abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32465504
ik ga na mn Havo waarschijnlijk de verpleegkunde in
ik ben het leren zat dus ik ga waarschijnlijk de BBL volgen

meld hier al je tips en wissel ervaringen uit
pi_32466559
je hebt bbl verpleegkunde nivo 4
maar de HBO is verpleegkunde nivo 5 en hier is geen bbl vorm van
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
pi_32466657
Op HBO heet het geen BBL maar duaal.
pi_32466708
en duaal kan geloof ik pas na 2 jaar toch?
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
pi_32466725
Ik zit trouwens te denken weer verpleegkunde te gaan doen. Op HBO dit maal.
pi_32466877
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:16 schreef Draakjuh het volgende:
en duaal kan geloof ik pas na 2 jaar toch?
Op duaal ga je pas het tweede jaar echt leren en werken.
Het eerste jaar is de propedeuse-fase, waarin je hetzelfde leert en doet als de voltijd studenten. Alleen:
  • De boeken en het schoolgeld wordt door de instelling betaald waar je gesolliciteerd hebt.
  • Je krijgt loon (in feite dus loon om naar school te gaan)
  • De eerste stage is in de instelling waar je aangenomen hebt

Het andere jaren ga je 4 dagen in de week in de instelling werken en 1 dag naar school.
  • pi_32467003
    Als je duaal HBO-V wil doen, loop je het eerste jaar het zelfde traject als 'gewone' voltijd studenten. Het is de bedoeling dat je in dat 1e jaar je P(ropedeuse) haalt,
    ALs je duaal gaat doen, moet je eerst solliciteren bij ziekenhuizen/verpleeghuizen/weetikveel om te vragen of ze leerlingen aannemen, en dan kan je je inschrijven bij de hogeschool.

Overigens kan ik je uit betrouwbare bronnen vertellen dat Alkmaar geen goede HBO-V stad is (In-holland HBO-V is niet erg goed). Leiden ( daar zit ik) is ook een rotzooi, net als Dan Haag. Rotterdam en andere steden staan beter bekend. Ik ben zelf 3e jaars HBO-V en ik hbe regelmatig spijt dat ik niet MBO-v gedaan heb, dat is veel praktischer dan niveau 5. Op de MBO-v leer je meer concrete dingen, en HBO-V is meer op leiding geven aan een afdeling gericht.

ALs je nog vrahen heb kan je ze altijd hier posten natuurlijk
    pi_32467334
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 23:25 schreef Leintjeuh het volgende:
    Als je duaal HBO-V wil doen, loop je het eerste jaar het zelfde traject als 'gewone' voltijd studenten. Het is de bedoeling dat je in dat 1e jaar je P(ropedeuse) haalt,
    ALs je duaal gaat doen, moet je eerst solliciteren bij ziekenhuizen/verpleeghuizen/weetikveel om te vragen of ze leerlingen aannemen, en dan kan je je inschrijven bij de hogeschool.
    Ik heb wel gemerkt dat op MBO alles veel langzamer gaat. Ik weet niet of het op alle MBO's zo zit, maar op Arcus in Heerlen ging het tergend langzaam. Ook kreeg ik daar (of zou ik daar gekregen hebben) huishoudkunde; ik leerde dus hoe ik moest wassen, opruimen, afwassen etc.
    Maar ik heb gehoord dat Arcus daar redelijk uniek in is, dus ik weet niet hoe het met andere instellingen zit.
    Ik ga dus waarschijnlijk weer HBO doen (als ik voor verpleegkunde kies)
    pi_32488031
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 23:25 schreef Leintjeuh het volgende:
    Ik ben zelf 3e jaars HBO-V en ik hbe regelmatig spijt dat ik niet MBO-v gedaan heb, dat is veel praktischer dan niveau 5. Op de MBO-v leer je meer concrete dingen, en HBO-V is meer op leiding geven aan een afdeling gericht.
    Dat is idd de reden dat ik MBO wil, de vrouw met wie ik heb gepraat vertelde dat ziekenhuizen ove rhet algemeen ook meer op MBO mensen zitten te wachten dan HBO omdat HBO gewoon te weinig praktijk ervaring inhoudt

maar wat houdt het verschil in tussen 4 en 5 afgezien van financiën?
    pi_32681715
    kick
    pi_33278588
    Als HBO'er heb je in principe ook nouwelijks praktijkervaring na je opleiding. Ik ben nu 3e jaars en ik heb 23 weken praktijkervaring. Aan het eind van dit jaar komen daar weer 10 weken bij en dan moet ik al gaan differetiëren... :|
    pi_33288590
    Ik denk dat het totaal aantal weken stage op HBO en MBO ongeveer gelijk ligt.
    Behalve als je de BBL/duale leerweg zou kiezen, dan werk je gewoon 32 uur in de week en heb je een dag school.
    pi_33295983
    Ey, topic van toekomstige collega's...

Krijg je ook betaald als je duaal leert en werkt?
    pi_33296407
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 00:54 schreef Singa het volgende:
    Ey, topic van toekomstige collega's...

Krijg je ook betaald als je duaal leert en werkt?
    Ja, je bent in feite in dienst van de instelling waar je werkt/leert. Je krijgt een salaris van rond de 1000 euro/maand (dit verschilt per instelling) én je krijgt alle leermiddelen (collegegeld en boeken) van de instelling vergoed.
      donderdag 22 december 2005 @ 01:16:23 #15
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_33296457
    Heb vorig jaar mijn Prop. HBO-V Turbo-route in Nijmegen gehaald!
    Iemand geïnteresseerd in boeken?!
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
    pi_33296980
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 01:16 schreef stijgende_ster het volgende:
    Heb vorig jaar mijn Prop. HBO-V Turbo-route in Nijmegen gehaald!
    Iemand geïnteresseerd in boeken?!
    Wat is die Turbo route?
    En mocht ik weer HBO-V gaan doen, dan wil ik misschien wel een paar boekjes overnemen.
    pi_33350677
    Ik ben onlangs gestopt met Verpleegkunde. Anderhalf jaar gedaan, propedeuse gehaald in het eerste jaar. Het hing me volledig de strot uit, het verzorgen van de mensen, het geteut. Ik had er echt schoon genoeg van. In zo'n geval kun je het beter aan mensen overlaten die wel bevlogen zijn en die wel mensen willen wassen etc. Ik vond dat gewoon verschrikkelijk werk. In het eerste deel van het tweede jaar kwam ik erachter dat ik het niet leuk vond en dat ik het ook nooit leuk zou gaan vinden. Ben dus maar gestopt. Ik ga in september wel weer beginnen met studeren, waarschijnlijk aan een universiteit.
    pi_33350762
    Tvptje

Ik studeer SJD (Sociaal Juridische Dienstverlening, rechten) maar HBO-V is wel altijd iets wat me eigenlijk stiekem getrokken heeft! Ik ga het niet doen maar wil wel graag op de hoogte blijven
      vrijdag 23 december 2005 @ 18:58:48 #19
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_33351126
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 01:45 schreef Boschjesman het volgende:

[..]

Wat is die Turbo route?
    En mocht ik weer HBO-V gaan doen, dan wil ik misschien wel een paar boekjes overnemen.
    De Turbo-route is er voor mensen van het VWO of een passende vooropleiding. Je krijg je diploma (als het goed is) dan na 3 jaar. Je krijgt dan 2x een half jaar lang ook blokken uit het 3e jaar. Naar mijn ervaring zijn dat wel de leukere blokken. Maar supermoeilijk is het niet. Ik doe nu Fysiotherapie, en dat is zwaarder dan HBO-V Turbo.
    Boeken nog steeds te koop, ivm beetje laat met aanbieden.
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
    pi_33352408
    ik heb een meeloopdag gehad in het ziekenhuis
    Verpleegkunde lijkt mij niet echt wat voor mij maar dat moet ik toch echt eerst hebben voordat ik verder zou kunnen op de SEH, dat wat me écht leuk lijkt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')