Jij wel dan? Het maakt hoe dan ook geen ruk uit omdat die industrie z'n langste tijd gehad heeft. Ik zal hard lachen als zequote:Op vrijdag 25 november 2005 15:18 schreef el_bario het volgende:
[..]
alsof jij ook maar enig idee hebt hoe de muziek industrie werkt...![]()
Wat heb je nou in godsnaam aan iets tastbaars? Ik heb hier 40 CDs die ik > 5 jaar geleden gekocht heb en heb ze nooit meer gedraaid sinds de uitvinding van MP3s. 1x rippen en je kunt spelen wat je wil. Ik heb 2900 handgekozen nummers in m'n playlist staan en de vrijheid om in 1 seconde te luisteren wat ik wil is me veel meer waard dan een doosje en een boekje waar ik sowieso al nooit in keek omdat het me niks interesseerde. CDs zijn zo 1990 man, je moet opstaan om een CD te zoeken, die in je speler doen, het juiste nummer zoeken en dan kun je 5 minuten later hetzelfde weer herhalen. Pfffrt, ik klik het wel even lekker aan in m'n playlist. CD'squote:Op woensdag 23 november 2005 18:16 schreef Agiath het volgende:
CD's Heerschen
Mp3's kopen is echt het domste ooit, ik zou het nooit doen, voor hetzelfde geld koop je de Cd en heb je iets tastbaars, mooi boekje, soms nog extra's via site's enz.
Ok Tokus, Point taken. Ik vind het ook bullshit om te zeggen dat je niet van cd's houd en dus maar gratis muziek download.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:50 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik heb precies door waar je het over hebt, en wat je nu quote is mijn reactie op StefanP's gelul.
Ja hey... jij loopt met van die onzettend domme 'muziek industrie feiten' te strooien in dit topic...quote:
Zeg dan gewoon dat je een luie donder bent. 5 minuten om een cd te luisteren? Mijn gemiddelde cd duurt minimaal 45 minuten maar aan jouw argumentatie te zien valt er weinig eer aan je te behalen. Ga lekker fijn door downloaden en pleur een eind op uit dit topic met je hersenloze gelul.quote:Wat heb je nou in godsnaam aan iets tastbaars? Ik heb hier 40 CDs die ik > 5 jaar geleden gekocht heb en heb ze nooit meer gedraaid sinds de uitvinding van MP3s. 1x rippen en je kunt spelen wat je wil. Ik heb 2900 handgekozen nummers in m'n playlist staan en de vrijheid om in 1 seconde te luisteren wat ik wil is me veel meer waard dan een doosje en een boekje waar ik sowieso al nooit in keek omdat het me niks interesseerde. CDs zijn zo 1990 man, je moet opstaan om een CD te zoeken, die in je speler doen, het juiste nummer zoeken en dan kun je 5 minuten later hetzelfde weer herhalen. Pfffrt, ik klik het wel even lekker aan in m'n playlist. CD's
Je hoeft het niet als mp3 aan te bieden. Je kunt het ook in originele kwaliteit aan leveren (lossless compressie zoals FLAC bijvoorbeeld maakt het al een stuk kleiner).quote:Op woensdag 23 november 2005 12:00 schreef ijsklont het volgende:
Die MP3's op CD gebrand klinken zo slecht op m'n draaitafel.
Inderdaad, met de huidige manier betaal je bijna evenveel als voor een hele cd ($1 per track) met een stuk mindere geluids kwaliteit en als je geluk hebt mag je het op een cd branden. Voor ik online muziek ga kopen moet eerst die prijs naar beneden, de geluidskwaliteit omhoog en in een DRM vrij en open formaat (zoals Ogg bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 23 november 2005 18:16 schreef Agiath het volgende:
CD's Heerschen
Mp3's kopen is echt het domste ooit, ik zou het nooit doen, voor hetzelfde geld koop je de Cd en heb je iets tastbaars, mooi boekje, soms nog extra's via site's enz.
Dat is inderdaad wat ik al op de vorige pagina probeer duidelijk te maken. Ik ben blij dat iemand anders het ook opmerkt. Een platenmaatschappij is veel meer dan alleen maar een geldzuiger. Ze zijn het reclamebureau voor de artiest. Zij zorgen ervoor dat iedereen jou band leert kennen zodat ze uberhaupt naar je site kunnen gaan om te zien wat je daar eventueel aan muziek verkoopt.quote:Op zaterdag 26 november 2005 09:58 schreef XiChico het volgende:
Wie gaat de promotie rondom de cd / het nummer doen dan? Een artiest heeft daar geen tijd voor ..
Dat is nog maar de vraag, want het hangt veel af van de constructie. En die constructies zijn in veel varianten denkbaar. Als artiest of band wil je dit 'nooit' in eigen beheer nemen want er zit veel meer administratief en regelwerk in dan je op het eerste gezicht denkt. Alleen voor een vrij bekende band is het misschien te doen, maar dan heb je toch weer het platenmaatschappij idee. Het is b.v. nodig om je werk te beschermen, daar moet je als artiest voor betalen. Zonder bescherming op je materiaal ben je namelijk stom bezig en heb je geen poot om op te staan. Zo zou het b.v. kunnen voorkomen dat iemand je muziek steelt, daar bewerkingen op uitvoert, z'n eigen stempel erop drukt en vervolgens 'jou' aanklaagt voor het jatten van muziek.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:03 schreef hanskadans het volgende:
Platenmaatschappijen zijn overbodig geworden!
Het is zo eenvoudig om zelf een goeie opname te maken van je muziek.
En een verkoop-site (laten) bouwen is ook niet moeilijk ( of duur).
Als artiesten op die manier hun muziek online verkopenheeft dat veel voordelen.
1/ De prijs van de muziek blijft laag.
2/ De artiesten kunnen ertoch goed aan verdienen.
Als het bezoekers trekt wel
Dat werk mag je dus allemaal zelf gaan doen.quote:3/ Alle "dure" tussenpersonen verdwijnen uit beeld.![]()
Je kunt ook iedere dag je eten via internet bestellen en dat tot je bed laten bezorgen. Aan gemak zitten imho grenzen. Een goede CD winkel (en dan bedoel ik geen FRS) bezoeken is imho leuker dan het downloaden en branden van een CD. Zo'n iTunes music store is dan wel makkelijk, maar ik zou er nooit gebruik van willen maken. Wel om snel even iets te previewen, maar dit doe ik ook zelden. Ik koop een CD van een goede band en dan kom ik er thuis wel achter of het idd een goede koop was, dat heet muziek 'ontdekken'quote:4/ Downloaden is dan 100% legaal
5/ Wij hoeven niet meer naar de cd-winkel.
Je komt de valkuilen vanzelf wel tegen als je hiermee gaat beginnen. Vergeet niet dat je met bepaalde platenmaatschappijen misschien niet zoveel verdient, maar dat je ook niet zoveel geld erin hoeft te steken. Zij nemen alle risico's voor je en jij kunt als artiest bezig met hetgene waar je goed in bent.. de muziekquote:Jammer voor de cd winkels en de platenmaatschappijen![]()
Mooi voor de rest van de wereld!! :
![]()
Zo ga je niet om met mede-forumleden die serieus ingaan op jouw topicquote:Op donderdag 24 november 2005 12:29 schreef hanskadans het volgende:
[..]
Tokus, volgens mij heb je niet helemaal door waar we het over hebben.
Wel grappig wat er bij je naam staat.
Ik zou dan ook zeggen: TOKUS OPGEHODVERD ( hahahaha)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |