abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 23:39:07 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32552944
Als ik geld genoeg had zou ik eeuwig blijven studeren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_32553045
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?
uitkeringstrekker heet zo'n persoon.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32563829
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:41 schreef existenz het volgende:

[..]

uitkeringstrekker heet zo'n persoon.
Of student.
pi_32565099
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?
Nee.

Je wilt toch op een gegeven moment een huisje kopen, autootje rijden etc. Daar moet voor gewerkt worden.
pi_32582188
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:29 schreef halion het volgende:
wees blij dat je in Nederland woont.
Nederlanders werken wereldwijd gezien gemiddeld het minst.
Dat het gemiddelde laag ligt komt omdat er zo véél mensen werken hier. Er werken hier relatief heel veel vrouwen. En er werken (mede daardoor) heel veel mensen part-time. Dat haalt het gemiddelde fors omlaag.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:18:22 #56
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32582707
wat mij geweldig lijkt is een eigen huisje/appartementje. Lekker chillen de hele avond en weekend
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32582844
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:18 schreef McCarthy het volgende:
wat mij geweldig lijkt is een eigen huisje/appartementje. Lekker chillen de hele avond en weekend
Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:25:38 #58
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32582899
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week.
dat was absoluut niet de bedoeling
als ik de deur dichtsluit om 5uur dan is het voor de rest van de dag over en uit en is de tijd van mij.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32582988
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat was absoluut nietde bedoeling
als ik de deur dichtsluit om 5uur dan is het voor de rest van de dag over en uit en is de tijd van mij.
Ja, want ze mogen blij zijn dat jij überhaupt bij ze wilt werken hè?

Wordt eens volwassen. Als je denkt dat je in een commercieel bedrijf met zo'n houding iets bereikt, zul je nog keihard op je bek gaan.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:30:20 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32583032
goed, in k_man's bedrijf gaat het er zo aan toe. Andere mensen zelfde ervaring.

Anders ga ik ambtenaar wrden hoor.
pi_32583212
quote:

[..]

Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.
mn pa is in het weekend anders behoorlijk vrij hoor
werkt zich door de weeks wel de tyfus, maargoed
pi_32583333
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

mn pa is in het weekend anders behoorlijk vrij hoor
werkt zich door de weeks wel de tyfus, maargoed
Ik neem aan dat jouw pa geen koud afgestudeerd betweterig kutstudentje is.
pi_32583425
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jouw pa geen koud afgestudeerd betweterig kutstudentje is.
niet echt...

ik doe nu trouwens geneeskunde en het lijkt me ook echt geweldig om aan de slag te gaan (arts-assistent reken in uiteraard ook gewoon als baan )

[ Bericht 23% gewijzigd door Repeat op 25-11-2005 23:54:08 ]
pi_32585116
Ik was ambtenaar (academisch ziekenhuis) nu niet meer (gewoon ziekenhuis) maar daar heerst echt gee luilekker stemming hoor. Natuurlijk moet het gezond blijven, maar ik vind dat je best thuis het een en ander mag doornemen zoals je op je werk je privé mail mag doornemen. Eigenlijk is die grens tuusen werk en privé niet zo duidelijk.
pi_32599933
quote:

. Punt is denk ik ook dat een groot deel van studenten jarenlang een beetje te lummelen in hun 'vrije tijd' waarin ze 'van het leven genieten' (op de bank hangen, bier zuipen, tv-kijken, internetten). Ik bedoel: I've been there. Dat is inactiviteit. Heel begrijpelijk en in zekere zin ook nuttig, omdat het ook duidelijk wordt wat je in ieder geval niet wil. Het treurige is vaak dat mensen niet weten wat ze dan wél willen en dus niet weten waar ze bevrediging uit kunnen halen.

Daarom hollen ze maar met de rest mee en komen ze zichzelf vroeg of laat tegen. Dan zijn ze zo afgepeigerd aan het eind van de werkdag dat ze de resterende uren niks anders kunnen dan 'van het leven genieten' (bankhangen, bier zuipen, tv-kijken, internetten). Ik heb altijd het idee dat als je iets doet waar je echt veel plezier aan beleeft, je daar juist energie van krijgt, een kick, een 'buzz', wat dan ook. Het geeft je bestaan gewoon wat meer betekenis. En je zou dus moeten streven naar de ideaalsituatie dat je werk samenvalt met die bevredigende bezigheid. Dat zal lang niet altijd lukken, maar als je er een perspectief op hebt dan helpt dat al heel veel, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')