Als er daar werk zou zijn wel inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2005 23:53 schreef Douwe het volgende:
Dus, je gaat je nu maar vestigen in Lima?
Het ligt in elk geval in hetzelfde werelddeel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:04 schreef flipsen het volgende:
Ik prefereen BsAs... En ja, dit is een ordinaire tvp!
In 'veilige' wijken kun je ook altijd overvallen natuurlijk, al zijn d'r ook wijken die Peruanen gewoon mijden, zelfs overdag.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Gevaarlijke wijken, veilige wijken. Allemaal redelijk betrekkelijk. In Quito werd een vriend van me overvallen in een 'veilige' wijk. Het laatste stukje van de grote weg naar zijn appartement (zo'n 100 m) zou hij wel lopen en dus liet hij zich niet voor de deur afzetten door de taxi. Was maar lastig voor de chauffeur vond hij. Onderweg kwam hij dus een groepje Ecuadorianen tegen die hem overvielen. Na het afgeven van zijn spullen kreeg hij alsnog klappen.
Afgelopen zaterdag stond er eveneens in de Volkskrant een stukje over het onderzoeksrapport dat de aanleiding voor die reportage vormde. Daar blijkt statistisch dus geen hol van te kloppen. En in die reportage kwamen welgeteld drie buitenlanders aan het woord, waarvan van eentje niet duidelijk werd of ze eigenlijk wel als expat werkte.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:41 schreef Hik het volgende:
Na 8 maanden Zuid-Amerika werd ik beroofd in het gevaarlijke downtown Delft...![]()
Maar over de afkeer voor Nederland gesproken... Iemand vorige week dat stuk gelezen in het Volkskrant magazine over die expats in Nederland? Er was een onderzoek waaruit bleek dat 75% van de buitenlandse expats diep ongelukkig is in Nl en zo snel mogelijk weg wil: hoge belastingen waar je niets voor krijgt, slechte gezondheidszorg, enorme bureaucratie, slechte kinderopvang, emancipatie is een farce en op nummer 1: de houding ten opzichte van buitenlanders. Een Argentijnse gaf aan dat ze andere expats tegenwoordig de raad gaf maar géén Nederlands te leren aangezien "Nederlanders een stuk leuker zijn wanneer je niet verstaat hoe ze over buitenlanders praten".![]()
Op zich moeten die tuinkabouters natuurlijk van goede huizen komen om me te beroven. Als ze met een man of 3 zijn dan ga ik het gevecht best aan zonder spullen af te geven. Zijn ze met meer, dan geef ik de spullen wel af en zoek ik ze later nog wel op met een groepje kameraden. Krijgen ze alsnog flinke klappen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Onderweg kwam hij dus een groepje Ecuadorianen tegen die hem overvielen. Na het afgeven van zijn spullen kreeg hij alsnog klappen.
Ik herkende de verhalen in ieder geval wel van de expats die ik zelf ken hier.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:00 schreef k_man het volgende:
Afgelopen zaterdag stond er eveneens in de Volkskrant een stukje over het onderzoeksrapport dat de aanleiding voor die reportage vormde. Daar blijkt statistisch dus geen hol van te kloppen.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op zich moeten die tuinkabouters natuurlijk van goede huizen komen om me te beroven. Als ze met een man of 3 zijn dan ga ik het gevecht best aan zonder spullen af te geven. Zijn ze met meer, dan geef ik de spullen wel af en zoek ik ze later nog wel op met een groepje kameraden. Krijgen ze alsnog flinke klappen.
Die lui zullen het de volgende keer wel nalaten om me te beroven in elk geval. Dat anderen makkelijk over zich heen laten lopen is niet mijn probleem.quote:
Spierballenpraat.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die lui zullen het de volgende keer wel nalaten om me te beroven in elk geval. Dat anderen makkelijk over zich heen laten lopen is niet mijn probleem.
Het is geen spierballenpraat, maar realiteit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |