Waar is ze mee bezigquote:DEN HAAG - Oud-VVD-leider Wiegel is een „reactionair conservatief”, vindt partijgenoot en Tweede Kamerlid Hirsi Ali. „Zo'n Wiegel is precies zo'n Turkse of Marokkaanse vader die instinctief aanvoelt dat hij de modernisering niet kan tegenhouden en zich daarom terugtrekt in zijn buurt, want daar is het lekker veilig.”
Dat zei Hirsi Ali in een vraaggesprek in het dinsdag gepresenteerde Jaarboek Parlementaire Geschiedenis 2005. Wiegel hekelde eerder dit jaar het afwijzende standpunt van Hirsi Ali over gelijkstelling van openbaar en bijzonder onderwijs als onliberaal.
„Ik dacht: ach, die man woont in Dieren of Diever of zoiets, op zo'n ideale, idyllische plek. Volkomen levend in het 'land van ooit', literally. Hij is niet geraakt door de globalisering, door de migratie, door de nieuwe werkelijkheid.”
Het Kamerlid, bekend door haar scherpe kritiek op de islam, zegt er zeker van te zijn dat er een „reformatie” van de islam komt. „Die kan alleen plaatsvinden als er sprake is van vrijheid van meningsuiting. Als genoeg mensen hardop mogen zeggen: oké, ik neem de Koran niet letterlijk. En dat zij dan niet onmiddellijk onthoofd worden.”
Dat heeft verder ook veel met de geldigheid van haar opmerkingen te maken. Roep je dit niet zomaar om haar weer te veroordelen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:35 schreef Meki het volgende:
Telegraaf.nl
[..]
Waar is ze mee bezig
Op valse informatie naar Nederland komen ze is voor mij nog illegaal
Daar is in ieder geval geen woord Frans bij; ik ben het echter met je eens dat de parallel die ze trekt niet de meest politiekcorrecte is.quote:En ze roept alweer onzin richting mensen . en ze noemt Marokkanen / Turken zomaar om ze weer te veroordelen
Hirsi Ali is een kutwijf die zo snel terug gaat naar Somalie
Ga dat nog even aan de nabestaanden van Pim Fortuyn en Theo van Gogh vertellen; werkelijk ongelooflijk.quote:En ze krijgt nog beveiliging - mensen die dit soort dingen roepen horen geen recht te hebben voor een beveiliging zeker niet iemand die zelf geweld oproept
Hoe kunnen jullie dit vrijheid noemen als ze alleen zit te provoceren ???quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:54 schreef buachaille het volgende:
Meki, die Hirsi Ali doet wel wat met je hé? In 25% van je posts heb je het over haar. Je bent toch niet stiekem tegen de vrijheid van meningsuiting?
En waar gaat dit nou over? Wiegel is zeker een reactionair te noemen, hij heeft het woord volgens mij uitgevonden. En als ze zegt dat er in de Islam een verandering moet plaatsvinden dan kan ik me daar ook wel in vinden. Maar over dat laatste mogen anderen het weer gaan hebben.
Hirsi Ali liegt over haar papieren om Nederland in te komen daar begon het alquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:53 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Dat heeft verder ook veel met de geldigheid van haar opmerkingen te maken. Roep je dit niet zomaar om haar weer te veroordelen?
[..]
Daar is in ieder geval geen woord Frans bij; ik ben het echter met je eens dat de parallel die ze trekt niet de meest politiekcorrecte is.
[..]
Ga dat nog even aan de nabestaanden van Pim Fortuyn en Theo van Gogh vertellen; werkelijk ongelooflijk.
Maar goed, al met al heb je dus even je ongenoegen jegens Hirshi Ali kunnen ventileren en ben je verder niet op de stelling ingegaan of ze nou gelijk heeft met betrekking tot haar opmerking aan het adres van Wiegel of niet. Erg op op het nieuwsbericht of de achtergronden zelf gaat het dus niet in.
Provoceren is een stijlmiddel om je mening te uiten, daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe kunnen jullie dit vrijheid noemen als ze alleen zit te provoceren ???
Ze beledigt mensen alleen maar dit is geen vrijheid van meningsuiting maar provocatie
quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:44 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ze zullen Wiegel nog keihard nodig hebben bij de VVD, als ze tenminste ooit nog een premier willen leveren.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Provoceren is een stijlmiddel om je mening te uiten, daar is niets mis mee.
Als je die opmerkingen van haar provocerend wil noemen dan moet je trouwens wel heel erg lange tenen hebbenMaar daar staat onze mohamedaanse medeburger wel een beetje om bekend geloof ik.
![]()
LOLquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:11 schreef N.icka het volgende:
[..]
Zegt iemand die haar een kutwijf noemt in de OP![]()
Wie quote je met "Kruistocht tegen de Islam"? AHA is voor zover mij bekend geen christen. "Allochtoonse gastarbeiders"quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:10 schreef RM-rf het volgende:
artikel staat ook op nu.nl
http://www.nu.nl/news/629(...)r_conservatief'.html
Tja, Hirschi Ali toont daarmee aan dat voor haar 'kruistocht tegen de Islam' ze bereid is haar eigen kinderen op te eten ....
Als ze een inhoudelijke discussie met Wiegel aan had willen gaan, was dat haar volste recht geweest, ze had best wel wat steun kunnen krijgen ook uit liebarel kringen, waar dat speciale onderwijs behoorlijk ambivalent wordt aangezien.
maar hem kennelijk te veroordelen door een 'snelle vergelijking' te maken, met allochtoonse gastarbeiders en te denken 'nou, dat zal hem wel flink beledigen' dat is wel heel kortzichtig en dom....
Uiteindelijk is een eventuele ontwikkeling van de islam helemaal geen zaak voor nederlandse parlementariers, maar een interne aangelegenheid voor moslims, vreemd Dat Hirschi Ali zich nog steeds kennelijk eerder als moslim ziet dan als liberale parlementarier
Nederland kent een bepaald systeem van openbaar onderwijs en speciaal onderwijs ... dat is een hoeksteen van de nederlandse overlegsamenleving, het biedt de gelovige gemeentes in nederland de mogelijkheid eigen scholen op te richten .. of dat nu een 'school met de bijbel' is, een joods Lyceaum of een Koranschool ....quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wie quote je met "Kruistocht tegen de Islam"? AHA is voor zover mij bekend geen christen. "Allochtoonse gastarbeiders"![]()
![]()
En zeker is de Islam iets dat iedereen aangaat! En als ervaringsdeskundige mag zij daar zeker haar woordje over doen. Je bent toch niet stiekem tegen de vrijheid op meningsuiting?
![]()
Tenzij de moslim-maatschappij ineens een Verlichting krijgt, zie ik dit niet gebeuren. Een overgrote groep houdt vast aan de eigen idealen, en er is een groep die dit zelfs misbruikt om zich tegen de maatschappij af te zetten.quote:ipv dat ze de moslimgemeente gewoon willen laten integreren in een westerse liberale staat.
en vind jij dan dat de westerse vrijheid dus maar opgegeven moet worden, omdat de moslims ezich er niet aan aanpassen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:59 schreef Snatched het volgende:
[..]
Tenzij de moslim-maatschappij ineens een Verlichting krijgt, zie ik dit niet gebeuren. Een overgrote groep houdt vast aan de eigen idealen, en er is een groep die dit zelfs misbruikt om zich tegen de maatschappij af te zetten.
Au contraire!quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en vind jij dan dat de westerse vrijheid dus maar opgegeven moet worden, omdat de moslims ezich er niet aan aanpassen?
quote:Maar niet alle Chinese woningen waren zo pronkerig open, de meeste lagen verborgen in tuinen achter hoge muren, gesloten, en doken terug in het geheim van hun huiselijk leven. Eensklaps waren de huizen gedaan en langs een brede weg strekten Chinese graven zich uit, rijke graven, de grasheuvel met de gemetselde ingang - ingang van dood - opgehoogd in de symboolvorm van het vrouwelijk orgaan: uitkomst van leven, - ruim grasveld er om heen: de ergernis van Van Oudijck, die berekende hoeveel bouw wel voor cultuur verloren was door die begraafplaats der rijke Chinezen. En de Chinezen schenen te triomferen in leven en dood in de anders zo stille stad van geheimzinnigheid, de Chinezen gaven er aan het eigenlijke karakter van drukke beweging, van handel, van rijk worden, van leven en sterven, want toen het rijtuig de Arabische wijk inreed - huizen als andere, maar somber, maar stijlloos, maar fortuin en existentie verborgen achter dichte deuren; in de voorgalerij wel stoelen, maar de heer des huizes somber gehurkt op de grond, onbeweeglijk, met zwarte blik het rijtuig achtervolgende - scheen dit stadsgedeelte nog tragischer geheimzinnig dan het notabele Laboewangi, en scheen het onuitzegbare mysterie uit te donzen als iets van de Islam, dat zich verspreidde over de héle stad, of het de Islam was, die de fatale melancholie van levensgelatenheid uitduisterde in de huiverende, geluideloze avond... Zij voelden dat niet in hun ratelende rijtuig, van hun kinderjaren aan die atmosfeer gewoon en niet gevoelig meer voor het sombere geheim, dat was als het naderen van een zwarte macht, die hen - overheersers met hun kreolenbloed - altijd en altijd had aangeademd, zodat zij ze nooit zouden vermoeden. Misschien als Van Oudijck nu en dan in de couranten las over het pan-islamisme, dat hem iets aanzweemde of de zwarte macht, het sombere geheim even opende voor zijn diepste gedachte. Maar zoals nu - toerende met vrouwen kinderen, in het geratel van zijn rijtuig, en het getrappel van zijn mooie Sydneyërs, de oppasser, met de gesloten pajong, die glinsterde als een dichtgestraalde zon, op de bok, voelde hij te veel zichzelve, zijn heersers-, zijn overheersersnatuur, om iets van het zwarte geheim te raden, iets van het zwarte gevaar te zien. En hij was vooral nu te prettig, om iets melancholieks te voelen, te zien. Hij zag, in zijn optimisme, zelfs niet het verval van zijn stad, die hij liefhad; ze troffen hem niet, nu zij doorreden, die immense zuilenvilla's, getuigende van vroegere planterswelvaart - verlaten, verwaarloosd, in verwilderde erven; een ervan ingenomen door een hout-aankapmaatschappij, die er de opzichter liet wonen en in de voortuin de balken stapelde. Treurig blankten de verlaten huizen op, met portieken van pilaren, die in de woest vergroeide erven spookten in de maan, als tempels van onheil... Maar zij zagen het zo niet: genietende de wiegeling op de zachte rijtuigveren, dommelde Léonie glimlachende, en Doddy spiedde, nu zij de Lange Laan weer naderden, uit, of zij niet Addy zag...
en waarom geloof je dan een Somalische asielzoeker, die beweert dat het nederlandse onderwijssysteem aangepast moet worden, omdat zij dat nu eenmaal 'weet' uit Somailie, of iig beter weet dan nederlanders die in te kleine doprjes, of iig buiten de grote steden in de randstad wonen ... of iig niet zoals Hirschi Ali opgesloten zitten op een millitaire basis of een groot deel van hun tijd in New York doorbrengen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:06 schreef Snatched het volgende:
Ik voorzie hier ook grote problemen in ... en laten we alsjeblieft niet de dingen om gaan draaien; zij wonen hier in een niet-moslim maatschappij, dus zij dienen zich aan te passen.
je moet even beter gaan lezen ... dit is wat ik heb gezegd:quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en waarom geloof je dan een Somalische asielzoeker, die beweert dat het nederlandse onderwijssysteem aangepast moet worden, omdat zij dat nu eenmaal 'weet' uit Somailie, of iig beter weet dan nederlanders die in te kleine doprjes, of iig buiten de grote steden in de randstad wonen ... of iig niet zoals Hirschi Ali opgesloten zitten op een millitaire basis of een groot deel van hun tijd in New York doorbrengen?
quote:Ik ben het in nuance af en toe wel met haar eens
Tsjah ze moet altijd schoppen om aandacht te krijgen. Net een klein kind.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:09 schreef BennyNL het volgende:
Hirsi Ali aandachtsslet
hopelijk rot ze zo snel mogelijk op
Deze sluitpost is ook hier weer van toepassing. Je OP slaat totaal niet op het bericht waar je op reageert. Je ziet dat Ayaan erin voorkomt en opent er een topic over. Daarbij vind je het blijkbaar weer nodig haar in je OP een "kutwijf" te noemen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:11 schreef kLowJow het volgende:
Deze gaat overigens dicht. Meki, als je een zoveelste discussie over Hirsi Ali wil beginnen, kan dit 1) beter in POL, en 2) op een normale manier. Dus zonder opmerkingen als "die gestoorde wijf".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |