abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 17:28:49 #1
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32541988
quote:
Uit een nieuw onderzoek van de Verenigde Naties (VN) blijkt dat maar liefst zeventig procent van alle dolfijnen en andere kleine walvisachtigen het risico loopt om als bijvangst gedood te worden. De VN roept op tot verregaande maatregelen om de zoogdieren te beschermen. Andere doodsoorzaken zijn het opzettelijk vangen, vervuiling, het vernietigen van de leefomgeving en militaire sonarapparatuur. Uit een studie van twee jaar geleden bleek al dat dagelijks achthonderd dolfijnen verstrikt raken in visnetten en daardoor de dood vinden.

Het VN-milieuprogramma (UNEP) wil dat de bestaande berschermde status van de dieren verbeterd wordt voor minstens acht verschillende dolfijnsoorten. De Ganges rivierdolfijn, de Atlantische gevlekte dolfijn, de noordelijke gladde dolfijn en minstens vijf andere soorten moeten op de lijst van meest bedreigde diersoorten worden geplaatst. Voor zeven andere soorten moeten nieuwe beschermingsmaatregelen worden ontwikkeld.

Volgens Mark Simmond, wetenschappelijk directeur van het walvis en dolfijnen beschermingsprogramma, wordt de ware schaal van de slachting onderschat door het VN-onderzoek: "In de berekening worden alleen de cijfers meegenomen waar concrete bewijzen voor zijn. En het is lastig om bewijzen te vinden. Van sommige soorten weten we simpelweg te weinig. Maar van andere soorten weten we meer dan genoeg. We weten bijvoorbeeld dat alle rivierdolfijnen worden bedreigd. Ik durf te stellen dat de volgende soort die uitsterft, een rivierdolfijnensoort is".
bron

Ik vind dolfijnen de meest geweldige dieren van deze planeet. Intelligent, speels en ze verkloten deze planeet niet. Hier moet iets aan gedaan worden, 800 dolfijnen per dag
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32543501
gewoon overal visverbod, en vis gaan kweken. maar de mens is en blijft een dom schepsel, wereld is beter af zonder ons.
  donderdag 24 november 2005 @ 18:32:13 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32543533
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef NullPointer het volgende:
gewoon overal visverbod, en vis gaan kweken. maar de mens is en blijft een dom schepsel, wereld is beter af zonder ons.
Inderdaad laat de mens lekker uitsterven. Wij hebben het verdiend

Niet beginnen bij mijn dierbaren graag
pi_32543551
arme dolfijntjes
pi_32546575
Ik heb flipper altijd maar een irritant klotebeest gevonden.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32547841
opgeruimd staat netjes.
Verwijderd door Admin.
pi_32549808
quote:
gewoon overal vis verbod, en vis gaan kweken. maar de mens is en blijft een dom schepsel, wereld is beter af zonder ons.
En de visboer dan? Die heeft geen handel meer, die gaat failliet (ofzo) en hij kan niks anders omdat ze geen diploma hebben, dat is het zelfde als er voor jou een verbod op pc's komt.

edit: aangezien je game programmeur bent...
pi_32549855
Dat zou inderdaad erg triest nieuws zijn.
We moeten ze redden !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_32550642
Alleen maar omdat het knuffelgehalte van de dolfijn hoog is vind men het erg, net als bij de panda. Laat ze maar eens uisterven, misschien zet dat mensen aan het denken.
pi_32558914
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:06 schreef mister_dog het volgende:

[..]

En de visboer dan? Die heeft geen handel meer, die gaat failliet (ofzo) en hij kan niks anders omdat ze geen diploma hebben, dat is het zelfde als er voor jou een verbod op pc's komt.

Sorry, maar de economie is zo ingesteld dat een bedrijf zich gewoon aan moet passen aan een nieuwe situatie. Als ze zo doorgaan is er sowieso niet genoeg vis meer.
De kennis en kunde is er wel om over te gaan op kweken, alleen mist met stimulatie. Daar is de overheid voor.

Zelfde verhaal voor de platenindustrie; internet is er nu eenmaal, kom met een alternatief of stop met zeuren.
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:29:42 #11
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32558981
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:32 schreef Steijn het volgende:
Alleen maar omdat het knuffelgehalte van de dolfijn hoog is vind men het erg, net als bij de panda. Laat ze maar eens uisterven, misschien zet dat mensen aan het denken.
De dolfijn is veel meer dan een knuffeldiertje.

Er is al bewezen dat de beestjes zeer intelligent zijn en een eigen taaltje hebben enzo... En de Pandabeer heeft volgens mij meer een symbolische waarde dat mooie dieren aan het uitsterven zijn
Fingerbang... BANG! BANG!
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:30:15 #12
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32558997
Mensen zijn egoisten! Een mens handelt altijd ten behoeve van zichzelf. De mens is echt zooo dom.

Zielig voor de dolfijnen, als ik supersaijin was had ik ze geholpen..:P
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:32:55 #13
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_32559043
Een wereld zonder dolfijnen, ik hoop het niet! Dolfijnen zijn naast orka's mijn lievelingsdieren...
pi_32561406
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:06 schreef mister_dog het volgende:

[..]

visboer heeft nog wel handel, zelfs de leveranciers hebben nog handel, gewoon de vissers die nu met hun bootjes de oceanen leegvissen, een stuk water geven waarin ze kunnen kweken. liever dat een paar mensen een andere baan moeten zoeken dan doorgaan met de enorme schade die hun aanrichten.

het grote probleem is dat de mens gewoon verwend is, we hoeven niet elke dag een stuk vlees of vis te eten, was vroeger ook niet zo, is gewoon een luxe, maar door deze luxe maken we wel langzaam de wereld kapot, oceanen die leeggevist worden, de manier waarop de bioindustrie nu werkt, al het landbouw grond wat nu in beslag wordt genomen om al het vee te voeren, en ga zo maar door.

en als ik door mijn programmeerwerk lieve dolfijntjes of wat voor dier dan ook kwaad zou doen, dan had ik gelijk een andere baan gekozen.
pi_32561942
quote:
Op zich is een visverbod niet nodig, waar het om gaat is dat de huidige manier van vissen niet goed is. Vooral de kilometers lange drijfnetten zijn doodsoorzaak nummer 1 voor de dolfijn. Zouden de vissers over gaan op andere netten (zoals sleeplijnen) dan wordt het probleem al een heel stuk minder.

http://europa.eu.int/comm(...)/press/info34_nl.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_32562627
het zijn niet alleen de dolfijnen. het is algemeen bekend dat er steeds minder vis in de oceanen zit. we vissen het leeg, vispopulaties sterven uit, en dumpen er alles maar in, zonder ook maar stil te staan bij de mogelijke gevolgen.
pi_32562861
Oh nee muh lieve flippuhr wat doe je?!1
Huilies, als je het echt zo erg vindt, doe er dan wat aan.Maar 99% hier is het vanavond gewoon weer vergeten als ze aan de breezer zitten en tmf kijken.
pi_32563655
Gewoon geen tonijn meer eten zou ook al kunnen helpen om te protesteren tegen de drijfnetten. Misschien iets om over na te denken als je tonijn eet, dat er weer massa's dolfijnen door zijn gestorven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_32563880
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:27 schreef knox_ het volgende:
Flipper
dat beest heeft zelfmoord gepleegd, ja op z'on manier heb je het uitsterven aan jezelf te danken
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:13:55 #21
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32571703
Wat de technologie van nu de natuur kan schaden. Ongelofelijk.
pi_32574808
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:03 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
opgeruimd staat netjes.
mooie tekst voor op jouw grafsteen
pi_32574873
Zijn ze toch niet zo slim...
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:44:13 #24
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32576344
T zou een nieuw dieptepunt zijn als we het voor elkaar zouden krijgen als ook de dolfijn uit zou sterven.
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:18:21 #25
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32579486
quote:
Dat zorgt alleen maar voor een hoop nieuwe problemen, ik ben bang dat dat geen oplossing is.
pi_32579530
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

dat beest heeft zelfmoord gepleegd, ja op z'on manier heb je het uitsterven aan jezelf te danken
Bron? .
pi_32579917
Leugens !
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:43:19 #28
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32580147
Flipper zelfmoord gepleegd? 7 dolfijnen hebben hem gespeeld, allemaal zelfmoord gepleegd?
quote:
De rol van Flipper werd vertolkt door zeven tuimelaars, waarvan Suzy en Cathy de bekendste zijn. In 1997 stierf de laatste der tuimelaars die de rol van Flipper speelde in de originele televisiereeks. Deze 'Flipper', genaamd Bebe, stierf in het zee-aquarium van Miami (in de staat Florida, Verenigde Staten van Amerika) op 41-jarige leeftijd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flipper_%28televisie%29
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32580210
Volgens mij vinden ze het hier gewoon kut en gaan ze zelf weg.
"So long, and thanks for all the fish"
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32661382
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:46 schreef the900 het volgende:
Volgens mij vinden ze het hier gewoon kut en gaan ze zelf weg.
"So long, and thanks for all the fish"
Ja, we moeten toch binnenkort eens een tochtje naar Alpha Centauri ondernemen om te kijken wat de Vogons nou precies wanneer van plan zijn
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')