abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 april 2007 @ 16:08:30 #251
73162 Snatched
Bollocks!
pi_47928609
Scrumhalf van Hilversum stampte een Gooi speler op zijn hoofd, terwijl de ref er 30 cm van af stond...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_48386231
Vorig jaar heb ik een paar maanden in Johannesburg gewoond. Bijna ieder weekend raak: rugby kijken! En tot mijn grote verwondering (ik ben een groot voetbalhater) begon ik het steeds leuker te vinden. Het is Echt Heel Spannend, als het tenminste een beetje een goeie wedstrijd is.

Mijn prof nam me mee naar een wedstrijd in Loftus Versfeld, Pretoria. Man, wat was dat vet. Een van de laatste wedstrijden van de Super 14 was het, Bulls tegen de Crusaders. Op stap met een Afrikaan was ik natuurlijk helemaal voor de Bulls, en zo vond ik mezelf schreeuwend en juichend terug

Sindsdien ben ik helemaal verkocht
pi_48386376
Uitslag landskampioenschap van afgelopen zaterdag:

De Castricumse Rugby Club heeft voor de achtste keer in de historie en voor de vijfde maal op rij het kampioenschap van Nederland gewonnen. In een spannende finale tegen Hilversum werd in het rugbystadion in Amsterdam met 23 – 14 de overwinning binnengehaald en daarna kon het feest beginnen.

Storm Carroll zette CAS RC op 6 – 0, Casper Boelens maakte 6 – 3. Louis du Plessis scoorde tegen zijn voormalige ploeg, terwijl Boelens voor de 11 – 6 ruststand zorgde. RCH begone daarna voortvarend en kwam op gelijke hoogte. Daniel McCorkindale en Kai Picauly maakten aan alle onzekerheid een eind door tries te scoren met nog een conversie van Carroll en een geslaagde poging van Boelens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_48386407
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
Vorig jaar heb ik een paar maanden in Johannesburg gewoond. Bijna ieder weekend raak: rugby kijken! En tot mijn grote verwondering (ik ben een groot voetbalhater) begon ik het steeds leuker te vinden. Het is Echt Heel Spannend, als het tenminste een beetje een goeie wedstrijd is.

Mijn prof nam me mee naar een wedstrijd in Loftus Versfeld, Pretoria. Man, wat was dat vet. Een van de laatste wedstrijden van de Super 14 was het, Bulls tegen de Crusaders. Op stap met een Afrikaan was ik natuurlijk helemaal voor de Bulls, en zo vond ik mezelf schreeuwend en juichend terug

Sindsdien ben ik helemaal verkocht
Mooi verhaal! Super 14 rugby is ook echt gaaf om te zien!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 april 2007 @ 18:21:15 #255
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_48387982
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
Vorig jaar heb ik een paar maanden in Johannesburg gewoond. Bijna ieder weekend raak: rugby kijken! En tot mijn grote verwondering (ik ben een groot voetbalhater) begon ik het steeds leuker te vinden. Het is Echt Heel Spannend, als het tenminste een beetje een goeie wedstrijd is.

Mijn prof nam me mee naar een wedstrijd in Loftus Versfeld, Pretoria. Man, wat was dat vet. Een van de laatste wedstrijden van de Super 14 was het, Bulls tegen de Crusaders. Op stap met een Afrikaan was ik natuurlijk helemaal voor de Bulls, en zo vond ik mezelf schreeuwend en juichend terug

Sindsdien ben ik helemaal verkocht
Ik ben geboren Zuid afrikaan. Pretoria.
Ben enorm veel naar Loftus Versveld geweest. Groot fan van Naas Botha (dat was dus rond 1986) Die Blou Bulle was regtig my span

Nu woon ik dus in Nederland. Geen toprugby meer
pi_48395477


Naas Botha is toch dat leuke mannetje dat die wedstrijden allemaal becommentarieert in het Afrikaans?
Er speelt nu een kerel bij de Bulls die Bakkies Botha heet, nou ja, zo wordt 'ie dus genoemd. Het zijn ook allemaal van die aantrekkelijke mannen he
  maandag 16 april 2007 @ 21:45:32 #257
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_48396069
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:33 schreef ColdFeet het volgende:


Naas Botha is toch dat leuke mannetje dat die wedstrijden allemaal becommentarieert in het Afrikaans?
Er speelt nu een kerel bij de Bulls die Bakkies Botha heet, nou ja, zo wordt 'ie dus genoemd. Het zijn ook allemaal van die aantrekkelijke mannen he
Naas Botha is idd commentator nu. Vroeger wist hij heel goed de paal te raken als nummer 10
Ik ben de Bulls helaas een beetje uit het oog verloren maar Bakkies is een vrij normale (bij)naam in ZA.
pi_48884744
Hallo rugbyfans, duim mee voor onze meiden

EUROPEES KAMPIOENSCHAP DAMES 2007

SELECTIE

MANAGEMENT

WEDSTRIJDVERSLAGEN

Wales vs Nederland 070428

Frankrijk vs Nederland 070430

Nederland vs Zweden 070502

Finales 070506



EUROPEES KAMPIOENSCHAP DAMES 2007

28 APRIL T/M 5 MEI 2007

Madrid, Spanje

Het Nederlands Damesteam zal op 27 april 2007 afreizen naar Madrid, Spanje voor het Europees Kampioenschap Dames; Top 8.



Poule A Poule B

Engeland Wales

Spanje Nederland

Italië Frankrijk

Rusland Zweden



28 april 2007 Wales vs Nederland

30 april 2007 Frankrijk vs Nederland

02 mei 2007 Nederland vs Zweden

06 mei 2007 Finales



SELECTIE

Vereniging Naam Voornaam Positie

Amsterdamse AC Werlich Sascha FLyhalf; CAPTAIN

RC The Bassets, Sassenheim Harskam, van Kelly Center

Blom Fabienne Lock

LRC Diok, Leiden Bakkers Femke Lock

Kooyman Emily Prop

Zwart Petra Flanker

EHRC Dragons, Hengelo Broer Marlieke Wing

RC The Dukes, 's Hertogenbosch Meer, van Elke Center

ARC The Pigs, Arnhem Kramer Jolanda Prop

RC The Pink Panthers, Driebergen Moberg Mara Lock

Pieren Marie Louise Prop

RUS, Utrecht Eppink Dorien Center

Franssen Linda Flanker

Hilten, van Hadewijch Hooker

Steenbeek Mirjam Nr 8

SRC Thor, Delft Benthem de Grave Xandra Prop

Deursen, van Lydia Wing

Laros Lorraine Wing

Pelt Sanne Flanker

Ruter Fanny Flanker

Vloemans Kitty Scrum Half

Wiri Rita Center

RC Tilburg Mulders Florieke Flyhalf

RC Waterland, Purmeren Ankersmit Niki Lock

RC The Wasps, Nijmegen Leeuw, van der Lieke Wing

Ven, van der Ingrid Fullback



MANAGEMENT

Bondscoach: Nicholls Matt

Coach: Ramakers Silvester

Fysio: Boelen Hilde

Teammanager: Acda Annelies

Veerman Sandra



WEDSTRIJDVERSLAGEN

Onze dames spelen van 28 april t/m 5 mei 2007 mee met het Europees Kampioenschap Dames; top 8 in Madrid. Om ons op de hoogte te houden en de sfeer van zo’n toernooi mee te beleven zullen de teammanagers, Annelies Acda en Sandra Veerman, uw informeren over wat onze dames meemaken tijdens zo’n toernooi. Deze verslagen kunt u lezen onder wedstrijdverslagen.

Finale Europees Kampioenschap in Hamburg

Zaterdag, 9 april 2005

Italie vs Nederland (22-03)



Wales vs Nederland; 070428



Wales-Nederland



Eindelijk! Het is zover, na maanden van hard trainen kan voor ons het EK beginnen. Donkere wolken pakken zich inmiddels samen op het moment dat we net met warming up beginnen. Aan de concentratie te zien laten we er ons niet door afleiden. Scherp gefocust en onverstoorbaar beginnen we met de warming up. Na vijf minuten te zijn gestart, wordt de focus toch verbroken. De vriendelijke ref Claire uit Engeland komt noppen controleren en de eerste rij spreken. Op dat moment laten de weergoden ook van zich horen en de eerste donderklappen zijn een feit. Het is overigens nog steeds droog dus dat is positief voor ons, want we willen een open spel spelen.

Kick off time! De spanning en de concentratie zijn inmiddels gestegen naar een niveau dat je van een interland mag verwachten en we zijn heel trots als het volkslied wordt gespeeld.

Wales komt als een waar six nations team uit de startblokken en we staan op alle fronten onder druk. Line-outs, scrums, Wales domineert maar na vijf minuten brengt het onweer boven ons hoofd verlichting; de ref besluit de wedstrijd te staken vanwege het onweer dat zich boven ons hoofd bevindt. Een goede beslissing want de bliksems schieten links en rechts aan ons voorbij.

Er heerst een stilte in de kleedkamer die genoeg zegt. De coaches voelen de spanning en zeggen niets. Ze hoeven niets te zeggen, je voelt gewoon dat hier iets speciaals gaande is. Na opnieuw vijf minuten wordt de wedstrijd hervat. Nederland komt nu weer goed in de wedstrijd. We heersen in de verdediging en Wales domineert in de scrum. Na een goede line-out hebben we een snelle bal. De Hollandsche Leeuw begint te brullen en het duurt dan ook niet lang voordat de bal door de zeer goed spelende Linda Franssen in het trygebied van Wales wordt gegrond. De conversie wordt door Grid van de Ven op overtuigende wijze verzilverd: een boodschap aan alle teams – zo schop je dus een conversie of een penalty raak en het is 7-0 voor Nederland.

Na de restart hebben we helaas maar wel terecht een speelster in de sinbin. Pech voor Femke Bakkers, maar ze mag nu tien minuten rusten nadat ze niet wegrolde in de tackle. Op zich niet zo vervelend want de Nederlandse dames spelen altijd goed met 14 man. Ook dit keer wordt er stug verdedigd en Wales krijgt niets, behalve harde tackles. Nederland wordt sterker en krijgt meer zelfvertrouwen. Wales wordt daarentegen zenuwachtig en ongeduldig en probeert een score te forceren. Door het gladde, harde veld en een dito bal leidt dit tot veel balverlies voor Wales. Nederland weet het goede spel vast te houden tot aan de rust.



Half time, 7-0 Nederland.

Even rust en de coaches staan te popelen om wat te zeggen. Gelukkig zijn er maar een paar kleine dingen waar we op moeten letten.



De tweede helft begint en het wordt snel duidelijk dat Nederland goede zaken wil doen hier in Madrid. Wales krijgt geen meter ruimte en Nederland komt steeds beter in haar spel. Toch heeft Wales een goede aanval die maar net door Nederland wordt gestopt. Een maul van Wales die instort in het trygebied van Nederland levert Wales een scrum op vijf meter voor de Nederlandse tryline. Oei, Wales domineert de hele wedstrijd de scrum dus dit wordt penibel. De leeuw brult weer en we maken een turnover en overleven de eerste aanval. Wales blijft echter aandringen en wordt uiteindelijk beloond met een penalty. Wales, dat inmiddels erg graag de nul van het scorebord wil wegpoetsen, besluit tussen de palen te kicken, het wordt 7-3. Tijd voor wissels want het harde werk begint zijn tol te eisen. Wat een gouden wissel: Kelly van Harskamp’s eerste balcontact resulteert in een schitterende try waarbij alle driekwarten betrokken waren en het is 12-3 voor Nederland. De wedstrijd is bijna voorbij en de verdediging houdt stand. Wales heeft geen buskruit meer over, hun zware geschut levert alleen nog wat losse flodders. Nederland heeft nog twee goede kansen maar verzuimt deze te verzilveren. Uitgeput, maar blij en voldaan gaan de armen de lucht in als het laatste fluitsignaal heeft geklonken. Felicitaties van Wales en happy faces bij Nederland. Over twee dagen spelen we tegen Frankrijk A, die hebben nog wat tegoed van ons. De leeuw heeft honger en wil meer.





Silvester Ramaker



Frankrijk vs Nederland; 070430



Nederland vs Zweden; 070502



Finales; 070506



link:http://www.rugby.nl/
pi_48966502
Geen World Cup Sevens 2009 in Amsterdam helaas:

Amsterdam, 3 mei 2007
Amsterdam mist de Rugby World Cup Sevens 2009

Amsterdam - Zojuist heeft de International Rugby Board (IRB) besloten de organisatie van de RWC Sevens 2009 toe te vertrouwen aan Arabian Gulf, Dubai. Hierdoor mist de Nederlandse Rugby Bond (NRB) de mogelijkheid om in de zomer van 2009 het toernooi in Amsterdam te organiseren.

Hiermee is duidelijkheid gekomen in een zinderend spannende situatie waarin de NRB het opnam tegen 9 andere en vooral grote rugbylanden. De toekenning laat zien, dat er een traditionele keuze is gemaakt voor een land waarin rugby al erg bekend is en de rugbysport een duidelijke plaats in de maatschappij inneemt. In Nederland is dit (nog) niet het geval. Daarom had de NRB in haar kandidaatstelling juist aandacht besteed aan de aantrekkelijkheid van de organisatie van dit wereldtoernooi in de gastvrije stad Amsterdam, waar men hoopte enorme aantallen rugbyfans te ontvangen om het rugbyfestijn mee te beleven. Samen met de Gemeente, de Overheid, NOC*NSF, Organisatiebureau BenS, e.a. werkte de NRB in de afgelopen maanden intensief samen aan haar kandidaatstelling.
De NRB betreurt de beslissing enorm, maar weet gelukkig dat al het werk voor de kandidaatstelling erg nauwkeurig is verricht en dat dit als basis zal dienen voor een nieuwe poging voor de Rugby WK Sevens van 2013. De NRB zet door en zal ook dan haar energie en fanatisme in de strijd gooien om tegen die tijd de IRB alsnog over te halen voor Amsterdam te kiezen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:23:50 #260
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_49704792
Had een mailtje in mijn mailbox: mijn tickets zijn verzonden
Nu nog wachten tot het weer bijna winter is: 22 september
pi_49707350
Waar ga jij dan heen Oldbie?
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:32:51 #262
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_49720345
leuke sport, ga ook maar eens proberen denk ik
Op weg naar sint juttemes.
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:57:27 #263
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_49730949
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:24 schreef knnth het volgende:
Waar ga jij dan heen Oldbie?
Zuidafrika - Tonga
De andere wedstrijden van ZA waren vreselijk snel uitverkocht....zeker tegen Engeland

Maargoed, ik ga een wedstrijd bezoeken en daar gaat het om
pi_49731076
Zeker Ik kan bijna niet wachten tot het zover is
Schotland - All Blacks, that is
pi_49748161
Nieuwe kit van Engeland. Ik weet het nog niet. Ergens is het jammer dat ze van het hele witte zijn afgestapt, maar dit is toch ook wel gaaf.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_49751495
Volgende week zaterdag all blacks - france in het stadion kijken!

En misschien ook 14 juli misschien all blacks - zuid afrika.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_49814169
Gisteren en vandaag Dukes pinkster toernooi
pi_49849722
Is er al behoefte aan een [Rugby] Rugby World Cup 2007 topic of vinden jullie het nog een beetje vroeg? Ik verveelde me net namelijk en ik heb al een mooie OP gemaakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_49870017
Gewoon posten Ik heb er al zin in!
pi_49870202
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:23 schreef Nielsch het volgende:
Is er al behoefte aan een [Rugby] Rugby World Cup 2007 topic of vinden jullie het nog een beetje vroeg? Ik verveelde me net namelijk en ik heb al een mooie OP gemaakt.
pi_49871233
Met trots presenteer ik het WK Rugby 2007 topic!

TVP 'em alvast en begin desnoods al maar met speculeren over wat er allemaal kan en gaat gebeuren. Laat het ook weten als je een wedstrijd gaat bezoeken.

Het duurt nog wel even, maar evengoed al veel plezier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_50331764
Ík vond het erg leuk op Ameland nog meer mensen geweest dit weekend?
pi_50336950
Ja ik! Superlekker weer ook!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_50352422
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:34 schreef JaFFe het volgende:
Ík vond het erg leuk op Ameland nog meer mensen geweest dit weekend?
Beachrugby toernooi?

Jammer dat dat niet voor de jeugd is, is heel vet idd.
pi_50357842
Er was dit jaar wel een jeugdprogramma geloof ik. In welke klasse speelde jij Nielsch
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')