abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2005 @ 22:54:47 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32466052
na regen (studie) komt zonneschijn (werk)

De universiteit heb ik wel weer gezien. Een van de dingen die ik ondertussen het vervelendst vind is dat die studie altijd bij je is. Echt kerstvakantie heb je bijvoorbeeld niet want je moet tentamens leren. Ik zit nu te fokken maar eigenlijk had ik ook kunnen moeten studeren. Ook in het weekend dat onderhuidse gevoel van dat je zou kunnen studeren. Ik doe dus een beta studie en daar gaat dus best veel tijd in zitten.

Opgaves maken, verslagjes schrijven, proefjes doen, door dictaten worstelen

Ik hoop en verwacht dat dat na mijn studie anders en beter wordt. Dat ik gewoon na 5en de duur achter me dicht trek en dan rustig thuis kan zitten: lekker krantje lezen, beetje fokken, voetbal kijken.
En in het weekend helemaal vrij Niet dat gevoel dat ik zaterdag avond nog wat aan mijn studie kan doen.

Het werk zelf heb ik ook hoge verwachtingen van. Wat ik precies ga doen weet ik niet, maar ik hoop dat het leuk wordt. Het feit dat je werkgever je academische vaardigheden belangrijk vind en je dus vaak een baan krijgt die niks met je studie te maken heeft maakt het allemaal des te aantreklijker

Hebben mense dezelfde ervaringen of kunne ze de stelling bevestigen?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32466170
Elk voordeel hep ze nadeel.

Als je werkt heb je het weekend wel nodig om bij te tanken. Zaterdag ben je vaak nog bezig af te remmen van de drukke week (ligt wel een beetje aan je werk) en zondag moet je alweer een beetje op toeren komen voor de komende week. Dus echt vrij van je werk ben je niet honderd procent. Bovendien moest ik erg wennen aan het ritme van 8-5. Bovendien zit je met heelveel andere mensen in precies hetzelfde ritme. Tijdens je studie kan je dat zelf bepalen.

Het loon maakt wel een hoop goed hoor. Maar het is een beetje het kip en ei verhaal: Tijdens je studie heb je weinig geld en veel tijd, en na je studie heb je veel geld en weinig tijd. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 21 november 2005 @ 23:00:26 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32466224
8-5???? 9-5 toch??? Ik zou graag ook laat wilen beginnen (en dan wel langer doorwerken): 10-6 of zo of 12-8
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32466355
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:00 schreef McCarthy het volgende:
8-5???? 9-5 toch??? Ik zou graag ook laat wilen beginnen (en dan wel langer doorwerken): 10-6 of zo of 12-8
Dat ligt aan het werk wat je gaat doen. De meeste bedrijven zijn echt nog wel ingesteld op 9-5. (of half zes, want er gaat een half uur lunch bij ).

En dat 8-5 bedoel ik meer zoals dat je ook rekening moet houden met reistijd naar je werk enzo. Ik werkte eerst dicht bij huis (5 minuten lopen), dus toen had ik een werkdag (incl. reizen) van vijf voor half negen tot vijf over vijf. Nu werk ik verder weg (drie kwartier auto) en heb ik dus een werkdag van ong. kwart over acht tot half zeven.
  maandag 21 november 2005 @ 23:07:10 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32466438
ik zie dat je in de archtectuur zit. Jij bent dus wel in je richting verder gegaan. Is je werk leuk?
  maandag 21 november 2005 @ 23:07:35 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32466456
Je hebt kennelijk al een verkeerde studie gekozen.
Veel succes met het kiezen/ vinden van een toffe job

Maar probeer eens of je voor jezelf kunt beginnen oid.
Altijd meer voldoening.
Meestal meer teleurstellingen
Soms hogere inkomsten

Al die beginnende managers die denken dat ze aan de top komen, maar intussen na 5 tot 10 jaar leeggezogen verzanden ergens op de 4e verdieping van een ABN kantoor aan de Zuid-As.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_32466541
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef McCarthy het volgende:
ik zie dat je in de archtectuur zit. Jij bent dus wel in je richting verder gegaan. Is je werk leuk?
Ja, heel leuk! Ik kan nu mijn studie te gelde maken (om het maar even kort door de bocht te zeggen). Al is werk natuurlijk wel weer anders dan je studie.
pi_32467113
whehehe over een jaar of 4/5 moet je nog maar eens terugdenken aan dit topic en dan bedenk je jezelf dat studeren eigenlijk toch wel erg relaxed was
Tis meer van de regen in de drup als je er perse een gezegde van wil maken
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_32467275
Ik ben naast mijn studie een onderneming gestart en het ziet er naar uit dat ik daar meer dan voldoende aan ga hebben om rond te komen.
Mocht het alsnog niet lukken dan maar op zoek naar een baan van 9-5 ( of 12-8 zo u wilt )
  maandag 21 november 2005 @ 23:39:01 #10
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_32467445
Ik sta dagelijks om 6 uur op, en ben om ongeveer half 7 thuis.

Toen ik studeerde had ik heel wat meer vrije tijd....
.
..
...
....
pi_32467686
en dan komt de depressie.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:02:13 #12
77451 Esproc
Gewoon Harry.
pi_32468137
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:47 schreef existenz het volgende:
Bands waar ik in speel:
Xantossa
Serenade of Darkness
pi_32468226
De dag dat ik de deur van de faculteit voor de laatste keer achter me dichttrek is een gezegende dag. Ik ben nu eenmaal een werkmens een geen studie-mens. Ik kán goed leren, maar ik vind er geen hol aan.

Laat mij maar 40 uur per week werken.
pi_32468387
brrr nou ik blijf nog ff een jaartje of 5-6 studeren

werken lijkt me dus helemaal niks
the best is yet to come undone
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:12:54 #15
77451 Esproc
Gewoon Harry.
pi_32468448
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:04 schreef Roellio het volgende:
De dag dat ik de deur van de faculteit voor de laatste keer achter me dichttrek is een gezegende dag. Ik ben nu eenmaal een werkmens een geen studie-mens. Ik kán goed leren, maar ik vind er geen hol aan.

Ik ben er nog niet uit wat ik liever doe... Ik vind het allebei niet echt wat. Ik ben blij dat ik werk, maar ik ben vaak zo lang weg van huis, daar waar ik mijn grote hobbies heb en waar mijn interesses liggen
Bands waar ik in speel:
Xantossa
Serenade of Darkness
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:13:08 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32468455
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef jeloo het volgende:

ondertussen lijkt het mij echt geweldig
en dan komt salaris pas in de 2e plaats. Gewoon het andere leven en bezigheden waar je induikt
pi_32468720
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ondertussen lijkt het mij echt geweldig
en dan komt salaris pas in de 2e plaats. Gewoon het andere leven en bezigheden waar je induikt
misschien dat het bij mij nog verandert, maar ik vermaak me momenteel echt prima. regelmatig
een keer lekker op stap of gewoon gezellig een biertje doen en veel vrije tijd (lees: weinig
studie punten )
maar ja geld is wel fijn :p
the best is yet to come undone
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:08:39 #18
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_32469786
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:47 schreef existenz het volgende:
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:23:11 #19
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_32470037
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef jeloo het volgende:

Dat komt vanzelf. Op een gegeven moment heb je het hele studeren ook wel een beetje gezien. Ook al heb je veel tijd e.d.
lege ton
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:32:06 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32472032
ff kijken.. half6 op.. 6 uur weer thuis..
en woon je gewon op je zelf.. moet je ook nog poetsen, wassen, koken..
pfff.. studeerde ik maar weer..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32473572
Oef, dit wordt nog leuk, zodra je gaat werken

Je dacht toch niet dat, zodra je gaat werken, je niets meer hoeft te leren? Bereid je er maar op voor dat je na een dag werken nog regelmatig wat te studeren hebt. Is het niet een door de baas betaalde cursus, dan is het wel vakliteratuur, e.d.

Overwerk is ook zo'n leuk verschijnsel waar je zeker tegenaan gaat lopen en je 9-5 mentaliteit om zeep zal helpen.

Geniet nog maar van je studietijd...zoveel vrije tijd als nu zal je niet meer hebben
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:06:09 #22
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32473799
Zwaai maar naar je
- vakanties
- ochtenden uitslapen
- baaldagen

Het 8 - 5 ritme (inmiddels 8 tot 18 ritme) heeft me letterlijk een jaar gekost om aan te wennen.

Maar werken is ook leuk Vermoeiender dan studeren, dat wel
pi_32474733
kwart voor zeven gaat de wekker; dan ben ik eigenlijk vooral aan het haasten om op tijd (8 uur) op mijn werk te zijn. Daar zit je de hele dag. Vervolgens ga ik om half zes naar huis, boodschappen doen, koken, eten afwassen, om 8 uur ben ik vrij, behalve als ik stukken moet doorlezen voor de volgende dag. Gelukkig ben ik redelijk tevreden met mijn werk, want anders zou je er behoorlijk ongelukkig van worden. En inderdaad, zeker vermoeiender....
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:13:04 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32477743
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 07:32 schreef avotar het volgende:
ff kijken.. half6 op.. 6 uur weer thuis..
en woon je gewon op je zelf.. moet je ook nog poetsen, wassen, koken..
pfff.. studeerde ik maar weer..
dat gaan we outsourcen
We hebben immers geld
pi_32478272
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:13 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat gaan we outsourcen
We hebben immers geld
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:54:51 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32478726
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat ligt aan het werk wat je gaat doen. De meeste bedrijven zijn echt nog wel ingesteld op 9-5. (of half zes, want er gaat een half uur lunch bij ).

En dat 8-5 bedoel ik meer zoals dat je ook rekening moet houden met reistijd naar je werk enzo. Ik werkte eerst dicht bij huis (5 minuten lopen), dus toen had ik een werkdag (incl. reizen) van vijf voor half negen tot vijf over vijf. Nu werk ik verder weg (drie kwartier auto) en heb ik dus een werkdag van ong. kwart over acht tot half zeven.
Er zijn ook bedrijven waar ze 8-5 werken.

Ik heb tijdens mn studie vaker 40 uur in de week gewerkt. Aan de ene kant vakantiebaantjes en aan de andere kant stages.

De vakantiebaantjes waren altijd 8-5. Dat was in mijn geval simpel productie,magazijn en verhuiswerk. Dat soort werk is veel meer gebonden aan arbowetten en CAO's. Daar had je dan ook altijd een uur pauze op een dag. Kwartier om 10 uur, Half uur om half een en nog een kwartier om 3 uur.

Op de stages, dat waren ICT bedrijven, hoefden ze het allemaal wat minder nauw te nemen met die tijden. En daar werkten ze dan van 9 tot half 6. Met alleen een pauze in de middag om wat te eten.

Ik had toch wel een voorkeur voor het 2e. Die kwartiertjes pauze konden me gestolen worden en ik hoef minder vroeg mn nest uit.

Inmiddels ben ik aan het afstuderen en dat is ook een fulltime baan. Het is wat anders dan gewoon studeren maar het went snel (heb al eerder met het bijltje gehakt natuurlijk). Ik maak ook goed gebruik van mn avonden. Het is belangrijk je vrije tijd goed te gebruiken voor ene leuke hobby of iets dergelijks. Daarmee voorkom je dat je gevangene wordt van een bepaald steeds herhalend leefritme en dat je leven dus een saaie sleur wordt.
pi_32486416
5:45 op, 7:30 begin werktijd 16:00 op naar huis en +/- 17:30 weer thuis. Een kleine 230km woon-werk verkeer per dag.

Geniet nog maar even goed van je studententijd, de vrijetijd en vrijheid. Het "oh even geen zin in college ik blijf lekker in mn nest liggen" is er echt niet meer bij wanneer je aan het werk bent.
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:01:48 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32488171
Je kunt natuurlijk ook de positieve dingen van zaken bekijken. Dat maakt het werkende leven denk ik een stuk prettiger ipv melancholisch te doen.
pi_32488490
wat zit iedereen kansloos te doen over z'n werk? och, wat zijn we moe 's avonds, en in het weekend zijn we natuurlijk helemaal doodop

zoek dan werk wat je leuk vind ofzo
pi_32488744
Mijn laatste jaar vond ik eigenlijk best wel zwaar. Ik maakte vaak meer dan 50 uur per week!

Nu ben ik aan het solliciteren naar een 4 keer 9 baan.
pi_32490804
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:13 schreef Xcalibur het volgende:
wat zit iedereen kansloos te doen over z'n werk? och, wat zijn we moe 's avonds, en in het weekend zijn we natuurlijk helemaal doodop

zoek dan werk wat je leuk vind ofzo
Mijn werk is prima, leuk en wat ik zoek

Maar meer van dat de TS zegt dat z'n studie de regen is en kennelijk 'werk' als zonnenschijn ziet: iets wat niet altijd is. Zeker niet gelet op de vrijheden en vrijheid die je als student hebt. Als werknemer heb je toch iets meer verantwoordelijkheden mbt je werkzaamheden (dit hoeft niet negatief te zijn natuurlijk).
pi_32492968
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:54 schreef McCarthy het volgende:
na regen (studie) komt zonneschijn (werk)

De universiteit heb ik wel weer gezien. Een van de dingen die ik ondertussen het vervelendst vind is dat die studie altijd bij je is. Echt kerstvakantie heb je bijvoorbeeld niet want je moet tentamens leren. Ik zit nu te fokken maar eigenlijk had ik ook kunnen moeten studeren. Ook in het weekend dat onderhuidse gevoel van dat je zou kunnen studeren. Ik doe dus een beta studie en daar gaat dus best veel tijd in zitten.

Opgaves maken, verslagjes schrijven, proefjes doen, door dictaten worstelen

Ik hoop en verwacht dat dat na mijn studie anders en beter wordt. Dat ik gewoon na 5en de duur achter me dicht trek en dan rustig thuis kan zitten: lekker krantje lezen, beetje fokken, voetbal kijken.
En in het weekend helemaal vrij Niet dat gevoel dat ik zaterdag avond nog wat aan mijn studie kan doen.

Het werk zelf heb ik ook hoge verwachtingen van. Wat ik precies ga doen weet ik niet, maar ik hoop dat het leuk wordt. Het feit dat je werkgever je academische vaardigheden belangrijk vind en je dus vaak een baan krijgt die niks met je studie te maken heeft maakt het allemaal des te aantreklijker

Hebben mense dezelfde ervaringen of kunne ze de stelling bevestigen?
Tjee, als ik dit zo lees snap ik wel dat werkgevers zich beklagen over de lamlendige houding van recent afgestudeerden.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:06:56 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32505243
Nadat ik ging werken realiseerde ik me pas dat ik tijdens mijn studie eigenlijk geen reet te doen had
Als je je studie gewoon indeelt in normale werkdagen (9:00-18:00 ofzo) dan hou je zeeen van tijd over. Alleen doen de meeste studenten dat niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 november 2005 @ 14:25:18 #34
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_32507358
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:21 schreef Bijsmaak het volgende:
Mijn laatste jaar vond ik eigenlijk best wel zwaar. Ik maakte vaak meer dan 50 uur per week!

Nu ben ik aan het solliciteren naar een 4 keer 9 baan.
4 keer 9 zul je denk ik moeilijk kunnen vinden.
.
..
...
....
pi_32507376
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Banken
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32509241
Ken je de gezegde van de regen in de drup
Profiel opgeheven.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:39:41 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32509434
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Banken
* noteert

Ik werk momenteel voor mijn afstudeerstage 40 uur in de week bij een bedrijf (nu ff niet, ben ziek). En het valt me echt wel zwaar. Iedere dag om kwart voor 7 mijn bedje uit.
We hebben flexibele werktijden, dat is wel lekker. Ik werk maandag, dinsdag en woensdag 8,5 uur, donderdag 7,5 uur en vrijdag 7 uur.
Het nadeel van afstuderen bij een bedrijf vind ik, dat je wel de lasten hebt van een volledige werkweek, maar geen grote geldelijke vergoeding. (Of je moe 400 euro in de maand een fantastisch bedrag vinden voor 40 uur in de week werken )
Dan hebben we nog een dochtertje en het huishouden. Mijn vriend werkt 4 dagen in de week, dus we hebben weinig tijd over.

Nog 2 maandjes afzien, en dan zoek ik lekker een parttime baan.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_32509476
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Valt mee. Zoals eerder genoemd banken, maar ook vaak bij de overheid.

Momenteel heb ik een uitnodiging bij een instelling waar 4 keer 9 mogelijk is.
pi_32509706
Ik zit bij een ziekenhuis, daar heb je ook veel 4x9. Prima, vandaag dus mijn vrije dag, lekker een mini-weekend tussendoor
  woensdag 23 november 2005 @ 15:54:42 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32509898
Ik zie een beetje op tegen elke dag vroeg opstaan. Helaas kom ik in een sector waar dat vrij gebruikelijk is.

Langer doorwerken vind ik veel minder vervelend. Het eerste uur krijg ik 's ochtends niet echt veel voor elkaar.
Vampire Romance O+
pi_32517430
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:54 schreef MouseOver het volgende:
Ik zie een beetje op tegen elke dag vroeg opstaan. Helaas kom ik in een sector waar dat vrij gebruikelijk is.
Bouwvergaderingen om zeven uur 's ochtends. Hu!
pi_32518967
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Maar in de bouw ben je wel eerder klaar, of niet?
pi_32519306
Ik zoek na deze studie sowieso een baan bij de overheid. Op dit moment werk ik aan een nota voor een gemeente. Leuk werk en de manier van werken spreekt me helemaal aan. Geen jachtig gedoe geen gezeik met klanten, winst en targets. Ideaal, lijkt me.
pi_32519506
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:02 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Maar in de bouw ben je wel eerder klaar, of niet?
Ja als je bij een aannemer ofzo werkt. Als je als projectleider of adviseur werkt zul je er toch wat meer tijd in moeten steken.
  woensdag 23 november 2005 @ 23:16:10 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32523698
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Ziek
Vampire Romance O+
pi_32523946
Ik geniet nog wel van het studentenleven. Pieker er niet om, om te beginnen met werken, want dan wacht me minstens een 7-19 rooster. En dat stel ik liever nog wel uit. Nee, geef mij maar mijn studie, waar ik 20 uur per week aan kwijt ben, en daarnaast tijd zat heb om echt te genieten van het leven
  donderdag 24 november 2005 @ 11:08:05 #47
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32531597
Ik begin op mijn werk om 9:00 uur tot 17:30. Echt heeerlijk zonder school. Geen gezeik meer, ik doe gewoon iets wat ik leuk vind. Daarnaast is het ook prachtig dat je geen huiswerk meer hebt. Trouwens, op school leer je toch haast geen fuck. In het praktijk leer je het meest.

Werk zelf in een marketingbureau. Als ik 30 ben wil ik met mijn eigen bureau beginnen. Ik vind dat ik die skills wel langzaam begin te ontwikkelen.

School kwam ook mijn strot uit. Te veel gezeik en het is gewoon niet leuk meer op een gegeven moment.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_32534202
Ik studeer net voor de zomer 2006 af. Aan de ene kant heb ik echt zin om te werken en wat meer centjes te hebben, aan de andere kant heb ik altijd enorm genoten van het studentenleven! Het is ook een vreemd gevoel om al een baan te hebben bij het bedrijf waar ik eerder stage liep. Ik weet dus al hoe het leven er volgend jaar uit ziet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32535194
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:04 schreef Roellio het volgende:

Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?
pi_32540329
aankomende working class:

wees blij dat je in Nederland woont.
Nederlanders werken wereldwijd gezien gemiddeld het minst.

Ga je naar bijvoorbeeld Engeland, Amerika, NZ of Australie dan wacht er een 50/60 urige werkweek op je. Zonder gemaar.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:39:07 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_32552944
Als ik geld genoeg had zou ik eeuwig blijven studeren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_32553045
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Neem je dan ook een luizenbaantje, waar veel zuipen en in bed blijven liggen de boventoon kunnen blijven voeren?
uitkeringstrekker heet zo'n persoon.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32563829
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:41 schreef existenz het volgende:

[..]

uitkeringstrekker heet zo'n persoon.
Of student.
pi_32565099
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Nee.

Je wilt toch op een gegeven moment een huisje kopen, autootje rijden etc. Daar moet voor gewerkt worden.
pi_32582188
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:29 schreef halion het volgende:
wees blij dat je in Nederland woont.
Nederlanders werken wereldwijd gezien gemiddeld het minst.
Dat het gemiddelde laag ligt komt omdat er zo véél mensen werken hier. Er werken hier relatief heel veel vrouwen. En er werken (mede daardoor) heel veel mensen part-time. Dat haalt het gemiddelde fors omlaag.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:18:22 #56
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32582707
wat mij geweldig lijkt is een eigen huisje/appartementje. Lekker chillen de hele avond en weekend
pi_32582844
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:18 schreef McCarthy het volgende:
wat mij geweldig lijkt is een eigen huisje/appartementje. Lekker chillen de hele avond en weekend
Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:25:38 #58
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32582899
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week.
dat was absoluut niet de bedoeling
als ik de deur dichtsluit om 5uur dan is het voor de rest van de dag over en uit en is de tijd van mij.
pi_32582988
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat was absoluut nietde bedoeling
als ik de deur dichtsluit om 5uur dan is het voor de rest van de dag over en uit en is de tijd van mij.
Ja, want ze mogen blij zijn dat jij überhaupt bij ze wilt werken hè?

Wordt eens volwassen. Als je denkt dat je in een commercieel bedrijf met zo'n houding iets bereikt, zul je nog keihard op je bek gaan.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:30:20 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32583032
goed, in k_man's bedrijf gaat het er zo aan toe. Andere mensen zelfde ervaring.

Anders ga ik ambtenaar wrden hoor.
pi_32583212
quote:

[..]

Wat nou chillen in het weekend? Stukken doornemen voor de volgende week. Boeken lezen. Je huishouden een beetje op orde brengen, waar je door de week niet aan toekomt. Idem met familie. Boodschappen inslaan. Je pakken ophalen bij de stomerij. Etc. Etc.
mn pa is in het weekend anders behoorlijk vrij hoor
werkt zich door de weeks wel de tyfus, maargoed
pi_32583333
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

mn pa is in het weekend anders behoorlijk vrij hoor
werkt zich door de weeks wel de tyfus, maargoed
Ik neem aan dat jouw pa geen koud afgestudeerd betweterig kutstudentje is.
pi_32583425
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jouw pa geen koud afgestudeerd betweterig kutstudentje is.
niet echt...

ik doe nu trouwens geneeskunde en het lijkt me ook echt geweldig om aan de slag te gaan (arts-assistent reken in uiteraard ook gewoon als baan )

[ Bericht 23% gewijzigd door Repeat op 25-11-2005 23:54:08 ]
pi_32585116
Ik was ambtenaar (academisch ziekenhuis) nu niet meer (gewoon ziekenhuis) maar daar heerst echt gee luilekker stemming hoor. Natuurlijk moet het gezond blijven, maar ik vind dat je best thuis het een en ander mag doornemen zoals je op je werk je privé mail mag doornemen. Eigenlijk is die grens tuusen werk en privé niet zo duidelijk.
pi_32599933
quote:

. Punt is denk ik ook dat een groot deel van studenten jarenlang een beetje te lummelen in hun 'vrije tijd' waarin ze 'van het leven genieten' (op de bank hangen, bier zuipen, tv-kijken, internetten). Ik bedoel: I've been there. Dat is inactiviteit. Heel begrijpelijk en in zekere zin ook nuttig, omdat het ook duidelijk wordt wat je in ieder geval niet wil. Het treurige is vaak dat mensen niet weten wat ze dan wél willen en dus niet weten waar ze bevrediging uit kunnen halen.

Daarom hollen ze maar met de rest mee en komen ze zichzelf vroeg of laat tegen. Dan zijn ze zo afgepeigerd aan het eind van de werkdag dat ze de resterende uren niks anders kunnen dan 'van het leven genieten' (bankhangen, bier zuipen, tv-kijken, internetten). Ik heb altijd het idee dat als je iets doet waar je echt veel plezier aan beleeft, je daar juist energie van krijgt, een kick, een 'buzz', wat dan ook. Het geeft je bestaan gewoon wat meer betekenis. En je zou dus moeten streven naar de ideaalsituatie dat je werk samenvalt met die bevredigende bezigheid. Dat zal lang niet altijd lukken, maar als je er een perspectief op hebt dan helpt dat al heel veel, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')