na regen (studie) komt zonneschijn (werk)De universiteit heb ik wel weer gezien. Een van de dingen die ik ondertussen het vervelendst vind is dat die studie altijd bij je is. Echt kerstvakantie heb je bijvoorbeeld niet want je moet tentamens leren. Ik zit nu te fokken maar eigenlijk had ik ook kunnen moeten studeren. Ook in het weekend dat onderhuidse gevoel van dat je zou kunnen studeren. Ik doe dus een beta studie en daar gaat dus best veel tijd in zitten.
Opgaves maken, verslagjes schrijven, proefjes doen, door dictaten worstelen
![]()
Ik hoop en verwacht dat dat na mijn studie anders en beter wordt. Dat ik gewoon na 5en de duur achter me dicht trek en dan rustig thuis kan zitten: lekker krantje lezen, beetje fokken, voetbal kijken.
En in het weekend helemaal vrij
![]()
Niet dat gevoel dat ik zaterdag avond nog wat aan mijn studie kan doen.
Het werk zelf heb ik ook hoge verwachtingen van. Wat ik precies ga doen weet ik niet, maar ik hoop dat het leuk wordt. Het feit dat je werkgever je academische vaardigheden belangrijk vind en je dus vaak een baan krijgt die niks met je studie te maken heeft maakt het allemaal des te aantreklijker
Hebben mense dezelfde ervaringen of kunne ze de stelling bevestigen?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy