Lariekoek | vrijdag 25 november 2005 @ 11:15 |
Wat mij altijd opvalt, wanneer de trein vertraging heeft, dat je nooit op een geldig vervoersbewijs gecontroleerd wordt. Is dat zo omdat de conducteurs anders bang zijn voor commentaar? | |
Fliepke | vrijdag 25 november 2005 @ 11:15 |
Ik denk dat je daar gelijk in hebt | |
Eronymus | vrijdag 25 november 2005 @ 11:33 |
nou dat klopt..... heb zelfs al meegemaakt toen een vriend van me z'n tas kwijt was en we op het station in zo'n conducteurshokje waren. Er een stroomstoring werd omgeroepen geen enkele trein meer reed. Dat die gasten die er zaten meteen opsprongen om alle gordijnen dicht te doen terwijl 1 van hen zei "Zo en nu kunnen ze ons niet meer zien zitten" Dus ja (de meeste) conducteurs zijn bang voor commentaar cq lastige klanten. | |
Godtje | vrijdag 25 november 2005 @ 11:36 |
Dat ze bang zijn voor comentaar lijkt me logisch. Ik zou ook niet blij worden als mijn werkgever dingen verneukt en ik het te horen krijg. | |
snellejelle | vrijdag 25 november 2005 @ 11:37 |
quote:helden. | |
MouseOver | vrijdag 25 november 2005 @ 11:40 |
In zekere zin siert het ze dat ze niet schaamteloos voorbij komen. Als het ze niets zou doen zouden het echte eikels zijn. | |
HeatWave | vrijdag 25 november 2005 @ 11:41 |
Zou me niets verbazen... Ik zou het ook niet echt op prijs stellen.. | |
buzzer | vrijdag 25 november 2005 @ 11:52 |
quote:zij kunnen er ook weinig aan doen, en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een stroom passagiers die hun gal komen spuwen.. | |
snellejelle | vrijdag 25 november 2005 @ 11:53 |
quote:dat snap ik ook wel. mijn zus werkt zelf bij de NS maar om de gordijnen dicht te gaan doen.... | |
MouseOver | vrijdag 25 november 2005 @ 11:58 |
quote:Ga daar maar eens in hun plaats zitten. Dat zit je echt niet lekker achter je bekertje koffie. | |
snellejelle | vrijdag 25 november 2005 @ 12:03 |
quote:als ze pauze hebben kan ik ermee leven maar als ze aan het werk zijn moeten ze bereikbaar zijn. | |
Seiruu | vrijdag 25 november 2005 @ 12:25 |
Kan ik wel begrijpen eigenlijk. Als er vertraging is dan kunnen de mensen dat zelf wel lezen/horen. Conducteurs worden niet voor deze shit aangenomen, dus waarom zouden zij het moeten doen? | |
Rockfire | vrijdag 25 november 2005 @ 12:52 |
Ik heb gisteren flinke vertraging gehad. Uiteindelijk reed de trein zelfs terug in plaats van verder. Vervolgens kwamen de conducteurs wel langs. Niet om te controleren, maar om eventuele vragen van mensen te beantwoorden. Ik zou zeggen: hulde voor de conducteurs! | |
Lariekoek | vrijdag 25 november 2005 @ 13:00 |
quote:Waarvoor dan wel? ![]() | |
Seiruu | vrijdag 25 november 2005 @ 15:32 |
quote:Ik had het niet over kaartjes controleren maar mensen uitleggen waarom treinen niet/laat aankomen :p | |
wdn | vrijdag 25 november 2005 @ 16:27 |
quote:Treinen hebben geen vertraging meer sinds een paar maanden. Het is een 'verlate vertrektijd'. SNAP DAT NOU EENS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
snellejelle | vrijdag 25 november 2005 @ 16:54 |
quote:uhm, jawel. informatievoorziening hoort ook bij hun takenpakket ![]() ![]() | |
SlimShady | vrijdag 25 november 2005 @ 16:56 |
quote:in zo'n situatie is het meer 'klappen vangen' dan 'informatie delen' ![]() | |
snellejelle | vrijdag 25 november 2005 @ 16:58 |
quote:daar krijgen ze gevarentoeslag voor ![]() | |
Gesloten | vrijdag 25 november 2005 @ 21:07 |
Vandaag nog heerlijk eerste klas van Deventer naar Almelo gereden in de trein ![]() In zo`n 6 persoons coupé ![]() | |
Jaguarized | vrijdag 25 november 2005 @ 22:25 |
quote:Wat een onzin. Je denkt dus serieus dat een conducteur niet openstaat voor commentaar door een beetje vertraging? Kan de conducteur er wat aan doen dat een trein vertraging heeft? Kan een machinist er wat aan doen? ![]() Bovendien ligt het ook aan het materieel waarmee gereden wordt. Als je bv een Koploper hebt, dus de treinstellen waarvan de treinstelnummers met een 4 beginnen, dan kan de conducteur niet van de ene naar het andere treinstel. Het kan dus voorkomen dat een trein op het traject Utrecht - Zwolle 3 treinstellen is en men van Utrecht naar Amersfoort 1 treinstel doet, dan Amersfoort - Zwolle het 2e treinstel en jij zit in het 3e treinstel. Dan heb je dus mazzel/pech, net hoe je het op wil vatten. ![]() | |
Gesloten | vrijdag 25 november 2005 @ 23:11 |
quote:Met 5 minuutjes vertraging komen ze dus wel, maar als er treinen niet rijden en/of er is een vetraging van +25 minuten komen ze echt niet langs om te controlleren. | |
Jaguarized | vrijdag 25 november 2005 @ 23:14 |
Als er treinen niet rijden dan is het nogal wiedes dat er niemand langskomt he? ![]() | |
idiotforaliving | vrijdag 25 november 2005 @ 23:14 |
quote:Um heb je misschien die grote zwarte slurf wel eens gezien aan de kopse kanten van die koplopers? Die zijn er juist voor om te zorgen dat je door kunt lopen ![]() | |
Gesloten | vrijdag 25 november 2005 @ 23:17 |
quote:Dan is de trein erop vaak bomvol, omdat die passagiers 2 keer zoveel passagiers mee moet nemen. | |
Jaguarized | vrijdag 25 november 2005 @ 23:17 |
quote:Misschien heb jij de kranten niet gelezen de afgelopen dagen? ![]() ![]() | |
QyRoZ | vrijdag 25 november 2005 @ 23:17 |
quote:Die worden niet meer doorgekoppeld omdat ze heel storingsgevoelig zijn. ![]() | |
Jaguarized | vrijdag 25 november 2005 @ 23:18 |
quote:Nee duh dan is het logisch dat er niemand komt om te controleren nee. Ik heb echter niet uit de OP van de TS kunnen vernemen dat het ging om overvolle treinen. ![]() | |
superheist | vrijdag 25 november 2005 @ 23:20 |
Iemand enig idee/verwachting van het OV morgen ochtond? is het dan opgelost? Ik moet van Maastricht naar Voorburg (met delft/utrecht/den haag ben ik ook al blij) | |
idiotforaliving | vrijdag 25 november 2005 @ 23:20 |
quote:Uuh waar dan? mn intercity vanmiddag was nog netjes gekoppeld anders? | |
Jaguarized | vrijdag 25 november 2005 @ 23:20 |
quote:Gekoppeld wel, sluisdeuren niet. | |
srblackbird | vrijdag 25 november 2005 @ 23:42 |
Wel langskomen, en dus ook controleren. want veel reizigers hebben op zo'n dag vragen; en de conducteur kan mensen dan informeren. En aangezien hij toch langsloopt, waarom zou ie dan niet de kaartjes mogen bekijken? Geeft het feit dat de trein vertraging heeft, jou het recht om zonder te betalen/kaartje in de trein te gaan zitten ( lijkt me niet ) | |
Lariekoek | zaterdag 26 november 2005 @ 00:14 |
quote:Daar gaat dit topic niet over. Ik verbaas me over het feit dat je juist 9 van de 10 keer geen conducteur ziet als de trein vertraging heeft. |