abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32480257
4 jaar geleden heb ik een huisalarm aangeschaft, althans je kreeg er eentje gratis als je een 3-jarig abonnement afsloot. Dit beviel me goed, dus heb ik het na 3 jaar gewoon door laten gaan.

Nu wil ik binnenkort mijn huistelefoonlijn er uit gooien, want dat is me gewoon veel te duur en ik bel toch bijna alleen met mijn mobiel. Zonder de telefoonlijn heb ik ook niks aan mijn abonnement bij het beveligingsbedrijf, dus wil ik die ook opzeggen. Het contract loopt tot 26 januari 2005, maar nu komt het leuke: ik heb 14 november een brief gestuurd met het verzoek om het abonnement te beëindigen, maar wat krijg ik terug? Een brief die mij er aan herinnert dat je het minimaal 3 maand van te voren moet opzeggen, anders wordt het automatisch weer met een jaar verlengd!!!

Aangezien er minder dan 3 maand zit tussen 14 november en 26 januari, concluderen ze dat ik er dus tot 26 januari 2007 aan vast zit!!!!

Is er nog een manier om hier onderuit te komen? Ja een contract is een contract, maar ik vind dit echt ronduit belachelijk! Fucking kleine lettertjes ook......3 maand van te voren opzeggen, anders wordt het met een jaar verlengd...... Ik heb ze al enkele pissige mailtjes gestuurd, maar daar reageren ze dus niet op.

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 22-11-2005 22:51:44 ]
pi_32480575
Staan deze voorwaarden daadwerkelijk vermeld in het oorspronkelijke contract / voorwaarden ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_32480597
Zo vreemd is een opzegtermijn anders niet.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32480690
Yup, het staat er wel in.

Okee, een opzegtermijn is niet zo heel gek, maar 3 maand vind ik echt idioot lang. Daarbij gaat het gewoon over het beëindigen van een contract voor hun service. Het loopt uit zichzelf af en wordt stilzwijgend verlengd. Ik geef 2,5 maand van te voren aan dat ik het niet meer wil, dan vind ik het knap lullig dat ze aan die 3 maand vasthouden. Slaat toch nergens op? Ja regeltjes zijn regeltjes, mar kom op zeg...
pi_32480804
Daar wordt het geld verdiend....er is wel een wet in de maak die leverancies gaat verplichten klanten voortijdig op de hoogte te stellen dat klanten nog kunnen opzeggen voor de dienst die ze afnemen.

Maar daar ben jij niet mee geholpen.

Je kan wel vragen of je het contract af kunt kopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_32481059
Is bellen geen optie. Hopelijk krijg je een medewerker die wat coulant is. Meestal krijg je via de telefoon meer voor elkaar dan via een Email.
pi_32481074
Mja daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Het is wel hartstikke goed dat die wet in de maak is. Voor mobiele telefonie doet gsmweb.nl dat uit zichzelf al, wat ik heel rg waardeer. (Natuurlijk verwijzen ze wel meteen naar alle andere interessante aanbiedingen die ze hebben, maar goed... )

Maar op afkopen na kan ik het verder wel schudden?

Ja ik kan inderdaad wel bellen. Heb ik ook al degaan voordat ik de brief stuurde. Degene die ik aan de telefoon had, was wel een goeie gozer, maar helaas is ook hij aan allerlei regeltjes gebonden. Hem mail ik nu ook steeds.
pi_32481265
als wij hier een klant krijgen die van zijn contract af wil, bieden we standaard 50% van de contractwaarde aan. we leveren immers geen dienst meer, maar we voorkomen we dat iedereen makkelijk denkt op te zeggen.

Wellicht dat het daar ook zoiets is.
pi_32481304
Bieden jullie dat uit jullie zelf aan, of moet de klant er echt om vragen?
pi_32481638
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:39 schreef ToT het volgende:
Bieden jullie dat uit jullie zelf aan, of moet de klant er echt om vragen?
De klant moet er zelf om vragen, en wij doen dan een voorstel
pi_32481791
Okee, dan zal ik ze wel eens bellen, thx!
pi_32481913
Opzegtermijnen mogen maximaal 3 maanden zijn, dat ze ook 3 maanden rekenen geeft wat te zeggen over het bedrijf. Deze tijdsspanne is niet nodig vor een redelijke opzegging.
Kijk of er wat te regelen valt, zo niet ga eens naar de rechtshulp.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:20:28 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32482414
3 maanden vindt ik een hele normale opzegtermijn?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_32483040
Ik dus niet. Sowieso vind ik het vaag dat je er meteen weer voor een jaar aan vast zit. Je telefoonlijn kun je ook met een maand opzeggen, waarom dit dan niet?
pi_32484897
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:46 schreef ToT het volgende:
Ik dus niet. Sowieso vind ik het vaag dat je er meteen weer voor een jaar aan vast zit. Je telefoonlijn kun je ook met een maand opzeggen, waarom dit dan niet?
Naja, dat het niet een hele respectabele manier van zakendoen is kan wel kloppen. Maar dat maakt het nog niet hun schuld.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32486868
Ik zeg ook niet dat het hun schuld is, maar ik vind het belachelijke voorwaarden.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:24:38 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32487123
Waarom? je bent er anders mee acoord gegaan met de algemene voorwaarden, dus achteraf kletsen is niet echt zinvol

Heel veel contracten kennen een opzegtermijn van 3 maanden; GSM abo's ADSL abo's, tijdschriften dus.....

k zie het probleem niet zo , behalve dat je te laat opgezegt hebt.
pi_32493769
Ik heb werkelijk nog nooit eerder meegemaakt dat die termijn zo lang was en dat je er meteen weer voor een jaar aan vast zat, niet met Internet abo's, niet met GSM abo's of wat dan ook.

[ Bericht 20% gewijzigd door ToT op 23-11-2005 10:15:43 ]
pi_32517304
Laat je even weten hoe het afloopt ?
  woensdag 23 november 2005 @ 20:13:32 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32517374
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:53 schreef ToT het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit eerder meegemaakt dat die termijn zo lang was en dat je er meteen weer voor een jaar aan vast zat, niet met Internet abo's, niet met GSM abo's of wat dan ook.
toch eens beter de AV's lezen dan. Ik heb het vandaag nog gelezen in de AV van Vodafone.

Trouwens, als je contract nog loopt bij alle GSM providers, mag je alle maanden gaan betalan dat je contract nog doorloopt als je wilt opzeggen. Pas als je contract vrij bent heb je een opzeg termijn van 3 maanden
pi_32518626
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:13 schreef Gunner het volgende:

[..]

toch eens beter de AV's lezen dan. Ik heb het vandaag nog gelezen in de AV van Vodafone.

Trouwens, als je contract nog loopt bij alle GSM providers, mag je alle maanden gaan betalan dat je contract nog doorloopt als je wilt opzeggen. Pas als je contract vrij bent heb je een opzeg termijn van 3 maanden
Hmm heb net even gekeken naar de AV van Vodafone. Er staat nergens dat het voor weer een jaar door gaat maar voor onbepaalde tijd (artikel 4). Een opzegtermijn is er natuurlijk wel.

Beetje jammer..
  woensdag 23 november 2005 @ 20:59:49 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32518876
Ik heb volgens mij niet gezegt dat het weer voor een jaar verlengd wordt, het wordt stilzwijgend elke keer verlengd met 3 maanden (wat ook gelijk staat aan de opzegtermijn)

Andere providers regelen dit net zo
pi_32519428
Als ik 6:236 sub j BW (stilzwijgend verlengen met 1 jaar) en 6:237 sub l BW(opzegtermijn van max. 3 maanden) erop na sla, zitten ze nog net aan de kant van het toelaatbare.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32519929
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:24 schreef Gunner het volgende:
Waarom? je bent er anders mee acoord gegaan met de algemene voorwaarden, dus achteraf kletsen is niet echt zinvol
niet dat je veel keus hebt ofzo...-O-

als bedrijf maak je er geen vrienden mee iig, niet wat je noemt netjes zakendoen
  woensdag 23 november 2005 @ 21:44:01 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32520426
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:29 schreef Xcalibur het volgende:
niet dat je veel keus hebt ofzo...-O-

als bedrijf maak je er geen vrienden mee iig, niet wat je noemt netjes zakendoen
Als je dat niet wilt, zal je voor aankoop de AV's moeten checken. Ga je daar niet mee accoord, ga dan niet in zee met zo'n bedrijf. sim-pel

Tenzij het onwettig is, dat is wat anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')