Dat ligt aan het werk wat je gaat doen. De meeste bedrijven zijn echt nog wel ingesteld op 9-5. (of half zes, want er gaat een half uur lunch bijquote:Op maandag 21 november 2005 23:00 schreef McCarthy het volgende:
8-5???? 9-5 toch??? Ik zou graag ook laat wilen beginnen (en dan wel langer doorwerken): 10-6 of zo of 12-8
Ja, heel leuk! Ik kan nu mijn studie te gelde maken (om het maar even kort door de bocht te zeggen). Al is werk natuurlijk wel weer anders dan je studie.quote:Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef McCarthy het volgende:
ik zie dat je in de archtectuur zit. Jij bent dus wel in je richting verder gegaan. Is je werk leuk?
Ik ben er nog niet uit wat ik liever doe... Ik vind het allebei niet echt wat. Ik ben blij dat ik werk, maar ik ben vaak zo lang weg van huis, daar waar ik mijn grote hobbies heb en waar mijn interesses liggenquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:04 schreef Roellio het volgende:
De dag dat ik de deur van de faculteit voor de laatste keer achter me dichttrek is een gezegende dag. Ik ben nu eenmaal een werkmens een geen studie-mens. Ik kán goed leren, maar ik vind er geen hol aan.
Laat mij maar 40 uur per week werken.
ondertussen lijkt het mij echt geweldigquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef jeloo het volgende:
brrr nou ik blijf nog ff een jaartje of 5-6 studeren
werken lijkt me dus helemaal niks
misschien dat het bij mij nog verandert, maar ik vermaak me momenteel echt prima. regelmatigquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ondertussen lijkt het mij echt geweldig
en dan komt salaris pas in de 2e plaats. Gewoon het andere leven en bezigheden waar je induikt
Dat komt vanzelf. Op een gegeven moment heb je het hele studeren ook wel een beetje gezien. Ook al heb je veel tijd e.d.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef jeloo het volgende:
brrr nou ik blijf nog ff een jaartje of 5-6 studeren
werken lijkt me dus helemaal niks
dat gaan we outsourcenquote:Op dinsdag 22 november 2005 07:32 schreef avotar het volgende:
ff kijken.. half6 op.. 6 uur weer thuis..
en woon je gewon op je zelf.. moet je ook nog poetsen, wassen, koken..
pfff.. studeerde ik maar weer..
quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat gaan we outsourcen
We hebben immers geld
Er zijn ook bedrijven waar ze 8-5 werken.quote:Op maandag 21 november 2005 23:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat ligt aan het werk wat je gaat doen. De meeste bedrijven zijn echt nog wel ingesteld op 9-5. (of half zes, want er gaat een half uur lunch bij).
En dat 8-5 bedoel ik meer zoals dat je ook rekening moet houden met reistijd naar je werk enzo. Ik werkte eerst dicht bij huis (5 minuten lopen), dus toen had ik een werkdag (incl. reizen) van vijf voor half negen tot vijf over vijf. Nu werk ik verder weg (drie kwartier auto) en heb ik dus een werkdag van ong. kwart over acht tot half zeven.
Mijn werk is prima, leuk en wat ik zoekquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:13 schreef Xcalibur het volgende:
wat zit iedereen kansloos te doen over z'n werk? och, wat zijn we moe 's avonds, en in het weekend zijn we natuurlijk helemaal doodop![]()
zoek dan werk wat je leuk vind ofzo![]()
Tjee, als ik dit zo lees snap ik wel dat werkgevers zich beklagen over de lamlendige houding van recent afgestudeerden.quote:Op maandag 21 november 2005 22:54 schreef McCarthy het volgende:
na regen (studie) komt zonneschijn (werk)
De universiteit heb ik wel weer gezien. Een van de dingen die ik ondertussen het vervelendst vind is dat die studie altijd bij je is. Echt kerstvakantie heb je bijvoorbeeld niet want je moet tentamens leren. Ik zit nu te fokken maar eigenlijk had ik ook kunnen moeten studeren. Ook in het weekend dat onderhuidse gevoel van dat je zou kunnen studeren. Ik doe dus een beta studie en daar gaat dus best veel tijd in zitten.
Opgaves maken, verslagjes schrijven, proefjes doen, door dictaten worstelen![]()
![]()
Ik hoop en verwacht dat dat na mijn studie anders en beter wordt. Dat ik gewoon na 5en de duur achter me dicht trek en dan rustig thuis kan zitten: lekker krantje lezen, beetje fokken, voetbal kijken.
En in het weekend helemaal vrijNiet dat gevoel dat ik zaterdag avond nog wat aan mijn studie kan doen.
Het werk zelf heb ik ook hoge verwachtingen van. Wat ik precies ga doen weet ik niet, maar ik hoop dat het leuk wordt. Het feit dat je werkgever je academische vaardigheden belangrijk vind en je dus vaak een baan krijgt die niks met je studie te maken heeft maakt het allemaal des te aantreklijker
Hebben mense dezelfde ervaringen of kunne ze de stelling bevestigen?
4 keer 9 zul je denk ik moeilijk kunnen vinden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:21 schreef Bijsmaak het volgende:
Mijn laatste jaar vond ik eigenlijk best wel zwaar. Ik maakte vaak meer dan 50 uur per week!
Nu ben ik aan het solliciteren naar een 4 keer 9 baan.
Bankenquote:Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
4 keer 9 zul je denk ik moeilijk kunnen vinden.
* noteertquote:
Valt mee. Zoals eerder genoemd banken, maar ook vaak bij de overheid.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
4 keer 9 zul je denk ik moeilijk kunnen vinden.
Bouwvergaderingen om zeven uur 's ochtends. Hu!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:54 schreef MouseOver het volgende:
Ik zie een beetje op tegen elke dag vroeg opstaan. Helaas kom ik in een sector waar dat vrij gebruikelijk is.
Maar in de bouw ben je wel eerder klaar, of niet?quote:Op woensdag 23 november 2005 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Bouwvergaderingen om zeven uur 's ochtends. Hu!![]()
Ja als je bij een aannemer ofzo werkt. Als je als projectleider of adviseur werkt zul je er toch wat meer tijd in moeten steken.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:02 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Maar in de bouw ben je wel eerder klaar, of niet?
Ziekquote:Op woensdag 23 november 2005 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Bouwvergaderingen om zeven uur 's ochtends. Hu!![]()
Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:04 schreef Roellio het volgende:
De dag dat ik de deur van de faculteit voor de laatste keer achter me dichttrek is een gezegende dag. Ik ben nu eenmaal een werkmens een geen studie-mens. Ik kán goed leren, maar ik vind er geen hol aan.
Laat mij maar 40 uur per week werken.
uitkeringstrekker heet zo'n persoon.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef dawg het volgende:
[..]
Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?
Of student.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:41 schreef existenz het volgende:
[..]
uitkeringstrekker heet zo'n persoon.
Nee.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef dawg het volgende:
[..]
Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?
Dat het gemiddelde laag ligt komt omdat er zo véél mensen werken hier. Er werken hier relatief heel veel vrouwen. En er werken (mede daardoor) heel veel mensen part-time. Dat haalt het gemiddelde fors omlaag.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:29 schreef halion het volgende:
wees blij dat je in Nederland woont.
Nederlanders werken wereldwijd gezien gemiddeld het minst.
Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:18 schreef McCarthy het volgende:
wat mij geweldig lijkt is een eigen huisje/appartementje. Lekker chillen de hele avond en weekend
dat was absoluut niet de bedoelingquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week.
Ja, want ze mogen blij zijn dat jij überhaupt bij ze wilt werken hè?quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:25 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat was absoluut nietde bedoeling
als ik de deur dichtsluit om 5uur dan is het voor de rest van de dag over en uit en is de tijd van mij.
mn pa is in het weekend anders behoorlijk vrij hoorquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.
Ik neem aan dat jouw pa geen koud afgestudeerd betweterig kutstudentje is.quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
mn pa is in het weekend anders behoorlijk vrij hoor
werkt zich door de weeks wel de tyfus, maargoed
niet echt...quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw pa geen koud afgestudeerd betweterig kutstudentje is.![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:23 schreef k_man het volgende:
Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |