abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54961939
Hij hoort sowieso bij de eerste 16 te zitten, maar om hem nou meteen elke week in de basis te zetten... Afellay had pas ook later dan dat een regelmatige plek op het veld.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:29:43 #227
197512 Joe.
Super Joe.
pi_54962134
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:12 schreef mcyodogg het volgende:
Hij hoort sowieso bij de eerste 16 te zitten, maar om hem nou meteen elke week in de basis te zetten... Afellay had pas ook later dan dat een regelmatige plek op het veld.
En daar gaat PSV de mist in. Marcellis en Afellay zijn de enige basisspelers die uit de eigen opleiding komen. En dan Marcellis ook pas sinds kort. Je gaat me niet vertellen dat Culina, Addo, Alcides en Van der Leegte veel beter zijn dan het gemiddelde opleidings-product van PSV. Zelfs ik als niet-psv'er kan een aantal zeer talentvolle jeugdspelers opnoemen. Als zij nou eens de kans kregen, maar nee.

Als PSV de eigen jeugd de kans geeft en niet elk jaar voor miljoen gaat shoppen in Brazilië of bij suikeroom Chelsea wat middelmatige spelers gaat huren, dan hoeft men zich geen zorgen te maken over die 6 miljoen die ze wel eens zou kunnen innen, door het verkopen van één van je grootste talenten. Dan kunnen ze Aissati over een paar jaar slijten aan een Europese topper voor misschien wel het drievoudige.
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_54962167
Van Affelay was op de zelfde leeftijd allang duidelijk dat het een hele goede voetballer zou worden, dat is het bij Aissati niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54962211
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:29 schreef Joe. het volgende:

[..]

En daar gaat PSV de mist in. Marcellis en Afellay zijn de enige basisspelers die uit de eigen opleiding komen. En dan Marcellis ook pas sinds kort. Je gaat me niet vertellen dat Culina, Addo, Alcides en Van der Leegte veel beter zijn dan het gemiddelde opleidings-product van PSV. Zelfs ik als niet-psv'er kan een aantal zeer talentvolle jeugdspelers opnoemen. Als zij nou eens de kans kregen, maar nee.

Als PSV de eigen jeugd de kans geeft en niet elk jaar voor miljoen gaat shoppen in Brazilië of bij suikeroom Chelsea wat middelmatige spelers gaat huren, dan hoeft men zich geen zorgen te maken over die 6 miljoen die ze wel eens zou kunnen innen, door het verkopen van één van je grootste talenten. Dan kunnen ze Aissati over een paar jaar slijten aan een Europese topper voor misschien wel het drievoudige.
Affelay staat vrij vast in de basis en Tommy is ook eigen jeugd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:40:31 #230
197512 Joe.
Super Joe.
pi_54962245
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Affelay staat vrij vast in de basis en Tommy is ook eigen jeugd
Dat zeg ik!

En Tommie is niet van PSV-niveau DAM, dat weet je zelf ook.
pi_54962263
Is ie wel, zeker voor de bank
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:43:50 #232
197512 Joe.
Super Joe.
pi_54962270
Eens.

Maar mijn punt was meer, dat PSV sneller jeugdspelers moet laten doorstromen.
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:50:05 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54962316
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:43 schreef Joe. het volgende:
Eens.

Maar mijn punt was meer, dat PSV sneller jeugdspelers moet laten doorstromen.
En dan elk jaar voorronde CL en UEFA cuper uitgeschakeld worden en play-offs spelen in de eredivisie? Ik kan me voorstellen dat ze daar in Eindhoven geen zin in hebben...
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:53:57 #234
197512 Joe.
Super Joe.
pi_54962336
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:50 schreef pfaf het volgende:

[..]

En dan elk jaar voorronde CL en UEFA cuper uitgeschakeld worden en play-offs spelen in de eredivisie? Ik kan me voorstellen dat ze daar in Eindhoven geen zin in hebben...
Ik zeg niet dat ze zes, zeven jeugdspelers moeten opstellen.

En wees eerlijk Marcellis doet het zeer goed. Lijkt me goed voor PSV als er meer van dit soort jongens doorbreken. Waarom heb je anders een jeugdopleiding? Om al die kleine jongetjes uit Brazilië een kans te geven?
pi_54962338
Ze zijn er niet hoor

Of je moet denken dat Zeefuik, Horsten en dergelijke wel effe doorbreken
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:57:10 #236
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54962358
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:53 schreef Joe. het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze zes, zeven jeugdspelers moeten opstellen.

En wees eerlijk Marcellis doet het zeer goed. Lijkt me goed voor PSV als er meer van dit soort jongens doorbreken. Waarom heb je anders een jeugdopleiding? Om al die kleine jongetjes uit Brazilië een kans te geven?
Marcellis heb ik nog niet zien spelen. Maar zoals DAM al zegt, de kwaliteit moet er wel zijn, als dat niet zo is moet je het maar met aankopen doen. En dat blijkt de afgelopen jaren toch wel z'n vruchten af geworpen te hebben in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ajax, waar de eigen jeugd wel een kans krijgt...
  zaterdag 1 december 2007 @ 02:57:19 #237
197512 Joe.
Super Joe.
pi_54962360
Ter Horst, Zeefuik

Dus met andere woorden de jeugdopleing van PSV is bagger?
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:01:37 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54962393
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:57 schreef Joe. het volgende:
Ter Horst, Zeefuik

Dus met andere woorden de jeugdopleing van PSV is bagger?
Ik suggereer enkel dat de meeste spelers blijkbaar niet goed genoeg zijn om het eerste elftal op een hoger plan te krijgen. Als jij dan de jeugdopleiding bagger vind, mag dat. Het zijn niet mijn woorden.
pi_54962421
Volgens mij is het niet ideaal als jeugdspelers te vroeg te belangrijk zijn. Ja, als ze goed genoeg zijn, zijn ze oud genoeg, zeggen ze. Maar onderschat de invloed niet van ervaring. Je zag bij Ajax, toen van der Vaart op z'n 22ste ofzo aanvoerder werd van Ajax. Een compleet stuurloos schip was het.

Aissati is iemand die ik er graag bij zie houden, en hopelijk ooit een gouden duo met Afellay vormt. Maar Aissati heeft nog wat terrein goed te maken op Ibi.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:13:25 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54962475
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 03:05 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens mij is het niet ideaal als jeugdspelers te vroeg te belangrijk zijn. Ja, als ze goed genoeg zijn, zijn ze oud genoeg, zeggen ze. Maar onderschat de invloed niet van ervaring. Je zag bij Ajax, toen van der Vaart op z'n 22ste ofzo aanvoerder werd van Ajax. Een compleet stuurloos schip was het.

Aissati is iemand die ik er graag bij zie houden, en hopelijk ooit een gouden duo met Afellay vormt. Maar Aissati heeft nog wat terrein goed te maken op Ibi.
Hij had nog een jaartje bij Twente moeten spelen.
pi_55168508
quote:
PSV’er Aissati kost Ajax tot 2009 wél geld
Datum: 10-dec-2007 14:23

Door Sander van Hal

In Nederland is het contract dat Ismail Aissati (foto, rechts) in november 2005 op zeventienjarige leeftijd tekende tot medio 2009 wel degelijk rechtsgeldig. Voetbal International meldde eerder dat de negentienjarige middenvelder al in november 2008 transfervrij zou zijn, waardoor PSV hem uiterlijk komende zomer zou moeten verkopen om nog wat geld aan hem te verdienen. De FIFA-reglementen schrijven namelijk voor dat spelers voor hun zeventiende geen contract mogen tekenen dat langer duurt dan drie jaar. De internationale regels zouden nationale wetten volgens VI ten alle tijden ongedaan maken. Dat geldt echter alléén bij internationale transfers, bevestigen twee zaakwaarnemers aan sportweek.nl.

Voor binnenlandse transfers hanteert de KNVB altijd de Nederlandse wetgeving en die weerhoudt minderjarigen er níét van contracten langer dan drie jaar aan te gaan. Mocht het in hem geïnteresseerde Ajax dus werk van Aissati willen maken, dan kan PSV de Amsterdammers er zonder problemen op wijzen dat de middenvelder nog vastligt tot de zomer van 2009. De verwachting luidt dat de arbitragecommissie van de nationale voetbalbond de Eindhovenaren hierin gelijk zal geven, mocht Ajax haar om een oordeel vragen.

Buitenlandse clubs kunnen zich overigens wél succesvol beroepen op de FIFA-regels. Zij kunnen Aissati, die volgens zijn contract minstens vijf miljoen euro moet kosten, dus wél eventueel eind 2008 gratis van PSV overnemen. Volgens Italiaanse media volgt onder meer Internazionale de verrichtingen van de tiener op de voet.
pi_55169364
Goed nieuws.
pi_55627388
Hij heeft zijn contract dus toch verlengd!

En lijkt hij voor Nederland te kiezen?
Als je dit bericht leest zou je toch denken van wel:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/africa/7159545.stm
pi_55630483
Beter. Ze moeten hem echt een paar wedstrijden centraal op het middenveld zetten. Hij is echt stukken beter dan Affelay.
pi_55630782
Goed van hem dat hij zijn club de rug niet toekeert, hoe graag ik hem ook in de bianchorossi had gezien maakt dit hem voor mij toch nog een stukje sympthatieker! Overigens ook voor PSV goede zaken dat alle belangrijke talenten "gewoon" bijgetekend hebben, hopelijk komt dit allemaal door Gomes en wordt dit wederom een fundering voor internationale successen!
pi_55634646
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 03:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik suggereer enkel dat de meeste spelers blijkbaar niet goed genoeg zijn om het eerste elftal op een hoger plan te krijgen. Als jij dan de jeugdopleiding bagger vind, mag dat. Het zijn niet mijn woorden.
PSV is een jaar of 3 drie terug geloof ik, begonnen met een nieuwe manier van opleiden. Veel op techniek trainen met de Coerver methode enz. Je gaat daar pas over een tijdje de resultaten van zien. Marcellis, Aissati, Afellay en Beerens zijn een beetje de voorhoede van die nieuwe generatie. Horsten, Reymenants, van der Horst, Zeefuik en een middenvelder waar ik de naam even van kwijt ben hebben van wat ik gezien heb ook het talent om het uiteindelijk zover te schoppen. Maar het zijn buiten Afellay allemaal spelers van 19 of jonger. Te jong eigenlijk om er een hele zooi tegelijk in je eerste elftal te gooien. Al vind ik wel dat Marcellis in kwaliteit nu al eigenlijk niks onderdoet voor Alcides en Addo, en dus eigenlijk gewoon altijd moet spelen. Maar ik denk dat je over een jaar of 3 meer en meer spelers door gaat zien breken.
pi_55634729
Zeefuik is alleen niet echt opgeleid door PSV.
pi_55636139
Opmerkelijk overigens dat hier PSV´ers kritisch zijn over hun jeugdopleiding ondanks dat deze gekozen is tot beste van nederland en dat er bij Ajax zeer goede talenten aan het doorbreken zijn, ik noem een Gregory van der Wiel, een Siem de Jong en een Jari van der Heiden.

Is het dan mijn Ajax hand die sneller gevuld is, of is de hand van een PSV´er zoveel maal groter?
pi_55637141
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Opmerkelijk overigens dat hier PSV´ers kritisch zijn over hun jeugdopleiding ondanks dat deze gekozen is tot beste van nederland en dat er bij Ajax zeer goede talenten aan het doorbreken zijn, ik noem een Gregory van der Wiel, een Siem de Jong en een Jari van der Heiden.

Is het dan mijn Ajax hand die sneller gevuld is, of is de hand van een PSV´er zoveel maal groter?
D'r zit sowieso een verschil in het aanbod in talent van de Ajax-opleiding en de PSV-opleiding. Daar moet je een opleiding niet op afrekenen vind ik. Wel op wat ze doen om een talent beter te maken. En dan vind ik het nogal schokkend dat er bij Ajax verdedigers doorbreken die de eerste basisbeginselen van het verdedigen niet beheersen, aanvallers die na 12 jaar voetballen nog geen bal fatsoenlijk aan kunnen nemen, en een hele serie buitenspelers waarvan er geen een een man met een schijnbeweging uit kan spelen. Dat PSV deze dingen wel aanleert is waarom ze tot beste zijn verkozen. Al zullen d'r wel dankzij het enorme aanbod aan talent(in principe de grootste talenten uit alle hoeken van Nederland komen naar Ajax) en de weerstand die dat met zich meebrengt altijd talenten doorbreken bij Ajax.

Bij PSV komen die spelers d'r trouwens ook echt nog wel aan, of ze zijn er al min of meer(Beerens al is ie weg, Marcellis en Aissati). Maar wat je daarin ook mee moet nemen is dat spelers als Zeefuik nog Koevermans, Farfan en Lazovic voor zich hebben. Waar Ajax eigenlijk bij gebrek aan beter Siem de Jong en Jari van der Heijden moet laten debuteren. En ook dankzij het stoppen van Stam en het blesseren van Vermaelen van der Wiel noodgedwongen een kans moet geven. Bij PSV is dat eigenlijk alleen met Marcellis het geval geweest. Het hangt allemaal een beetje van de vraag en aanbod op bepaalde posities af.
pi_55637824
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:59 schreef Solstice het volgende:

[..]

D'r zit sowieso een verschil in het aanbod in talent van de Ajax-opleiding en de PSV-opleiding. Daar moet je een opleiding niet op afrekenen vind ik. Wel op wat ze doen om een talent beter te maken. En dan vind ik het nogal schokkend dat er bij Ajax verdedigers doorbreken die de eerste basisbeginselen van het verdedigen niet beheersen, aanvallers die na 12 jaar voetballen nog geen bal fatsoenlijk aan kunnen nemen, en een hele serie buitenspelers waarvan er geen een een man met een schijnbeweging uit kan spelen. Dat PSV deze dingen wel aanleert is waarom ze tot beste zijn verkozen. Al zullen d'r wel dankzij het enorme aanbod aan talent(in principe de grootste talenten uit alle hoeken van Nederland komen naar Ajax) en de weerstand die dat met zich meebrengt altijd talenten doorbreken bij Ajax.

Bij PSV komen die spelers d'r trouwens ook echt nog wel aan, of ze zijn er al min of meer(Beerens al is ie weg, Marcellis en Aissati). Maar wat je daarin ook mee moet nemen is dat spelers als Zeefuik nog Koevermans, Farfan en Lazovic voor zich hebben. Waar Ajax eigenlijk bij gebrek aan beter Siem de Jong en Jari van der Heijden moet laten debuteren. En ook dankzij het stoppen van Stam en het blesseren van Vermaelen van der Wiel noodgedwongen een kans moet geven. Bij PSV is dat eigenlijk alleen met Marcellis het geval geweest. Het hangt allemaal een beetje van de vraag en aanbod op bepaalde posities af.
Mooi betoog, en ik denk dat je ook wel gelijk hebt, maar wellicht dat het ook nog meespeelt dat het doorbreken van talenten voor Ajax altijd een goede inkomstenbron is geweest en voor PSV goede aan- en verkoop van spelers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')