abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32459402
Zoals we weten wordt elk jaar alles duurder: nu het nieuwe ziekenfondsstelsel, de huur, trein en bus etc.

Maar nu vroeg ik me af of het loon in 2006 ook omhoog gaat. Ik zou het wel erg goed kunnen gebruiken nu ik erop achteruit kelder met dat kutziekenverzekeringsstelsel.
Ik bedoel dan denk ik of het minimim(jeugd)loon voor een 23 jarige en ouder (ik ben 24 in 2006) stijgt, en als dit stijgt, of dit dan invloed heeft op wat ik netto krijg omdat ik nu al vaak boven het minimum zit en ze dus niet automatisch me ook meer hoeven te betalen als het minimumjeugdloon stijgt in principe denk ik.

Ff uitleg:
Ik doe nu uitzendwerk (verschillende uitzendbureas en baantjes) en verdien dan meestal iets meer dan het minimumloon voor een 23 jarige. Meestal 7,79 bruto maar soms ook rond de 8 euro of 8,50 euro.
Stel dat nu het minimum(jeugd)loon voor een 23 jarige en ouder stijgt, houdt dit dan ook automatisch in dat mn loon stijgt (meestal zit ik al iets boven t minumum dus in principe hoeft t dan niet omhoog te gaan denk ik dan, omdat ik toch al over dat minimum heenzit).

Oja en als ik ouder dan 23 ben, dan verdien ik gewoon hetzelfde als een 23 jarige toch? In ieder geval niet minder?
Want t minimumjeugdloon stijgt d8 ik maar tot je 23e. Is het dan daarna minimumloon? En zoja, is dat minimumloon even hoog of lager dan het minimumjeugdloon voor 23 jarige?

Dus: weet iemand of t stijgt (of blijft t gelijk of daalt t zelfs)

Btje onsamenhangend verhaal weer maar ok.
pi_32459442
2% stijgt het toch

Gelukkig gaat niet alles omhoog, maar dalen de woonlasten(?) volgend jaar met 10-25%
pi_32459734
Nou, ik vond dit op internet ergens bij zo'n CAO site:

"Minimum(jeugd)loon per 1 januari 2005
De brutobedragen van het wettelijk minimumloon en het minimumjeugdloon blijven dit jaar (per 1 januari 2005 vastgesteld) ongewijzigd in vergelijking met 1 januari 2004. Dit is het gevolg van het besluit van het kabinet het wettelijk minimumloon in 2005 te bevriezen. De bruto bedragen in het onderaan deze pagina te downloaden pdf-bestand gelden dan ook voor heel 2005. Anders dan gebruikelijk volgt er geen halfjaarlijkse aanpassing per 1 juli 2005."

Dus vroeg me af hoe het in 2006 zit, of we dan wel weer es een keer omhoog gaan met het loon.
pi_32477505
Niemand?
pi_32477748
TT-edit.

Zoals al gemeld: waarom staart iedereen zich blind op dat zorgstelsel?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:49:11 #6
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32478603
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:07 schreef OnlineGokker het volgende:

Gelukkig gaat niet alles omhoog, maar dalen de woonlasten(?) volgend jaar met 10-25%
Bron
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32482356
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:49 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Bron
Dat gaat o.a. over de OZB.

Daarnaast zijn er een hoop wijzigingen m.b.t. het loon (ziektekostenpremies, prepensioen etc. etc.)
pi_32483814
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef tulpje6 het volgende:
kutziekenverzekeringsstelsel.
Dat ziektestelsel is gewoon prima, het laat de gebruiker zien wat de werkelijke kosten zijn. Voor al die mensen die eeuwig en voor ieder kwaaltje al naar de dokter gaan.
pi_32494520
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:13 schreef Five_Horizons het volgende:
TT-edit.

Zoals al gemeld: waarom staart iedereen zich blind op dat zorgstelsel?
Nou nou topictitel wijzigen....als er staat 'stijgt ut loon volgend jaar' snappen mensen dat toch ook wel

Hoezo zorgstelsel? Wie had het hier over zorgstelsel dan? Ik had het over LOON, of dat gaat stijgen volgend jaar. En niet ivm het zorgstelsel ofzo maar omdat ik dat gewoon wou weten.
Dus aub houdt t ontopic, kwil er geen nieuw zorgstelsel topiv van maken eigenluk.

pi_32494739
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:18 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Nou nou topictitel wijzigen....als er staat 'stijgt ut loon volgend jaar' snappen mensen dat toch ook wel
Ik hou niet van SMS-taal...
quote:
Hoezo zorgstelsel? Wie had het hier over zorgstelsel dan? Ik had het over LOON, of dat gaat stijgen volgend jaar. En niet ivm het zorgstelsel ofzo maar omdat ik dat gewoon wou weten.
Dus aub houdt t ontopic, kwil er geen nieuw zorgstelsel topiv van maken eigenluk.

Wees maar niet bang, dat topic is er al. Maar jij begint er zelf over: "alles wordt duurder, het nieuwe zorgstelsel, blabla".
Iedereen lijkt zich daar blind op te staren (terwijl genoeg zaken goedkoper worden).

Dan nog: er is niemand op Fok! die weet of jouw salaris omhoog gaat. Het is niet zo dat de overheid dat bepaalt, hoor. Dat gebeurt bij CAO-onderhandelingen of, indien geen CAO van toepassing, tussen jou en je werkgever.

Je kunt dus niet zeggen: "Ja, hét loon gaat omhoog/-laag"
pi_32497717
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik hou niet van SMS-taal...

[..]

Wees maar niet bang, dat topic is er al. Maar jij begint er zelf over: "alles wordt duurder, het nieuwe zorgstelsel, blabla".
Iedereen lijkt zich daar blind op te staren (terwijl genoeg zaken goedkoper worden).

Dan nog: er is niemand op Fok! die weet of jouw salaris omhoog gaat. Het is niet zo dat de overheid dat bepaalt, hoor. Dat gebeurt bij CAO-onderhandelingen of, indien geen CAO van toepassing, tussen jou en je werkgever.

Je kunt dus niet zeggen: "Ja, hét loon gaat omhoog/-laag"
Dat veel dingen goedkoper worden zal vast wel, maar dat zijn allemaal dingen waar ik niks aan heb als niet-student, thuiswonend, en met werk van ongeveer 12 uur per week op het minimumloon.

Die goedkope dingen zijn alleen voor mensen die een eigen huis hebben of op zn minst op zichzelf wonen, voor mensen met een auto, voor mensen met kinderen, voor rijke mensen etc.

Maar even terug over het loon: tuurlijk bepaalt het bedrijf (in mijn geval het uitzendbureau, hun CAO dan) wat ik verdien, maar het heeft toch wel enigzins invloed op mijn loon als het minimumjeugdloon stijgt dacht ik zo.
Ik zit nu dus op dat minimumloon of net iets erboven (7.79 euro bruto gemiddeld en minimumloon is voor mijn leeftijd dacht ik 7.30 bruto exclusief vakantietoeslag). Maar als volgend jaar dat loon stijgt dan ga ik dus misschien ook meer loon ontvangen van mn uitzendbureau.
Dacht ik zo.
pi_32499487
als het minimum loon stijgt en jij wordt vaak uitbetaald op het minimumloon dan stijgt jouw minimale inkomen ook.
verdien je soms meer nu dan het minimum loon dan hoeft dat niet te stijgen.

ik zou zeggen, ga meer dan 12 uur werken,
dan stijgt je inkomen.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')