abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32475440
Ik ben nu ruim 2 jaar werkzaam bij een bedrijf, bevalt me goed en heb nu een contract voor onbep. tijd.
Ivm mijn leeftijd heb ik tot vorige maand tegen het jeugdloon gewerkt, deze maand ben ik jarig en ga dus naar de 'normale' schaal -> joepie.

Maar ik begin nu op '0' jaar in die schaal, op zich logisch omdat je maar 1x per jaar 1 stap omhoog gaat voor je verjaardag, maar aan de andere kant : stel ik zou vandaag hier komen werken dan ging ik hetzelfde verdienen tov mijn huidige situatie terwijl ik hier nu al 2 jaar werk.
We zitten in CAO ziekenhuis

Kan iemand mij vertellen wat in zo'n situatie gebruikelijk is en of het ook maar ergens mogelijk is die 2 jaar wel 'mee' te nemen ?
pi_32475702
Die schalen in de Ziekenhuis CAO zijn zo ingericht dat je altijd, wanneer je in een nieuwe functieschaal terecht komt, op 0 begint.
Dus dat het bij jou gebeurt is logisch.(je kunt het hooguit vragen aan je leidinggevende, maar een recht is het zeker niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32475713
Je hebt de afgelopen jaar toch ook minstens een keer loonsverhoging gekregen, omdat je een jaar ouder werd? Dat is in feite ook een periodieke verhoging. Ik ben dus bang dat die beredenernig niet op gaat.
Sterker nog, als je op je hudige leeftijd zou beginnen, dan zou je waarschijnlijk in een aanloopschaal terecht komen, waarmee je dus minder zou verdienen.

Wat je wel kunt doen is een gesprek aangaan met je baas, als ze tevreden over je zijn, willen ze je misschien een periodiek omhoog doen. Al zijn ze wel vrij strak gebonden aan regels met deze opwaardering. (Google -> "CAO ziekenhuizen" -> eerste link is de CAO van ziekenhuizen, wellicht interessant om door te nemen als je dat nog niet had gedaan).
pi_32475745
Overigens zijn het "dienstjaren" in die schaal, geen kalender- of leeftijdsjaren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 november 2005 @ 11:45:38 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32475846
foutje in TT verbeterd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:48:14 #6
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32475909
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:25 schreef renkie het volgende:
op zich logisch omdat je maar 1x per jaar 1 stap omhoog gaat voor je verjaardag,
Dat heeft niets te maken met je verjaardag. Bij mijn werkgever is het zo dat er voor de hele organisatie één vaste datum is (anciënniteitsdatum) waarop iedereen een periodiek erbij krijgt, voor zover je al niet in het maximum van je schaal zit.

Ontopic:

Wat je zou kunnen proberen is om bij je eerstvolgende functioneringsgesprek aan te kaarten dat je het onrechtvaardig vindt dat een nieuwe medewerker hetzelfde salaris zou krijgen in die functie terwijl jij al twee jaar bij onderneming X werkt. Dikke kans dat je leidinggevende zegt ''zo werkt het nou eenmaal''. Voor zover je al niet werk-afspraken hebt moet je die maken bij je eerstvolgende FG. Koppel aan die afspraken een salarisverhoging (periodiekje erbij). Bij het daaropvolgende FG kan je samen met je leidinggevende bekijken of de werk-afspraken zijn nagekomen en of je daadwerkelijk dat periodiekje erbij kan krijgen.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:50:26 #7
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32481632
Als je vanaf jeugd opnieuw ingeschaald wordt, kom je meestal al op een hoger loon uit.
Daarom gaan je "Dienstjaren" meestal niet mee.

Tenminste bij mij ging dat zo..
wordt aan gewerkt....ben net terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')