Toen ik gisteren op de Universiteit samen met een kameraad een oefen-examen aan het maken was vroeg ik aan hem: "De afgeleide van 2x is toch '2' hè?"quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:27 schreef Zwansen het volgende:
De afgeleide van x2 is 2x.
Nèh, het gaat me niet echt om specifieke vragen. Ik heb gewoon een naslagwerk nodig om af en toe op terug te kunnen vallen bij het oefenen en uiteindelijk om voldoende kennis op te doen om het tentamen te halen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:31 schreef Renesite het volgende:
Heb je dan specifieke vragen?
evt. kan je het bèta topic hier gebruiken voor vragen.
Een basiskennis site...
Zelf ben ik dus totaal niet wiskundig aangelegd, maar google helpt mij dus ook niet.
Is er een haushofer of een soort van Johan-Derksen in de zaal![]()
ik zocht op Logarithmes maar ik kreeg alleen franse sites tegen, zelfs als ik op Nederlands zoek.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:35 schreef Zwansen het volgende:
Als je weet welke onderwerpen je dient te weten kun je die toch apart op google zoeken? Dan maak je zelf een samenvatting van alle onderwerpen. Paar keer oefenexamens maken, klaar.
Universitair.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:36 schreef Libris het volgende:
welk niveau trouwens?
Ik denk dat ik het verkeerd heb geschreven. Mijn studie is Engels... maar ik denk dat het 'Logaritme' in het Nederlands is... Zonder 'h' dus.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
ik zocht op Logarithmes maar ik kreeg alleen franse sites tegen, zelfs als ik op Nederlands zoek.
Ook wiskunde.nu helpt niet echt, of nog zo'n site dat alleen over wiskunde op de middelbare school gaat.
Heb natuurlijk eventjes snel gezocht, maar echt veel boeiends kon ik niet vinden.
Ik kom uit Tilburg. Ik mag dat.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:40 schreef Libris het volgende:
Dan moet je echt eens kijken of je dat boek kan vinden. Ik heb het in mijn eerste jaar universiteit gebruikt en vond de manier van uitleggen zeer goed.
Trouwens, een lesje Nederlands kan ook geen kwaad... een goei boek...
Er zit ook geen verschil in de wiskunde tussen een studie Engels en bijvoorbeeld Informatica of Technische mechanica.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |