abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32581758
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:18 schreef el_bario het volgende:

[..]

alsof jij ook maar enig idee hebt hoe de muziek industrie werkt...
Jij wel dan? Het maakt hoe dan ook geen ruk uit omdat die industrie z'n langste tijd gehad heeft. Ik zal hard lachen als ze gaan en wanhopige pogingen doen om nog iets te redden. Terwijl ik bij de artiesten zelf wel wat muziek koop.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:16 schreef Agiath het volgende:
CD's Heerschen

Mp3's kopen is echt het domste ooit, ik zou het nooit doen, voor hetzelfde geld koop je de Cd en heb je iets tastbaars, mooi boekje, soms nog extra's via site's enz.
Wat heb je nou in godsnaam aan iets tastbaars? Ik heb hier 40 CDs die ik > 5 jaar geleden gekocht heb en heb ze nooit meer gedraaid sinds de uitvinding van MP3s. 1x rippen en je kunt spelen wat je wil. Ik heb 2900 handgekozen nummers in m'n playlist staan en de vrijheid om in 1 seconde te luisteren wat ik wil is me veel meer waard dan een doosje en een boekje waar ik sowieso al nooit in keek omdat het me niks interesseerde. CDs zijn zo 1990 man, je moet opstaan om een CD te zoeken, die in je speler doen, het juiste nummer zoeken en dan kun je 5 minuten later hetzelfde weer herhalen. Pfffrt, ik klik het wel even lekker aan in m'n playlist. CD's
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 26 november 2005 @ 00:02:39 #27
130963 hanskadans
Dark adventures
pi_32583946
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:50 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik heb precies door waar je het over hebt, en wat je nu quote is mijn reactie op StefanP's gelul.
Ok Tokus, Point taken. Ik vind het ook bullshit om te zeggen dat je niet van cd's houd en dus maar gratis muziek download.
Er zijn inmiddels genoeg manieren om legaal muziek te downloaden.
Dus StefanP downloaden is best. MAAR WEL BETALEN EIKEL !!
pi_32586335
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jij wel dan?
Ja hey... jij loopt met van die onzettend domme 'muziek industrie feiten' te strooien in dit topic...

pi_32586840
quote:
Wat heb je nou in godsnaam aan iets tastbaars? Ik heb hier 40 CDs die ik > 5 jaar geleden gekocht heb en heb ze nooit meer gedraaid sinds de uitvinding van MP3s. 1x rippen en je kunt spelen wat je wil. Ik heb 2900 handgekozen nummers in m'n playlist staan en de vrijheid om in 1 seconde te luisteren wat ik wil is me veel meer waard dan een doosje en een boekje waar ik sowieso al nooit in keek omdat het me niks interesseerde. CDs zijn zo 1990 man, je moet opstaan om een CD te zoeken, die in je speler doen, het juiste nummer zoeken en dan kun je 5 minuten later hetzelfde weer herhalen. Pfffrt, ik klik het wel even lekker aan in m'n playlist. CD's
Zeg dan gewoon dat je een luie donder bent. 5 minuten om een cd te luisteren? Mijn gemiddelde cd duurt minimaal 45 minuten maar aan jouw argumentatie te zien valt er weinig eer aan je te behalen. Ga lekker fijn door downloaden en pleur een eind op uit dit topic met je hersenloze gelul.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_32588954
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:00 schreef ijsklont het volgende:
Die MP3's op CD gebrand klinken zo slecht op m'n draaitafel .
Je hoeft het niet als mp3 aan te bieden. Je kunt het ook in originele kwaliteit aan leveren (lossless compressie zoals FLAC bijvoorbeeld maakt het al een stuk kleiner).
pi_32588966
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:16 schreef Agiath het volgende:
CD's Heerschen

Mp3's kopen is echt het domste ooit, ik zou het nooit doen, voor hetzelfde geld koop je de Cd en heb je iets tastbaars, mooi boekje, soms nog extra's via site's enz.
Inderdaad, met de huidige manier betaal je bijna evenveel als voor een hele cd ($1 per track) met een stuk mindere geluids kwaliteit en als je geluk hebt mag je het op een cd branden. Voor ik online muziek ga kopen moet eerst die prijs naar beneden, de geluidskwaliteit omhoog en in een DRM vrij en open formaat (zoals Ogg bijvoorbeeld).
  zaterdag 26 november 2005 @ 09:48:11 #32
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32589561
Downloaden om muziek te ontdekken (waar het uiteindelijk eigenlijk allemaal voor is bedacht) is niks mis mee. Het probleem is dat veel mensen alleen maar downloaden. Echt freaks/verzamelaars willen uiteindelijk toch het boekje met artwork of kopen de cd's om de artiest te steunen. Ik heb veel artiesten ontdekt door internet en van degene die ik goed vind heb ik nu de cd('s). Natuurlijk zijn er nog wel een aantal die ik moet gaan kopen, maar je budget laat het niet altijd toe. Door het downloaden ben ik ook bepaalde concerten gaan bezoeken, waar ik zonder het downloaden nooit geweest was. Conclusie: cd's moeten blijven en als mensen nou eens verder keken dan alleen bol.com en FRS zouden veel artiesten meer cd's verkopen!
een cd met mp3's is leuk voor in de auto, maar het staat kut in je cd-rek!
pi_32589671
Wie gaat de promotie rondom de cd / het nummer doen dan? Een artiest heeft daar geen tijd voor ..
pi_32590167
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 09:58 schreef XiChico het volgende:
Wie gaat de promotie rondom de cd / het nummer doen dan? Een artiest heeft daar geen tijd voor ..
Dat is inderdaad wat ik al op de vorige pagina probeer duidelijk te maken. Ik ben blij dat iemand anders het ook opmerkt. Een platenmaatschappij is veel meer dan alleen maar een geldzuiger. Ze zijn het reclamebureau voor de artiest. Zij zorgen ervoor dat iedereen jou band leert kennen zodat ze uberhaupt naar je site kunnen gaan om te zien wat je daar eventueel aan muziek verkoopt.

En StefanP het gemak waarmee jij nu je MP3's speelt heb ik ook alleen heb ik ook alle cd's van de artiesten zelf. Om ze te supporten en om als me computer crasht alles gewoon nog steeds als back-up te hebben. Ik heb alles in de beste kwaliteit en hoef helemaal nergens te zoeken. Met een Ipod en Itunes hoef je alleen maar de cd in je computer te poppen en internet doet de rest. Lijkt me een stuk sneller dan al die p2p programma's afzoeken.

En ik koop mijn cd's bij MediaMarkt; daar zijn ze supergoedkoop, de artiesten die bij Major's zitten verkopen een cd vaak voor minder dan 15 euro. Of vindt je dat nog steeds teveel? En wat minder toegankelijke muziek koop ik bij Velvet oid. Daar zijn de cd's inderdaad duurder maar dat komt simpelweg omdat de artiest geen Major achter zich heeft staan en dus toch het geinvesteerde geld terug moet verdienen. Of heb je enig idee wat een studio incl. producer en apparatuur kost? Mastering en mixing? Je argumenten om niet te betalen gaan we gewoon niet op.

Je hebt zelf al toegegeven dat je niet weet hoe de muziek industrie werkt en dat is inderdaad te merken. Zoek eerst eens uit waarom cd's een bepaald bedrag zijn en waarom platenmaatschappijen niet zomaar 1 miljoen euro investeren zonder het terug te willen verdienen. Of ken jij een bank die je geld leent dat je niet terug hoeft te betalen wanneer je bedrijf failliet gaat?
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:28:36 #35
11502 nipeng
The last ride is free
pi_32593344
De mediamarkt heeft wel hele goede deals met majors. Het type deal wat de mediamarkt wilt is te gortig voor diverse kleinere labels. Lage inkoopprijs (consument profiteert mee) en terugnemen onverkochte voorraad als ik me niet vergis.

Het zelf verkopen van de muziek lijkt mij vrij moeilijk.
Ik kan zo wat zaken verzinnen die problematisch kunnen zijn:
Website (bouwen/beheren/etc)
Betaling (CC/paypal/etc)
Distributie
Regelgeving (opslaan & beschermen klantgegevens/de verschillende btw regimes/garantie/etc)

Als je dat allemaal zelf moet doen gaat dat veel tijd en geld kosten.
pi_32595454
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:03 schreef hanskadans het volgende:
Platenmaatschappijen zijn overbodig geworden!
Het is zo eenvoudig om zelf een goeie opname te maken van je muziek.
En een verkoop-site (laten) bouwen is ook niet moeilijk ( of duur).

Als artiesten op die manier hun muziek online verkopenheeft dat veel voordelen.

1/ De prijs van de muziek blijft laag.
2/ De artiesten kunnen ertoch goed aan verdienen.

Als het bezoekers trekt wel
Dat is nog maar de vraag, want het hangt veel af van de constructie. En die constructies zijn in veel varianten denkbaar. Als artiest of band wil je dit 'nooit' in eigen beheer nemen want er zit veel meer administratief en regelwerk in dan je op het eerste gezicht denkt. Alleen voor een vrij bekende band is het misschien te doen, maar dan heb je toch weer het platenmaatschappij idee. Het is b.v. nodig om je werk te beschermen, daar moet je als artiest voor betalen. Zonder bescherming op je materiaal ben je namelijk stom bezig en heb je geen poot om op te staan. Zo zou het b.v. kunnen voorkomen dat iemand je muziek steelt, daar bewerkingen op uitvoert, z'n eigen stempel erop drukt en vervolgens 'jou' aanklaagt voor het jatten van muziek.

Die bescherming kun je krijgen door een contract af te sluiten met o.a. BUMA / Stemra. Daarbij wil je je muziek op internet aanbieden met DRM want je wilt kopieeren tegengaan als je er tenminste iets aan wilt verdienen. De consument vertrouwen op het niet kopieeren kun je namelijk wel vergeten. Zelfs al kost een CD 2 euro, dan zullen nog veel mensen deze via de 'makkelijke' weg gaan downloaden en vinden ze het intikken van een bepaalde website al een handeling teveel.
quote:
3/ Alle "dure" tussenpersonen verdwijnen uit beeld.
Dat werk mag je dus allemaal zelf gaan doen.

Als je 24/7 wilt werken en je slaap wilt overslaan dan zal dat geen probleem moeten zijn
quote:
4/ Downloaden is dan 100% legaal

5/ Wij hoeven niet meer naar de cd-winkel.
Je kunt ook iedere dag je eten via internet bestellen en dat tot je bed laten bezorgen. Aan gemak zitten imho grenzen. Een goede CD winkel (en dan bedoel ik geen FRS) bezoeken is imho leuker dan het downloaden en branden van een CD. Zo'n iTunes music store is dan wel makkelijk, maar ik zou er nooit gebruik van willen maken. Wel om snel even iets te previewen, maar dit doe ik ook zelden. Ik koop een CD van een goede band en dan kom ik er thuis wel achter of het idd een goede koop was, dat heet muziek 'ontdekken'
quote:
Jammer voor de cd winkels en de platenmaatschappijen
Mooi voor de rest van de wereld!! :
Je komt de valkuilen vanzelf wel tegen als je hiermee gaat beginnen. Vergeet niet dat je met bepaalde platenmaatschappijen misschien niet zoveel verdient, maar dat je ook niet zoveel geld erin hoeft te steken. Zij nemen alle risico's voor je en jij kunt als artiest bezig met hetgene waar je goed in bent.. de muziek

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 26-11-2005 15:19:36 ]
pi_32596382
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:29 schreef hanskadans het volgende:

[..]

Tokus, volgens mij heb je niet helemaal door waar we het over hebben.

Wel grappig wat er bij je naam staat.
Ik zou dan ook zeggen: TOKUS OPGEHODVERD ( hahahaha)
Zo ga je niet om met mede-forumleden die serieus ingaan op jouw topic

Als je niet open staat voor de mening van een ander dan hoepel je zelf maar op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')