Niet zo slim.... weet niet of het strafbaar is trouwens....quote:Op woensdag 23 november 2005 22:56 schreef DonSauza het volgende:
Bij mij krijgen ze altijd een enkeltje prullenbak![]()
Bij mij ook altijd hoor.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:56 schreef DonSauza het volgende:
Bij mij krijgen ze altijd een enkeltje prullenbak![]()
Volgens mij 7quote:Op woensdag 23 november 2005 22:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik dacht 5 jaar.
en hoelang bewaren zou verstandig zijn?quote:Op woensdag 23 november 2005 23:12 schreef lexine het volgende:
Je mag ze meteen weggooien, particulieren zijn niet verplicht een administratie te voeren of te bewaren. Of het verstandig is een tweede.
Zakelijke bewaartermijn is 7 jaar, als je die aanhoudt zit je altijd goed. Zo erg ligt een stapel bankafschriften toch niet in de weg?quote:Op donderdag 24 november 2005 00:22 schreef McCarthy het volgende:
en hoelang bewaren zou verstandig zijn?
hoever gaat dat terug?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:24 schreef MaLo het volgende:
Als je Internetbankieren hebt, kun je toch altijd je overzichten opvragen. Ik KRIJG die papierrommel niet eens meer.
Tja, nu hebben wij nog niet echt interessante dingen. We krijgen ons loon / stagevergoeding, we hebben een huurhuis, geen leningen ofzo.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Je hebt geen plicht om bankafschriften te bewaren, je hebt de plicht om inzage te kunnen geven in je financien voor 5 jaar (particulieren) of 7 jaar (ondernemers). Bankafschriften kun je dus weggooien, maar als je geen boekhouding bijhoudt en/of de fiscus wil het controleren, kan het wel eens een dure grap zijn om ze opnieuw op te vragen bij je bank.
Ook nu, want ook nu kan de fiscus controles uitvoeren. Voor je eigen administratie zou ik sowieso papieren die bij het hebben van een eigen huis horen goed bewaren.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tja, nu hebben wij nog niet echt interessante dingen. We krijgen ons loon / stagevergoeding, we hebben een huurhuis, geen leningen ofzo.
Maar als we ooit een huis gaan kopen en je zit met verbouwingen enzo, is het dus wel handig om je overzichten te bewaren?
Bij sommige banken kun je ook vragen of ze je complete historie ter download klaar zetten.quote:Ik heb even nagekeken voor mijn Raborekening hoever het internetbankieren teruggaat. Tot 1-8-2004.
Voor de ABN zal ik het vanavond ff nakijken.
Wij húren dus een huis. Ik zou niet weten wat voor papieren we daarvoor zouden moeten bewaren eigenlijkquote:Op donderdag 24 november 2005 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook nu, want ook nu kan de fiscus controles uitvoeren. Voor je eigen administratie zou ik sowieso papieren die bij het hebben van een eigen huis horen goed bewaren.
Dat is handig om te weten, thnxquote:Bij sommige banken kun je ook vragen of ze je complete historie ter download klaar zetten.
Huurcontract zou ik wel bewaren.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij húren dus een huis. Ik zou niet weten wat voor papieren we daarvoor zouden moeten bewaren eigenlijk.
Die hebben we ook bewaardquote:Op donderdag 24 november 2005 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Huurcontract zou ik wel bewaren.
Dan maar hopen dat de bank nog 5 jaar blijft bestaan.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:18 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik zit bij de rabo en ik krijg geen afschriften meer...
quote:Op donderdag 24 november 2005 12:24 schreef Golf het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de bank nog 5 jaar blijft bestaan.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |