abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32428556
Hallo allemaal,

Sinds donderdag ben ik de trotse bezitter van een nieuwbouwwoning in Barendrecht

Pas vrijdagmiddag is bij ons zonder problemen het water aangesloten. Een constructiefout heeft echter ervoor gezorgd dat er vrijdagnachtvannacht maar liefst 1 kuub water uit de badkamer is gelopen en daarbij de 1e etage en de begane grond vrijwel helemaal blank heeft gezet. Daarnaast zit er water overal tussen, waaronder de electriciteitsleidingen (zodat een groot deel het niet meer doet want dan knalt de aardlek eruit).

Natuurlijk flink bezig geweest vandaag en gistren met drogen, ventileren, stoken, etc., maar mijn belangrijkste vraag is: Heeft iemand enig idee hoe ik snel (en hoe snel gaat het meestal?) de vloer weer droog kan krijgen? Het water is mbv. trekkers en een waterstofzuiger wel weg, maar er lekt hier en daar nog wel wat.

De betonvloer is echter goed nat geworden in die paar uren van gisternacht. Ondertussen staat de verwarming op 15 graden en staat er zo'n droogkanon (van de aannemer geleend), maar hoe snel kan/gaat zoiets, en vooral: Hoe komt dat water ook die electriciteitsleidingen weer uit?
pi_32428864
Ben bang dat dat niet binnen een paar dagen droog is. Ik zou er 2 weken tussenuit gaan. Boek een vakantie ofzo.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32428934
Doorblazen met perslucht uit een compresesor oid?
pi_32428988
veter dan hoog water na een lekkage..:P
pi_32429036
Je hebt toch garantie, ik zou de bouwer aansprakelijk stellen en die moet het oplossen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 20 november 2005 @ 17:11:57 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32429065
Huur bij Boels (ofzo) een bouwdroger, dat is een soort van airco die speciaal de lucht ontvochtigd.

Leidingen zou ik even afwachten, maar als je problemen houdt dan ben je vermoedelijk het beste af met het leeghalen van de leidingen, droogblazen en opnieuw draden trekken.
pi_32429246
zet er ook een paar van die vochtvreters neer
maar je aannemer die zou dit moeten oplossen
  zondag 20 november 2005 @ 17:19:16 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32429253
Een nieuwbouwwoning heeft sowieso wel een jaar nodig om nog enkele kuub water uit het beton te krijgen... Ik denk dat veel ventilatie/stoken + een blower wat je al hebt het beste is wat je kan doen.
censuur :O
pi_32429366
idd. En de leidingen worden vanzelf ook wel droog. Het enige wat je moet hebben is een kleine 2 weken geduld, en zet de verwarming rustig op 20 graden en noteer de meterstanden van zowel elektra als gas, want dat kan je dan declareren bij de verantwoordelijke van de storing (vooral zo'n bouwdroger vreet veel stroom)
  zondag 20 november 2005 @ 17:48:48 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32430087
Ik zou het een probleem van de bouwer maken want die hebben een fout gemaakt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 november 2005 @ 22:54:23 #11
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_32439250
Pas ook op: kunstmatig drogen vergroot de kans op krimpscheuren.

Bovendien krijg je het water niet zo snel uit een betonnen vloer. Dus ik zou een week of 3 wachten voordat je gaat tegelen ofzo.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_32456314
Ai, das best een lullig iets, maar het had nog erger kunnen zijn, als je meubels er al stonden en je vloer al gelegd was

Als ik jou was zou ik niet te fanatiek met die luchtdroger en de verwarming aan de slag gaan, want dan ga je droogte forceren, en krijg je veel scheurvorming in je vloer en wanden, wat erg hinderlijk is.
Wat je het beste kunt doen is in elke kamer een grote ventilator zetten en je ramen op een kier zetten. Op die manier ventileer je het vocht uit je huis, zonder extra krimpscheuren.
Ik zou zelf een week of 6 wachten voordat je iets op de wand of vloer aanbrengt, want daar trekt anders het vocht ook in

verder de volgende dingen doen: kasten en andere dingen minimaal 5 cm van je muur houden, keukenkastdeurtjes op een kiertje zetten en veel ventileren en niet te hard stoken, zeker bij vloerverwarming heel geleidelijk aan in gebruik nemen
pi_32456654
zo'n droogkanon werkt er goed, ook wel eens met stucwerk gebruikt, maar dat duurde ook al 2 en een halve dag (en dat was een laagje stucwerk....)
ik ben bang dat ze zo 5, 6 dagen verder bent...
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')