abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:15:27 #1
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_32561113
Wat mij altijd opvalt, wanneer de trein vertraging heeft, dat je nooit op een geldig vervoersbewijs gecontroleerd wordt. Is dat zo omdat de conducteurs anders bang zijn voor commentaar?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:15:41 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32561119
Ik denk dat je daar gelijk in hebt
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:33:23 #3
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_32561610
nou dat klopt..... heb zelfs al meegemaakt toen een vriend van me z'n tas kwijt was en we op het station in zo'n conducteurshokje waren. Er een stroomstoring werd omgeroepen geen enkele trein meer reed. Dat die gasten die er zaten meteen opsprongen om alle gordijnen dicht te doen terwijl 1 van hen zei "Zo en nu kunnen ze ons niet meer zien zitten"

Dus ja (de meeste) conducteurs zijn bang voor commentaar cq lastige klanten.
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_32561701
Dat ze bang zijn voor comentaar lijkt me logisch.
Ik zou ook niet blij worden als mijn werkgever dingen verneukt en ik het te horen krijg.
pi_32561736
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:33 schreef Eronymus het volgende:
Dat die gasten die er zaten meteen opsprongen om alle gordijnen dicht te doen terwijl 1 van hen zei "Zo en nu kunnen ze ons niet meer zien zitten"
helden.
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:40:11 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32561794
In zekere zin siert het ze dat ze niet schaamteloos voorbij komen. Als het ze niets zou doen zouden het echte eikels zijn.
Vampire Romance O+
pi_32561825
Zou me niets verbazen... Ik zou het ook niet echt op prijs stellen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:52:36 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32562162
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:37 schreef snellejelle het volgende:

[..]

helden.
zij kunnen er ook weinig aan doen, en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een stroom passagiers die hun gal komen spuwen..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32562194
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:52 schreef buzzer het volgende:

[..]

zij kunnen er ook weinig aan doen, en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een stroom passagiers die hun gal komen spuwen..
dat snap ik ook wel. mijn zus werkt zelf bij de NS maar om de gordijnen dicht te gaan doen....
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:58:33 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32562332
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:53 schreef snellejelle het volgende:

[..]

dat snap ik ook wel. mijn zus werkt zelf bij de NS maar om de gordijnen dicht te gaan doen....
Ga daar maar eens in hun plaats zitten. Dat zit je echt niet lekker achter je bekertje koffie.
Vampire Romance O+
pi_32562437
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ga daar maar eens in hun plaats zitten. Dat zit je echt niet lekker achter je bekertje koffie.
als ze pauze hebben kan ik ermee leven maar als ze aan het werk zijn moeten ze bereikbaar zijn.
pi_32563097
Kan ik wel begrijpen eigenlijk. Als er vertraging is dan kunnen de mensen dat zelf wel lezen/horen. Conducteurs worden niet voor deze shit aangenomen, dus waarom zouden zij het moeten doen?
pi_32563771
Ik heb gisteren flinke vertraging gehad. Uiteindelijk reed de trein zelfs terug in plaats van verder. Vervolgens kwamen de conducteurs wel langs. Niet om te controleren, maar om eventuele vragen van mensen te beantwoorden. Ik zou zeggen: hulde voor de conducteurs!
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:00:38 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_32564009
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:25 schreef Seiruu het volgende:
Conducteurs worden niet voor deze shit aangenomen, dus waarom zouden zij het moeten doen?
Waarvoor dan wel?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_32568583
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:00 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarvoor dan wel?
Ik had het niet over kaartjes controleren maar mensen uitleggen waarom treinen niet/laat aankomen :p
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:27:33 #16
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_32570314
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:15 schreef Lariekoek het volgende:
Wat mij altijd opvalt, wanneer de trein vertraging heeft, dat je nooit op een geldig vervoersbewijs gecontroleerd wordt. Is dat zo omdat de conducteurs anders bang zijn voor commentaar?
Treinen hebben geen vertraging meer sinds een paar maanden.
Het is een 'verlate vertrektijd'. SNAP DAT NOU EENS
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_32571119
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:32 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Ik had het niet over kaartjes controleren maar mensen uitleggen waarom treinen niet/laat aankomen :p
uhm, jawel. informatievoorziening hoort ook bij hun takenpakket
pi_32571188
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:54 schreef snellejelle het volgende:

[..]

uhm, jawel. informatievoorziening hoort ook bij hun takenpakket
in zo'n situatie is het meer 'klappen vangen' dan 'informatie delen'
pi_32571254
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:56 schreef SlimShady het volgende:

[..]

in zo'n situatie is het meer 'klappen vangen' dan 'informatie delen'
daar krijgen ze gevarentoeslag voor
pi_32579165
Vandaag nog heerlijk eerste klas van Deventer naar Almelo gereden in de trein
In zo`n 6 persoons coupé
pi_32581272
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:15 schreef Lariekoek het volgende:
Wat een onzin. Je denkt dus serieus dat een conducteur niet openstaat voor commentaar door een beetje vertraging? Kan de conducteur er wat aan doen dat een trein vertraging heeft? Kan een machinist er wat aan doen?

Bovendien ligt het ook aan het materieel waarmee gereden wordt. Als je bv een Koploper hebt, dus de treinstellen waarvan de treinstelnummers met een 4 beginnen, dan kan de conducteur niet van de ene naar het andere treinstel. Het kan dus voorkomen dat een trein op het traject Utrecht - Zwolle 3 treinstellen is en men van Utrecht naar Amersfoort 1 treinstel doet, dan Amersfoort - Zwolle het 2e treinstel en jij zit in het 3e treinstel. Dan heb je dus mazzel/pech, net hoe je het op wil vatten.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32582526
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:25 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je denkt dus serieus dat een conducteur niet openstaat voor commentaar door een beetje vertraging? Kan de conducteur er wat aan doen dat een trein vertraging heeft? Kan een machinist er wat aan doen?

Bovendien ligt het ook aan het materieel waarmee gereden wordt. Als je bv een Koploper hebt, dus de treinstellen waarvan de treinstelnummers met een 4 beginnen, dan kan de conducteur niet van de ene naar het andere treinstel. Het kan dus voorkomen dat een trein op het traject Utrecht - Zwolle 3 treinstellen is en men van Utrecht naar Amersfoort 1 treinstel doet, dan Amersfoort - Zwolle het 2e treinstel en jij zit in het 3e treinstel. Dan heb je dus mazzel/pech, net hoe je het op wil vatten.

Met 5 minuutjes vertraging komen ze dus wel, maar als er treinen niet rijden en/of er is een vetraging van +25 minuten komen ze echt niet langs om te controlleren.
pi_32582623
Als er treinen niet rijden dan is het nogal wiedes dat er niemand langskomt he?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32582624
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:25 schreef Jaguarized het volgende:

Um heb je misschien die grote zwarte slurf wel eens gezien aan de kopse kanten van die koplopers? Die zijn er juist voor om te zorgen dat je door kunt lopen Bedoel je stiekem niet de sprinters?
pi_32582679
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:14 schreef Jaguarized het volgende:
Als er treinen niet rijden dan is het nogal wiedes dat er niemand langskomt he?
Dan is de trein erop vaak bomvol, omdat die passagiers 2 keer zoveel passagiers mee moet nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')