Geqxon | woensdag 23 november 2005 @ 08:45 |
Korte vraag, met een lange uitleg: Wat ben je, als je op een bromfiets met trappers gaat fietsen, en je motorblok uitstaat? Mijn verhaal: quote:Inkoppertjes als "Wat ben je dan? Een prutser! zijn niet gewenst | |
Swetsenegger | woensdag 23 november 2005 @ 08:46 |
Een brommer is officieel een fiets met hulpmotor. Je bent dus gewoon fietser in dat geval. | |
SicSicSics | woensdag 23 november 2005 @ 09:23 |
Je bent gewoon een brommer! Het is zelfs zo dat als je op de brommer zit; maakt niet uit of ie aan, uit of op z'n standaard staat maar je moet een helm op. Klaar! Verloren zaak! Sorry... ![]() | |
Sputnik | woensdag 23 november 2005 @ 09:38 |
Je bent een kneus want je had zelf ook wel eraan kunnen denken om met het restant van de kabel een provisorische gashendel te maken. | |
Geqxon | woensdag 23 november 2005 @ 09:41 |
quote:Ja, om dan als een baviaan onder mijn brommer te hangen om zo aan mijn gaskabel te hengelen. ![]() Totaal niet veilig. Ik het uiteraard zelf geprobeerd mijn gaskabel te vervangen, maar dat was mij helaas niet gelukt. | |
Mauro | woensdag 23 november 2005 @ 09:46 |
Je blijft de bestuurder van een brommer. Ook al fiets je erop en staat het motortje uit! Als er een geel plaatje voorop zit, ben je verplicht een helm te dragen. * Ziet modje al fietsen met integraalhelm op kapotte brommer * | |
mcintosh | woensdag 23 november 2005 @ 09:50 |
quote:Nou dat gaat me dan net weer te ver, je moet wel bestuurder zijn, en als je er alleen op zit ben je dat niet. Zodra je in beweging komt met dat ding, motor aan of uit, dan ben je bestuurder ![]() | |
mantamanta | woensdag 23 november 2005 @ 09:56 |
k heb een bij mijn brommer standaard een gereedschapsetje bij me. Met o.a. een tang, zodat ik daarmee gas kan geven voor het geval de kabel breekt. en een nieuwe bougie, ook altijd handig bij een oldtimer. ID? | |
mcintosh | woensdag 23 november 2005 @ 10:03 |
quote:Je mag geen reparaties aan motorvoertuigen verichten op de openbare weg ![]() | |
Geqxon | woensdag 23 november 2005 @ 10:07 |
quote:Als het meer dan 3km was dan zou ik ook wel een noodoplossing hebben bedacht, maar voor dit kleine stukje had ik geen zin om te gaan klooien ![]() | |
mantamanta | woensdag 23 november 2005 @ 10:10 |
quote:Aan de kant een nieuwe bougie er in draaien, of met een tangetje verder rijden, ipv idd fietsen of lopen... Is nauwelijks repareren te noemen. Iemand met startkabels helpen mag ook. En ik gok dat wanneer je stilstaat, en de een nadere accu achterin hebt, je die echt wel even mag omwisselen, als je dan zelf weer verder kan. (maar dat weet ik niet naar de letter van de wet) edit: grove spelfouten. Met mijn oude brommer heb ik ook wel stukken gefietst. Schiet echt niet op. En is loei zwaar zo'n brommer (honda novio, 4 takt) | |
mcintosh | woensdag 23 november 2005 @ 10:15 |
quote:Mja kan ff niet zo gauw vinden waar het staat, maar het staat ergens, volgens mij in de milieuwetgeving. Wij aan de docent vragen: dus de ANWB is eigenlijk illegaal bezig. Hij: Ja ![]() |