Op duaal ga je pas het tweede jaar echt leren en werken.quote:Op maandag 21 november 2005 23:16 schreef Draakjuh het volgende:
en duaal kan geloof ik pas na 2 jaar toch?
Ik heb wel gemerkt dat op MBO alles veel langzamer gaat. Ik weet niet of het op alle MBO's zo zit, maar op Arcus in Heerlen ging het tergend langzaam. Ook kreeg ik daar (of zou ik daar gekregen hebben) huishoudkunde; ik leerde dus hoe ik moest wassen, opruimen, afwassen etc.quote:Op maandag 21 november 2005 23:25 schreef Leintjeuh het volgende:
Als je duaal HBO-V wil doen, loop je het eerste jaar het zelfde traject als 'gewone' voltijd studenten. Het is de bedoeling dat je in dat 1e jaar je P(ropedeuse) haalt,
ALs je duaal gaat doen, moet je eerst solliciteren bij ziekenhuizen/verpleeghuizen/weetikveel om te vragen of ze leerlingen aannemen, en dan kan je je inschrijven bij de hogeschool.
Dat is idd de reden dat ik MBO wil, de vrouw met wie ik heb gepraat vertelde dat ziekenhuizen ove rhet algemeen ook meer op MBO mensen zitten te wachten dan HBO omdat HBO gewoon te weinig praktijk ervaring inhoudtquote:Op maandag 21 november 2005 23:25 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben zelf 3e jaars HBO-V en ik hbe regelmatig spijt dat ik niet MBO-v gedaan heb, dat is veel praktischer dan niveau 5. Op de MBO-v leer je meer concrete dingen, en HBO-V is meer op leiding geven aan een afdeling gericht.
Ja, je bent in feite in dienst van de instelling waar je werkt/leert. Je krijgt een salaris van rond de 1000 euro/maand (dit verschilt per instelling) én je krijgt alle leermiddelen (collegegeld en boeken) van de instelling vergoed.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:54 schreef Singa het volgende:
Ey, topic van toekomstige collega's...
Krijg je ook betaald als je duaal leert en werkt?
Wat is die Turbo route?quote:Op donderdag 22 december 2005 01:16 schreef stijgende_ster het volgende:
Heb vorig jaar mijn Prop. HBO-V Turbo-route in Nijmegen gehaald!
Iemand geïnteresseerd in boeken?!![]()
De Turbo-route is er voor mensen van het VWO of een passende vooropleiding. Je krijg je diploma (als het goed is) dan na 3 jaar. Je krijgt dan 2x een half jaar lang ook blokken uit het 3e jaar. Naar mijn ervaring zijn dat wel de leukere blokken. Maar supermoeilijk is het niet. Ik doe nu Fysiotherapie, en dat is zwaarder dan HBO-V Turbo.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:45 schreef Boschjesman het volgende:
[..]
Wat is die Turbo route?
En mocht ik weer HBO-V gaan doen, dan wil ik misschien wel een paar boekjes overnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |