abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32489388
Nou ik drink dus per dag minimaal 1, ja u leest het goed 1 blikje Energydrink (verschillend van Bullit tot GoldenPower).. Als ik echt dorst heb, pak ik er 2, en hééééél zelden 3 per dag... Mijn moeder denkt dat ik nu verslaafd ben, en maakt zich zorgen. Zij drinkt per dag ook paar koppen koffie... Zeg ik toch ook niks van...

Ik geloof dat er hier jongeren zijn die er per dag meer als 5 drinken...

Ik kan echt wel zonder maar ik vind het gewoon lekker... Wie kan mijn moeder van anderen gedachten brengen?
Sappig !!
pi_32489434
Een week geen RedBull drinken...
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_32489452
Ik drink nooit energie-drankjes.
pi_32489459
Dus in mijn ogen ben je verslaafd jah.
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:46:47 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32489526
Koffie is ook niet goed, maar dat energyspul bevat gewoon van allerlei rotzooi behoorlijke hoeveelheden: caffeine, suiker, kleurstof, en nog een smak koolzuur.

Te veel zou ik 1 blikje/dag niet noemen, maar gezond is anders.
Vampire Romance O+
pi_32489594
ik drink er soms met gemak 10 op een dag.. Werkt wel laxerend trouwens

nah, laat ik niet teveel overdrijven.. maar 5 op een dag is geen uitzondering.
En soms ook een paar weken niks hoor
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_32489595
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:42 schreef Loontjah het volgende:
Nou ik drink dus per dag minimaal 1, ja u leest het goed 1 blikje Energydrink (verschillend van Bullit tot GoldenPower).. Als ik echt dorst heb, pak ik er 2, en hééééél zelden 3 per dag... Mijn moeder denkt dat ik nu verslaafd ben, en maakt zich zorgen. Zij drinkt per dag ook paar koppen koffie... Zeg ik toch ook niks van...

Ik geloof dat er hier jongeren zijn die er per dag meer als 5 drinken...

Ik kan echt wel zonder maar ik vind het gewoon lekker... Wie kan mijn moeder van anderen gedachten brengen?
Denkt ze dat je verslaafd bent aan drug en daarom die energydrinks neemt of dat je aan die energydrink verslaafd bent
pi_32489603
Laat het eens een maandje staan, dan bewijs je haar dat je niet verslaafd bent...

1 per dag zou geen probleem moeten zijn trouwens, maar meer wordt dat wel omdat je teveel cafeine binnen krijgt, zeker als je ook nog cola en/of koffie drinkt.

Je kan 1 blikje redbull vergelijken met een hele sterke kop koffie of 2 gewone bakjes, pak hem beet mag je niet meer dan 4 koppen koffie per dag drinken anders is het niet echt gezond meer te noemen, je ziet dus dat een blikje redbull niet voor problemen kan zorgen hierin(met dank aan het voedingscentrum).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32490135
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:49 schreef erodome het volgende:
Laat het eens een maandje staan, dan bewijs je haar dat je niet verslaafd bent...

1 per dag zou geen probleem moeten zijn trouwens, maar meer wordt dat wel omdat je teveel cafeine binnen krijgt, zeker als je ook nog cola en/of koffie drinkt.

Je kan 1 blikje redbull vergelijken met een hele sterke kop koffie of 2 gewone bakjes, pak hem beet mag je niet meer dan 4 koppen koffie per dag drinken anders is het niet echt gezond meer te noemen, je ziet dus dat een blikje redbull niet voor problemen kan zorgen hierin(met dank aan het voedingscentrum).
4 maar :S linkje?
pi_32490366
Mijn moeder begon pas bij XTC te zeiken
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:14:52 #11
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_32490390
Mijn ma zag alle lege bierblikken hier.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:14:53 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32490392
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:49 schreef erodome het volgende:

oei, dan mag ik wel heeel acuut stoppen met koffiedrinken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32490416
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:14 schreef Conflict het volgende:
Mijn moeder begon pas bij XTC te zeiken
Ik wist niet dat dat gebeurde bij het slikken van XTC .
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:34 #14
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_32490442
Dat spul is zóóó slecht voor je maag...
En teveel koffie is natuurlijk ook niet goed, dat weet iedereen toch wel.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_32490508
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:15 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat gebeurde bij het slikken van XTC .
Nee, dat is meestal problematisch dan. .

Anyway, ik vind het erg hypocriet van je moeder dat ze valt over een blikje Red Bull als ze zelf koffie drinkt. De werkzame stof is bij beiden namelijk caffeine (taurine merk je amper wat van). Alleen Red Bull is erg slecht voor je tanden i.t.t. maar ik kan niet uit je OP afleiden dat dat het probleem is...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32490529
Je moeder heeft gelijk. Punt uit.
pi_32490553
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:06 schreef Classics het volgende:

[..]

4 maar :S linkje?
Voedingscentrum, maar ook vele anderen...

Ik heb het zelfs fout neergezet zeg, gaat om zwangere vrouwen die 4 kopjes!!!!

Ik zal een heel stuk erover plaatsen, met dank aan gezondheid.be(dit stuk staat op vele plaatsen trouwens).
quote:
Hoe gevaarlijk is Red Bull?

Het Voedingscentrum Nederland ziet geen reden om het drinken van Red Bull af te raden. De hoeveelheid cafeïne in een blikje van het energiedrankje is niet schadelijk voor de gezondheid. Het Franse verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwetgeving, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne lager is dan in Nederland.
Energiedrankjes bevatten stoffen die zorgen dat er energie in het lichaam vrijkomt. De verbindingen die dit voornamelijk doen zijn cafeïne en taurine .
Eén blikje Red Bull van een kwart liter mag maximaal 88 mg cafeïne bevatten. Dat is vergelijkbaar met een gemiddeld kopje koffie in Nederland (125 ml) en ongeveer twee keer zoveel als in 200 ml cola.
Wat te veel cafeïne is, verschilt sterk per persoon want niet iedereen is even gevoelig voor de werking. Gemiddeld drinkt de Nederlandse man dagelijks bijna zeven kopjes koffie en vrouwen vijf koppen per dag. Daarnaast drinken veel mensen ook nog thee en cola. De meesten hebben daarvan geen last. Voor mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, geldt het advies om maximaal 400 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat zijn ongeveer 5 kopjes koffie of 3 kopjes koffie en 4 kopjes thee per dag. Voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, geldt een maximum advies van 300 mg. Dat is de hoeveelheid cafeïne in 4 kopjes koffie of in 2 kopjes koffie en 3 kopjes thee.
Taurine is een aminozuur dat van belang is bij de regeling van het vochtgehalte in de hersenen en - in hogere doseringen - bij de regeling van de hartslagfrequentie. Het komt in lage doseringen voor in moedermelk, babyvoeding en vlees. Het drinken van 500 ml van een energiedrankje zorgt voor ongeveer een tienvoudige hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon.
Het Europese wetenschappelijk comité voor voedselveiligheid heeft geen gegevens kunnen vinden die de veiligheid van energiedrankjes met taurine in twijfel trekt, maar concludeert ook dat er niet veel informatie over beschikbaar is.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32490559
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:19 schreef schatje het volgende:
Je moeder heeft gelijk. Punt uit.
vind jij niet dat je nu weer aan het overdrijven bent?
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:20:39 #19
133629 Mauro