Hallo,
ik ben een paar uren geleden teruggekomen uit de stad alwaar ik had gesollicteerd bij t for telecom. Ik had zo'n formulier ingevuld met een handtekening eronder. Het viel me op dat er best een zware selectie wordt gemaakt daarzo. Morgen zouden ze het formulier faxen naar het hoofdkantoor, omdat het vandaag te laat was.
Mooi voor je zou je denken, maar ik heb een fout gemaakt. Een paar jaar geleden (2,5 jaar terug) heb ik daar een telefoonabonnement gehad (maar in een ander filiaal in dezelfde stad), die eigenlijk voor me zusje was maar omdat ze nog geen 18 was heb ik het op mijn naam gedaan. Zij heeft niet altijd op tijd betaald en daar zijn problemen van gekomen (bijna deurwaarder, schulden, betalingsregeling enzo). Ik weet zelfs het nummer niet. Nu blijkt dat die schuld nog steeds niet helemaal is afbetaald maar ik had wel ingevuld dat ik geen schulden had. Morgen zouden ze dat formulier naar het hoofdkantoor faxen, maar als ze hier achterkomen kan ik dat baantje waarschijnlijk wel vergeten. Bovendien vind ik dit zelf geen plezierige situatie. Wat kan ik het beste in deze situatie doen?
Zelf dacht ik dat ik morgen (voordat ze het sturen) als smoes zal zeggen dat ik een ander baantje heb gevonden, maar dat is toch wel erg verdacht/vreemd en persoonlijk onplezant. Of toch morgenochtend maar bellen en de waarheid vertellen. Ik denk toch dat dat een finale steek richting mijn kans op het baantje is.
Saillant detail is daarbij ook nog eens dat ik zelf op het moment geen mobiele telefoon bezit, behalve diegene die op mijn naam staat. In het verleden heb ik dan wel 3 telefoons gehad, maar de meest recente is gestolen toen ik deze aan mijn zusje had uitgeleend. Ik zie het zelf somber in.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent