quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:25 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Ik hou niet van SMS-taal...
[..]
Wees maar niet bang, dat topic is er al. Maar jij begint er zelf over: "alles wordt duurder, het nieuwe zorgstelsel, blabla".
Iedereen lijkt zich daar blind op te staren (terwijl genoeg zaken goedkoper worden).
Dan nog: er is niemand op Fok! die weet of jouw salaris omhoog gaat. Het is niet zo dat de overheid dat bepaalt, hoor. Dat gebeurt bij CAO-onderhandelingen of, indien geen CAO van toepassing, tussen jou en je werkgever.
Je kunt dus niet zeggen: "Ja, hét loon gaat omhoog/-laag"
![]()
Dat veel dingen goedkoper worden zal vast wel, maar dat zijn allemaal dingen waar ik niks aan heb als niet-student, thuiswonend, en met werk van ongeveer 12 uur per week op het minimumloon.
Die goedkope dingen zijn alleen voor mensen die een eigen huis hebben of op zn minst op zichzelf wonen, voor mensen met een auto, voor mensen met kinderen, voor rijke mensen etc.
Maar even terug over het loon: tuurlijk bepaalt het bedrijf (in mijn geval het uitzendbureau, hun CAO dan) wat ik verdien, maar het heeft toch wel enigzins invloed op mijn loon als het minimumjeugdloon stijgt dacht ik zo.
Ik zit nu dus op dat minimumloon of net iets erboven (7.79 euro bruto gemiddeld en minimumloon is voor mijn leeftijd dacht ik 7.30 bruto exclusief vakantietoeslag). Maar als volgend jaar dat loon stijgt dan ga ik dus misschien ook meer loon ontvangen van mn uitzendbureau.
Dacht ik zo.