abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 20:22:40 #1
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_32434311
quote:
Politie stelt onderzoek in na vondst kinderlijk

Hurwenen 19-11-2005 - (08)

Zaterdag rond 11.50 uur is aan de waterrand van de Waal bij Hurwenen, tegen een krib, een kinderlijk aangetroffen. Het gaat om een meisje van naar schatting 10 jaar. De hulpverleningsdiensten zijn ter plaatse gegaan. De Technische Recherche verrichtte een sporenonderzoek. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat het meisje al enkele dagen in het water heeft gelegen en hier is aangespoeld. De politie heeft een vermoeden wie het meisje is, maar zal uiteraard eerst de familie hiervan in kennis stellen. Het politieonderzoek wordt verder verricht door de dienst Waterpolitie van het KLPD.

Het lijk werd aangetroffen door enkele kinderen die op de Waaldijk wachtten op de intocht van Sinterklaas. In overleg met de burgemeester is daarop besloten om Sinterklaas iets verderop in Rossum aan te laten komen. De ouders van de kinderen die het lijk gezien hebben, zijn ‘s middags opgevangen in een school aan de Kersenboogerd in Rossum.

In totaal kwamen de ouders van 15 kinderen op de bijeenkomst af die geleid werd door burgemeester J. Mikkers van de gemeente Maasdriel. Daarnaast waren medewerkers van politie, gemeente, GHOR (Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen), Bureau Slachtofferhulp en enkele leerkrachten en directie van de school aanwezig. Een hulpverleningstraject is opgestart.
Zit ik net de Duitse krant te lezen, blijkt dat er op 9 november een kind (mogelijk door haar moeder) in Duisburg in de Rijn gevallen (gegooid) is.
quote:
Pressebericht der Polizei Duisburg am 09.11.2005:

Gemeinsame Erklärung der Staatsanwaltschaft Duisburg und der Duisburger Polizei:
Seit Dienstag beschäftigt ein Vermisstenfall die Beamten der Duisburger Polizei. An diesem Tag war die 9-jährige

Salina ERCAN
aus Bruckhausen mit ihrer Mutter unterwegs. Nach deren Angaben sei das Kind in Beeckerwerth in den Rhein geraten. Sofort durchgeführte Suchmaßnahmen der Polizei blieben bisher ohne Erfolg.
Ob die Angaben der Mutter, einer 39-jährigen Frau aus Bruckhausen, stimmen, versucht eine Kommission der Kriminalpolizei momentan zu klären.
Wer das Mädchen gesehen hat, wird gebeten, sich umgehend mit der Kriminalpolizei in Verbindung zu setzen: Tel. 0203/280-0.
Beschreibung des Kindes:
Salina ERCAN ist 140 cm groß, schlank, hat kurze braune Haare und braune Augen.
Sie trug eine blaue Jeans, eine blaue Jeansjacke, blaue Turnschuhe und einen orangefarbenen Schulrucksack.

Pressebericht der Polizei Duisburg am 10.11.2005:

Erklärung der Staatsanwaltschaft Duisburg
Die 39-jährige Mutter der 9-jährigen Salina wurde heute wegen des dringenden Verdachts, ihre Tochter getötet zu haben, dem Haftrichter vorgeführt, der Haftbefehl erließ. Es werden keine weiteren Einzelheiten bekannt gegeben.

Um weitere Mithilfe wird gebeten!

Wat zijn we aan het doen ???
pi_32434672
Er worden nu bijna dagelijks lijken gevonden in NL
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 20 november 2005 @ 20:37:12 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32434743
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:34 schreef Meki het volgende:
Niet van kleine kinderen...
pi_32434819
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Niet van kleine kinderen...
het zijn toch lijken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 20 november 2005 @ 20:40:54 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32434862
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:39 schreef Meki het volgende:

[..]

het zijn toch lijken
Klopt.
pi_32434956
triest...echt triest.
  zondag 20 november 2005 @ 21:03:22 #7
12646 Oom_Agent
pi_32435530
blijkbaar toch door haar eigen moeder vermoord

en 120 km verder in de Waal gevonden worden

case closed lijkt me..........
quote:
VERSCHWUNDENE SELINA (9)
Lockte Mutter ihr Kind in den eiskalten Rhein?

Von MICHAEL KERST

Die 9-jährige Selina Ercan ist verschwunden. Wurde sie von ihrer eigenen Mutter in den eiskalten Rhein geführt?

Duisburg – Offiziell handelt es sich um einen „Vermisstenfall“, und dennoch ermittelt die Duisburger Mordkommission. Fieberhaft wird nach der 9-jährigen Selina Ercan gesucht. Und alles spricht dafür, dass das Mädchen von seiner eigenen Mutter in den eiskalten Rhein geführt worden ist. So hat es die Frau nach EXPRESS-Informationen den Ermittlern selbst gebeichtet.
Polizeisprecher Achim Blättermann gibt sich in dem mysteriösen Fall betont zugeknöpft: „Am Dienstag war die 9-Jährige aus Bruckhausen mit ihrer Mutter unterwegs. Nach deren Angaben sei das Kind in Beekerwerth in den Rhein geraten“, gibt er offiziell bekannt. „Sofort durchgeführte Suchmaßnahmen der Polizei blieben bisher ohne Erfolg.“

EXPRESS-Recherchen ergaben, dass der Fall allerdings sehr viel dramatischer sein muss: Danach erschien die 39-jährige Duisburgerin, die fünf Kinder von unterschiedlichen Männern haben soll, auf einer Duisburger Polizeiwache und sagte: „Eine »Stimme« hat mir gesagt, dass ich über das Wasser laufen kann. Da habe ich Selina genommen und bin zum Rhein gegangen.“

Dort seien sie ins Wasser gestiegen und bewusstlos geworden. „Als ich wach wurde, war meine Tochter verschwunden“, soll die Frau weiter ausgesagt haben. Was ihrer Aussage zusätzliche Glaubwürdigkeit gab: Sie war klitschnass, als sie auf die Wache kam…

Ob allerdings die schreckliche Geschichte tatsächlich stimmt, das halten die Ermittler noch nicht für erwiesen. Die 9-jährige Schülerin bleibt bislang verschwunden. Und möglicherweise könne es sich – so wird vermutet – auch um den Versuch handeln, das Kind dem Zugriff seines leiblichen Vaters zu entziehen.

Um so dringender suchen die Fahnder nach Selina und bitten dabei auch die Bevölkerung um ihre Mithilfe. „Die 9-Jährige ist 1,40 Meter groß, schlank, hat kurze braune Haare und auffallend dunkelbraune Augen“, erzählt Polizeisprecher Blättermann. „Sie trug bei ihrem Verschwinden eine blaue Jeans, blaue Turnschuhe und einen orange-farbenen Schulrucksack.“

Wer das Mädchen gesehen hat, wird gebeten, sich mit der Kriminalpolizei unter der Telefonnummer 0203/280-0 in Verbindung zu setzen. Am Wohnort der Familie suchen inzwischen auch Polizeibeamte mit Flugblättern nach Hinweisen.
  zondag 20 november 2005 @ 21:22:53 #8
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32436180
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:34 schreef Meki het volgende:
Maak daar maar gerust dagelijks van. Er overlijden zo'n kleine 140.000 mensen per jaar in Nederland, zo'n 380 per dag dus.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_32436289
he jakkes zeg. Nog zo'n jong meisje..
Ik vroeg me al af waarom er in de Nederlandse media verder niet veel over gezegd is, maar het is dus ws. een Duits meisje
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 20 november 2005 @ 21:27:50 #10
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32436333
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:03 schreef Oom_Agent het volgende:
blijkbaar toch door haar eigen moeder vermoord

en 120 km verder in de Waal gevonden worden

case closed lijkt me..........
[..]
Beetje snelle conclusie overigens, er wordt 120 kilometer verderop een meisje vermist en hier een lijkje gevonden en jij weet al dat het hetzelfde meisje is en stelt voor om de zaak te sluiten.

Maar goed dat je geen echte agent bent.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
  zondag 20 november 2005 @ 21:53:57 #11
12646 Oom_Agent
pi_32437166
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:27 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Beetje snelle conclusie overigens, er wordt 120 kilometer verderop een meisje vermist en hier een lijkje gevonden en jij weet al dat het hetzelfde meisje is en stelt voor om de zaak te sluiten.

ok ok, voor 99% procent zeker ben ik

zondag 20 november 2005 @ 21:59:10 #12
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32437333
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:53 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

ok ok, voor 99% procent zeker ben ik

[afbeelding]

Ok, ok...
pi_32437677
Er stond vanmorgen gelijk al dat ze dachten te weten wie het was, en dat ze alleen eerst de familie in wilden lichten... En dat ze al enkele dagen in het water lag..
Zoek dan eens op vermiste kinderen, en je bent een heel eind hoor...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 20 november 2005 @ 22:21:31 #14
135217 Bruine_Anjer
* marks the spot
pi_32438087
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:27 schreef Dante_A het volgende:

[..]

ja in elk water liggen wel een paar kinderlijkjes dus die kans is idd klein
rrrr, ubergeil
  zondag 20 november 2005 @ 22:32:03 #15
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32438465
Tragisch.

Ik heb het feest van Sint Nicolaas al eerder met het noodlot van een kind gepaard zien gaan.

Zo te lezen heeft de moeder van het kind nog even iets uit te leggen aan de plaatselijke polizei.
Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 21 november 2005 @ 12:38:57 #16
3542 Gia
User under construction
pi_32449793
Meisje uit Waal door moeder vermoord

Dus echt wel een misdrijf.
Vond het ook al zo raar dat er stellig gezegd werd dat het niet om een misdrijf zou gaan.

Als een kind vermist is en het wordt dood in een rivier teruggevonden, dan kan je niet stellig zeggen dat het niet om een misdrijf gaat. Iemand kan het kind ontvoerd en vermoord hebben.
Als ouders vantevoren al zeggen dat hun dochter verdronken is, is dat op zijn minst ook al verdacht.

Ik kan me geen reden voorstellen dat men stellig kan zeggen dat een meisje dat in de Waal wordt gevonden niet door een misdrijf om het leven is gebracht, omdat de politie wist welk meisje het waarschijnlijk was.

Zeer vreemd verhaal was dat.
  maandag 21 november 2005 @ 12:54:58 #17
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_32450185
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:26 schreef teigan het volgende:
he jakkes zeg. Nog zo'n jong meisje..
Ik vroeg me al af waarom er in de Nederlandse media verder niet veel over gezegd is, maar het is dus ws. een Duits meisje
Is natuurlijk niet zo interessant als een dode huismus bij DominoDay.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')