Als ik het zo zeg ga ik het bijna zelf geloven!quote:Op woensdag 23 november 2005 14:13 schreef kippenek het volgende:
Prima zaak. We hebben jarenlang te weinig betaald voor het ophalen van ons afval en dat moet nu gecorrigeerd worden. Degene die dit extra geld niet kan missen moet maar beter met z'n geld omgaan.
Misselijk is idd een woord wat men kan gebruiken. verder vind ik het ronduit asociaal dat met zegt dat de verantwoordleijkheid bij de fabrikant ligt, maar wij, de huishoudens ervoor mogen opdraaien. Alsof je enige keuze hebt om te kiezen wanneer je iets koopt? Alles is verpaktquote:Op woensdag 23 november 2005 14:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
80 a 100 euro is niet misselijk...
Ach, het is het kabinet Balkenende in full effect: symptoombestrijding. Als men nu fabrikanten zou verplichten hun spullen milieuvriendelijker (of verspillingsvijandiger) te verpakken, dat zou tenminste helpen. Nu zeg je, hey, er is veel troep, laten we extra geld gaan binnenhalen om die troep op te ruimen. Je kunt beter de troep voorkomen.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Misselijk is idd een woord wat men kan gebruiken. verder vind ik het ronduit asociaal dat met zegt dat de verantwoordleijkheid bij de fabrikant ligt, maar wij, de huishoudens ervoor mogen opdraaien. Alsof je enige keuze hebt om te kiezen wanneer je iets koopt? Alles is verpakt![]()
In Nederland worden altijd de gevolgen aangepakt, naar de oorzaak word niet gekekenquote:Op woensdag 23 november 2005 14:21 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ach, het is het kabinet Balkenende in full effect: symptoombestrijding. Als men nu fabrikanten zou verplichten hun spullen milieuvriendelijker (of verspillingsvijandiger) te verpakken, dat zou tenminste helpen. Nu zeg je, hey, er is veel troep, laten we extra geld gaan binnenhalen om die troep op te ruimen. Je kunt beter de troep voorkomen.
Zou idd een oplossing kunnen zijn door bv verpakkingsmateriaal verder door te ontwikkelen zodat het sneller en goedkoper verwerkt kan worden door de gemeentelijke ophaaldiensten en afvalverwerkings installaties.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:21 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ach, het is het kabinet Balkenende in full effect: symptoombestrijding. Als men nu fabrikanten zou verplichten hun spullen milieuvriendelijker (of verspillingsvijandiger) te verpakken, dat zou tenminste helpen. Nu zeg je, hey, er is veel troep, laten we extra geld gaan binnenhalen om die troep op te ruimen. Je kunt beter de troep voorkomen.
Ben het niet zo heel vaak met je eens, maar nu toch wel.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:26 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
In Nederland worden altijd de gevolgen aangepakt, naar de oorzaak word niet gekeken
Och verrek. Da's waar ook. Daar werden we gisteren toch mee blij gemaakt?quote:Op woensdag 23 november 2005 14:37 schreef weerdo het volgende:
Leuke smoesjes!
Het overduidelijke verband tussen het afschaffen van een deel van de OZB belasting en het verhogen van diverse andere gemeentebelastingen/rechten mag toch wel duidelijk zijn?
Jij woont toch geeneens in Nederland?quote:Op woensdag 23 november 2005 14:18 schreef ErwinRommel het volgende:
maar wij, de huishoudens ervoor mogen opdraaien.
Tja het is nu eenmaal een kabinet van lastenverzwaringen. Waar denk je dat Zalm z'n meevallers vandaan haaltquote:Op woensdag 23 november 2005 14:55 schreef Dutch_Courage het volgende:
Waarom lees ik nu nooit eens "Minder betalen voor..."
![]()
Dat klopt als een bus. Ik woon niet in Nederland en behoef dan ook geen heffing te betalen.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:42 schreef Murray het volgende:
[..]
Jij woont toch geeneens in Nederland?
Dat zou een mooi systeem zijn echter denk ik dat het op veel weerstand zal komen van het bedrijfsleven. Daarnaast zul de fabrikant het in de prijs meerekenen en is de consument alsnog duurder uit.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom niet de Duitse methode invoeren waar fabrikanten en leveranciers verplicht zijn om verpakkingsmateriaal terug te nemen?
Lijkt mij een stuk eerlijker dan de consument die geen controle heeft over de verpakking van artikelen er weer voor op te laten draaien.
Dit geeft de producenten en/of detailisten geen enkele aanleiding om iets aan de huidige (soms ridicule) situatie te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |