FOK!forum / General Chat / NS Beleid: niet controleren bij vertraging?
Lariekoekvrijdag 25 november 2005 @ 11:15
Wat mij altijd opvalt, wanneer de trein vertraging heeft, dat je nooit op een geldig vervoersbewijs gecontroleerd wordt. Is dat zo omdat de conducteurs anders bang zijn voor commentaar?
Fliepkevrijdag 25 november 2005 @ 11:15
Ik denk dat je daar gelijk in hebt
Eronymusvrijdag 25 november 2005 @ 11:33
nou dat klopt..... heb zelfs al meegemaakt toen een vriend van me z'n tas kwijt was en we op het station in zo'n conducteurshokje waren. Er een stroomstoring werd omgeroepen geen enkele trein meer reed. Dat die gasten die er zaten meteen opsprongen om alle gordijnen dicht te doen terwijl 1 van hen zei "Zo en nu kunnen ze ons niet meer zien zitten"

Dus ja (de meeste) conducteurs zijn bang voor commentaar cq lastige klanten.
Godtjevrijdag 25 november 2005 @ 11:36
Dat ze bang zijn voor comentaar lijkt me logisch.
Ik zou ook niet blij worden als mijn werkgever dingen verneukt en ik het te horen krijg.
snellejellevrijdag 25 november 2005 @ 11:37
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:33 schreef Eronymus het volgende:
Dat die gasten die er zaten meteen opsprongen om alle gordijnen dicht te doen terwijl 1 van hen zei "Zo en nu kunnen ze ons niet meer zien zitten"
helden.
MouseOvervrijdag 25 november 2005 @ 11:40
In zekere zin siert het ze dat ze niet schaamteloos voorbij komen. Als het ze niets zou doen zouden het echte eikels zijn.
HeatWavevrijdag 25 november 2005 @ 11:41
Zou me niets verbazen... Ik zou het ook niet echt op prijs stellen..
buzzervrijdag 25 november 2005 @ 11:52
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:37 schreef snellejelle het volgende:

[..]

helden.
zij kunnen er ook weinig aan doen, en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een stroom passagiers die hun gal komen spuwen..
snellejellevrijdag 25 november 2005 @ 11:53
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:52 schreef buzzer het volgende:

[..]

zij kunnen er ook weinig aan doen, en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een stroom passagiers die hun gal komen spuwen..
dat snap ik ook wel. mijn zus werkt zelf bij de NS maar om de gordijnen dicht te gaan doen....
MouseOvervrijdag 25 november 2005 @ 11:58
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:53 schreef snellejelle het volgende:

[..]

dat snap ik ook wel. mijn zus werkt zelf bij de NS maar om de gordijnen dicht te gaan doen....
Ga daar maar eens in hun plaats zitten. Dat zit je echt niet lekker achter je bekertje koffie.
snellejellevrijdag 25 november 2005 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ga daar maar eens in hun plaats zitten. Dat zit je echt niet lekker achter je bekertje koffie.
als ze pauze hebben kan ik ermee leven maar als ze aan het werk zijn moeten ze bereikbaar zijn.
Seiruuvrijdag 25 november 2005 @ 12:25
Kan ik wel begrijpen eigenlijk. Als er vertraging is dan kunnen de mensen dat zelf wel lezen/horen. Conducteurs worden niet voor deze shit aangenomen, dus waarom zouden zij het moeten doen?
Rockfirevrijdag 25 november 2005 @ 12:52
Ik heb gisteren flinke vertraging gehad. Uiteindelijk reed de trein zelfs terug in plaats van verder. Vervolgens kwamen de conducteurs wel langs. Niet om te controleren, maar om eventuele vragen van mensen te beantwoorden. Ik zou zeggen: hulde voor de conducteurs!
Lariekoekvrijdag 25 november 2005 @ 13:00
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:25 schreef Seiruu het volgende:
Conducteurs worden niet voor deze shit aangenomen, dus waarom zouden zij het moeten doen?
Waarvoor dan wel?
Seiruuvrijdag 25 november 2005 @ 15:32
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:00 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarvoor dan wel?
Ik had het niet over kaartjes controleren maar mensen uitleggen waarom treinen niet/laat aankomen :p
wdnvrijdag 25 november 2005 @ 16:27
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:15 schreef Lariekoek het volgende:
Wat mij altijd opvalt, wanneer de trein vertraging heeft, dat je nooit op een geldig vervoersbewijs gecontroleerd wordt. Is dat zo omdat de conducteurs anders bang zijn voor commentaar?
Treinen hebben geen vertraging meer sinds een paar maanden.
Het is een 'verlate vertrektijd'. SNAP DAT NOU EENS
snellejellevrijdag 25 november 2005 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:32 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Ik had het niet over kaartjes controleren maar mensen uitleggen waarom treinen niet/laat aankomen :p
uhm, jawel. informatievoorziening hoort ook bij hun takenpakket
SlimShadyvrijdag 25 november 2005 @ 16:56
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:54 schreef snellejelle het volgende:

[..]

uhm, jawel. informatievoorziening hoort ook bij hun takenpakket
in zo'n situatie is het meer 'klappen vangen' dan 'informatie delen'
snellejellevrijdag 25 november 2005 @ 16:58
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:56 schreef SlimShady het volgende:

[..]

in zo'n situatie is het meer 'klappen vangen' dan 'informatie delen'
daar krijgen ze gevarentoeslag voor
Geslotenvrijdag 25 november 2005 @ 21:07
Vandaag nog heerlijk eerste klas van Deventer naar Almelo gereden in de trein
In zo`n 6 persoons coupé
Jaguarizedvrijdag 25 november 2005 @ 22:25
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:15 schreef Lariekoek het volgende:
Wat mij altijd opvalt, wanneer de trein vertraging heeft, dat je nooit op een geldig vervoersbewijs gecontroleerd wordt. Is dat zo omdat de conducteurs anders bang zijn voor commentaar?
Wat een onzin. Je denkt dus serieus dat een conducteur niet openstaat voor commentaar door een beetje vertraging? Kan de conducteur er wat aan doen dat een trein vertraging heeft? Kan een machinist er wat aan doen?

Bovendien ligt het ook aan het materieel waarmee gereden wordt. Als je bv een Koploper hebt, dus de treinstellen waarvan de treinstelnummers met een 4 beginnen, dan kan de conducteur niet van de ene naar het andere treinstel. Het kan dus voorkomen dat een trein op het traject Utrecht - Zwolle 3 treinstellen is en men van Utrecht naar Amersfoort 1 treinstel doet, dan Amersfoort - Zwolle het 2e treinstel en jij zit in het 3e treinstel. Dan heb je dus mazzel/pech, net hoe je het op wil vatten.

Geslotenvrijdag 25 november 2005 @ 23:11
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:25 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je denkt dus serieus dat een conducteur niet openstaat voor commentaar door een beetje vertraging? Kan de conducteur er wat aan doen dat een trein vertraging heeft? Kan een machinist er wat aan doen?

Bovendien ligt het ook aan het materieel waarmee gereden wordt. Als je bv een Koploper hebt, dus de treinstellen waarvan de treinstelnummers met een 4 beginnen, dan kan de conducteur niet van de ene naar het andere treinstel. Het kan dus voorkomen dat een trein op het traject Utrecht - Zwolle 3 treinstellen is en men van Utrecht naar Amersfoort 1 treinstel doet, dan Amersfoort - Zwolle het 2e treinstel en jij zit in het 3e treinstel. Dan heb je dus mazzel/pech, net hoe je het op wil vatten.

Met 5 minuutjes vertraging komen ze dus wel, maar als er treinen niet rijden en/of er is een vetraging van +25 minuten komen ze echt niet langs om te controlleren.
Jaguarizedvrijdag 25 november 2005 @ 23:14
Als er treinen niet rijden dan is het nogal wiedes dat er niemand langskomt he?
idiotforalivingvrijdag 25 november 2005 @ 23:14
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:25 schreef Jaguarized het volgende:
Bovendien ligt het ook aan het materieel waarmee gereden wordt. Als je bv een Koploper hebt, dus de treinstellen waarvan de treinstelnummers met een 4 beginnen, dan kan de conducteur niet van de ene naar het andere treinstel. Het kan dus voorkomen dat een trein op het traject Utrecht - Zwolle 3 treinstellen is en men van Utrecht naar Amersfoort 1 treinstel doet, dan Amersfoort - Zwolle het 2e treinstel en jij zit in het 3e treinstel. Dan heb je dus mazzel/pech, net hoe je het op wil vatten.

Um heb je misschien die grote zwarte slurf wel eens gezien aan de kopse kanten van die koplopers? Die zijn er juist voor om te zorgen dat je door kunt lopen Bedoel je stiekem niet de sprinters?
Geslotenvrijdag 25 november 2005 @ 23:17
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:14 schreef Jaguarized het volgende:
Als er treinen niet rijden dan is het nogal wiedes dat er niemand langskomt he?
Dan is de trein erop vaak bomvol, omdat die passagiers 2 keer zoveel passagiers mee moet nemen.
Jaguarizedvrijdag 25 november 2005 @ 23:17
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:14 schreef idiotforaliving het volgende:

[..]

Um heb je misschien die grote zwarte slurf wel eens gezien aan de kopse kanten van die koplopers? Die zijn er juist voor om te zorgen dat je door kunt lopen Bedoel je stiekem niet de sprinters?
Misschien heb jij de kranten niet gelezen de afgelopen dagen? Officieel sinds 1 november worden de sluisdeuren niet meer gekoppeld. Met ingang van 2006 tijdens het reviseren van de Koplopers zullen deze deuren dan ook worden dichtgelast.
QyRoZvrijdag 25 november 2005 @ 23:17
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:14 schreef idiotforaliving het volgende:

[..]

Um heb je misschien die grote zwarte slurf wel eens gezien aan de kopse kanten van die koplopers? Die zijn er juist voor om te zorgen dat je door kunt lopen Bedoel je stiekem niet de sprinters?
Die worden niet meer doorgekoppeld omdat ze heel storingsgevoelig zijn.
Jaguarizedvrijdag 25 november 2005 @ 23:18
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:17 schreef Gesloten het volgende:

[..]

Dan is de trein erop vaak bomvol, omdat die passagiers 2 keer zoveel passagiers mee moet nemen.
Nee duh dan is het logisch dat er niemand komt om te controleren nee. Ik heb echter niet uit de OP van de TS kunnen vernemen dat het ging om overvolle treinen.
superheistvrijdag 25 november 2005 @ 23:20
Iemand enig idee/verwachting van het OV morgen ochtond? is het dan opgelost? Ik moet van Maastricht naar Voorburg (met delft/utrecht/den haag ben ik ook al blij)
idiotforalivingvrijdag 25 november 2005 @ 23:20
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:17 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Die worden niet meer doorgekoppeld omdat ze heel storingsgevoelig zijn.
Uuh waar dan? mn intercity vanmiddag was nog netjes gekoppeld anders?
Jaguarizedvrijdag 25 november 2005 @ 23:20
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:20 schreef idiotforaliving het volgende:

[..]

Uuh waar dan? mn intercity vanmiddag was nog netjes gekoppeld anders?
Gekoppeld wel, sluisdeuren niet.
srblackbirdvrijdag 25 november 2005 @ 23:42
Wel langskomen, en dus ook controleren. want veel reizigers hebben op zo'n dag vragen; en de conducteur kan mensen dan informeren.
En aangezien hij toch langsloopt, waarom zou ie dan niet de kaartjes mogen bekijken?

Geeft het feit dat de trein vertraging heeft, jou het recht om zonder te betalen/kaartje in de trein te gaan zitten ( lijkt me niet )
Lariekoekzaterdag 26 november 2005 @ 00:14
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:42 schreef srblackbird het volgende:
Wel langskomen, en dus ook controleren. want veel reizigers hebben op zo'n dag vragen; en de conducteur kan mensen dan informeren.
En aangezien hij toch langsloopt, waarom zou ie dan niet de kaartjes mogen bekijken?

Geeft het feit dat de trein vertraging heeft, jou het recht om zonder te betalen/kaartje in de trein te gaan zitten ( lijkt me niet )
Daar gaat dit topic niet over.
Ik verbaas me over het feit dat je juist 9 van de 10 keer geen conducteur ziet als de trein vertraging heeft.