abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 14:32:56 #176
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32536878
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan quote ik ook nog maar eens een stukje uit de OP:
[..]

Er zijn dus wel eisen, maar SUV's vallen daar nu dus (nog) buiten.
zolang ik alleen maar bronnen tegenkomen die melding maken van onderzoeken en onderhandelingen over normen en regelgeving en geen bronnen die bevestigen dat er al regelgeving is, ga ik er vanuit dat het nog niet verder is gekomen dan een verkoop verbod op bullbars...
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32536894
Maar woestijnvos, volgens mij kan je beter een apart topic openen over de betutteling van de burger door de overheid. Anders raakt dit topic kant noch wal.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32536908
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En daarin kan men dus gruwelijk in doordraven door de al strenge eisen op welk gebied dan ook nog meer te verscherpen. Althans dat is wat de onderzoekers bepleiten.
Schijnbaar zijn de eisen nog niet streng genoeg aangezien een autotype dat steeds populairder wordt een aangereden voetganger geen kans geeft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:36:03 #179
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32536967
http://europa.eu.int/comm(...)/enterprise10_nl.htm

Ik ben me ervan bewust dat een heel artikel wat veel is om te lezen maar het komt er dus op neer dat er geen wettelijke regelgeving is, maar een gentlemens agreement vanuit de fabrikanten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32537042
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:36 schreef stinkie het volgende:
http://europa.eu.int/comm(...)/enterprise10_nl.htm

Ik ben me ervan bewust dat een heel artikel wat veel is om te lezen maar het komt er dus op neer dat er geen wettelijke regelgeving is, maar een gentlemens agreement vanuit de fabrikanten
Lijkt me logisch ook in verband met de kosten van produktie, dat gebeurt al langere tijd meen ik.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:39:16 #181
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32537059
Voor de duidelijkheid: De Suv is veilig. Je moet er alleen voor komen en daarna eronder. Afhankelijk van de snelheid is elke auto dodelijk. Een CV2 zelfs wellicht nog dodelijker dan een SUV vanwege de uitstekende delen.
En als ze nog buiten de wettelijke eisen vallen is dat nalatigheid en moeten ze gewoon binnen de wettelijke eisen vallen voor auto's die men mag besturen met een rijbewijs B.
Maar het geneuzel over "voetgangersveiligheid" is geneuzel in loze ruimtes. Waar hebben we het over als we ons daar druk over moeten maken?
Dat overgereguleer is om te kotsen en kost alleen maar geld.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:41:03 #182
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32537115
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:33 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Maar woestijnvos, volgens mij kan je beter een apart topic openen over de betutteling van de burger door de overheid. Anders raakt dit topic kant noch wal.
Ik geloof dat er al een topic over is geschreven. Zo niet overweeg ik daarover idd ook een topic over te openen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_32537139
Goed. Voor De Duidelijkheid: De SUV Is Veilig.

Mooi, dan zijn we het daar ook weer over eens.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:44:42 #184
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32537222
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:38 schreef VelvetAcidChrist het volgende:

[..]

Lijkt me logisch ook in verband met de kosten van produktie, dat gebeurt al langere tijd meen ik.
klopt, andere reden was snellere invoer mogelijk dan wachten op regelgeving. Maar aangezien er geen regelgeving is, vervalt de hele discussie dat de SUV (en andere grote luxe auto's) daar niet aan voldoen. Dat fabrikanten zich er wellicht makkelijk vanaf maken is een heel andere discussie
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32537337
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:31 schreef Nielsch het volgende:
Wellicht vind jij dat dit aantal te verwaarlozen is. Andere mensen zullen dit wellicht niet vinden.
Nee, dat was dus juist mijn punt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32537363
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Nee, die auto's voldoen dus níet aan de norm, omdat ze daarvan zijn vrijgesteld blijkbaar.
Staat in je eigen openingspost.
De norm ten aanzien van de veiligheid van voetgangers staan in geen enkele wet. Emissie eisen staan er wel in, voetgangers veiligheid niet.

Sorry, maar dat is een compleet kul verhaal.
pi_32537478
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
De norm ten aanzien van de veiligheid van voetgangers staan in geen enkele wet. Emissie eisen staan er wel in, voetgangers veiligheid niet.

Sorry, maar dat is een compleet kul verhaal.
Dan zou het artikel in de OP dus ook niet kloppen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:55:54 #188
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32537571
Euhm, er zijn onder andere in Engeland normen die zeggen dat je geen scherpe delen aan je auto mag hebben, inc. maten ook. Ik neem dat zoiets ook in NL is?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:59:07 #189
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32537654
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan zou het artikel in de OP dus ook niet kloppen.
heel goed
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32537798
Feit blijft in ieder geval dat een Grand Cherokee in vergelijk met een Citroën C6 (wat in feite een vergelijkbaar grote auto is) een stuk onveiliger is in aanrijdingen met voetgangers en fietsen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32538171
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Feit blijft in ieder geval dat een Grand Cherokee in vergelijk met een Citroën C6 (wat in feite een vergelijkbaar grote auto is) een stuk onveiliger is in aanrijdingen met voetgangers en fietsen.
Yep, dus zou ik nooit een Grand Cherokee kopen. De consument heeft nog altijd het laatste woord en als consumenten met hun voeten stemmen (door deze auto niet te kopen) dan luistert Jeep echt wel.

Een wet invoeren alleen in Nederland haalt zo weinig uit, op internationaal niveau zie ik zoiets voorlopig nog niet gebeuren dus blijft het beste wapen tegen dit soort auto's de consument zelf.
pi_32538282
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor de duidelijkheid: De Suv is veilig. Je moet er alleen voor komen en daarna eronder. Afhankelijk van de snelheid is elke auto dodelijk. Een CV2 zelfs wellicht nog dodelijker dan een SUV vanwege de uitstekende delen.
En als ze nog buiten de wettelijke eisen vallen is dat nalatigheid en moeten ze gewoon binnen de wettelijke eisen vallen voor auto's die men mag besturen met een rijbewijs B.
Maar het geneuzel over "voetgangersveiligheid" is geneuzel in loze ruimtes. Waar hebben we het over als we ons daar druk over moeten maken?
Dat overgereguleer is om te kotsen en kost alleen maar geld.
Ten eerste, het 'geneuzel' over voetgangserveiligheid heeft te maken met 24 doden per dag. Nieuwe technieken en veiligheidsvorschriften zorgen ervoor dat dit aantal daalt. Een heel goed ding, en zeker geen 'geneuze'. Overigens zijn de normen voor 'voetgangersveiligheid' europees vastgelegd.
http://66.249.93.104/search?q=cache:OlTW9cXMQEcJ:www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/envi/20030521/488553nl.pdf+voetgangersveiligheid+normen+2006&hl=nl

Ten tweede, link: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=9
SUV's zijn wat voetgangersveiligheid simpelweg onveilig.
geen
pi_32538493
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:21 schreef natte-flamoes het volgende:
Ten eerste, het 'geneuzel' over voetgangserveiligheid heeft te maken met 24 doden per dag. Nieuwe technieken en veiligheidsvorschriften zorgen ervoor dat dit aantal daalt. Een heel goed ding, en zeker geen 'geneuze'. Overigens zijn de normen voor 'voetgangersveiligheid' europees vastgelegd.
http://66.249.93.104/search?q=cache:OlTW9cXMQEcJ:www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/envi/20030521/488553nl.pdf+voetgangersveiligheid+normen+2006&hl=nl

Ten tweede, link: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=9
SUV's zijn wat voetgangersveiligheid simpelweg onveilig.
Ah, dan zou de OP dus weer wél kloppen.
Verwarring alom. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32538525
Wat is de verwarring precies?
geen
pi_32538599
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:30 schreef natte-flamoes het volgende:
Wat is de verwarring precies?
Een user meldde dat er geen regelgeving aangaande voetgangerveiligheid zou zijn.
Die blijkt er dus wel te zijn.
In de OP staat dat SUV's hier (nog) niet aan hoeven te voldoen.
Daar waren andere users (met name de pro-SUV-ers) het dan weer niet mee eens.

Bedankt dus voor die links.
(zou je ze nog even aan kunnen passen zodat ze wel werken?)
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:48:43 #197
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32539033
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:30 schreef natte-flamoes het volgende:
Wat is de verwarring precies?
wetgeving of afspraken.

Het enige wat er is (zoals ik het ook uit jouw documenten haal) is dat er afspraken zijn tussen de fabrikanten, belangengroepen en overheden. Niks van wetgeving, die word nog onderzocht.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 24 november 2005 @ 15:49:46 #198
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32539066
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:21 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ten eerste, het 'geneuzel' over voetgangserveiligheid heeft te maken met 24 doden per dag. Nieuwe technieken en veiligheidsvorschriften zorgen ervoor dat dit aantal daalt. Een heel goed ding, en zeker geen 'geneuze'. Overigens zijn de normen voor 'voetgangersveiligheid' europees vastgelegd.
http://66.249.93.104/search?q=cache:OlTW9cXMQEcJ:www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/envi/20030521/488553nl.pdf+voetgangersveiligheid+normen+2006&hl=nl

Ten tweede, link: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=9
SUV's zijn wat voetgangersveiligheid simpelweg onveilig.
24 doden per dag? In NL of in de EU?
In Nederland vallen er dagelijks "maar" 2,4 doden in het verkeer, uitgaande van 881 doden in het verkeer in 2004 dan.
In de EU vallen er jaarlijks 40000 doden in het verkeer. Dat zijn dan geen 24 doden per dag maar 111, more or less.
Maar goed, laten we ons eerst maar eens beperken tot NL ondanks dat het door de EU is vastgesteld.

In het verkeer vallen er nu eenmaal doden. Dit tot 0 reduceren is een utopie. geloof me.
Als er een dode valt in het verkeer doordat er een SUV bij is betrokken kan het net zo goed zijn dat de voetganger niet uit z'n doppen keek en oplette. Stukje eigen verantwoordelijkheid dus.
Dat de "voetgangersveiligheid" in het geding is als het gaat over Suv''s een non-redenatie.
Grotere auto's hebben een groter oppervlak en ok, laat ze dan dodelijker zijn. So what?
Ik vind de cijfers allemaal wel meevallen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:51:42 #199
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32539119
De hele discussie begint trouwens wel in een cirkeltje te lopen. Dezelfde vragen en dezelfde antwoorden blijven terugkomen. Het lijkt wel een topic over allochtonen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32539921
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:49 schreef ErwinRommel het volgende:
24 doden per dag? In NL of in de EU?
In Nederland vallen er dagelijks "maar" 2,4 doden in het verkeer, uitgaande van 881 doden in het verkeer in 2004 dan.
In de EU vallen er jaarlijks 40000 doden in het verkeer. Dat zijn dan geen 24 doden per dag maar 111, more or less.
Maar goed, laten we ons eerst maar eens beperken tot NL ondanks dat het door de EU is vastgesteld.

In het verkeer vallen er nu eenmaal doden. Dit tot 0 reduceren is een utopie. geloof me.
Als er een dode valt in het verkeer doordat er een SUV bij is betrokken kan het net zo goed zijn dat de voetganger niet uit z'n doppen keek en oplette. Stukje eigen verantwoordelijkheid dus.
Die eigen verantwoordelijkheid waar je zo op hamert snap ik wel, maar er zijn nou eenmaal verkeersdeelnemers die niet in (kunnen) zien dat bepaalde zaken niet zo slim zijn in het verkeer, bijvoorbeeld spelende kinderen of fietsende bejaarden.
quote:
Dat de "voetgangersveiligheid" in het geding is als het gaat over Suv''s een non-redenatie.
Grotere auto's hebben een groter oppervlak en ok, laat ze dan dodelijker zijn. So what?
Ik vind de cijfers allemaal wel meevallen.
Hm, dit komt op mij een beetje over als het bagataliseren van (aantallen) verkeersslachtoffers.
Bovendien hóeft een grote auto niet onveilig te zijn voor voetgangers en fietsers, zoals ik al eerder aanhaalde. De Citroën C6, niet bepaald een kleine auto, scoort qua veiligheid het hoogst ooit in de test op alle onderdelen, dus zowel voor inzittenden als voor omstanders.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')