abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 november 2005 @ 13:57:50 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32565602
Ik zat het net te lezen op OO
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

laatste uitgebreide update
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32565878
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
wat verschrikkelijk ,enorm veel sterkte voor de fam vrienden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 14:17:03 #153
43556 miss_dynastie
pi_32566248
quote:
Hij zei verder heel veel enge dingen over wat er voor vervelende dingen op ons pad komen als hij doodgaat, dingen waar we nu niet aan denken maar die ze wel gezegd willen hebben, bla bla we wilden het eigenlijk niet horen en daarom schrijf ik dat ook niet op in detail want daar word je gewoon erg boos over. Vast onterecht, het zal hun protocol wel zijn om daar nu al over te beginnen, maar nu dus even niet. Ons incasseringsvermogen is ook beperkt en we kunnen niet alles tegelijk!!!
Ik vond het op OO niet zo op zijn plek, maar TS, heb jij enig idee wat ze bedoelt? Ik kreeg zelf de indruk dat ze het wellicht had over strafrechtelijke vervolging of zoiets, maar misschien interpreteer ik dat wel helemaal fout, vandaar.
pi_32566430
Op OOL wordt dat idd ook gesuggereerd, en orgaandonatie natuurlijk.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 november 2005 @ 14:28:20 #155
13151 crew  Rewimo
pi_32566613
Zouden de artsen melding moeten maken van dit voorval? Alsof het kindermishandeling betreft, bedoel ik?

Hm nu ik erover nadenk zal ze eerder op orgaandonatie doelen denk ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32566741
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vond het op OO niet zo op zijn plek, maar TS, heb jij enig idee wat ze bedoelt? Ik kreeg zelf de indruk dat ze het wellicht had over strafrechtelijke vervolging of zoiets, maar misschien interpreteer ik dat wel helemaal fout, vandaar.
Het is een standaard procedure dat zaken, waarbij een baby/peuter met onnatuurlijke oorzaak (oftewel: ziekte) tot overlijden komt, aangemeld worden bij Justitie. Er zal dus bekeken worden of er geen sprake is van mishandeling of grove nalatigheid.

Maar ik weet zeker dat ze daar niet bang voor hoeven te zijn, dit is niet persoonlijk maar meer ter preventie en gebeurt bij iedereen in zo'n geval.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32566822
Even een vraagje, de hersenen van het jochie zijn flink beschadigd, wat voor een organen willen jullie 'omruilen' dan?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is heel erg klote, maar het is gewoon afgelopen met hem. Zoals de vader gisteren al tegen me zei: 'Nu hoeven we ons niet meer druk te maken over hem, maar over zijn begrafenis'.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 november 2005 @ 14:37:13 #158
13151 crew  Rewimo
pi_32566946
PeuRac, juist omdat "alleen" zijn hersenen zijn beschadigd komt waarschijnlijk nog een aantal organen in aanmerking voor donatie.
pi_32566962
PeuRac, hij wordt beademd, en zijn organen zullen waarschijnlijk dus wel bruikbaar zijn.

Ik vind 't allemaal echt zo erg voor ze.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 14:39:31 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_32567010
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:33 schreef PeuRac het volgende:
Even een vraagje, de hersenen van het jochie zijn flink beschadigd, wat voor een organen willen jullie 'omruilen' dan?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is heel erg klote, maar het is gewoon afgelopen met hem. Zoals de vader gisteren al tegen me zei: 'Nu hoeven we ons niet meer druk te maken over hem, maar over zijn begrafenis'.
Mag het met iets meer respect
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Je begon zo "anders" in dit topic
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik denk eerder aan het onderzoek van Justitie trouwens, grove nalatigheid of niet. Gelukkig is daar een rechter voor en is dat niet aan ons.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32567019
ooh zo, tsja, dat weet ik niet. Daar heb ik nog niet aan gedacht en dus ook nog niet met de ouders over gesproken. Volgens mij vinden ze het bij hunzelf geen punt orgaan donatie, maar of dat ook geldt voor bij hun zoontje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik zelf zou niet willen dat ze het bij mijn zoontje zouden weghalen (als ik er een zou hebben) denk ik. Terwijl ze mij helemaal mogen leeg snijden.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 14:41:48 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_32567086
Ik zou er wel voor kiezen, worden er iig nog andere kindjes gered en wordt er leed bespaart bij andere ouders.
pi_32567112
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:39 schreef moussy het volgende:

[..]

Mag het met iets meer respect
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Je begon zo "anders" in dit topic
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik denk eerder aan het onderzoek van Justitie trouwens, grove nalatigheid of niet. Gelukkig is daar een rechter voor en is dat niet aan ons.
Hmm, mijn omslag is wel te verklaren. Vorige week begon het allemaal hoopvol, maar snel werd al duidelijk dat dit toch niet zo bleek te zijn. We praten er met vrienden en kennissen onderling erg veel over. Samen hebben we een groot gedeelte al verwerkt. En als ik er zo over praat is het makkelijker voor mij om het nuchter en plat te zeggen.

Er komt een onderzoek van Justitie ja, dat is al zeker. Maar voor iedereen staat zonder twijfel al vast dat ze daar onschuldig uitkomen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:43:48 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32567139
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het is een standaard procedure dat zaken, waarbij een baby/peuter met onnatuurlijke oorzaak (oftewel: ziekte) tot overlijden komt, aangemeld worden bij Justitie. Er zal dus bekeken worden of er geen sprake is van mishandeling of grove nalatigheid.

Maar ik weet zeker dat ze daar niet bang voor hoeven te zijn, dit is niet persoonlijk maar meer ter preventie en gebeurt bij iedereen in zo'n geval.
Nou persoonlijk of niet, dat is altijd maar afwachten.
Ik denk dat veel mensen het verhaal wel kennen van de vrouw die in plaats van het flesje melk haar baby in de magnetron deed, ik geloof tijdens een epileptische aanval. Haar man heeft nog heel wat moeten doen om haar vrij te krijgen. Ik zou er niet te luchtig over denken.
pi_32567148
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:41 schreef moussy het volgende:
Ik zou er wel voor kiezen, worden er iig nog andere kindjes gered en wordt er leed bespaart bij andere ouders.
Ik heb nog nooit voor zo'n beslissing gestaan en hoop dat ook nooit te komen, maar misschien denk ik er dan ook wel heel anders over.
pi_32567232
Hmm ... het zou moeilijk zijn, maar ik denk dat er dan toch een klein sprankje hoop is dat een ander kind dat nu ook geen toekomst heeft toch geholpen kan worden.

Het is wel echt verschrikkelijk, zeg. Dan is in een paar minuten tijd je hele leven veranderd!
pi_32567292
Luchtig niet, maar echt bang dat het tot vervolging en veroordeling zal komen lijkt me ook niet nodig. Onze kinderstoel heeft weer wel een sticker met een waarschuwing in vier talen 'Het kindje nooit onbewaakt in de stoel achterlaten' maar hoe wijd verbreid die waarschuwing is weet ik niet. Mijn schoonouders vinden het iig geen probleem om een baby in kinderstoel in de tuin te zetten terwijl je zelf in huis bezig bent bijv (is dus wel eens met Myrthe gebeurt daar terwijl ik aan 't douchen was oid), en ik neem aan dat dat heel veel als normaal gezien wordt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 november 2005 @ 14:51:19 #168
13151 crew  Rewimo
pi_32567353
Ik denk ook niet dat veel mensen een kinderstoel als een potentieel gevaarlijk ding beschouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 14:51:22 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_32567356
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hmm, mijn omslag is wel te verklaren. Vorige week begon het allemaal hoopvol, maar snel werd al duidelijk dat dit toch niet zo bleek te zijn. We praten er met vrienden en kennissen onderling erg veel over. Samen hebben we een groot gedeelte al verwerkt. En als ik er zo over praat is het makkelijker voor mij om het nuchter en plat te zeggen.

Er komt een onderzoek van Justitie ja, dat is al zeker. Maar voor iedereen staat zonder twijfel al vast dat ze daar onschuldig uitkomen.
Je eist eerst respect en hebt nu het kind zelf al voor een groot deel verwerkt, dit vat ik niet... maar goed.. raar topic zo op deze manier.

En logisch dat iedereen dat denkt die het het beste voor hebben met de ouders. Ik heb geen band met de ouders, maar zou er niet raar van staan te kijken als er wel dikke shit komt. Hoe triest het ook zal zijn voor de ouders, ze worden nu al genoeg gestraft.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:52:12 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32567385
Ja dat is. Maar naast dat het natuurlijk allemaal heel triest is denk ik dat die formaliteiten wel op de normale manier worden afgehandeld. En of je vrijgesproken wordt of niet, dat lijkt me best pittig.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 15:05:18 #171
43556 miss_dynastie
pi_32567742
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:33 schreef PeuRac het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hoe bedoel je dit, wie heeft het over omruilen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:31 schreef PeuRac het volgende:
Dat weet ik, vandaar ook mijn vraag of ze daarop doelde...
quote:
Ik denk dat je je niet moet vergissen in de impact die zoiets heeft op je (gezins)leven.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:06:15 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32567766
Het feit dat er al gesproken wordt over eventuele schuld van de ouders is mijn inziens al te gek voor woorden.
Laat ze dit rustig verwerken en laat ze verder met rust. Typisch Nederland dat justitie een onderzoek gaat instellen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 15:09:10 #173
43556 miss_dynastie
pi_32567853
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:06 schreef peaceman het volgende:
Het feit dat er al gesproken wordt over eventuele schuld van de ouders is mijn inziens al te gek voor woorden.
Laat ze dit rustig verwerken en laat ze verder met rust. Typisch Nederland dat justitie een onderzoek gaat instellen.
Dat is helemaal niet 'typisch Nederlands', ik zou me geen land in de westerse wereld kunnen bedenken waar zo'n onderzoek niet zou plaatsvinden. En natuurlijk moet er een onderzoek komen, anders schept het toch een makkelijke weg voor mensen die wél hun kind stelselmatig mishandelen en misbruiken?
pi_32567876
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:06 schreef peaceman het volgende:
Ik ben het wel met deze vorm eens, er sterven in Nederland jaarlijks teveel kinderen/baby's door mishandeling of grove nalatigheid, of dit door justitie extra bestraft wordt of niet, er moet wel onderzoek naar gedaan worden. Want alleen op die manier kan het voorkomen worden bij een volgend geval.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:11:23 #175
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32567905
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet 'typisch Nederlands', ik zou me geen land in de westerse wereld kunnen bedenken waar zo'n onderzoek niet zou plaatsvinden. En natuurlijk moet er een onderzoek komen, anders schept het toch een makkelijke weg voor mensen die wél hun kind stelselmatig mishandelen en misbruiken?
Er is geen aanwijzing mijn inziens dat er hier sprake van mishandeling, dus waarom moet het dan? Brengt alleen maar meer leed met zich mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop