abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32444600
Een vriendje van me zit in de WAO/bijstand en heeft een contant spaarpotje van circa ¤ 10.000,--. Hij leeft zo zuinig dat het spaarpotje eerder groter dan kleiner wordt. Hij bewaart zijn spaarpotje thuis, maar is bang voor inbraak. Bij een Nederlandse bank wil hij zijn geld niet storten: hij is immers voor zowel de fiscus als voor de uitkerende instanties bang dat ze dit spaarpotje vroeg of laat zullen aantasten. Hij overweegt nu zijn spaarpotje bij een Belgische of Luxemburgse bank in bewaring te geven. Ik heb begrepen dat de Nederlandse fiscus alleen bevoegdheden heeft in geval van (vermoeden van) criminaliteit en in geval van (grootschalige) belastingontduiking. Zijn brandende vraag is nu of België en/of Luxemburg nog steeds een bankgeheim hebben en zo neen, of hij als klein visje risico's loopt. Wat ik ervan begrepen heb is dat er tegenwoordig in deze landen de zogeheten bronbelasting geheven wordt en er staat me ook een kreet bij van 'geen bankgeheim maar discretieplicht'. Weet iemand hier iets meer over ?
pi_32444635
Een andere optie is dat je vriend zijn geld aan Tuinkers in bewaring geeft.

Tuinkers is een alias voor Clifford Esajas. Ik ben 1.87 en twee keer op rij landelijk jeugkampioen kickboksen geweest. In mijn vrije tijd werk ik als portier voor verschillende grote discotheken. Ik beschik over ruime ervaring in het beveiligen van waardevolle goederen, alsmede het beveiligen van transacties waar waardevolle goederen of contanten bij kwamen kijken.

Het bedrag zou bewaard worden in een kluis in mijn slaapkamer, waar ook mijn dobberman pintcher ´Tupac´ slaapt. Ik slaap met een door geladen half automaat onder mijn bed en een samoerai zwaard aan de muur erboven.
  maandag 21 november 2005 @ 04:56:45 #3
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444636
Je vriend kan maar beter eerlijk gaan doen, ik walg van dit soort mensen
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  maandag 21 november 2005 @ 05:00:06 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32444643
Als ik dit artikel uit 2003 lees dan zou je denken dat het Luxemburgs bankgeheim geen lang leven beschoren is (in jaren gerekend). Het fijne ervan kan ik je niet vertellen.

Hij leeft trouwens behoorlijk zuinig kan ik wel zeggen, het valt niet mee om zoiets bij elkaar te sprokkelen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32444646
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:56 schreef JohanV. het volgende:
Je vriend kan maar beter eerlijk gaan doen, ik walg van dit soort mensen
Hoezo? Ik vind het nogal oneerlijk dat iemand die heel zuinig is en geld spaart (met een bepaald doel bijvoorbeeld) dan ineens een deel moet gaan inleveren oid en dat iemand die gewoon alles elke maand direct opmaakt dus eigenlijk meer krijgt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 november 2005 @ 05:02:21 #6
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444647
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:00 schreef Dagonet het volgende:
Als ik dit artikel uit 2003 lees dan zou je denken dat het Luxemburgs bankgeheim geen lang leven beschoren is (in jaren gerekend). Het fijne ervan kan ik je niet vertellen.

Hij leeft trouwens behoorlijk zuinig kan ik wel zeggen, het valt niet mee om zoiets bij elkaar te sprokkelen.
Vind je het eerlijk tegenover de werkende medemens? Een uitkering is in feite niets anders dan de maandelijkse kosten van levensonderhoud te kunnen betalen. Sparen lijkt me geen issue, dat moet maar ingeleverd worden.
  maandag 21 november 2005 @ 05:03:40 #7
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444650
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind het nogal oneerlijk dat iemand die heel zuinig is en geld spaart (met een bepaald doel bijvoorbeeld) dan ineens een deel moet gaan inleveren oid en dat iemand die gewoon alles elke maand direct opmaakt dus eigenlijk meer krijgt.
Het is belastinggeld, geld van de burgers dus die wel werken. Laat die het terugkrijgen. Dit is pure oplichting. Ik snap ook niet dat een site als dit geassocieerd wil worden met dit soort praktijken.
  maandag 21 november 2005 @ 05:05:23 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32444658
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:02 schreef JohanV. het volgende:

[..]

Vind je het eerlijk tegenover de werkende medemens? Een uitkering is in feite niets anders dan de maandelijkse kosten van levensonderhoud te kunnen betalen. Sparen lijkt me geen issue, dat moet maar ingeleverd worden.
Een totaal offtopic discussie die je beter in POL kan opstarten, maar goed. Man met bijstand spaart in jaren tijd paar duizend euro bij elkaar. Man kan baan krijgen in andere stad. Man heeft auto nodig, hoe wil man die bekostigen zonder eigen geld? Op een uitkering krijg je geen tot amper lening, zonder auto geen baan.
Of gebruik het geld voor cursus, oude dag, whatever.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 21 november 2005 @ 05:08:17 #9
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444665
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een totaal offtopic discussie die je beter in POL kan opstarten, maar goed. Man met bijstand spaart in jaren tijd paar duizend euro bij elkaar. Man kan baan krijgen in andere stad. Man heeft auto nodig, hoe wil man die bekostigen zonder eigen geld? Op een uitkering krijg je geen tot amper lening, zonder auto geen baan.
Of gebruik het geld voor cursus, oude dag, whatever.
Ik mag aannemen dat je weet wat het begrip WAO inhoudt? Een uitkering krijg je ook op je oude dag, en een cursus wordt vaak ook nog eens gefinancierd door de overheid.
Ik vind 500 euro spaargeld ok, maar dan moet het ook wel stoppen. Het is immers belastinggeld.
pi_32444669
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:03 schreef JohanV. het volgende:

Het is belastinggeld, geld van de burgers dus die wel werken. Laat die het terugkrijgen. Dit is pure oplichting. Ik snap ook niet dat een site als dit geassocieerd wil worden met dit soort praktijken.
Stel je niet zo aan

Als ik hem was hield ik het geld trouwens gewoon thuis. Een constructie met een bank oid bedenken gaat alleen maar voor problemen zorgen. Waar spaart hij het geld eigenlijk voor? Gewoon sparen om het sparen lijkt me ook vrij zinloos.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32444671
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:03 schreef JohanV. het volgende:

[..]

Als hij het zou verkwisten aan cornflakes was er niets aan het handje.

maandag 21 november 2005 @ 05:12:37 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32444674
slotje voor die crimineel

De ts oeps z'n "vriend" is gewoon zwaar illegaal bezig en naait mij hiermee in de kont. Ik betaal achterlijk veel belasting voor homo's als hem.
pi_32444676
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:08 schreef JohanV. het volgende:
Ik mag aannemen dat je weet wat het begrip WAO inhoudt?
Ja, dat je door arbeidsongeschiktheid (en de mensen die nu nog in de WAO zitten zijn wel heel erg arbeidsongeschikt, als je ook maar een klein beetje kan werken dan lig je er nu wel uit) helaas niet kan werken. Ook die mensen hebben mijns inziens wel recht op spaargeld voor bijvoorbeeld een knaldure vakantie in een hotel speciaal geschikt voor rolstoelen bijv. Of mogen WAO'ers nooit meer van hun leven op vakantie van jouw (boe hoe) moeizaam bijeen verdiende belastinggeld? Gewoon in leven blijven en afwachten tot je de AOW in kan (wat ook al zo'n enorme vetpot is als je nauwelijks aan je pensioen hebt kunnen werken door arbeidsongeschiktheid).

Maar goed, dit is eigenlijk offtopic. Sorry mods.
  maandag 21 november 2005 @ 05:13:07 #14
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444677
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan

Als ik hem was hield ik het geld trouwens gewoon thuis. Een constructie met een bank oid bedenken gaat alleen maar voor problemen zorgen. Waar spaart hij het geld eigenlijk voor? Gewoon sparen om het sparen lijkt me ook vrij zinloos.
Ik stel me niet aan, ik vind de houding wel erg laks van iedereen. Als de ziektekosten stijgen met 100 euro dan zeg je toch ook niet: ach boeiend
Als we zo gaan beginnen kunnen we ze ook wel een auto geven, fietsen, vakanties. In feite doen we dat dus ook al
pi_32444679
JohanV. ik hoop dat je zelf nooit arbeidsongeschikt wordt om dan te merken dat mensen daar totaal geen enkel begrip voor hebben.
  maandag 21 november 2005 @ 05:14:58 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32444682
Sinds wanneer zit je dan in de bijstand eigenlijk?
  maandag 21 november 2005 @ 05:16:07 #17
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444685
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat je door arbeidsongeschiktheid (en de mensen die nu nog in de WAO zitten zijn wel heel erg arbeidsongeschikt, als je ook maar een klein beetje kan werken dan lig je er nu wel uit) helaas niet kan werken. Ook die mensen hebben mijns inziens wel recht op spaargeld voor bijvoorbeeld een knaldure vakantie in een hotel speciaal geschikt voor rolstoelen bijv. Of mogen WAO'ers nooit meer van hun leven op vakantie van jouw (boe hoe) moeizaam bijeen verdiende belastinggeld? Gewoon in leven blijven en afwachten tot je de AOW in kan (wat ook al zo'n enorme vetpot is als je nauwelijks aan je pensioen hebt kunnen werken door arbeidsongeschiktheid).

Maar goed, dit is eigenlijk offtopic. Sorry mods.
Dit is helemaal niet offtopic. Deze fraudepraktijken moeten gewoon aan het licht worden gebracht. Misschien nadat we de starter een veeg uit de pan hebben gegeven dat er een slotje op kan komen.
De wet stelt nu eenmaal dat een persoon welke beroep doet op een uitkering een x bedrag mag hebben aan spaargeld. Daar moeten we ons allemaal aan houden. Ook hij. Deze site steunt op dit ogenblik een persoon die frauduleus handeld. Ik zou het bijna medeplichtig aan willen noemen om een fraudeur van tips te voorzien.
pi_32444686
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:14 schreef PLAE@ het volgende:

Sinds wanneer zit je dan in de bijstand eigenlijk?
Als je WAO zo laag is dat je onder bijstandsniveau komt dan krijg je aanvulling uit de bijstand, maar niet altijd alle plichten die aan een uitkering verbonden zijn.
  maandag 21 november 2005 @ 05:19:42 #19
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444695
Ik kan jullie dan ook melden dat indien iemand deze fraudeur steunt op deze site ik dit zal doorgeven aan de belastingdienst.
pi_32444703
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:19 schreef JohanV. het volgende:
Ik kan jullie dan ook melden dat indien iemand deze fraudeur steunt op deze site ik dit zal doorgeven aan de belastingdienst.
  maandag 21 november 2005 @ 05:26:23 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32444705
Mag een uitkeringsgerechtigde sparen? voor de offtopic discussie.
  maandag 21 november 2005 @ 05:29:07 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32444710
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:47 schreef Nurufantur het volgende:
Een vriendje van me zit in de WAO/bijstand en heeft een contant spaarpotje van circa ¤ 10.000,--.
Op dit moment is je vriend trouwens niet meer gerechtigd tot het ontvangen van een uitkering, tenzij hij getrouwd is of een alleenstaand ouderschap vervuld.
  maandag 21 november 2005 @ 05:30:44 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32444713
Maximum spaarbedrag voor mensen in de bijstand:
voor gezinnen ¤ 10.210,00
voor alleenstaanden ¤ 5.105,00

Je vriend zit er dus ruim overheen. Mij lijkt het niet meer dan logisch dat hij gekort wordt op zijn uitkering. Een bijstand is het laatste vangnet, als je met minder kan doen, krijg je ook minder.
  maandag 21 november 2005 @ 05:31:22 #24
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444715
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:25 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Kijk maar uit, als ik merk dat je meedoet ben je ook het kansloosje.
  maandag 21 november 2005 @ 05:31:35 #25
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32444716
quote:
Op maandag 21 november 2005 05:30 schreef Libris het volgende:
Maximum spaarbedrag voor mensen in de bijstand:
voor gezinnen ¤ 10.210,00
voor alleenstaanden ¤ 5.105,00

Je vriend zit er dus ruim overheen. Mij lijkt het niet meer dan logisch dat hij gekort wordt op zijn uitkering. Een bijstand is het laatste vangnet, als je met minder kan doen, krijg je ook minder.
Helemaal mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')