Bij een van onze vaste klanten was iets fout gegaan en ik probeerde dat voor haar op te lossen. En toen zei ze op een gegeven moment: 'Je moet niet denken, dom schaap'. Ik had zoiets van .. pardon
![]()
Nou goed.. ik heb er toen niks op gezegd, dacht ondertussen dat ze me kont kon kussen maar goed.
Paar weken later hielp ik haar weer en weer vond ze het nodig om me uit te maken voor iets!
En toen heb ik tegen haar gezegd dat ze het verder kon uitzoeken en dat ik haar in ieder geval niet meer zou helpen. Tegen mijn collega's het verhaal verteld (we werken maar met 5 mensen dus zoiets gaat snel) .. en toen heeft een van mijn medecollega's verhaal bij haar gehaald zonder dat ik het wist. En die medecollega heeft haar eens even flink de waarheid verteld (eigenlijk heb ik over me heen laten lopen zei deze collega).
Met als gevolg dat deze klant voortaan poeslief de winkel binnekomt en vraagt of haar tijdschriften al binnen zijn. Nooit meer problemen gehad met die vrouw maar ze moest wel even op haar nummer worden gezet.
Ik pik veel maar ik pik niet alles. Zolang ik denk dat een klant redelijk is, okay .. maar als het buiten de normale normen en waarden gaat zoals de algemene mens, dan houdt het voor mij ook een keertje op.