ja hoorquote:Op woensdag 23 november 2005 10:03 schreef hanskadans het volgende:
Platenmaatschappijen zijn overbodig geworden!
Het is zo eenvoudig om zelf een goeie opname te maken van je muziek.
En een verkoop-site (laten) bouwen is ook niet moeilijk ( of duur).
Als artiesten op die manier hun muziek online verkopenheeft dat veel voordelen.
1/ De prijs van de muziek blijft laag.
2/ De artiesten kunnen er toch goed aan verdienen.
3/ Alle "dure" tussenpersonen verdwijnen uit beeld.![]()
4/ Downloaden is dan 100% legaal
5/ Wij hoeven niet meer naar de cd-winkel.
Jammer voor de cd winkels en de platenmaatschappijen![]()
Mooi voor de rest van de wereld!! :
![]()
Juist. Helemaal mee eens....quote:Op woensdag 23 november 2005 12:51 schreef John.R.Cash het volgende:
En gelukkig weet iedereen je vanzelf te vinden. Ook is het boeken van optredens en promotie werk zoals videoclips/vormgeving/website etc. ook heel erg makkelijk om zelf te doen. Je vertrouwd er gewoon op dat als je goede muziek maakt het vanzelf wel bij de luisteraar komt, toch?
En posters voor je optreden print je gewoon allemaal zelf uit, en ook het plaatsen ervan kost niets. Genoeg tijd hou je nog over naast al het werk dat je al doet dus kun je ze makkelijk zelf op gaan hangen en alle contacten regelen met de bank/pers/publiek etc. En misschien is het dan handig om daar zelf mensen voor in te huren zodat die dat voor je kunnen doen. Dat doen ze natuurlijk ook allemaal voor niets.
Ja, ik zie dat wel zitten zo. Ik ga denk ik ook maar beginnen.....![]()
Dat is het wel. Om maar niet te beginnen over het regelen van de logistiek.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:03 schreef hanskadans het volgende:
FOUT !!quote:Op woensdag 23 november 2005 12:48 schreef Tokus het volgende:
laat me raden: jij koopt nu geen cds, "omdat je ze te duur vindt", en dus download je ze. Ook als men ze dan tegen betaling aanbiedt ga jij ze nog niet kopen, want de ervaring leert dat mensen die nu alleen downloaden, dat gewoon bljiven doen hoe laag de prijzen ook zijn.
quote:Op woensdag 23 november 2005 12:51 schreef John.R.Cash het volgende:
En gelukkig weet iedereen je vanzelf te vinden. Ook is het boeken van optredens en promotie werk zoals videoclips/vormgeving/website etc. ook heel erg makkelijk om zelf te doen. Je vertrouwd er gewoon op dat als je goede muziek maakt het vanzelf wel bij de luisteraar komt, toch?
En posters voor je optreden print je gewoon allemaal zelf uit, en ook het plaatsen ervan kost niets. Genoeg tijd hou je nog over naast al het werk dat je al doet dus kun je ze makkelijk zelf op gaan hangen en alle contacten regelen met de bank/pers/publiek etc. En misschien is het dan handig om daar zelf mensen voor in te huren zodat die dat voor je kunnen doen. Dat doen ze natuurlijk ook allemaal voor niets.
![]()
succ6!quote:Op woensdag 23 november 2005 10:03 schreef hanskadans het volgende:
Platenmaatschappijen zijn overbodig geworden!
Het is zo eenvoudig om zelf een goeie opname te maken van je muziek.
Als artiesten op die manier hun muziek online verkopenheeft dat veel voordelen.
1/ De prijs van de muziek blijft laag.
2/ De artiesten kunnen er toch goed aan verdienen.
3/ Alle "dure" tussenpersonen verdwijnen uit beeld.![]()
4/ Downloaden is dan 100% legaal
5/ Wij hoeven niet meer naar de cd-winkel.
Jammer voor de cd winkels en de platenmaatschappijen![]()
Mooi voor de rest van de wereld!! :
![]()
De boer krijgt ook maar een klein deel van wat de melk in de winkel kost. Ga jij bij de boer om je melk?quote:Op woensdag 23 november 2005 18:05 schreef hanskadans het volgende:
[..]
FOUT !!![]()
Ik download veel maar zoveel mogelijk op legale sites. Zodat de auteursrechten wel worden betaald.
Ik vind dat artiesten betaald moeten worden voor hun muziek!!
Gratis downloaden is diefstal
Wat ik bedoel is dat de artiest maar een klein percentage krijgt van wat de cd kost.
En daar kunnen we wat aan doen door de muziek online te verkopen![]()
Anders lees je eventjes hoe het er in de platenindustrie echt aan toe gaat: http://www.jdray.com/Daviews/courtney.htmlquote:Op woensdag 23 november 2005 12:51 schreef John.R.Cash het volgende:
ja dat verhaaltje kennen we nu wel, en dat zal voor een klein deel best op gaan, maar dan ook maar voor een klein deel. Als elke artiest zo hard genaaid werd als mevrouw Love wil doen geloven met haar artikel, zou er niemand nog muziek maken.quote:Op donderdag 24 november 2005 06:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Anders lees je eventjes hoe het er in de platenindustrie echt aan toe gaat: http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html
ach ga weg man, dan nog zou je het niet doen. Net alsof je zo principieel bent... als puntje bij paaltje komt maakt het jou geen reet uit waar het geld naar toe gaat, je vindt het gewoon te duur (en dan zie je gelijk wat voor prioriteiten men heeft).quote:Ik heb al 5 jaar geen cent aan muziek meer uitgegeven maar als ik bij artiesten zelf muziek kon kopen, dan deed ik het.
]http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html[/quote][/url]quote:Op donderdag 24 november 2005 06:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Anders lees je eventjes hoe het er in de platenindustrie echt aan toe gaat: [url=http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html
Jij denkt echt dat je een professioneel management bureau kan inhuren om je muziek overal te wereld te laten promoten? Ze moeten je dus managen, promoten, je muziek laten persen, shippen, videoclips doen etc. En dat doen ze allemaal voor veel minder geld dan een platenmaatschappij? Knap hoor, ik vraag me af waarom er dan zo weinig artiesten zijn die het op die manier doen.quote:Voor de punten die jij noemt, kun je dus een professioneel managementbureau inhuren tegen een fractie van wat artiesten nu aan platenmaatschappijen moeten afgeven.
De afgelopen 5 jaar zijn er erg veel bands bijgekomen die wel degelijk hun muziek direct verkopen aan luisteraars. Maar jij hebt het nog steeds niet gekocht. En waarschijnlijk heb je nog nooit van die bands gehoord, hoe zou dat toch komen? Jij gaat er niet voor betalen, je bent gewoon een gierig.quote:Ik heb al 5 jaar geen cent aan muziek meer uitgegeven maar als ik bij artiesten zelf muziek kon kopen, dan deed ik het.
Heel goed. had ik zelf niet beter kunnen zeggen.quote:Op donderdag 24 november 2005 06:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Anders lees je eventjes hoe het er in de platenindustrie echt aan toe gaat: http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html
Platenmaatschappijen moeten dood.
Voor de punten die jij noemt, kun je dus een professioneel managementbureau inhuren tegen een fractie van wat artiesten nu aan platenmaatschappijen moeten afgeven.
Ik heb al 5 jaar geen cent aan muziek meer uitgegeven maar als ik bij artiesten zelf muziek kon kopen, dan deed ik het.
Tokus, volgens mij heb je niet helemaal door waar we het over hebben.quote:Op donderdag 24 november 2005 07:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja dat verhaaltje kennen we nu wel, en dat zal voor een klein deel best op gaan, maar dan ook maar voor een klein deel. Als elke artiest zo hard genaaid werd als mevrouw Love wil doen geloven met haar artikel, zou er niemand nog muziek maken.
[..]
ach ga weg man, dan nog zou je het niet doen. Net alsof je zo principieel bent... als puntje bij paaltje komt maakt het jou geen reet uit waar het geld naar toe gaat, je vindt het gewoon te duur (en dan zie je gelijk wat voor prioriteiten men heeft).
Dat geldt overigens voor iedereen die nu maar lekker downloadt en niks koopt, die zegt "meer te kopen als het goedkoper is / het geld naar de artiest gaat". Nee, de mensen die meer kopen als het goedkoper wordt, zijn de mensen die nu toch ook al cds kopen. De downloader-only-mensen veranderen toch niet.
Ja, over de ruggen van "integere" muzikanten. Allemaal muzikanten die zelf die contracten hebben ondertekend. Vooral Courtney Love is een goed voorbeeld. Een attention ho pur sang die er later achterkwam dat ze in haar gierigheid te snel een aantal contractjes ondertekend had.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:10 schreef hanskadans het volgende:
[..]
Heel goed. had ik zelf niet beter kunnen zeggen.
Platenmaatschappijen profiteren over de ruggen van de artiesten.
ik heb precies door waar je het over hebt, en wat je nu quote is mijn reactie op StefanP's gelul.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:29 schreef hanskadans het volgende:
[..]
Tokus, volgens mij heb je niet helemaal door waar we het over hebben.
Ja want jij weet zeker wat iedereen ter wereld inclusief mijzelf denkt, of niet mannetje? Over grootheidswaanzin of onvoorstelbare stupiditeit gesproken - kies er maar een.quote:Op donderdag 24 november 2005 07:42 schreef Tokus het volgende:
ach ga weg man, dan nog zou je het niet doen. Net alsof je zo principieel bent... als puntje bij paaltje komt maakt het jou geen reet uit waar het geld naar toe gaat, je vindt het gewoon te duur (en dan zie je gelijk wat voor prioriteiten men heeft).
Dat geldt overigens voor iedereen die nu maar lekker downloadt en niks koopt, die zegt "meer te kopen als het goedkoper is / het geld naar de artiest gaat". Nee, de mensen die meer kopen als het goedkoper wordt, zijn de mensen die nu toch ook al cds kopen. De downloader-only-mensen veranderen toch niet.
alsof jij ook maar enig idee hebt hoe de muziek industrie werkt...quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja want jij weet zeker wat iedereen ter wereld inclusief mijzelf denkt, of niet mannetje? Over grootheidswaanzin of onvoorstelbare stupiditeit gesproken - kies er maar een.
Ik vind muziek inderdaad te duur, maar jij neemt aan dat muziek voor eeuwig dezelfde prijs blijft houden ongeacht of je die bij platenmaatschappijen of artiesten zelf koopt. Mocht het je ontgaan zijn, CDs kosten in veel landen een fractie van wat ze in NL doen en zelfs dan blijft 95% aan de strijkstok hangen. Dus als artiesten zelf hun muziek voor 25 cent per nr verkopen, dan heb je een CD voor 2,50. Voor diezelfde artiesten is dat een veelvoud van wat ze nu krijgen - als ze nu al iets krijgen. Als ik in een paar kliks een hele CD kon downloaden voor 2,50 dan deed ik dat. Ja, zelfs al vroegen ze 50 cent per nummer. Je dacht zeker dat de meeste mensen voor hun lol tig p2p programmas afzoeken om met veel pijn en moeite een paar nummers te vinden? Als je in 1 minuut zoeken diezelfde muziek voor een fractie van de huidige prijs legaal kan downloaden EN je weet dat het geld naar de artiest gaat, durf ik te wedden dat vrijwel iedereen dat doet.
Maar ga gerust lekker door met generaliseren en vertellen wat iedereen ter wereld doet en denkt, want je weet het allemaal perfect of niet mannetjeMisschien kun je me ook vertellen wat de lotto cijfers voor morgen zijn. Over "gelul" gesproken, om je eigen woorden maar even te gebruiken. Jouw gelul > alle ander gelul in dit topic.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 23 november 2005 18:16 schreef Agiath het volgende:
CD's Heerschen
Mp3's kopen is echt het domste ooit, ik zou het nooit doen, voor hetzelfde geld koop je de Cd en heb je iets tastbaars, mooi boekje, soms nog extra's via site's enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |