Wat een toppert weer. De enige op het veld die echt balvast was in deze zenuwpot, beste dude van het veld.
Hij lijkt bovendien door zijn degelijkere fysieke gestel een stuk minder blessuregevoelig dan Afellay.
quote:
Ik vond Zidane altijd meer aanvaller dan middenvelder in veel opzichten. Het beste is er trouwens allang van af bij hem, maar hij kenmerkte zich toch vooral met zijn torinstinct, techniek en zijn actie's rond de 16. Ik vind Zidane meer een 10, een Bergkamp-achtige speler. Dat zijn niet echt volwaardige spelverdelers vind ik, meer schaduwspitsen met veel overzicht en een actie. Aissati is totnutoe in zijn hoofd en handelen duidelijk meer middenvelder en passer, hij blijft iedereen om zich heen bedienen, ballen opeisen.
Aissati wordt als ie op deze voet doorgaat de grote spelbepalende regisseur van Oranje. Zelfs Cruijff was in zijn debuutjaren als jonkie bij Ajax en in de Europacup niet meteen zo spelbepalend op die leeftijd, dat kwam pas na een paar jaar. Dat begon allemaal net zoals Bergkamp en van Basten als dartele naieve spelertjes die iets extra's brachten. Ook al zijn dat aanvallers en geen middenvelders, deze speler is extreem ver voor zijn leeftijd. Verder als hun in die tijd waren.
Zijn grootste progressie moet nog komen, hij maakt indruk op de trainingen en gaat fors vooruit in de balvastigheid (was ook al te zien tegen Fener met het afschermen), is vaak de beste man op het trainingsveld. Dit zijn spelers waar je voor naar het stadion blijft gaan, en een vrije middag pakt om tussen die krasse knarren gezellig in het Herdgangse bos een PSV-training te gaan bekijken.
Contract laten tekenen tot 2150. 17 miljard euro ontsnappings-clausule in het contract opnemen. Elke club die hem koopt wordt daarna opgekocht door PSV, zodat ie weer teruggestald wordt in Eindhoven.
Snij desnoods heel Marokko uit Afrika, verscheep het naar NL, en maak er een vakantie-eiland van in de Noordzee, zodat Ismail wat vaker op bezoek kan bij zijn familie en hij voor altijd hier wil blijven.