abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32505531
Een paar maanden geleden kwam ik er achter dat er iets mis was met de betalingsregeling van mijn ziekenfonds.

Na wat afschriften gecontroleerd te hebben heb ik gebeld met de Agis en die vertelden mij dat ik sinds augustus geen rekeningen meer kreeg omdat de Gemeente mij had ingedeeld in hun collectiviteitsverzekering (d.w.z. als je een bijstandsuitkering geniet dan betaald de gemeente jouw ziektekosten). Het mooie is dat ik op dat moment alweer een paar maanden aan het werk was!

Ik dus gebeld met de Gemeente en die hebben (mondeling) toegegeven dat er een fout was gemaakt en dat deze z.s.m. rechtgetrokken zou worden.

Vier weken later maar weer eens gebeld omdat ik nog steeds geen rekeningen ontving van de Agis. Bij de Gemeente hadden ze me intussen weer 'uitgeschreven' maar bij de Agis lag hun verzoek mij weer gewoon in mijn standaard pakketpolis in te delen nog op de stapel. Heb ze toen duidelijk gemaakt dat ik in ieder geval niet voor de kosten op zou draaien omdat zij hun taak verzaken om mij weer goed in het systeem te zetten. Dat begrepen ze en het zou z.s.m. in orde worden gemaakt.

Nu krijg ik een rekening thuis of maar even een bedragje van 350 euro wil overmaken (binnen 2 weken!) naar de Agis omdat ik volgens hen onrechtmatig was verzekerd bij de gemeente en heb verzuimd dit door te geven aan hen. Daarbij komen dan ook nog verdomme eens de gemaakte administratiekosten!!!

Ten eerste wist ik er niks vanaf, aangezien ik alles op automatische incasso heb staan en dus nooit acceptgiro's thuis krijg gestuurd, en er dus gewoon van uitging dat alles op rolletjes verliep.

Mijn vraag is:

Omdat de Gemeente een fout heeft gemaakt zit ik nu met de gebakken peren. Is er een manier om de Gemeente aansprakelijk te stellen en de Agis maar met hen een regeling laten treffen? Want ik ben namelijk niet van plan om dat geld (in 1 keer) te betalen, daar ik zoveel poen op dit moment niet eens heb. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
pi_32506458
Nou, wat mij betreft ben jij fout door je betalingen niet na te gaan, maar dat is een gepasseerd station.
De gemeente aansprakelijk stellen gaat ook niet werken. Het is niet door hen dat jij niet betaald hebt.

Waarom bel je niet met Agis en lees je je OP voor

Ik neem aan dat zij gezien de situatie wel wat coulance kunnen bieden. Daarnaast zou je ook wel kunnen roepen dat je anders in januari wel ergens anders je zorgverzekering onderbrengt.(of je dat nu wel of niet doet, is niet belangrijk, belangrijk voor hen is dat men een tevreden klant wil hebben en houden)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')