abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32465414
Hoi, niet voor mij maar voor een vriendin van me; ze wil intern solliciteren in het bedrijf waar ze werkt (incassobureau), iemand die goede tips heeft om mee te nemen in de sollicitatiebrief?

Wat dingen die ik al gevonden had, om mee te nemen:

*waarom wil ik binnen de organisatie switchen van functie, en hoe schrijf ik het zo dat als ik niet wordt aangenomen, ze toch niet het vertrouwen verliezen in me in mijn huidige functie.
*hoe open ik een dergelijke brief, wat is een pakkende binnenkomer enz. Ik werk in een informele organisatie, maar de brief wordt formeel geschreven. Hoe kan ik met een pakkend iets, de aandacht trekken.

Hoe ga je om met intern solliciteren?
De grootste valkuil bij een interne sollicitatie is altijd dat men denkt "ze kennen me toch".
Wees je ervan bewust dat het een sollicitatie is en dat je moet kunnen voldoen aan de eisen die die functie aan je stelt. Met andere woorden jouw kwaliteiten moeten aansluiten bij de vereiste competenties. In het gesprek moet je de ander ervan kunnen overtuigen dat je die kwaliteiten bezit, óók bij een interne sollicitatie. Bereid je dus goed voor en overtuig de ander van je kwaliteiten.

--

Iemand nog meer tips of zelfs goede voorbeeldbrieven?

Thanks!

[ Bericht 0% gewijzigd door G-Mart op 21-11-2005 23:01:30 ]
pi_32466103
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:32 schreef G-Mart het volgende:
ze wil internet solliciteren
De tijd gaat echt veel te snel, alles gaat digitaal tegenwoordig
pi_32466346
Jezus wat dom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: