abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:59:23 #201
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32565655
Volgens KNMI:

Vanavond trekt het lagedrukgebied langzaam naar het zuiden en overal neemt de wind af. In de westelijk helft van het land vallen nog steeds (winterse) buien, in de oostelijke helft van het land neemt de kans op overlast door ZWARE SNEEUWVAL verder toe. Lokaal kan er een sneeuwdek ontstaan van meer dan 10 cm.

Maar ja, volgens Keromane meer naar het zuiden... we wachten maar weer eens af....
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_32565728
Zit ik hier in mijn flatje met één heel gaskacheltje en géén dubbele beglazing...

Maarre, nog geen sneeuw hier (Nijmegen), alleen regen.

Morgen trouwens de hele dag werken, postbode, zal wat worden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32566355
Hier in Zuid-Limburg Heerlen, nog helemaal geen sneeuw gevallen vandaag. Alleen redelijk wat wind. Komt het ook nog deze kant op?
Intel P4 630 3.0GHz
1024 MB DDR2
Saphire Ati Radeon X1300Pro/TD
pi_32566455
Nog steeds zonnig en windstil in friesland
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32566495
Hier in enschede begint het alleen maar harder te sneeuwen
pi_32566626
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef abcor2003 het volgende:
Hier in Zuid-Limburg Heerlen, nog helemaal geen sneeuw gevallen vandaag. Alleen redelijk wat wind. Komt het ook nog deze kant op?
Ligt eraan wat de depressiekern gaat doen. Ik heb in de afgelopen uren al allerlei richtingen horen langskomen, kortom men weet het kennelijk niet.

Het is de komende uren/avond gewoon afwachten wat er gaat gebeuren, er is geen peil op te trekken. Wat zeker is is dat een actief gebied Nederland zal aandoen en de windstoten nog wel even zullen aanhouden. Maar waar het gaat sneeuwen c.q. regenen c.q. droog blijft is de vraag. Blijft de kern stilhangen dan houdt midden-oost Nederland de meeste kansen. Sneeuw in Friesland/Groningen verwacht ik dan ook niet. Limburg blijft dan merendeels in de 'schaduw' van de UK, net als België.

Hier bij Eindhoven begint het steeds harder te waaien en af en toe sneeuwt het heel licht. De eerste echte sneeuw die ik gezien heb. Het stelt niets voor.
pi_32566772
Hoe zit het met de weersverwachtingen voor morgen en Zondag in het oosten van het land?
pi_32566773
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:28 schreef Keromane het volgende:

[..]

Hier bij Eindhoven begint het steeds harder te waaien en af en toe sneeuwt het heel licht. De eerste echte sneeuw die ik gezien heb. Het stelt niets voor.
Jep, de wind is er al een tijdje en nog altijd erg vlagerig. Af en toe wat hele lichte neerslag. Mag geen naam hebben.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:32:35 #209
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32566775
Houd ons op de hoogte Keromane
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:32:46 #210
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32566784
De situatie in Deventer om 14.00 uur, met het zicht aan de achterkant van mijn huis:

De straat voor mijn huis:

Het waait behoorlijk hard, maar op een paar sneeuwballen op mijn kop na, geen hinder ondervonden
pi_32566820
Zucht...Weeralarm voor hevige sneeuwval..
Tjah, vooral hier in Friesland, hevige zonneschijnt
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:36:15 #212
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_32566914
Keromane, hoe komt het dat jij zoveel weet over het weer! Hobbie of werk?
pi_32566973
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:59 schreef IkWilbert het volgende:
Maar ja, volgens Keromane meer naar het zuiden... we wachten maar weer eens af....
Je hebt een lange neerslagband die tegen de klok in om de depressiekern heen krult. In het noorden is er daarom weinig aan de hand. verder krijgt nu vooral het westen, midden en het oosten neerslag. Als het systeem zuidelijk trekt komt ook de voorbijtrekkende neerslagband zuidelijker.

Het KNMI gaat uit van een zuidelijkere positie van de kern, maar de meningen zijn verdeeld. Er is helaas niets anders van te maken, behalve dat het ergens in de oostelijke helft tot flinke sneeuwval zal (blijven) komen. Het beste kun je regelmatig naar de radarbeelden kijken.

http://www.meteodelfzijl.nl/radarbeelden.htm
pi_32566999
Het KNMI heeft wederom een weeralarm afgegeven. Dit keer niet voor zware windstoten, maar voor hevige sneeuwval. Op sommige plaatsen wordt meer dan drie centimeter sneeuw per uur verwacht. Vooral in Gelderland en Overijssel hebben automobilisten veel last van het slechte weer. Sommige wegen zijn afgesloten en er staan lange files.

Het zwaartepunt van de storm verplaatst zich vanmiddag naar het zuidwestelijk kustgebied en dan gaan sneeuw en gladheid in de oostelijke helft van het land voor problemen zorgen. Plaatselijk kan vanmiddag een sneeuwlaag ontstaan van meer dan tien cm.

In Noord en Midden Limburg konden strooiwagens vanochtend hun werk niet doen omdat ze op de A2 in de file stonden. Die was veroorzaakt door een vrachtwagen met pech. Door het stilstaand verkeer kunnen problemen ontstaan. Het zout dat is gestrooid wordt dan niet goed ingereden. Voor het zuidoosten is een nieuw weeralarm afgegeven.

Toch is er niet alleen slecht nieuws te melden. In de Ardenne zijn ze erg blij met alle sneeuw. De ski-pistes zijn daar inmiddels opengegaan.
Intel P4 630 3.0GHz
1024 MB DDR2
pi_32567043
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:39 schreef abcor2003 het volgende:
Het KNMI heeft wederom een weeralarm afgegeven. Dit keer niet voor zware windstoten, maar voor hevige sneeuwval. Op sommige plaatsen wordt meer dan drie centimeter sneeuw per uur verwacht. Vooral in Gelderland en Overijssel hebben automobilisten veel last van het slechte weer. Sommige wegen zijn afgesloten en er staan lange files.

Het zwaartepunt van de storm verplaatst zich vanmiddag naar het zuidwestelijk kustgebied en dan gaan sneeuw en gladheid in de oostelijke helft van het land voor problemen zorgen. Plaatselijk kan vanmiddag een sneeuwlaag ontstaan van meer dan tien cm.

In Noord en Midden Limburg konden strooiwagens vanochtend hun werk niet doen omdat ze op de A2 in de file stonden. Die was veroorzaakt door een vrachtwagen met pech. Door het stilstaand verkeer kunnen problemen ontstaan. Het zout dat is gestrooid wordt dan niet goed ingereden. Voor het zuidoosten is een nieuw weeralarm afgegeven.

Toch is er niet alleen slecht nieuws te melden. In de Ardenne zijn ze erg blij met alle sneeuw. De ski-pistes zijn daar inmiddels opengegaan.
Wanneer word er sneeuw in Gelderland verwacht?
pi_32567074
Totaal geen idee... word ns tijd dat hier ook wat valt.. anders voel ik me genoodzaakt om voor de sneeuw naar SnowWorld Landgraaf te moeten...
Intel P4 630 3.0GHz
1024 MB DDR2
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:43:14 #217
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_32567127
Ik weet niet waar jij woont in Gelderland maar hier in Zutphen sneeuwt het heel de ochtend al.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_32567343
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:36 schreef Orcaman1984 het volgende:
Keromane, hoe komt het dat jij zoveel weet over het weer! Hobbie of werk?
Ik weet er niet zoveel van, alleen wat basisprincipes. Op meteoforums pik je wat dingen op, in de prognosekaarten kun je soms een aardig idee krijgen van hoe dingen zich kunnen ontwikkelen. Toevallig is het nu tot vrij extreem weer gekomen en dit was iets wat al een paar weken als mogelijkheid in de kaarten stond.

Het is begonnen met sneeuwen hier, de timing komt overeen met de eerdere verwachtingen. Ik heb het gevoel dat we een spannende avond gaan zien hier in brabant. Nou ja, afwachten.
pi_32567498
Hier in Nijmegen begint het ook eindelijk echt te sneeuwen, vanmorgen nog alleen maar wat regen en afentoe wat natte sneeuw gezien. Nu echt sneeuw maar het blijft nog niet liggen daarvoor is het nog te warm.
-
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:58:17 #220
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_32567554
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:51 schreef Keromane het volgende:

[..]

Ik weet er niet zoveel van, alleen wat basisprincipes. Op meteoforums pik je wat dingen op, in de prognosekaarten kun je soms een aardig idee krijgen van hoe dingen zich kunnen ontwikkelen. Toevallig is het nu tot vrij extreem weer gekomen en dit was iets wat al een paar weken als mogelijkheid in de kaarten stond.

Het is begonnen met sneeuwen hier, de timing komt overeen met de eerdere verwachtingen. Ik heb het gevoel dat we een spannende avond gaan zien hier in brabant. Nou ja, afwachten.
Ik heb werkelijk nog geen vlokje sneeuw gezien in Tilburg, wat me toch ook best wel Brabant lijkt.

Jammer dat het in zuid-oost Brabant zulk slecht weer wordt, maar hier niet.
pi_32567655
quote:
---
GELDIG 251500/252100 UTC
.
SITUATIE: EEN LAAG BOVEN DE DUITSE BOCHT TREKT LANGZAAM WEST, EEN
ANDER BOVEN HET IJSSELMEER VULT OP. BIJBEHORENDE OCCLUSIE BOVEN DE
GROTE RIVIEREN KRULT OVER DUITSLAND TERUG NAAR GRONINGEN EN TREKT
VAN DAAR ZW.
.
SIGNIFICANT WEER: MET NAME NABIJ DE OCCLUSIE GECLUSTERDE REGEN- EN
HAGELBUIEN, LANDINWAARTS OOK MET (NATTE-) SNEEUW. BIJ BUIEN LOKAAL
OOK ONWEER. MATIGE, IN HET ZW-LIJK KUSTGEBIED LOKAAL ZWARE
TURBULENTIE, IN BUIEN MATIG/ZWAAR IJS/TURB.
.
WIND: ROND HET IJSSELMEER EN IN NOORD-HOLLAND VRB, 3-7 KN, VERDER
NOORD EN OOST ZW-W 6-12 KN. IN HET MIDDEN EN ZUIDEN ZW-W 18-26 KN,
IN HET WESTEN EN ZUIDWESTEN 24-32 KN, AAN ZEE W-NW 28-38 KN, VAN
HET NOORDEN UIT 5 KN AFNEMEND. VLAGEN, VOORAL BIJ BUIEN, 30-40
KNOPEN, IN HET W-LIJK-, EN LATER ALLEEN NOG IN HET ZW-LIJK
KUSTGEBIED, 40-50 KN.
.
BEWOLKING: BKN CU/SC 1500-2500 VT, IN HET NOORDEN TIJDELIJK ENKELE
OPKLARINGEN, MAAR OOK PLAATSEN MET BKN ST 500-1000 VT, LOKAAL
BENEDEN 500 VT. OOK IN AANHOUDENDE NEERSLAG BKN ST 500-1000 VT,
VOORAL IN HET OOSTEN IN SNEEUWBUIEN PLAATSELIJK BENEDEN 500 VT.
BIJ EEN (VERSCHOLEN) BUI SCT/BKN CB ROND 1500 VT. TOPPEN BOVEN
FL100.
.
ZICHT: MEER DAN 10 KM. IN NEERSLAG 3-8 KM, LOKAAL 1500-3000 M, IN
SNEEUWBUIEN MINDER DAN 1500 M.
.
NULGRADEN NIVEAU: 1000-1500 VOET, IN WINTERSE BUIEN AAN DE GROND.
.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN:
0500FT 240-280/35-45 +02
1500FT 250-290/40-50 -01
3000FT 250-290/45-55 -03
FL 050 250-290/50-60 -06
FL 100 280-300/30-45 -16
MEEST GERUIMDE WINDEN AAN ZEE. GELEIDELIJK OVERAL 5 KNOPEN
AFNEMEND. IN HET NOORDEN VERANDERLIJK 5-15 KNOPEN.
.
VOORUITZICHTEN VOOR MORGEN: EEN LAGEDRUKGEBIED GEVULD MET ZEER
KOUDE, ONSTABIELE LUCHT BOVEN HET NOORDWESTELIJK KUSTGEBIED KOERST
TRAAG ZUIDWAARTS EN BEREIKT ZEELAND AAN HET EIND VAN DE PERIODE.
DE MEERMAALS INGEDRAAIDE OCCLUSIE GAAT VERGEZELD VAN ENKELE
NEERSLAGBANDEN, VOORAL IN HET OOSTEN, MIDDEN EN ZUIDOOSTEN IN DE
VORM VAN SNEEUW. IJSAANZETTING IS DAN OOK MATIG TOT ZWAAR. NABIJ
HET LAAG VALT DE WIND WEG EN LOKAAL KAN ER NEVEL OF EEN ENKELE
MISTBANK ONTSTAAN.
.
DAGLICHTPERIODE: 07.02 TOT 15.52 UTC.=
NNNN

BRON: KNMI
---
pi_32567872
Hey en Almere dan??

Alleen maar kletsnatte regen hiero :S potverdorie!!
pi_32567969
Zo, even een verslagje uit Enschede.

Geen bussen en fietsen zo goed als onmogelijk, dus lopend naar de stad.
Overal staan de wegen vol auto's en men komt nauwelijks vooruit.
Het hele kpn-netwerk ligt (of lag, weet niet of het alweer werkt) eruit, ook het vaste telefoonverkeer.
Radio en tv hebben grote problemen. Bij de kapper deed alleen radio-enschede het nog.
Zeker 10-15 cm sneeuw, vanmiddag was het even iets mindder, maar nu komt het weer met bakken uit de lucht.
Op de terugweg maar even een nieuwe muts gekocht.
M'n jas en broek hangen te drogen en de kachel doet het nog steeds niet.
A mind with a heart of it's own
pi_32568004
Het regent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')