abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32482744
Begon allemaal een paar jaar terug ouders scheiden schoolcijfers gaan eronder lijden en je komt op het praktijkgerichte onderwijs.
Leuk zal je denken niet leren etc etc, nou joepie ik had het helemaal naar me zin daar NIET DUS.

JE houd het een paar jaar vol en een paar maanden geleden knapte er iets bij mij, had het niet meer naar me zin. Ook niet op me stage en ook niet op school dus.
Ik wou/wil leren, geen praktijk gerichte shit doen gewoon leren en later werken. Dus ging op een gegeve moment niet meer naar school toe omdat de docenten mij niet van school wouden laten gaan omdat de school maar ongeveer 70 leerlingen heeft.
Afyn m'n moeder kwam dus met het idee om een test voor mij te plannen en die heb ik dus gedaan daar in stond dat ik nu op het VMBO Niveau zit helemaal geweldig vond ik zelf al dan kon gaan leren en me eigen ontwikkelen op een andere school. Namelijk het ROC.

Weer eventjes terug in de tijd naar het praktijk gerichte onderwerp, zit dus nog steeds op die school en ben vaak niet komen opdagen, was ontslagen op mijn stage plaats omdat ik daar geen uitdaging in zag bij het bedrijf.
Jaaah schroefjes sorteren is ook zo geweldig .

Ik kreeg de kans om zelf een stage plaats te gaan zoeken, en had er een gevonden namelijk bij een FOK! user LX-USA hij heeft een eigen ICT bedrijf in r'dam en wou een kamer voor mij huren daar zodat ik me eigen kon ontwikkelen daar en meehelpen met het groeien van zijn bedrijf.
Stelde het dus voor aan de school en de eerste reactie was dat ze het dus wel interresant vonden.
Op een later moment vroeg ik hoe we het nou gingen doen, en toen zeiden een docent dat hij het niet wou. Leuk weer een stage plaats verpest en was er erg boos over .

Afyn ging dus nog steeds niet naar school en gistere kwam de leerplicht ambtenaar naar mijn vader's huis toe waar ik WOONDE.
Mijn docent had een leerplicht ambtenaar op me afgestuurd terwijl hij tegen mij zei van je hebt t/m november de tijd om naar een stage plaats te zoeken heb je in november er nog geen een gevonden dan zoeken wij er eentje voor je.

Vanochtend werdt ik dus uit bed getrokken door me vader en hij gooide al m'n kleren op de grond + een paar koffers. Hij had me scooters bij vuilnis voor gezet omdat die uit elkaar lagen ivm ik ze aan het opknappen ben.
EN zo werdt ik uit huis getrapt.

OK even op een rijtje want ben nu op dit moment niet zo heel goed in verhalen opstellen

- Docent zegt 'je hebt t/m november te tijd om een stage plaats te zoeken niet gevonden? zoeken wij eentje voor jou.Tot die tijd heb je vrij om een nieuwe stage plaats te zoeken'
- Ik vindt geen stage plaats omdat er weinig is in de ICT
- Docent stuurt leerplicht ambtenaar op me af met de melding dat ik niet meer op school ben geweest sinds ontslag bij me oude stageplaats
- Docent belt vader op en zegt dat ik niet op school ben geweest, vader gooit me het huis uit.

Nu voel ik me dik genaaid enige plek waar ik me thuis voelde was bij me pa en dat hebben ze verpest. Nu ga ik voor een gesprek naar die school toe en ook voor die klote docent helemaal uit te schelden.
HIj heeft me leven verpest KLERE LIJER
pi_32482847
Nee dat zie je fout, jij hebt je leven verpest door te denken dat je oude stage plek te goed voor je was.
pi_32482873
Dan ben je dus niet uit huis gekickt door school, maar door je vader.

Misschien moet je eens met je vader gaan praten over waarom het nou niet goed gaat op school, wat jij ervan verwacht en hoe je je daarvoor gaat inzetten.

En die docent uitschelden lijkt mij niet erg nuttig, die doet ook enkel maar zijn best voor je.

Hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag?
pi_32482945
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:38 schreef Wolkje het volgende:
Dan ben je dus niet uit huis gekickt door school, maar door je vader.
Eigenlijk door zichzelf als ik alles goed begrijp
pi_32482949
oprotten huilie, je verkloot zelf alles en geeft de wereld er de schuld van. Je zou ipv overal tegen aan te schoppen eens met de flow mee moeten gaan. Die stage moet je uitzingen en je diploma halen. Dan kan je naar het ROC en een echte opleiding doen. Zo'n slecht plan lijkt dat me ook weer niet.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_32482979
En niet elke stage is geweldig, soms heb je gewoon pech! heb eens een week schoenen moeten sorteren op stage.. nouja jammer je moet het toch doen anders ga je niet over.
pi_32483024
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:38 schreef tonks het volgende:
Nee dat zie je fout, jij hebt je leven verpest door te denken dat je oude stage plek te goed voor je was.
Nou, dat klinkt wel heel dramatisch.

Wat jij niet ziet op dit moment, is dat de mensen die jij nu zo haat, wel het beste met je voor hebben.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:48:34 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32483072
TT even aangepast.

Waar kun je nu overnachten, trouwens?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32483073
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:46 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Nou, dat klinkt wel heel dramatisch.

Wat jij niet ziet op dit moment, is dat de mensen die jij nu zo haat, wel het beste met je voor hebben.
Hij zegt het zelf hoor dat zijn leven verpest is .
pi_32483147
Als je nog niet weet waarom je pa je uit huis heeft gekickt:
quote:
Van Hoof overweegt lagere kinderbijslag voor schoolverlaters
ANP

DEN HAAG - Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken overweegt om ouders van kinderen van 16 en 17 jaar die zonder diploma hun school verlaten, te korten op de kinderbijslag.

Dat heeft de bewindsman vrijdag gezegd. Met de korting wil Van Hoof ouders dwingen hun kinderen een diploma te laten halen.

‘Ik denk erover na of een stelselmatige weigering van scholing of werk gevolgen zou kunnen hebben in de sfeer van de kinderbijslag,’ aldus Van Hoof. Het kabinet wil dat het jaarlijkse aantal van 70 duizend leerlingen die zonder diploma stoppen met school in 2010 is gehalveerd.

Om dit te bereiken wil onderwijsminister Van der Hoeven de leerplicht uitbreiden. Zij streeft naar volledige leerplicht voor 17-jarigen. Verder moeten jongeren die te vroeg stoppen met school hun gemeente gaan vertellen hoe zij hun dag doorkomen. Op die manier kunnen de steden maatregelen nemen.

Volgens Van Hoof vormen jongeren zonder een startkwalificatie, een diploma waarmee zij aan de slag kunnen, een groot maatschappelijk probleem. Nederland heeft hen in de nabije toekomst hard nodig om de gevolgen van de vergrijzing op te vangen, stelt de staatssecretaris.

Overigens zegt Van Hoof dat hij naast een mogelijke strafkorting voor drop-outs geen grote wijzigingen wil aanbrengen in de regels voor kinderbijslag.

Van Hoof komt met zijn voorstel na kritiek van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) dat Nederlandse ouders veel minder overheidssteun voor hun kinderen ontvangen dan ouders in andere rijke landen. Volgens de instantie die de kinderbijslag en de AOW uitvoert, staat Nederland in verschillende internationale vergelijkingen steevast onderaan.

Van Hoof is het niet eens met de SVB. Het gaat om vergelijkingen uit 2002. Sindsdien heeft het kabinet verschillende investeringen in kinderen gedaan, stelt de bewindsman. Zo wordt het lesgeld voor 16- en 17-jarigen geschrapt en maakt het kabinet 200 miljoen euro extra vrij voor kinderopvang. Wel vindt Van Hoof dat ‘de investering in kinderen een verantwoordelijkheid is die in het eerste opzicht bij de ouders ligt.’

Bron: http://www.volkskrant.nl/denhaag/1132293696010.html
Maar gelukkig, je kunt weer terug:
quote:
Plan voor korten kinderbijslag valt verkeerd in Kamer

Uitgegeven: 22 november 2005 15:48
DEN HAAG - Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer is tegen het voorstel van staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken om ouders van drop-outs te korten op de kinderbijslag. Dat bleek dinsdag uit het wekelijkse vragenuur in de Tweede Kamer. Alleen de VVD steunt haar partijgenoot Van Hoof.

Van Hoof wil ouders van kinderen van 16 en 17 jaar die zonder diploma hun school verlaten, korten op de kinderbijslag. Met de strafkorting wil hij ouders dwingen hun kinderen een diploma te laten halen. Als een kind er bewust voor kiest af te wijken van wat de overheid verlangt, hoeft de overheid dat niet te financieren, aldus de staatssecretaris.

CDA-Kamerlid Smilde riep Van Hoof op af te zien van dit "onzalige voorstel". Ook CDA-fractieleider Verhagen hield de bewindsman voor dat zijn voorstel onbespreekbaar is. De christendemocraten zien de kinderbijslag als een bijdrage voor ouders en vinden het onacceptabel korten als sanctie in te zetten. Voortijdig schoolverlaters moeten anders aangepakt worden, bijvoorbeeld met gezinscoaches en leerplichtambtenaren, aldus het CDA.

Ook de meeste andere fracties wezen het plan van Van Hoof in scherpe woorden van de hand. PvdA-Kamerlid Noorman sprak van "een onorbaar voorstel".
Bron: http://www.nu.nl/news/630434/11/Plan_voor_korten_kinderbijslag_valt_verkeerd_in_Kamer.html
Ik neem aan dat je tijd zat hebt om dit even door te lezen.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_32483151
TS ga je eigen ontwikkelen dan
pi_32483171
ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand je het huis uitgooit alleen maar omdat je geen stage plaats hebt gevonden....
pi_32483219
Afyn ( ), mocht je ooit nog eens op school terecht komen, probeer dan eens de Nederlandse les te volgen
pi_32483221
Ja die vader van jou moet gewoon even normaal doen. Hij heeft je leven toch verpest, dat moet je tegen hem zeggen, niet tegen die docent, dat is gewoon een luie gast die je niet wilt helpen bij je stageplaats. Dat soort lui zul je wel vaker tegenkomen in je leven.

Anyway, het komt vast allemaal wel goed als je maar kalm blijft. *ZEN*
pi_32483243
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:33 schreef jiigg het volgende:
Dan doe je dat toch lekker niet jongen. Ik denk dat er zat mensen op FOK! zijn die zulke stage zaken gedaan hebben. Je kunt via het VMBO altijd doorstromen naar MBO > HBO > WO. Blijkbaar heb jij daar alleen geen doorzettingsvermogen voor. Wat er op neerkomt dat je de rest van je leven schroefjes mag gaan sorteren. Succes.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:57:13 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32483247
slim van je vader

als ie echt met jouw toekomst begaan is dan lijkt het me het domste wat hij kan doen. misschien kan je hem eens om de oren slaan met wat fijne pedagogische werkjes waaruit blijkt dat kinderen nogal veel last kunnen hebben van scheidende ouders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32483261
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:48 schreef tonks het volgende:

[..]

Hij zegt het zelf hoor dat zijn leven verpest is .
Ja, dat maakt het niet minder dramatisch

Het is nu even rot, maar ik neem aan dat als jij zegt tegen je vader dat je gaat veranderen, dat je ervoor gaat werken (want dat zal je toch moeten doen), je vader je wel weer in huis neemt.
pi_32483274
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:56 schreef webfreak het volgende:
Afyn ( ), mocht je ooit nog eens op school terecht komen, probeer dan eens de Nederlandse les te volgen
idd. ik snap er werkelijk geen kont van. mooi logisch verhaal
pi_32483308
Waar is je moeder eigenlijk in het hele verhaal?
pi_32483335
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:59 schreef Wolkje het volgende:
Waar is je moeder eigenlijk in het hele verhaal?
op school.
pi_32483346
Mensen die werd met een t schrijven neem ik bij voorbaat al niet meer serieus.

Wat zei je ook weer?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32483361
quote:

Nu voel ik me dik genaaid enige plek waar ik me thuis voelde was bij me pa en dat hebben ze verpest. Nu ga ik voor een gesprek naar die school toe en ook voor die klote docent helemaal uit te schelden.

Misschien kun je op Marktplaats een nieuw leven vinden?
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:03:12 #23
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_32483389
quote:
Begon allemaal een paar jaar terug ouders scheiden schoolcijfers gaan eronder lijden en je komt op het praktijkgerichte onderwijs.
Leuk zal je denken niet leren etc etc, nou joepie ik had het helemaal naar me zin daar NIET DUS.

JE houd het een paar jaar vol en een paar maanden geleden knapte er iets bij mij, had het niet meer naar me zin. Ook niet op me stage en ook niet op school dus.
Join the club.
quote:
Ik wou/wil leren, geen praktijk gerichte shit doen gewoon leren en later werken. Dus ging op een gegeve moment niet meer naar school toe omdat de docenten mij niet van school wouden laten gaan omdat de school maar ongeveer 70 leerlingen heeft.
Nonsens. We hebben hier in nederland recht op vrij onderwijs. Jij mag van school gaan als jij een andere school hebt gevonden. Als de school daar niet aan wil meewerken moet je dat opnemen bij je ouders/jeugdhulprechtpunt oid.
quote:
Afyn m'n moeder kwam dus met het idee om een test voor mij te plannen en die heb ik dus gedaan daar in stond dat ik nu op het VMBO Niveau zit helemaal geweldig vond ik zelf al dan kon gaan leren en me eigen ontwikkelen op een andere school. Namelijk het ROC.
Mooi toch?
quote:
Weer eventjes terug in de tijd naar het praktijk gerichte onderwerp, zit dus nog steeds op die school en ben vaak niet komen opdagen, was ontslagen op mijn stage plaats omdat ik daar geen uitdaging in zag bij het bedrijf.
boo-fucking-hoo, live with it.
quote:
Ik kreeg de kans om zelf een stage plaats te gaan zoeken, en had er een gevonden namelijk bij een FOK! user LX-USA hij heeft een eigen ICT bedrijf in r'dam en wou een kamer voor mij huren daar zodat ik me eigen kon ontwikkelen daar en meehelpen met het groeien van zijn bedrijf.
Stelde het dus voor aan de school en de eerste reactie was dat ze het dus wel interresant vonden.
Op een later moment vroeg ik hoe we het nou gingen doen, en toen zeiden een docent dat hij het niet wou. Leuk weer een stage plaats verpest en was er erg boos over .
Waarom is de stageplaats afgewezen? Het kan niet zo zijn dat de leraar geen zin meer had. Hij kwam vast en zeker met argumenten. Wat waren die?
quote:
Afyn ging dus nog steeds niet naar school en gistere kwam de leerplicht ambtenaar naar mijn vader's huis toe waar ik WOONDE.
Mijn docent had een leerplicht ambtenaar op me afgestuurd terwijl hij tegen mij zei van je hebt t/m november de tijd om naar een stage plaats te zoeken heb je in november er nog geen een gevonden dan zoeken wij er eentje voor je.
En? hoeveel stageplaatsen heb je gevonden? of überhaupt gezocht? Leraren zijn verplicht om overmatig verzuim te melden. Heb je contact gehouden met school? Zij hebben je vast niet laten gaan met de mededeling:zie maar. Je bent niet naar school gegaan en niet naar stage. Wat heb je dán gedaan? Heb je aangegeven dat deze situatie onhoudbaar is?
quote:
Vanochtend werdt ik dus uit bed getrokken door me vader en hij gooide al m'n kleren op de grond + een paar koffers. Hij had me scooters bij vuilnis voor gezet omdat die uit elkaar lagen ivm ik ze aan het opknappen ben.
EN zo werdt ik uit huis getrapt.
Je moest voor november een stageplaats hebben gezocht, het is nu 22 november. Wat heb je in de afgelopen 3 weken gedaan? Niets?
quote:
OK even op een rijtje want ben nu op dit moment niet zo heel goed in verhalen opstellen

- Docent zegt 'je hebt t/m november te tijd om een stage plaats te zoeken niet gevonden? zoeken wij eentje voor jou.Tot die tijd heb je vrij om een nieuwe stage plaats te zoeken'
nogmaals: wat waren de resultaten?
quote:
- Ik vindt geen stage plaats omdat er weinig is in de ICT
Ik zit in de ICT en ik weet dat het lastig is om iets te vinden. Ik heb tientallen bedrijven gemaild/geschreven/gebeld. Hoeveel heb jij er gebeld?
quote:
- Docent stuurt leerplicht ambtenaar op me af met de melding dat ik niet meer op school ben geweest sinds ontslag bij me oude stageplaats
Zijn recht en zijn plicht.
quote:
- Docent belt vader op en zegt dat ik niet op school ben geweest, vader gooit me het huis uit.
Je bent blijkbaar nog leerplichtig en dus minderjarig. De school is verplicht om je ouders/verzorger/voogd dit te bespreken.
quote:

Neen, zover ik het kan bekijken heb je het voornamelijk aan jezelf te danken. Ja, school is kut. Ja, situaties kunnen zo kloten worden dat je 't totaal niet meer ziet zitten. Maar nee, je hebt het voornamelijk zelf gedaan door zelf geen actie te ondernemen. Jouw beslissing, jouw actie. Je wilt als volwassene over je eigen leven beschikken? Doe dat dan ook. Je hebt een gesprek op die school, grijp die kans dan en DOE EENS WAT.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:03:25 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32483394
Onzinreacties kunnen achterwege blijven.
TS mag tegelijkertijd ook reageren op vragen die worden opgeworpen.
Anders zie ik dit topic slechts een kort leven beschoren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32483405
als je die scooters nou effe gauw in mekaar zet en verkoopt, dan heb je geld om in de jeugdherberg te slapen oid. Ken je je eige ook ontwikkelen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')