) als intern.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:02:24 #14
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32567667
Ik weet wel hoe het moet maar niet wat bij waar etc

Zo denk ik dat het moet:

Bedrijfsprofiel (bedrijf omschr. + kernactiviteiten)

Situatieanalyse ( Interne + externe analyse, huidige situatie, SWOT + confrontatiematrix)

Marketingdoelstellingen (doelstellingen op verschillende niveau'sweergeven

Marketingstrategie(budget, segmentatie, positionering en affectieve warde + marketingmixstratiegie (4p's +ansoff)

Marketingactieplan(? weet niet) + conclusie en uitwerking
pi_32574444
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:02 schreef Killaht het volgende:
Ik weet wel hoe het moet maar niet wat bij waar etc

Zo denk ik dat het moet:

Bedrijfsprofiel (bedrijf omschr. + kernactiviteiten)

Situatieanalyse ( Interne + externe analyse, huidige situatie, SWOT + confrontatiematrix)

Marketingdoelstellingen (doelstellingen op verschillende niveau'sweergeven

Marketingstrategie(budget, segmentatie, positionering en affectieve warde + marketingmixstratiegie (4p's +ansoff)

Marketingactieplan(? weet niet) + conclusie en uitwerking
Zo moet het ja. Maar als TS uberhaupt niet weet waar hij over praat is dit misschien iets teveel van het goede om mee te beginnen...
pi_32575075
Ach een marketingplan is vaak een document met veel geblaat in de rondte, vooral omdat mensen geforceerd al die punten afwerken en dan komen ze vaker met onzin (omdat ze een bepaald onderdeel überhaupt niet kunnen weten van de marktsituatie) dan dat ze het gewoon weglaten. En een marketingplan schrijven is geen exacte wetenschap (behalve de cijfers, maar die zijn er vaak niet); het is best mogelijk om met zo'n schema een waardeloos plan te schrijven en zonder leidraad een goed in elkaar stekend plan.
pi_32575139
Weet je wat jij zou moeten doen ? Eerst langs de kamer van koophandel !
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:15:56 #18
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_32666487
Doe je MBO Detailhandel???
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_32672408
Alsem, groen boek
pi_33069272
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:16 schreef Billy_Mack het volgende:
Alsem, groen boek
Inderdaad, als je dit hele boek boek stap voor stap doorneemt, studeer je bij onze opleiding af met een 8
pi_33069806
wat heeft Alsem hier mee te maken.
Verwijderd door Admin.
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:16:37 #22
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_33137340
Ja ik heb geen Alsem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')