abonnement Unibet Coolblue
pi_32434832
Ik zoek een mooi design voor een webbased e-mail client.

Ik heb al 1 e-mail client gevonden met een zeer mooi ontwerp:
http://www.roundcube.net/?p=screens
maar ik zoek er eigenlijk nog meer
..///
  zondag 20 november 2005 @ 21:19:22 #2
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_32436077
de webmail van exchange 2003
Met of zonder mayonaise?
  Donald Duck held zondag 20 november 2005 @ 21:20:08 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32436096
Live Mail van Microsoft
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32473750
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:39 schreef wipes66 het volgende:
Ik zoek een mooi design voor een webbased e-mail client.

Ik heb al 1 e-mail client gevonden met een zeer mooi ontwerp:
http://www.roundcube.net/?p=screens
maar ik zoek er eigenlijk nog meer
Roundcube is idd erg mooi. Die screens zijn helaas niet meer geupdate nadat er in de CVS wat aanpassingen gemaakt zijn voor o.a. sorteren en de plaats van de taakbalk (verplaatst van onder naar rechts boven).

Het probleem dat ik heb gemerkt bij Roundcube, is dat de gebruikers bijv. een tekst-omschrijving missen bij ieder plaatje. Dat maakt het wel minder hoor, maar nu is niet altijd direct duidelijk hoe je bijv. een mailtje opstelt of verstuurt.

Je moet dus absoluut niet de gebruiksvriendelijkheid uit het oog verliezen, bij Roundcube moet je bijv. dubbelklikken om een mailtje te openen, single click is selecteren. Het werkt meer als een echte applicatie ipv een website en dat kan verwarrend zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door smesjz op 22-11-2005 10:04:18 (CVS ding toegevoegd..) ]
pi_32480738
Ik vind persoonlijk de indeling van roundcube niet echt doordacht. bv als je een e-mailtje opsteld en terug wilt dan moet je op 'pijltje terug' klikken. En de knoppen "e-mail" en "Adres boek" hadden net zo goed links kunnen staan bij de mappen. Maar verder is het wel mooi ontworpen en een hele verbetering vergeleken squirrelmail

Ik ben overigens zelf bezig met het ontwerpen van een webbased e-mail client, die geen imap nodig heeft. Daarom zocht ik mooie designs ter inspiratie.

Ik kan me nog wel een mooi design herinneren van een webbased client voor een linux server, alleen die kan ik niet meer vinden. Een screenshot daarvan stond midden in een nieuwsbericht op tweakers.net. Alleen dat was al weer een tijdje terug en ik kan hem niet meer vinden.
..///
pi_32480921
werkt trouwens xs4all niet met squirrelmail. Die ziet er tegenwoordig ook heel erg gelikt uit vind ik persoonlijk. Mooie overzichtelijke en duidelijke en vooral zakelijke layout
pi_32487578
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:18 schreef wipes66 het volgende:
Ik vind persoonlijk de indeling van roundcube niet echt doordacht. bv als je een e-mailtje opsteld en terug wilt dan moet je op 'pijltje terug' klikken. En de knoppen "e-mail" en "Adres boek" hadden net zo goed links kunnen staan bij de mappen. Maar verder is het wel mooi ontworpen en een hele verbetering vergeleken squirrelmail

/quote]

Dat is dus veranderd Roundcube is nog in alpha versie en nog lang niet uit ontwikkeld.

Ik ben overigens zelf bezig met het ontwerpen van een webbased e-mail client, die geen imap nodig heeft. Daarom zocht ik mooie designs ter inspiratie.

Ik kan me nog wel een mooi design herinneren van een webbased client voor een linux server, alleen die kan ik niet meer vinden. Een screenshot daarvan stond midden in een nieuwsbericht op tweakers.net. Alleen dat was al weer een tijdje terug en ik kan hem niet meer vinden.
De webmail-client van xs4all is idd een aangepaste versie van Squirrelmail, maar ik vind Roundcube nog steeds het mooiste omdat je daar gewoon mails kan slepen naar andere mappen. Bij Roundcube is de interface eerst ontworpen en is er later pas de code omheen gegooid, bij squirrel is er dus andersom gewerkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')