abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:41:52 #1
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_32489361
Hallo,

ik ben een paar uren geleden teruggekomen uit de stad alwaar ik had gesollicteerd bij t for telecom. Ik had zo'n formulier ingevuld met een handtekening eronder. Het viel me op dat er best een zware selectie wordt gemaakt daarzo. Morgen zouden ze het formulier faxen naar het hoofdkantoor, omdat het vandaag te laat was.

Mooi voor je zou je denken, maar ik heb een fout gemaakt. Een paar jaar geleden (2,5 jaar terug) heb ik daar een telefoonabonnement gehad (maar in een ander filiaal in dezelfde stad), die eigenlijk voor me zusje was maar omdat ze nog geen 18 was heb ik het op mijn naam gedaan. Zij heeft niet altijd op tijd betaald en daar zijn problemen van gekomen (bijna deurwaarder, schulden, betalingsregeling enzo). Ik weet zelfs het nummer niet. Nu blijkt dat die schuld nog steeds niet helemaal is afbetaald maar ik had wel ingevuld dat ik geen schulden had. Morgen zouden ze dat formulier naar het hoofdkantoor faxen, maar als ze hier achterkomen kan ik dat baantje waarschijnlijk wel vergeten. Bovendien vind ik dit zelf geen plezierige situatie. Wat kan ik het beste in deze situatie doen?

Zelf dacht ik dat ik morgen (voordat ze het sturen) als smoes zal zeggen dat ik een ander baantje heb gevonden, maar dat is toch wel erg verdacht/vreemd en persoonlijk onplezant. Of toch morgenochtend maar bellen en de waarheid vertellen. Ik denk toch dat dat een finale steek richting mijn kans op het baantje is.

Saillant detail is daarbij ook nog eens dat ik zelf op het moment geen mobiele telefoon bezit, behalve diegene die op mijn naam staat. In het verleden heb ik dan wel 3 telefoons gehad, maar de meest recente is gestolen toen ik deze aan mijn zusje had uitgeleend. Ik zie het zelf somber in.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:28:13 #2
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_32490784
Het hoeft geen probleem te zijn, en het is al helemaal niet nodig om te verzinnen dat je al iets anders hebt. Je belt morgen op, zegt dat je thuis nog iets te binnen schoot en legt het kort en duidelijk uit (abonnement op jouw naam, betaald door je zusje, schulden bijna afbetaald). Zulke dingen komen vaker voor, en je wordt er in ieder geval niet minder geschikt door als werknemer. Wel lijkt het me handig om even contact op te nemen, waarschijnlijk sta je wel ergens in een of ander computerbestand en roept dat anders een hoop vraagtekens op.

Succes! En laat even weten hoe het gegaan is.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_32490838
Eerlijkheid duurt het langst... Leugens zullen altijd uitkomen...

Dus bellen morgenochtend en het uitleggen...
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:32:57 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32490930
Begrijp ik goed dat ze op een sollicitatieformulier willen weten of je wel of geen schulden hebt?
Vampire Romance O+
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:33:16 #5
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_32490938
Waarom zou er tijdens een sollicitatie gevraagd mogen worden of je schulden zou hebben? In mijn ogen mag dit helemaal niet Vragen mag wel, maar antwoorden hoeft absoluut niet.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_32491312
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:33 schreef WaSTeiL het volgende:
Waarom zou er tijdens een sollicitatie gevraagd mogen worden of je schulden zou hebben? In mijn ogen mag dit helemaal niet Vragen mag wel, maar antwoorden hoeft absoluut niet.
Ik denk dat het meer een verklaring van goed gedrag moet zijn... Je hebt niets aan werknemers wanneer dat eigenlijk slechte klanten zijn... Dus vragen ze je te verklaren dat je geen schulden hebt bij ze... Niet zo vreemd vind ik het... of het juridisch netjes is weet ik niet...
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:47:08 #7
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_32491340
Ja, ik vond het ook nogal opmerkelijk dat het gevraagd werd op het formulier. Maar goed, ik zal de tips ter harte nemen. Hopelijk rekenen ze dit incident me niet aan. Jullie horen nog van me.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:56:50 #8
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_32491665
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:46 schreef Triangeljosti het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer een verklaring van goed gedrag moet zijn... Je hebt niets aan werknemers wanneer dat eigenlijk slechte klanten zijn... Dus vragen ze je te verklaren dat je geen schulden hebt bij ze... Niet zo vreemd vind ik het... of het juridisch netjes is weet ik niet...
In een verklaring van goed gedrag zoals je deze kan halen bij de Gemeente geloof ik staat helemaal niets wat te maken heeft met schulden. Ik vind deze vraag dan ook gewoon echt niet kunnen.

Waarom zou een medewerker met schulden (waar de oorzaak niet direct bij de persoon zelf hoeft te liggen) belangrijk zijn bij een sollicitatie. Bij een afwijzing om die reden zou ik er persoonlijk ook zeker een zaak van maken. Al helemaal als de vraag ook gewoon algemeen is of je schulden hebt of niet.
Een BKR-check of een doorlichting van de financiele situatie bij een sollicitatie zou ik in deze functie echt niet mogen. Bij een belangrijke functie bij een bank zou ik het kunnen bedenken, maar voor een bijbaan bij een Telecom-winkel. Nee dat gaat echt te ver.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_32494347
T for Telecom is simpel. Tipje: leer een pen te verkopen met voordelen voor de klant. Dit zal je waarschijnlijk moeten doen namelijk tijdens de sollicitatie.

Grotere tip: ga ergens anders werken, het is best wel een behoorlijk naaibedrijf. Zodra ze in het sollicatiegesprek over bonussen beginnen moet je vragen of die altijd gelden.

Het was voor mij een leuke bijbaan maar ik ben blij dat ik nu iets anders (leuker, beter betalend). Bij TfT nemen ze vrijwel iedereen aan volgens mij
pi_32494425
Naar schulden vragen ze waarschijnlijk omdat er binnen de organisatie nog al eens telefoons 'kwijtraken'. Er is ook een eigen fraude afdeling om dit te voorkomen.

Als jij nee zegt en het blijkt ja te zijn maakt dit niet uit denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')