Hoe het wettelijk geregeld is weet ik niet. Ik weet wel dat 99 van de 100 geldautomaten niet door de banken worden beheerd maar door Brinks en Geldnet. De bank kan er in dit geval dus echt helemaal niets aan doen.quote:Op zondag 20 november 2005 00:57 schreef Oversight het volgende:
Het zou heel gaaf zijn als er iemand weet wįt er op dit gebied wetteljik geregeld is, in de meest ruime zin van het woord.
quote:Op zondag 20 november 2005 01:21 schreef Nies het volgende:
[..]
Hoe het wettelijk geregeld is weet ik niet. Ik weet wel dat 99 van de 100 geldautomaten niet door de banken worden beheerd maar door Brinks en Geldnet. De bank kan er in dit geval dus echt helemaal niets aan doen.
quote:Op zondag 20 november 2005 01:09 schreef KonnieKipke het volgende:
Er is niets geregeld op wettelijk gebied.
Mwoa....niet dat ik meteen van mening ben dat een bank dan maar meteen met een schadeloosstelling op de proppen hoeft te komen, maar je betaalt wel gewoon voor deze dienst.quote:Op zondag 20 november 2005 04:23 schreef Casema het volgende:
De bank is wettelijk helemaal niets verplicht, omdat het niet bij wet is geregeld dat ze jou ten alle tijde moeten voorzien van een mogelijkheid om geld op te nemen..een pinautomaat is een service en geen recht.. je zeurt bijvoorbeeld ook niet als je bij de abn amro kan pinnen terwijl je eigenlijk bij de rabobank zit..
![]()
Als je kijkt naar de cursief geplaatste teksten, dan is er geen garantie die je krijgt voor een werkende pin-automaat. Ze dekken zich wel degelijk in voor bijvoorbeeld drukke dagen, waarbij er veel automaten gewoon leeg zijn. Bovendien kan de verbinding wel eens niet werken, waardoor een automaat niet werkt. De bank dient ervoor te zorgen dat de automaten werken, maar dan wel op 'best effort'-basis. Jouw bank zal het ook wel vervelend voor je vinden dat je een aantal minuten hebt moeten lopen naar een andere automaat die het ook niet deed, maar zal jou daar niet voor schadeloos stellen.quote:A. Voorwaarden voor het gebruik van een bankpas en pincode bij geautomatiseerde systemen
[...]
B. Voorwaarden Gebruik Geld- en Betaalautomaten (geldopnamen en betalingen)
[...]
2. Zorgplicht bank
2.1
De bank zal streven naar een zo veel mogelijk ongestoord
functioneren van de onder haar beheer staande apparatuur,
programmatuur en infrastructuur. Dit betekent dat de
bank streeft naar een optimale service. De bank zal zich
naar vermogen inspannen om bij te dragen aan de
kwaliteit van de niet onder haar beheer staande apparatuur,
programmatuur en infrastructuur.
Toelichting: De bank zal ernaar streven dat de apparatuur
die onder haar beheer staat zo goed mogelijk functioneert
en veilig kan worden gebruikt. Daarbij kan men denken
aan de computers van de bank en aan geldautomaten die
onder beheer van de bank staan. Bij apparatuur die niet
door de bank wordt beheerd (zoals bijvoorbeeld betaalautomaten
die bij een winkelier staan) zal de bank zich
inspannen om te bevorderen dat deze apparatuur door de
betrokken partij naar behoren wordt beheerd en zodanig
wordt opgesteld dat het afkijkrisico zo veel mogelijk
wordt beperkt.
[...zorgplicht gebruiker en nog meer voor deze vraag niet relevante bla bla...]
quote:Op zondag 20 november 2005 12:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Overdinges, je weet dondersgoed dat je de wettelijke regeling moet zoeken in de algemene regels van het overeenkomsten- en verbintenissenrecht en dat je eventuele ruimte voor vergoeding van geleden schade moet zoeken in de inhoud van de overeenkomst en de artikelen 6:74, 6:162, 6:2 en 6:248.
five ! Hij beledigt me.quote:Op zondag 20 november 2005 13:20 schreef Oversight het volgende:
Raceautootje:
En dat heb je al, want deze artikelen zijn al wel eerder in door jou gestarte topics voorbij gekomen.quote:Ik weet pas dingen als ik ervan kennis heb genomen.
Jij noemt hem Overdingesquote:
't Is niet dat ik 'm Underthought noem ofzoquote:
quote:Op zondag 20 november 2005 13:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
't Is niet dat ik 'm Underthought noem ofzo
Gokje: Geld wat in de pinautomaat zit is op.quote:Op zondag 20 november 2005 00:57 schreef Oversight het volgende:
En waardoor zouden die geldautomaten toch beinvloed worden dat ze zovaak buiten werking zijn?
quote:Op zondag 20 november 2005 14:51 schreef joshus_cat het volgende:
Gokje: Geld wat in de pinautomaat zit is op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |